Un valencià patenta un ascensor ‘anti-covid’ per a evitar el contagi en este espai

 

Un ascensor patentat per un inventor de Dénia, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), elimina de l’aire i de les superfícies de l’ascensor tot rastre de coronavirus a través de l’ús de raigs ultraviolats una volta que l’habitacle està detingut i sense ocupants.

En una entrevista, l’inventor, José Roig, ha afirmat que la transmissió per via aèria a través dels aerosols ha de redefinir l’estratègia de prevenció davant la Covid-19, sobretot en els espais públics, com per exemple un lloc no ventilat com és l’ascensor.

 

Roig és gerent d’una companyia capdavantera en el disseny, fabricació i instal·lació de màquines per al processament de fruita seca que, davant el desconcert i la parada de l’activitat amb l’arribada de la crisi sanitària en març, es va plantejar què podria haver de diferent entre Espanya i altres països a on s’havien contagiat menys persones amb el virus.

 

El país amb més ascensors

I en la busca de respostes va descobrir la curiosa dada que Espanya és el país amb més ascensors per habitant del món: «Tenim més d’un milió d’ascensors», ha destacat Roig, a partir de les dades de Federació Espanyola de Fabricants d’Ascensors (FEEDA), una taxa per damunt de països com Alemanya o els Estats Units.

 

A partir d’esta idea, l’inventor de 45 anys ha desenvolupat un prototip d’elevador ‘anti-covid’ amb la tecnologia que ja usaven en la seua empresa del sector agroalimentari, basada en la pasteurització que elimina patògens amb raigs ultraviolats.

 

Ascensor desinfectat en 1 minut

Al llarg de quatre generacions, la família Borrell de Dénia ha sumat 40 patents relacionades amb la tecnologia que usen per a tota classe de fruita seca, i el seu hereu, José Roig, té 14 patents al seu nom, més altres quatre en tramitació.

 

Atés que ja no es discutix la prevalença de contagis en espais amb poca ventilació, com els ascensors, la patent de Roig usa aproximadament 200 o 220 nanòmetres de llum ultraviolada per a desinfectar l’ascensor de manera segura i en menys d’1 minut.

 

El prototip inclou també un mecanisme de bloqueig que tanca les portes i llança un missatge d’alarma si detecta que hi ha més usuaris dels aconsellats per a pujar o baixar, amb la finalitat de garantir una certa distància social.

 

Recomanat per a hospitals i col·legis

Este ascensor intel·ligent podria estar especialment indicat per a hospitals i col·legis, a demés de les cases particulars i fins i tot zones d’ús comú, com corredors o transport públic.

 

Per a la tramitació d’esta patent Roig s’ha acollit al pla de suport per a inventors ‘Palesos contra la pandèmia’, impulsat pel despatx d’advocats Ibidem d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Per a l’inventor alacantí, hi ha molta gent creativa en el nostre país, com s’ha pogut vore en estos temps de pandèmia, que no obstant això patixen moltes dificultats des dels punts de vista fiscal i de gestió, a demés de problemes de finançament i falta d’inversió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.