València contractarà 68 joves menors de 30 anys per a les labors d’informació a les platges

L’Ajuntament de València contractarà, en el marc del programa Estiu Destral de la Generalitat, a 68 joves menors de 30 anys per a dur a terme laborals d’informació i suport a la població en platges del terme municipal de València, donada la situació derivada per la COVID19.

«Gràcies a este programa gairebé 70 joves de la nostra ciutat podran treballar durant 3 mesos realitzant labors de vigilància i control a les nostres platges, exercint una tasca fonamental per a garantir el compliment de les mesures higiènic sanitàries marcades per les autoritats competents per a contenir al màxim la transmissió de la COVID19 i continuar sent una comunitat autònoma de referència en la lluita contra la pandèmia», ha explicat la responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé.

En concret, les persones beneficiàries d’este programa gestionat per Labora, hauran de vetllar pel compliment de les mesures de distanciament social, fer tasques de comunicació i informació de la Guia de Estiu Destral, col·laborar en el control d’accés i aforament de platges, assegurar el correcte ús de les platges, col·laborar a ordenar i planificar un adequat gaudi del bany, notificar les incidències a la Policia Local, informar el lloc de coordinació de la situació de l’ocupació i incidències, ajuda per a prevenció de possibles ofegaments.

«Amb estes contractacions continuem apostant per l’ocupació jove, perquè les persones joves han de poder accedir al mercat laboral, per a progressar i adquirir experiències que els obrin noves portes en el mercat laboral», ha afegit Pilar Bernabé.

Requisits

Per a poder accedir a les contractacions, que compten amb una subvenció del Fons Social Europeu de 303.270,48 euros, és necessari, ser menor de 30 anys; estar inscrit/com a demandant d’ocupació en Labora,

Així doncs, els i els joves seran contractats durant almenys tres mesos, entre el 15 de juny i el 19 de setembre de 2021, exercint el seu treball en horari de 10 a 20 hores, inclosos caps de setmana, alternant 2 dies de treball i 2 de descans.

Què és ‘Estiu Destral’ de la Generalitat?

‘Estiu Destral’, posat en marxa l’estiu passat, compta amb un pressupost de 4,4 milions d’euros, que es distribuiran entre els 73 ajuntaments que tenen platja litoral o continental «per a cobrir les despeses de contractació durant tres mesos de joves menors de 30 anys inscrits com a persones parades en els espais Labora», amb la finalitat de «prestar serveis d’interés general, consistents en tasques d’informació i suport a la població a les platges», Indicava Mónica Oltra, vicepresidenta i portaveu del Consell.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.