El territori valencià forma part d’una Euroregió Mediterrània densament poblada

Proposta de Corredor Mediterrani, a proposta de l'Associació Valenciana d'Empresaris

València és centre d’una de les Àrees més poblades d’Espanya | Moviment #VullCorredor

 

L’Euroregió Mediterrània, formada principalment per València, Catalunya i les Illes Balears, és
un territori densament poblat. L’Euroregió, que significa un 12% del territori espanyol, suposa un 29,3% de la població total d’Espanya. Les altres zones amb més densitat de població són Madrid, Múrcia i Andalusia.

 

Si entrem en detalls, vorem que les províncies més densament poblades són València, Alacant i Barcelona, a on viuen 73% del total de la població de l’Euroregió. Les cinc majors àrees urbanes concentren el 60% dels més de 13 milions d’habitants de l’Euroregió Mediterrània.

 

En el quadre següent, es poden observar les 11 àrees urbanes de més de 100.000 habitants que configuren l’Euroregió.

 

Àrees Urbanes de més de 100.000 habitants de l'Arc Mediterrani

València, Alacant–Elx, Castelló i Orihuela estan entre les principals àrees de l’Arc Mediterrani | Fundació Vincle  Informe EuroMedi

 

Tota esta informació la podeu trobar, més ampliada, en l’’Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, publicat per la Fundació Vincle i que podeu trobar en llibreries. A demés, també podeu llegir la versió reduïda de l’informe en este enllaç.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.