El Valencia Culinary Festival torna a finals de febrer

Presentació del Valencia Culinary Festival

El festival s’ha presentat este dijous en El Poblet | Ajuntament de València

Este dijous, s’ha presentat la quarta edició del Valencia Culinary Festival, Festival Internacional Independent, que se celebrarà del 24 de febrer al 8 de març de 2020. Un total de 18 restaurants amb cuiners i cuineres d’alt nivell, tant locals com nacionals i internacionals, participaran en un esdeveniment que s’ha presentat en el restaurant El Poblet i amb el que «la imatge de València, consolidada com a capital i destinació gastronòmica, arribarà a molts llocs», segons ha manifestat el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García.

 

L’objectiu és «clar”», es tracta de «projectar València com a destinació gastronòmica de cara al món», tal com ha remarcat García. Per a això, «els cuiners i les cuineres interpretaran els nostres productes locals» a través de tallers i sopars, del 24 de febrer al 8 de març. García ha mostrat las seua  satisfacció de que «cada volta hi haja més cuiners i cuineres valencianes amb estrella Michelín».

 

Producte de proximitat i gastronomia ‘gourmet’

El regidor de Turisme i Internacionalització ha posat en valor que «este festival ve a reforçar la nostra identitat com a ciutat, a on el producte de proximitat tindrà molt a vore i a on la gent que ens visita podrà interpretar plats amb els nostres productes». «Espere que els que ens visiten no només disfruten del menjar, sinó també del patrimoni cultural d’esta ciutat», ha afegit.

 

Per la seua part, la presidenta de l’associació València Premium, Ana Merelo, ha explicat que el festival oferix «una oferta gastronòmica d’alt nivell i activitats paral·leles a l’abast de tot el món. El més important de l’oferta és l’excel·lència, tots els restaurants de València amb estrella Michelín estan implicats, cuiners que conviden a cuiners nacionals i internacionals amb estrella Michelín», i que per tant «els amants de l’alta gastronomia i ‘gourmet’ tenen una gran oportunitat».

 

18 restaurants participants

El cap de cuina del Poblet, Luis Valls, qui ha rebut recentment dos estrelles Michelín, ha incidit que «València Culinary Festival ens fa molt visibles, ens permet ensenyar al món qui som i què fem per a que puguen elegir-nos com a destinació gastronòmica». Javier Andrés, director gastronòmic de La Sucursal, ha manifestat que «este festival és el resultat de la filosofia de la competència col·laborativa».

 

Els 18 restaurants que participaran en la quarta edició del Valencia Culinary Festival són: Baobab, Alejandro del Toro, Saití, Apicius, Baalbec, El Poble, Lienzo, Casa Montaña, Toshi, Ricard Camarena, Fierro, Arrels, Riff, Paraíso Travel, La Sucursal, Karak, Ampar i Sucede. El xef Raúl Aleixandre, del restaurant Baobab, serà l’encarregat d’iniciar esta edició amb un taller de cuina i un sopar posterior el 24 de febrer, a partir de las 19.30 horas.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.