València millora la senda de vianants de l’antic llit del Túria

 

L’Organisme Autònom Municipal (OAM) Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València, encarregat de la gestió del Jardí del Túria, iniciarà les obres de millora de la senda de vianants, el camí central, que discorre entre el pont de Serrans i el pont de la Trinitat (Trams VIb / VII del Jardí del Túria) durant la setmana que ve. Estes obres, que tindran un cost de 49.501,63 €, s’executaren en un termini de 5 setmanes.

 

El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha informat hui d’esta intervenció que afectarà 1.222 m² de camins, en el tram VIb i el seu enllaç amb el tram VII del Jardí del Túria, que es durà a terme «amb el compromís ineludible de l’empresa adjudicatària per concurs públic, d’inserció laboral de 3 persones amb dificultats d’accés a l’ocupació».

 

Sergi Campillo ha recordat que l’esmentada senda per a vianants «és la més usada pels visitants en el jardí, convertint-se en el seu passeig principal i per tant el que més impacte patix»; i ha explicat que, atés que es tracta d’un camí de terra batuda, «actualment el seu ferm presenta grans irregularitats, que es transformen en incòmodes tolls durant els dies de pluja».

 

Menys manteniment en el futur

Les obres de millora consistixen en la substitució del paviment existent per un altre de propietats molt paregudes, mantenint sempre les característiques d’este camí de materials solts, per a evitar un paviment agressiu amb l’estètica del jardí.

 

La primera fase d’estes obres serà el clos del tram afectat per a procedir a continuació a la retirada del ferm actual. A continuació, es crearà una capa de llast compactat, sobre la que s’estendrà el nou material àrid estabilitzat i compactat.

 

En els treballs de millora d’estos camins, s’inclou la neteja de les vorades perimetrals, que actualment estan en alguns punts tapats per acumulació de materials solts. Amb este nou material bla, que s’ha seleccionat per no ser una font de pols i fang, es minimitzaran les necessitats de manteniment en el futur.

Últimes notícies

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.