Un valencià patenta un ascensor ‘anti-covid’ per a evitar el contagi en este espai

 

Un ascensor patentat per un inventor de Dénia, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), elimina de l’aire i de les superfícies de l’ascensor tot rastre de coronavirus a través de l’ús de raigs ultraviolats una volta que l’habitacle està detingut i sense ocupants.

En una entrevista, l’inventor, José Roig, ha afirmat que la transmissió per via aèria a través dels aerosols ha de redefinir l’estratègia de prevenció davant la Covid-19, sobretot en els espais públics, com per exemple un lloc no ventilat com és l’ascensor.

 

Roig és gerent d’una companyia capdavantera en el disseny, fabricació i instal·lació de màquines per al processament de fruita seca que, davant el desconcert i la parada de l’activitat amb l’arribada de la crisi sanitària en març, es va plantejar què podria haver de diferent entre Espanya i altres països a on s’havien contagiat menys persones amb el virus.

 

El país amb més ascensors

I en la busca de respostes va descobrir la curiosa dada que Espanya és el país amb més ascensors per habitant del món: «Tenim més d’un milió d’ascensors», ha destacat Roig, a partir de les dades de Federació Espanyola de Fabricants d’Ascensors (FEEDA), una taxa per damunt de països com Alemanya o els Estats Units.

 

A partir d’esta idea, l’inventor de 45 anys ha desenvolupat un prototip d’elevador ‘anti-covid’ amb la tecnologia que ja usaven en la seua empresa del sector agroalimentari, basada en la pasteurització que elimina patògens amb raigs ultraviolats.

 

Ascensor desinfectat en 1 minut

Al llarg de quatre generacions, la família Borrell de Dénia ha sumat 40 patents relacionades amb la tecnologia que usen per a tota classe de fruita seca, i el seu hereu, José Roig, té 14 patents al seu nom, més altres quatre en tramitació.

 

Atés que ja no es discutix la prevalença de contagis en espais amb poca ventilació, com els ascensors, la patent de Roig usa aproximadament 200 o 220 nanòmetres de llum ultraviolada per a desinfectar l’ascensor de manera segura i en menys d’1 minut.

 

El prototip inclou també un mecanisme de bloqueig que tanca les portes i llança un missatge d’alarma si detecta que hi ha més usuaris dels aconsellats per a pujar o baixar, amb la finalitat de garantir una certa distància social.

 

Recomanat per a hospitals i col·legis

Este ascensor intel·ligent podria estar especialment indicat per a hospitals i col·legis, a demés de les cases particulars i fins i tot zones d’ús comú, com corredors o transport públic.

 

Per a la tramitació d’esta patent Roig s’ha acollit al pla de suport per a inventors ‘Palesos contra la pandèmia’, impulsat pel despatx d’advocats Ibidem d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Per a l’inventor alacantí, hi ha molta gent creativa en el nostre país, com s’ha pogut vore en estos temps de pandèmia, que no obstant això patixen moltes dificultats des dels punts de vista fiscal i de gestió, a demés de problemes de finançament i falta d’inversió.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.