Un valencià patenta un ascensor ‘anti-covid’ per a evitar el contagi en este espai

 

Un ascensor patentat per un inventor de Dénia, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), elimina de l’aire i de les superfícies de l’ascensor tot rastre de coronavirus a través de l’ús de raigs ultraviolats una volta que l’habitacle està detingut i sense ocupants.

En una entrevista, l’inventor, José Roig, ha afirmat que la transmissió per via aèria a través dels aerosols ha de redefinir l’estratègia de prevenció davant la Covid-19, sobretot en els espais públics, com per exemple un lloc no ventilat com és l’ascensor.

 

Roig és gerent d’una companyia capdavantera en el disseny, fabricació i instal·lació de màquines per al processament de fruita seca que, davant el desconcert i la parada de l’activitat amb l’arribada de la crisi sanitària en març, es va plantejar què podria haver de diferent entre Espanya i altres països a on s’havien contagiat menys persones amb el virus.

 

El país amb més ascensors

I en la busca de respostes va descobrir la curiosa dada que Espanya és el país amb més ascensors per habitant del món: «Tenim més d’un milió d’ascensors», ha destacat Roig, a partir de les dades de Federació Espanyola de Fabricants d’Ascensors (FEEDA), una taxa per damunt de països com Alemanya o els Estats Units.

 

A partir d’esta idea, l’inventor de 45 anys ha desenvolupat un prototip d’elevador ‘anti-covid’ amb la tecnologia que ja usaven en la seua empresa del sector agroalimentari, basada en la pasteurització que elimina patògens amb raigs ultraviolats.

 

Ascensor desinfectat en 1 minut

Al llarg de quatre generacions, la família Borrell de Dénia ha sumat 40 patents relacionades amb la tecnologia que usen per a tota classe de fruita seca, i el seu hereu, José Roig, té 14 patents al seu nom, més altres quatre en tramitació.

 

Atés que ja no es discutix la prevalença de contagis en espais amb poca ventilació, com els ascensors, la patent de Roig usa aproximadament 200 o 220 nanòmetres de llum ultraviolada per a desinfectar l’ascensor de manera segura i en menys d’1 minut.

 

El prototip inclou també un mecanisme de bloqueig que tanca les portes i llança un missatge d’alarma si detecta que hi ha més usuaris dels aconsellats per a pujar o baixar, amb la finalitat de garantir una certa distància social.

 

Recomanat per a hospitals i col·legis

Este ascensor intel·ligent podria estar especialment indicat per a hospitals i col·legis, a demés de les cases particulars i fins i tot zones d’ús comú, com corredors o transport públic.

 

Per a la tramitació d’esta patent Roig s’ha acollit al pla de suport per a inventors ‘Palesos contra la pandèmia’, impulsat pel despatx d’advocats Ibidem d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Per a l’inventor alacantí, hi ha molta gent creativa en el nostre país, com s’ha pogut vore en estos temps de pandèmia, que no obstant això patixen moltes dificultats des dels punts de vista fiscal i de gestió, a demés de problemes de finançament i falta d’inversió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.