València contractarà 68 joves menors de 30 anys per a les labors d’informació a les platges

L’Ajuntament de València contractarà, en el marc del programa Estiu Destral de la Generalitat, a 68 joves menors de 30 anys per a dur a terme laborals d’informació i suport a la població en platges del terme municipal de València, donada la situació derivada per la COVID19.

«Gràcies a este programa gairebé 70 joves de la nostra ciutat podran treballar durant 3 mesos realitzant labors de vigilància i control a les nostres platges, exercint una tasca fonamental per a garantir el compliment de les mesures higiènic sanitàries marcades per les autoritats competents per a contenir al màxim la transmissió de la COVID19 i continuar sent una comunitat autònoma de referència en la lluita contra la pandèmia», ha explicat la responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé.

En concret, les persones beneficiàries d’este programa gestionat per Labora, hauran de vetllar pel compliment de les mesures de distanciament social, fer tasques de comunicació i informació de la Guia de Estiu Destral, col·laborar en el control d’accés i aforament de platges, assegurar el correcte ús de les platges, col·laborar a ordenar i planificar un adequat gaudi del bany, notificar les incidències a la Policia Local, informar el lloc de coordinació de la situació de l’ocupació i incidències, ajuda per a prevenció de possibles ofegaments.

«Amb estes contractacions continuem apostant per l’ocupació jove, perquè les persones joves han de poder accedir al mercat laboral, per a progressar i adquirir experiències que els obrin noves portes en el mercat laboral», ha afegit Pilar Bernabé.

Requisits

Per a poder accedir a les contractacions, que compten amb una subvenció del Fons Social Europeu de 303.270,48 euros, és necessari, ser menor de 30 anys; estar inscrit/com a demandant d’ocupació en Labora,

Així doncs, els i els joves seran contractats durant almenys tres mesos, entre el 15 de juny i el 19 de setembre de 2021, exercint el seu treball en horari de 10 a 20 hores, inclosos caps de setmana, alternant 2 dies de treball i 2 de descans.

Què és ‘Estiu Destral’ de la Generalitat?

‘Estiu Destral’, posat en marxa l’estiu passat, compta amb un pressupost de 4,4 milions d’euros, que es distribuiran entre els 73 ajuntaments que tenen platja litoral o continental «per a cobrir les despeses de contractació durant tres mesos de joves menors de 30 anys inscrits com a persones parades en els espais Labora», amb la finalitat de «prestar serveis d’interés general, consistents en tasques d’informació i suport a la població a les platges», Indicava Mónica Oltra, vicepresidenta i portaveu del Consell.

Últimes notícies

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.
FILMOTECA D'ESTIU