València millora la senda de vianants de l’antic llit del Túria

 

L’Organisme Autònom Municipal (OAM) Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València, encarregat de la gestió del Jardí del Túria, iniciarà les obres de millora de la senda de vianants, el camí central, que discorre entre el pont de Serrans i el pont de la Trinitat (Trams VIb / VII del Jardí del Túria) durant la setmana que ve. Estes obres, que tindran un cost de 49.501,63 €, s’executaren en un termini de 5 setmanes.

 

El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha informat hui d’esta intervenció que afectarà 1.222 m² de camins, en el tram VIb i el seu enllaç amb el tram VII del Jardí del Túria, que es durà a terme «amb el compromís ineludible de l’empresa adjudicatària per concurs públic, d’inserció laboral de 3 persones amb dificultats d’accés a l’ocupació».

 

Sergi Campillo ha recordat que l’esmentada senda per a vianants «és la més usada pels visitants en el jardí, convertint-se en el seu passeig principal i per tant el que més impacte patix»; i ha explicat que, atés que es tracta d’un camí de terra batuda, «actualment el seu ferm presenta grans irregularitats, que es transformen en incòmodes tolls durant els dies de pluja».

 

Menys manteniment en el futur

Les obres de millora consistixen en la substitució del paviment existent per un altre de propietats molt paregudes, mantenint sempre les característiques d’este camí de materials solts, per a evitar un paviment agressiu amb l’estètica del jardí.

 

La primera fase d’estes obres serà el clos del tram afectat per a procedir a continuació a la retirada del ferm actual. A continuació, es crearà una capa de llast compactat, sobre la que s’estendrà el nou material àrid estabilitzat i compactat.

 

En els treballs de millora d’estos camins, s’inclou la neteja de les vorades perimetrals, que actualment estan en alguns punts tapats per acumulació de materials solts. Amb este nou material bla, que s’ha seleccionat per no ser una font de pols i fang, es minimitzaran les necessitats de manteniment en el futur.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.