València convoca una Oferta Pública d’Ocupació amb 710 noves places

La Mesa General de Negociació ha aprovat per unanimitat este dilluns l’Oferta Pública d’Ocupació (OPO) corresponent a 2021 en compliment del que preveu per la Llei 20/2021 de Mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que estableix com a data límit l’1 de juny d’enguany.

La regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha destacat que el govern municipal està fent “un important esforç organitzatiu i logístic per a donar puntual compliment a la llei, que té uns terminis taxats i, malgrat això, ens anem avançant sense esgotar els terminis”. L’objectiu clar, ara, és “guanyar temps per a les següents fases i garantir l’èxit del procés”.


El total de llocs de treball que integren l’OPO és de 710 places, de les quals 124 són les places per torn lliure que permet la taxa de reposició, incloses, entre altres, la totalitat de places d’agent de Policia Local vacants (21), altres categories professionals com ara les d’arquitecte/a tècnic, educador/a infantil, diverses enginyeries i categories de mestres, oficial/a de servicis, subaltern/a i altres llocs tècnics com ara per a educació social, infermeria, informàtica, servicis socials o patrimoni històric, a més de places de veterinaris/àries; la resta, altres 586 places, corresponen a llocs subjectes a estabilitzar ocupat per personal interí, que s’afegeixen a les places de les convocatòries anteriors.


Notario ha recordat que la corporació municipal es va comprometre amb les seccions sindicals a no convocar els processos corresponents als torns de consolidació i estabilització (aquells llocs ocupats de forma interina i ininterrompuda que contemplaven les lleis pressupostàries de 2017 i 2018) de les convocatòries aprovades anys anteriors fins que no hi haguera una legislació clara per part del govern central i així poder facilitar la consolidació del personal que està ocupant eixos llocs amb millors garanties.

Finalment a finals de desembre es va aprovar la Llei 20/2021 que estableix les diferents vies per accedir als llocs que han anat estant ocupats per personal interí i que ara l’Ajuntament ha engegat per poder executar-la puntualment i amb plenes garanties per al personal interí.


Així, Notario ha destacat que s’està fent “un enorme esforç pel servici municipal de Personal, que ha fet una anàlisi rigorosa de les característiques i la classificació de cada lloc ocupat per personal interí, així com el procediment per accedir a cadascuna de les places, posant en marxa mesures pioneres com és el cas de la clonació de les places subjectes a estabilització ocupades per personal interí i que corresponen a llocs reservats per personal funcionari de carrera, a més d’altres mesures com la creació d’altres places per poder complir amb les previsions de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

Reducció de la temporalitat


Este és el primer pas del procés que seguirà amb la publicació oficial de l’OPO i la convocatòria de tots els processos selectius, que la Llei 20/2021 determina que hauran d’estar publicats abans del 31 de desembre d’enguany i finalitzats el 31 de desembre de 2024 amb l’objectiu d’assolir una taxa de cobertura temporal màxima del 8%. En este sentit, la regidora ha destacat que, “el compliment del procés, coordinat i liderat per una comissió integrada per personal municipal del servici de Personal, permetrà conduir a la rebaixa de la temporalitat en l’ocupació pública de l’Ajuntament fins a un 4’8 %, per sota del sostre legal”.


Notario ha volgut “remarcar i agrair el consens, compromís i col·laboració de les organitzacions sindicals en el procés” i els ha emplaçat a continuar col·laborant amb el govern municipal per poder garantir la consecució dels objectius plantejats. “Este procés suposa un repte amb dos objectius fonamentals: per una banda, retindre i consolidar al màxim l’experiència i la qualitat del treball de personal que porta molts anys oferint els seus servicis a l’Ajuntament de València com a personal interí; per altra, incorporar talent procedent del personal de nova incorporació pel torn lliure que estan formant-se i preparant-se en l’adquisició d’uns coneixements que haurem d’aprofitar per a la renovació i el rejoveniment del personal funcionari municipal”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.