El Valencia Culinary Festival torna a finals de febrer

Presentació del Valencia Culinary Festival

El festival s’ha presentat este dijous en El Poblet | Ajuntament de València

Este dijous, s’ha presentat la quarta edició del Valencia Culinary Festival, Festival Internacional Independent, que se celebrarà del 24 de febrer al 8 de març de 2020. Un total de 18 restaurants amb cuiners i cuineres d’alt nivell, tant locals com nacionals i internacionals, participaran en un esdeveniment que s’ha presentat en el restaurant El Poblet i amb el que «la imatge de València, consolidada com a capital i destinació gastronòmica, arribarà a molts llocs», segons ha manifestat el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García.

 

L’objectiu és «clar”», es tracta de «projectar València com a destinació gastronòmica de cara al món», tal com ha remarcat García. Per a això, «els cuiners i les cuineres interpretaran els nostres productes locals» a través de tallers i sopars, del 24 de febrer al 8 de març. García ha mostrat las seua  satisfacció de que «cada volta hi haja més cuiners i cuineres valencianes amb estrella Michelín».

 

Producte de proximitat i gastronomia ‘gourmet’

El regidor de Turisme i Internacionalització ha posat en valor que «este festival ve a reforçar la nostra identitat com a ciutat, a on el producte de proximitat tindrà molt a vore i a on la gent que ens visita podrà interpretar plats amb els nostres productes». «Espere que els que ens visiten no només disfruten del menjar, sinó també del patrimoni cultural d’esta ciutat», ha afegit.

 

Per la seua part, la presidenta de l’associació València Premium, Ana Merelo, ha explicat que el festival oferix «una oferta gastronòmica d’alt nivell i activitats paral·leles a l’abast de tot el món. El més important de l’oferta és l’excel·lència, tots els restaurants de València amb estrella Michelín estan implicats, cuiners que conviden a cuiners nacionals i internacionals amb estrella Michelín», i que per tant «els amants de l’alta gastronomia i ‘gourmet’ tenen una gran oportunitat».

 

18 restaurants participants

El cap de cuina del Poblet, Luis Valls, qui ha rebut recentment dos estrelles Michelín, ha incidit que «València Culinary Festival ens fa molt visibles, ens permet ensenyar al món qui som i què fem per a que puguen elegir-nos com a destinació gastronòmica». Javier Andrés, director gastronòmic de La Sucursal, ha manifestat que «este festival és el resultat de la filosofia de la competència col·laborativa».

 

Els 18 restaurants que participaran en la quarta edició del Valencia Culinary Festival són: Baobab, Alejandro del Toro, Saití, Apicius, Baalbec, El Poble, Lienzo, Casa Montaña, Toshi, Ricard Camarena, Fierro, Arrels, Riff, Paraíso Travel, La Sucursal, Karak, Ampar i Sucede. El xef Raúl Aleixandre, del restaurant Baobab, serà l’encarregat d’iniciar esta edició amb un taller de cuina i un sopar posterior el 24 de febrer, a partir de las 19.30 horas.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.