12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El Valencia Culinary Festival torna a finals de febrer

Presentació del Valencia Culinary Festival

El festival s’ha presentat este dijous en El Poblet | Ajuntament de València

Este dijous, s’ha presentat la quarta edició del Valencia Culinary Festival, Festival Internacional Independent, que se celebrarà del 24 de febrer al 8 de març de 2020. Un total de 18 restaurants amb cuiners i cuineres d’alt nivell, tant locals com nacionals i internacionals, participaran en un esdeveniment que s’ha presentat en el restaurant El Poblet i amb el que «la imatge de València, consolidada com a capital i destinació gastronòmica, arribarà a molts llocs», segons ha manifestat el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García.

 

L’objectiu és «clar”», es tracta de «projectar València com a destinació gastronòmica de cara al món», tal com ha remarcat García. Per a això, «els cuiners i les cuineres interpretaran els nostres productes locals» a través de tallers i sopars, del 24 de febrer al 8 de març. García ha mostrat las seua  satisfacció de que «cada volta hi haja més cuiners i cuineres valencianes amb estrella Michelín».

 

Producte de proximitat i gastronomia ‘gourmet’

El regidor de Turisme i Internacionalització ha posat en valor que «este festival ve a reforçar la nostra identitat com a ciutat, a on el producte de proximitat tindrà molt a vore i a on la gent que ens visita podrà interpretar plats amb els nostres productes». «Espere que els que ens visiten no només disfruten del menjar, sinó també del patrimoni cultural d’esta ciutat», ha afegit.

 

Per la seua part, la presidenta de l’associació València Premium, Ana Merelo, ha explicat que el festival oferix «una oferta gastronòmica d’alt nivell i activitats paral·leles a l’abast de tot el món. El més important de l’oferta és l’excel·lència, tots els restaurants de València amb estrella Michelín estan implicats, cuiners que conviden a cuiners nacionals i internacionals amb estrella Michelín», i que per tant «els amants de l’alta gastronomia i ‘gourmet’ tenen una gran oportunitat».

 

18 restaurants participants

El cap de cuina del Poblet, Luis Valls, qui ha rebut recentment dos estrelles Michelín, ha incidit que «València Culinary Festival ens fa molt visibles, ens permet ensenyar al món qui som i què fem per a que puguen elegir-nos com a destinació gastronòmica». Javier Andrés, director gastronòmic de La Sucursal, ha manifestat que «este festival és el resultat de la filosofia de la competència col·laborativa».

 

Els 18 restaurants que participaran en la quarta edició del Valencia Culinary Festival són: Baobab, Alejandro del Toro, Saití, Apicius, Baalbec, El Poble, Lienzo, Casa Montaña, Toshi, Ricard Camarena, Fierro, Arrels, Riff, Paraíso Travel, La Sucursal, Karak, Ampar i Sucede. El xef Raúl Aleixandre, del restaurant Baobab, serà l’encarregat d’iniciar esta edició amb un taller de cuina i un sopar posterior el 24 de febrer, a partir de las 19.30 horas.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.