14.7 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

València encén este dijous la il·luminació de Nadal en 120 punts de la ciutat

 

La il·luminació nadalenca s’encendrà, este dijous, 3 de desembre, en 120 punts de la ciutat de València amb l’objectiu «d’estendre pels barris de la ciutat l’esperit nadalenc i que hi haja un cert efecte balsàmic per a normalitzar una situació determinada per la crisi sanitària i, per tant, molt diferent a la viscuda en anys anteriors».

 

Ho ha explicat la regidora de Gestió de Recursos de l’Ajuntament de València, Luisa Notario, en referència a la dinamització econòmica i social que la decoració de Nadal pot comportar en moltes zones de la ciutat.

 

«El Nadal no sols la celebrem els qui treballem en la plaça de l’Ajuntament sinó tota la ciutat i per això és clau la descentralització que hem impulsat des de 2015 per a poder arribar en l’actualitat a 120 punts decoratius en tota la ciutat amb llums, rètols, arcs» ha explicat.

 

Per a fer-ho possible, ha subratllat l’edil, enguany «s’ha consolidat el pressupost de 120.000 euros, que és un 20% al de 2018 i el doble del que es destinava a il·luminar València per Nadal en 2015».

Últimes notícies

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima

La Guàrdia Civil ha arrestat este dimecres a l'home, de 43 anys, per orde del jutjat de Sueca davant risc de fugida, després que la dona, de 48, morira tres dies després de l'agressió. En una primera compareixença va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Miguel Ángel Oliver: la IA pot ajudar al periodisme, però no farà periodisme

Oliver ha subratllat que la Intel·ligència Artificial pot agilitzar processos, però no substituïx el criteri periodístic. Va reclamar honestedat i supervisió humana.

Una altra xiqueta va patir trastorns després de la sedació de l’anestesista detingut per homicidi imprudent a Alzira

Una menor de 5 anys va presentar complicacions després de ser sedada a Paterna pel mateix anestesista implicat en el cas d'Alzira. La Policia manté la investigació i el professional seguix amb mesures cautelars.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona de 43 anys agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de patir una agressió en el seu domicili de Catarroja. La seua parella va ser detinguda i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Núvols a la vesprada i lleuger descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La jornada deixa més nuvolositat des de la vesprada i una baixada suau de les màximes, amb boires i bancs de boira a l'interior de València i Alacant. El vent serà fluix i rolará d'oest a nord-est en la costa, amb repunts al final del dia.

Mor una dona després de tres dies en l’UCI després de ser agredida per la seua parella a Catarroja (València)

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida presumptament per la seua parella a Catarroja. El detingut va quedar en llibertat amb mesures cautelars després de passar a disposició judicial.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després d'ingressar per una agressió suposadament a les mans de la seua parella a Catarroja. L'home va ser detingut i va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals