València contractarà 68 joves menors de 30 anys per a les labors d’informació a les platges

L’Ajuntament de València contractarà, en el marc del programa Estiu Destral de la Generalitat, a 68 joves menors de 30 anys per a dur a terme laborals d’informació i suport a la població en platges del terme municipal de València, donada la situació derivada per la COVID19.

«Gràcies a este programa gairebé 70 joves de la nostra ciutat podran treballar durant 3 mesos realitzant labors de vigilància i control a les nostres platges, exercint una tasca fonamental per a garantir el compliment de les mesures higiènic sanitàries marcades per les autoritats competents per a contenir al màxim la transmissió de la COVID19 i continuar sent una comunitat autònoma de referència en la lluita contra la pandèmia», ha explicat la responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé.

En concret, les persones beneficiàries d’este programa gestionat per Labora, hauran de vetllar pel compliment de les mesures de distanciament social, fer tasques de comunicació i informació de la Guia de Estiu Destral, col·laborar en el control d’accés i aforament de platges, assegurar el correcte ús de les platges, col·laborar a ordenar i planificar un adequat gaudi del bany, notificar les incidències a la Policia Local, informar el lloc de coordinació de la situació de l’ocupació i incidències, ajuda per a prevenció de possibles ofegaments.

«Amb estes contractacions continuem apostant per l’ocupació jove, perquè les persones joves han de poder accedir al mercat laboral, per a progressar i adquirir experiències que els obrin noves portes en el mercat laboral», ha afegit Pilar Bernabé.

Requisits

Per a poder accedir a les contractacions, que compten amb una subvenció del Fons Social Europeu de 303.270,48 euros, és necessari, ser menor de 30 anys; estar inscrit/com a demandant d’ocupació en Labora,

Així doncs, els i els joves seran contractats durant almenys tres mesos, entre el 15 de juny i el 19 de setembre de 2021, exercint el seu treball en horari de 10 a 20 hores, inclosos caps de setmana, alternant 2 dies de treball i 2 de descans.

Què és ‘Estiu Destral’ de la Generalitat?

‘Estiu Destral’, posat en marxa l’estiu passat, compta amb un pressupost de 4,4 milions d’euros, que es distribuiran entre els 73 ajuntaments que tenen platja litoral o continental «per a cobrir les despeses de contractació durant tres mesos de joves menors de 30 anys inscrits com a persones parades en els espais Labora», amb la finalitat de «prestar serveis d’interés general, consistents en tasques d’informació i suport a la població a les platges», Indicava Mónica Oltra, vicepresidenta i portaveu del Consell.

Últimes notícies

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.
FILMOTECA D'ESTIU