16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

València convoca una Oferta Pública d’Ocupació amb 710 noves places

La Mesa General de Negociació ha aprovat per unanimitat este dilluns l’Oferta Pública d’Ocupació (OPO) corresponent a 2021 en compliment del que preveu per la Llei 20/2021 de Mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que estableix com a data límit l’1 de juny d’enguany.

La regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha destacat que el govern municipal està fent “un important esforç organitzatiu i logístic per a donar puntual compliment a la llei, que té uns terminis taxats i, malgrat això, ens anem avançant sense esgotar els terminis”. L’objectiu clar, ara, és “guanyar temps per a les següents fases i garantir l’èxit del procés”.


El total de llocs de treball que integren l’OPO és de 710 places, de les quals 124 són les places per torn lliure que permet la taxa de reposició, incloses, entre altres, la totalitat de places d’agent de Policia Local vacants (21), altres categories professionals com ara les d’arquitecte/a tècnic, educador/a infantil, diverses enginyeries i categories de mestres, oficial/a de servicis, subaltern/a i altres llocs tècnics com ara per a educació social, infermeria, informàtica, servicis socials o patrimoni històric, a més de places de veterinaris/àries; la resta, altres 586 places, corresponen a llocs subjectes a estabilitzar ocupat per personal interí, que s’afegeixen a les places de les convocatòries anteriors.


Notario ha recordat que la corporació municipal es va comprometre amb les seccions sindicals a no convocar els processos corresponents als torns de consolidació i estabilització (aquells llocs ocupats de forma interina i ininterrompuda que contemplaven les lleis pressupostàries de 2017 i 2018) de les convocatòries aprovades anys anteriors fins que no hi haguera una legislació clara per part del govern central i així poder facilitar la consolidació del personal que està ocupant eixos llocs amb millors garanties.

Finalment a finals de desembre es va aprovar la Llei 20/2021 que estableix les diferents vies per accedir als llocs que han anat estant ocupats per personal interí i que ara l’Ajuntament ha engegat per poder executar-la puntualment i amb plenes garanties per al personal interí.


Així, Notario ha destacat que s’està fent “un enorme esforç pel servici municipal de Personal, que ha fet una anàlisi rigorosa de les característiques i la classificació de cada lloc ocupat per personal interí, així com el procediment per accedir a cadascuna de les places, posant en marxa mesures pioneres com és el cas de la clonació de les places subjectes a estabilització ocupades per personal interí i que corresponen a llocs reservats per personal funcionari de carrera, a més d’altres mesures com la creació d’altres places per poder complir amb les previsions de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

Reducció de la temporalitat


Este és el primer pas del procés que seguirà amb la publicació oficial de l’OPO i la convocatòria de tots els processos selectius, que la Llei 20/2021 determina que hauran d’estar publicats abans del 31 de desembre d’enguany i finalitzats el 31 de desembre de 2024 amb l’objectiu d’assolir una taxa de cobertura temporal màxima del 8%. En este sentit, la regidora ha destacat que, “el compliment del procés, coordinat i liderat per una comissió integrada per personal municipal del servici de Personal, permetrà conduir a la rebaixa de la temporalitat en l’ocupació pública de l’Ajuntament fins a un 4’8 %, per sota del sostre legal”.


Notario ha volgut “remarcar i agrair el consens, compromís i col·laboració de les organitzacions sindicals en el procés” i els ha emplaçat a continuar col·laborant amb el govern municipal per poder garantir la consecució dels objectius plantejats. “Este procés suposa un repte amb dos objectius fonamentals: per una banda, retindre i consolidar al màxim l’experiència i la qualitat del treball de personal que porta molts anys oferint els seus servicis a l’Ajuntament de València com a personal interí; per altra, incorporar talent procedent del personal de nova incorporació pel torn lliure que estan formant-se i preparant-se en l’adquisició d’uns coneixements que haurem d’aprofitar per a la renovació i el rejoveniment del personal funcionari municipal”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Restablida la circulació en la Línia 1 de Metrovalencia entre Alberic i Castelló amb possibles retards

La Línia 1 ha quedat restablida este divendres després de diverses hores d'interrupció pel trencament d'una catenària entre Alberic i Castelló. Metrovalencia ha advertit de demores mentres es normalitza la freqüència.

Bernabé ha assegurat que el PSPV donaria suport a una ordenança abolicionista de prostitució a València i ha oferit un pacte a Catalá

La líder del PSPV a València ha proposat a l'alcaldessa un pacte per a aprovar una ordenança abolicionista que sancione a clients i a la terceria locativa i reforce la protecció a les dones, després de la denúncia veïnal de repunt en Velluters.

València barrarà en Falles tots els immobles i monuments protegits i reforçarà la vigilància

L'Ajuntament actualitzarà el protocol de protecció del patrimoni per a les Falles 2026: tancat preventiu, més control policial i restriccions al costat de béns històrics. Hi haurà neteja reforçada, plans per a contenidors i distàncies mínimes entorn de BIC i BRL.

La supervivència del càncer infantil a Europa depén de la rapidesa del diagnòstic

Un macroestudi amb quasi 10.000 casos en 27 països confirma que l'estadi al diagnòstic és decisiu per a la supervivència. Espanya mostra solidesa, amb millores pendents en medul·loblastoma.

Alboraia instal·la cambres i gàbies per a controlar i capturar senglars

Alboraia ha desplegat cambres i gàbies per al control selectiu de senglars, amb monitoratge remot i protocols de benestar animal. El pla prioritza actuacions puntuals per a reduir riscos sanitaris i danys en infraestructures.

L’esquerra d’Alacant urgix al PP a fixar data per a la comissió per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigarà l'adjudicació de 140 VPP a la Platja de Sant Joan. També han avançat mesures de vivenda per al pròxim ple.

L’avís per vent puja a roig a Castelló amb ratxes de fins a 140 km/h este dissabte

Aemet ha elevat a roig l'avís per vent a Castelló, amb ratxes de 140 km/h a l'interior i 130 km/h en el litoral. Alacant i València activen avisos taronja i groc.

Marcelino avisa d’un dol ajustat davant un Getafe que concedix poc

El tècnic del Vila-real preveu un partit exigent en el camp del Getafe, destaca la solidesa del rival i reclama equilibri i eficàcia per a sostindre la gran temporada.