2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

El Valencia Culinary Festival torna a finals de febrer

Presentació del Valencia Culinary Festival

El festival s’ha presentat este dijous en El Poblet | Ajuntament de València

Este dijous, s’ha presentat la quarta edició del Valencia Culinary Festival, Festival Internacional Independent, que se celebrarà del 24 de febrer al 8 de març de 2020. Un total de 18 restaurants amb cuiners i cuineres d’alt nivell, tant locals com nacionals i internacionals, participaran en un esdeveniment que s’ha presentat en el restaurant El Poblet i amb el que «la imatge de València, consolidada com a capital i destinació gastronòmica, arribarà a molts llocs», segons ha manifestat el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García.

 

L’objectiu és «clar”», es tracta de «projectar València com a destinació gastronòmica de cara al món», tal com ha remarcat García. Per a això, «els cuiners i les cuineres interpretaran els nostres productes locals» a través de tallers i sopars, del 24 de febrer al 8 de març. García ha mostrat las seua  satisfacció de que «cada volta hi haja més cuiners i cuineres valencianes amb estrella Michelín».

 

Producte de proximitat i gastronomia ‘gourmet’

El regidor de Turisme i Internacionalització ha posat en valor que «este festival ve a reforçar la nostra identitat com a ciutat, a on el producte de proximitat tindrà molt a vore i a on la gent que ens visita podrà interpretar plats amb els nostres productes». «Espere que els que ens visiten no només disfruten del menjar, sinó també del patrimoni cultural d’esta ciutat», ha afegit.

 

Per la seua part, la presidenta de l’associació València Premium, Ana Merelo, ha explicat que el festival oferix «una oferta gastronòmica d’alt nivell i activitats paral·leles a l’abast de tot el món. El més important de l’oferta és l’excel·lència, tots els restaurants de València amb estrella Michelín estan implicats, cuiners que conviden a cuiners nacionals i internacionals amb estrella Michelín», i que per tant «els amants de l’alta gastronomia i ‘gourmet’ tenen una gran oportunitat».

 

18 restaurants participants

El cap de cuina del Poblet, Luis Valls, qui ha rebut recentment dos estrelles Michelín, ha incidit que «València Culinary Festival ens fa molt visibles, ens permet ensenyar al món qui som i què fem per a que puguen elegir-nos com a destinació gastronòmica». Javier Andrés, director gastronòmic de La Sucursal, ha manifestat que «este festival és el resultat de la filosofia de la competència col·laborativa».

 

Els 18 restaurants que participaran en la quarta edició del Valencia Culinary Festival són: Baobab, Alejandro del Toro, Saití, Apicius, Baalbec, El Poble, Lienzo, Casa Montaña, Toshi, Ricard Camarena, Fierro, Arrels, Riff, Paraíso Travel, La Sucursal, Karak, Ampar i Sucede. El xef Raúl Aleixandre, del restaurant Baobab, serà l’encarregat d’iniciar esta edició amb un taller de cuina i un sopar posterior el 24 de febrer, a partir de las 19.30 horas.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.