València millora la senda de vianants de l’antic llit del Túria

 

L’Organisme Autònom Municipal (OAM) Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València, encarregat de la gestió del Jardí del Túria, iniciarà les obres de millora de la senda de vianants, el camí central, que discorre entre el pont de Serrans i el pont de la Trinitat (Trams VIb / VII del Jardí del Túria) durant la setmana que ve. Estes obres, que tindran un cost de 49.501,63 €, s’executaren en un termini de 5 setmanes.

 

El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha informat hui d’esta intervenció que afectarà 1.222 m² de camins, en el tram VIb i el seu enllaç amb el tram VII del Jardí del Túria, que es durà a terme «amb el compromís ineludible de l’empresa adjudicatària per concurs públic, d’inserció laboral de 3 persones amb dificultats d’accés a l’ocupació».

 

Sergi Campillo ha recordat que l’esmentada senda per a vianants «és la més usada pels visitants en el jardí, convertint-se en el seu passeig principal i per tant el que més impacte patix»; i ha explicat que, atés que es tracta d’un camí de terra batuda, «actualment el seu ferm presenta grans irregularitats, que es transformen en incòmodes tolls durant els dies de pluja».

 

Menys manteniment en el futur

Les obres de millora consistixen en la substitució del paviment existent per un altre de propietats molt paregudes, mantenint sempre les característiques d’este camí de materials solts, per a evitar un paviment agressiu amb l’estètica del jardí.

 

La primera fase d’estes obres serà el clos del tram afectat per a procedir a continuació a la retirada del ferm actual. A continuació, es crearà una capa de llast compactat, sobre la que s’estendrà el nou material àrid estabilitzat i compactat.

 

En els treballs de millora d’estos camins, s’inclou la neteja de les vorades perimetrals, que actualment estan en alguns punts tapats per acumulació de materials solts. Amb este nou material bla, que s’ha seleccionat per no ser una font de pols i fang, es minimitzaran les necessitats de manteniment en el futur.

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.