Un valencià patenta un ascensor ‘anti-covid’ per a evitar el contagi en este espai

 

Un ascensor patentat per un inventor de Dénia, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), elimina de l’aire i de les superfícies de l’ascensor tot rastre de coronavirus a través de l’ús de raigs ultraviolats una volta que l’habitacle està detingut i sense ocupants.

En una entrevista, l’inventor, José Roig, ha afirmat que la transmissió per via aèria a través dels aerosols ha de redefinir l’estratègia de prevenció davant la Covid-19, sobretot en els espais públics, com per exemple un lloc no ventilat com és l’ascensor.

 

Roig és gerent d’una companyia capdavantera en el disseny, fabricació i instal·lació de màquines per al processament de fruita seca que, davant el desconcert i la parada de l’activitat amb l’arribada de la crisi sanitària en març, es va plantejar què podria haver de diferent entre Espanya i altres països a on s’havien contagiat menys persones amb el virus.

 

El país amb més ascensors

I en la busca de respostes va descobrir la curiosa dada que Espanya és el país amb més ascensors per habitant del món: «Tenim més d’un milió d’ascensors», ha destacat Roig, a partir de les dades de Federació Espanyola de Fabricants d’Ascensors (FEEDA), una taxa per damunt de països com Alemanya o els Estats Units.

 

A partir d’esta idea, l’inventor de 45 anys ha desenvolupat un prototip d’elevador ‘anti-covid’ amb la tecnologia que ja usaven en la seua empresa del sector agroalimentari, basada en la pasteurització que elimina patògens amb raigs ultraviolats.

 

Ascensor desinfectat en 1 minut

Al llarg de quatre generacions, la família Borrell de Dénia ha sumat 40 patents relacionades amb la tecnologia que usen per a tota classe de fruita seca, i el seu hereu, José Roig, té 14 patents al seu nom, més altres quatre en tramitació.

 

Atés que ja no es discutix la prevalença de contagis en espais amb poca ventilació, com els ascensors, la patent de Roig usa aproximadament 200 o 220 nanòmetres de llum ultraviolada per a desinfectar l’ascensor de manera segura i en menys d’1 minut.

 

El prototip inclou també un mecanisme de bloqueig que tanca les portes i llança un missatge d’alarma si detecta que hi ha més usuaris dels aconsellats per a pujar o baixar, amb la finalitat de garantir una certa distància social.

 

Recomanat per a hospitals i col·legis

Este ascensor intel·ligent podria estar especialment indicat per a hospitals i col·legis, a demés de les cases particulars i fins i tot zones d’ús comú, com corredors o transport públic.

 

Per a la tramitació d’esta patent Roig s’ha acollit al pla de suport per a inventors ‘Palesos contra la pandèmia’, impulsat pel despatx d’advocats Ibidem d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Per a l’inventor alacantí, hi ha molta gent creativa en el nostre país, com s’ha pogut vore en estos temps de pandèmia, que no obstant això patixen moltes dificultats des dels punts de vista fiscal i de gestió, a demés de problemes de finançament i falta d’inversió.

Últimes notícies

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.