15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

València millora la senda de vianants de l’antic llit del Túria

 

L’Organisme Autònom Municipal (OAM) Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València, encarregat de la gestió del Jardí del Túria, iniciarà les obres de millora de la senda de vianants, el camí central, que discorre entre el pont de Serrans i el pont de la Trinitat (Trams VIb / VII del Jardí del Túria) durant la setmana que ve. Estes obres, que tindran un cost de 49.501,63 €, s’executaren en un termini de 5 setmanes.

 

El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha informat hui d’esta intervenció que afectarà 1.222 m² de camins, en el tram VIb i el seu enllaç amb el tram VII del Jardí del Túria, que es durà a terme «amb el compromís ineludible de l’empresa adjudicatària per concurs públic, d’inserció laboral de 3 persones amb dificultats d’accés a l’ocupació».

 

Sergi Campillo ha recordat que l’esmentada senda per a vianants «és la més usada pels visitants en el jardí, convertint-se en el seu passeig principal i per tant el que més impacte patix»; i ha explicat que, atés que es tracta d’un camí de terra batuda, «actualment el seu ferm presenta grans irregularitats, que es transformen en incòmodes tolls durant els dies de pluja».

 

Menys manteniment en el futur

Les obres de millora consistixen en la substitució del paviment existent per un altre de propietats molt paregudes, mantenint sempre les característiques d’este camí de materials solts, per a evitar un paviment agressiu amb l’estètica del jardí.

 

La primera fase d’estes obres serà el clos del tram afectat per a procedir a continuació a la retirada del ferm actual. A continuació, es crearà una capa de llast compactat, sobre la que s’estendrà el nou material àrid estabilitzat i compactat.

 

En els treballs de millora d’estos camins, s’inclou la neteja de les vorades perimetrals, que actualment estan en alguns punts tapats per acumulació de materials solts. Amb este nou material bla, que s’ha seleccionat per no ser una font de pols i fang, es minimitzaran les necessitats de manteniment en el futur.

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.