13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

València contractarà 68 joves menors de 30 anys per a les labors d’informació a les platges

L’Ajuntament de València contractarà, en el marc del programa Estiu Destral de la Generalitat, a 68 joves menors de 30 anys per a dur a terme laborals d’informació i suport a la població en platges del terme municipal de València, donada la situació derivada per la COVID19.

Gràcies a este programa gairebé 70 joves de la nostra ciutat podran treballar durant 3 mesos realitzant labors de vigilància i control a les nostres platges, exercint una tasca fonamental per a garantir el compliment de les mesures higiènic sanitàries marcades per les autoritats competents per a contenir al màxim la transmissió de la COVID19 i continuar sent una comunitat autònoma de referència en la lluita contra la pandèmia”, ha explicat la responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé.

En concret, les persones beneficiàries d’este programa gestionat per Labora, hauran de vetllar pel compliment de les mesures de distanciament social, fer tasques de comunicació i informació de la Guia de Estiu Destral, col·laborar en el control d’accés i aforament de platges, assegurar el correcte ús de les platges, col·laborar a ordenar i planificar un adequat gaudi del bany, notificar les incidències a la Policia Local, informar el lloc de coordinació de la situació de l’ocupació i incidències, ajuda per a prevenció de possibles ofegaments.

“Amb estes contractacions continuem apostant per l’ocupació jove, perquè les persones joves han de poder accedir al mercat laboral, per a progressar i adquirir experiències que els obrin noves portes en el mercat laboral”, ha afegit Pilar Bernabé.

Requisits

Per a poder accedir a les contractacions, que compten amb una subvenció del Fons Social Europeu de 303.270,48 euros, és necessari, ser menor de 30 anys; estar inscrit/com a demandant d’ocupació en Labora,

Així doncs, els i els joves seran contractats durant almenys tres mesos, entre el 15 de juny i el 19 de setembre de 2021, exercint el seu treball en horari de 10 a 20 hores, inclosos caps de setmana, alternant 2 dies de treball i 2 de descans.

Què és ‘Estiu Destral’ de la Generalitat?

‘Estiu Destral’, posat en marxa l’estiu passat, compta amb un pressupost de 4,4 milions d’euros, que es distribuiran entre els 73 ajuntaments que tenen platja litoral o continental “per a cobrir les despeses de contractació durant tres mesos de joves menors de 30 anys inscrits com a persones parades en els espais Labora”, amb la finalitat de “prestar serveis d’interés general, consistents en tasques d’informació i suport a la població a les platges”, Indicava Mónica Oltra, vicepresidenta i portaveu del Consell.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.