València convoca una Oferta Pública d’Ocupació amb 710 noves places

La Mesa General de Negociació ha aprovat per unanimitat este dilluns l’Oferta Pública d’Ocupació (OPO) corresponent a 2021 en compliment del que preveu per la Llei 20/2021 de Mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que estableix com a data límit l’1 de juny d’enguany.

La regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha destacat que el govern municipal està fent “un important esforç organitzatiu i logístic per a donar puntual compliment a la llei, que té uns terminis taxats i, malgrat això, ens anem avançant sense esgotar els terminis”. L’objectiu clar, ara, és “guanyar temps per a les següents fases i garantir l’èxit del procés”.


El total de llocs de treball que integren l’OPO és de 710 places, de les quals 124 són les places per torn lliure que permet la taxa de reposició, incloses, entre altres, la totalitat de places d’agent de Policia Local vacants (21), altres categories professionals com ara les d’arquitecte/a tècnic, educador/a infantil, diverses enginyeries i categories de mestres, oficial/a de servicis, subaltern/a i altres llocs tècnics com ara per a educació social, infermeria, informàtica, servicis socials o patrimoni històric, a més de places de veterinaris/àries; la resta, altres 586 places, corresponen a llocs subjectes a estabilitzar ocupat per personal interí, que s’afegeixen a les places de les convocatòries anteriors.


Notario ha recordat que la corporació municipal es va comprometre amb les seccions sindicals a no convocar els processos corresponents als torns de consolidació i estabilització (aquells llocs ocupats de forma interina i ininterrompuda que contemplaven les lleis pressupostàries de 2017 i 2018) de les convocatòries aprovades anys anteriors fins que no hi haguera una legislació clara per part del govern central i així poder facilitar la consolidació del personal que està ocupant eixos llocs amb millors garanties.

Finalment a finals de desembre es va aprovar la Llei 20/2021 que estableix les diferents vies per accedir als llocs que han anat estant ocupats per personal interí i que ara l’Ajuntament ha engegat per poder executar-la puntualment i amb plenes garanties per al personal interí.


Així, Notario ha destacat que s’està fent “un enorme esforç pel servici municipal de Personal, que ha fet una anàlisi rigorosa de les característiques i la classificació de cada lloc ocupat per personal interí, així com el procediment per accedir a cadascuna de les places, posant en marxa mesures pioneres com és el cas de la clonació de les places subjectes a estabilització ocupades per personal interí i que corresponen a llocs reservats per personal funcionari de carrera, a més d’altres mesures com la creació d’altres places per poder complir amb les previsions de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

Reducció de la temporalitat


Este és el primer pas del procés que seguirà amb la publicació oficial de l’OPO i la convocatòria de tots els processos selectius, que la Llei 20/2021 determina que hauran d’estar publicats abans del 31 de desembre d’enguany i finalitzats el 31 de desembre de 2024 amb l’objectiu d’assolir una taxa de cobertura temporal màxima del 8%. En este sentit, la regidora ha destacat que, “el compliment del procés, coordinat i liderat per una comissió integrada per personal municipal del servici de Personal, permetrà conduir a la rebaixa de la temporalitat en l’ocupació pública de l’Ajuntament fins a un 4’8 %, per sota del sostre legal”.


Notario ha volgut “remarcar i agrair el consens, compromís i col·laboració de les organitzacions sindicals en el procés” i els ha emplaçat a continuar col·laborant amb el govern municipal per poder garantir la consecució dels objectius plantejats. “Este procés suposa un repte amb dos objectius fonamentals: per una banda, retindre i consolidar al màxim l’experiència i la qualitat del treball de personal que porta molts anys oferint els seus servicis a l’Ajuntament de València com a personal interí; per altra, incorporar talent procedent del personal de nova incorporació pel torn lliure que estan formant-se i preparant-se en l’adquisició d’uns coneixements que haurem d’aprofitar per a la renovació i el rejoveniment del personal funcionari municipal”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.