València millora la senda de vianants de l’antic llit del Túria

 

L’Organisme Autònom Municipal (OAM) Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València, encarregat de la gestió del Jardí del Túria, iniciarà les obres de millora de la senda de vianants, el camí central, que discorre entre el pont de Serrans i el pont de la Trinitat (Trams VIb / VII del Jardí del Túria) durant la setmana que ve. Estes obres, que tindran un cost de 49.501,63 €, s’executaren en un termini de 5 setmanes.

 

El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha informat hui d’esta intervenció que afectarà 1.222 m² de camins, en el tram VIb i el seu enllaç amb el tram VII del Jardí del Túria, que es durà a terme «amb el compromís ineludible de l’empresa adjudicatària per concurs públic, d’inserció laboral de 3 persones amb dificultats d’accés a l’ocupació».

 

Sergi Campillo ha recordat que l’esmentada senda per a vianants «és la més usada pels visitants en el jardí, convertint-se en el seu passeig principal i per tant el que més impacte patix»; i ha explicat que, atés que es tracta d’un camí de terra batuda, «actualment el seu ferm presenta grans irregularitats, que es transformen en incòmodes tolls durant els dies de pluja».

 

Menys manteniment en el futur

Les obres de millora consistixen en la substitució del paviment existent per un altre de propietats molt paregudes, mantenint sempre les característiques d’este camí de materials solts, per a evitar un paviment agressiu amb l’estètica del jardí.

 

La primera fase d’estes obres serà el clos del tram afectat per a procedir a continuació a la retirada del ferm actual. A continuació, es crearà una capa de llast compactat, sobre la que s’estendrà el nou material àrid estabilitzat i compactat.

 

En els treballs de millora d’estos camins, s’inclou la neteja de les vorades perimetrals, que actualment estan en alguns punts tapats per acumulació de materials solts. Amb este nou material bla, que s’ha seleccionat per no ser una font de pols i fang, es minimitzaran les necessitats de manteniment en el futur.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.