El Valencia Culinary Festival torna a finals de febrer

Presentació del Valencia Culinary Festival

El festival s’ha presentat este dijous en El Poblet | Ajuntament de València

Este dijous, s’ha presentat la quarta edició del Valencia Culinary Festival, Festival Internacional Independent, que se celebrarà del 24 de febrer al 8 de març de 2020. Un total de 18 restaurants amb cuiners i cuineres d’alt nivell, tant locals com nacionals i internacionals, participaran en un esdeveniment que s’ha presentat en el restaurant El Poblet i amb el que «la imatge de València, consolidada com a capital i destinació gastronòmica, arribarà a molts llocs», segons ha manifestat el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García.

 

L’objectiu és «clar”», es tracta de «projectar València com a destinació gastronòmica de cara al món», tal com ha remarcat García. Per a això, «els cuiners i les cuineres interpretaran els nostres productes locals» a través de tallers i sopars, del 24 de febrer al 8 de març. García ha mostrat las seua  satisfacció de que «cada volta hi haja més cuiners i cuineres valencianes amb estrella Michelín».

 

Producte de proximitat i gastronomia ‘gourmet’

El regidor de Turisme i Internacionalització ha posat en valor que «este festival ve a reforçar la nostra identitat com a ciutat, a on el producte de proximitat tindrà molt a vore i a on la gent que ens visita podrà interpretar plats amb els nostres productes». «Espere que els que ens visiten no només disfruten del menjar, sinó també del patrimoni cultural d’esta ciutat», ha afegit.

 

Per la seua part, la presidenta de l’associació València Premium, Ana Merelo, ha explicat que el festival oferix «una oferta gastronòmica d’alt nivell i activitats paral·leles a l’abast de tot el món. El més important de l’oferta és l’excel·lència, tots els restaurants de València amb estrella Michelín estan implicats, cuiners que conviden a cuiners nacionals i internacionals amb estrella Michelín», i que per tant «els amants de l’alta gastronomia i ‘gourmet’ tenen una gran oportunitat».

 

18 restaurants participants

El cap de cuina del Poblet, Luis Valls, qui ha rebut recentment dos estrelles Michelín, ha incidit que «València Culinary Festival ens fa molt visibles, ens permet ensenyar al món qui som i què fem per a que puguen elegir-nos com a destinació gastronòmica». Javier Andrés, director gastronòmic de La Sucursal, ha manifestat que «este festival és el resultat de la filosofia de la competència col·laborativa».

 

Els 18 restaurants que participaran en la quarta edició del Valencia Culinary Festival són: Baobab, Alejandro del Toro, Saití, Apicius, Baalbec, El Poble, Lienzo, Casa Montaña, Toshi, Ricard Camarena, Fierro, Arrels, Riff, Paraíso Travel, La Sucursal, Karak, Ampar i Sucede. El xef Raúl Aleixandre, del restaurant Baobab, serà l’encarregat d’iniciar esta edició amb un taller de cuina i un sopar posterior el 24 de febrer, a partir de las 19.30 horas.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.