València contractarà 68 joves menors de 30 anys per a les labors d’informació a les platges

L’Ajuntament de València contractarà, en el marc del programa Estiu Destral de la Generalitat, a 68 joves menors de 30 anys per a dur a terme laborals d’informació i suport a la població en platges del terme municipal de València, donada la situació derivada per la COVID19.

«Gràcies a este programa gairebé 70 joves de la nostra ciutat podran treballar durant 3 mesos realitzant labors de vigilància i control a les nostres platges, exercint una tasca fonamental per a garantir el compliment de les mesures higiènic sanitàries marcades per les autoritats competents per a contenir al màxim la transmissió de la COVID19 i continuar sent una comunitat autònoma de referència en la lluita contra la pandèmia», ha explicat la responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé.

En concret, les persones beneficiàries d’este programa gestionat per Labora, hauran de vetllar pel compliment de les mesures de distanciament social, fer tasques de comunicació i informació de la Guia de Estiu Destral, col·laborar en el control d’accés i aforament de platges, assegurar el correcte ús de les platges, col·laborar a ordenar i planificar un adequat gaudi del bany, notificar les incidències a la Policia Local, informar el lloc de coordinació de la situació de l’ocupació i incidències, ajuda per a prevenció de possibles ofegaments.

«Amb estes contractacions continuem apostant per l’ocupació jove, perquè les persones joves han de poder accedir al mercat laboral, per a progressar i adquirir experiències que els obrin noves portes en el mercat laboral», ha afegit Pilar Bernabé.

Requisits

Per a poder accedir a les contractacions, que compten amb una subvenció del Fons Social Europeu de 303.270,48 euros, és necessari, ser menor de 30 anys; estar inscrit/com a demandant d’ocupació en Labora,

Així doncs, els i els joves seran contractats durant almenys tres mesos, entre el 15 de juny i el 19 de setembre de 2021, exercint el seu treball en horari de 10 a 20 hores, inclosos caps de setmana, alternant 2 dies de treball i 2 de descans.

Què és ‘Estiu Destral’ de la Generalitat?

‘Estiu Destral’, posat en marxa l’estiu passat, compta amb un pressupost de 4,4 milions d’euros, que es distribuiran entre els 73 ajuntaments que tenen platja litoral o continental «per a cobrir les despeses de contractació durant tres mesos de joves menors de 30 anys inscrits com a persones parades en els espais Labora», amb la finalitat de «prestar serveis d’interés general, consistents en tasques d’informació i suport a la població a les platges», Indicava Mónica Oltra, vicepresidenta i portaveu del Consell.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.