Un valencià patenta un ascensor ‘anti-covid’ per a evitar el contagi en este espai

 

Un ascensor patentat per un inventor de Dénia, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), elimina de l’aire i de les superfícies de l’ascensor tot rastre de coronavirus a través de l’ús de raigs ultraviolats una volta que l’habitacle està detingut i sense ocupants.

En una entrevista, l’inventor, José Roig, ha afirmat que la transmissió per via aèria a través dels aerosols ha de redefinir l’estratègia de prevenció davant la Covid-19, sobretot en els espais públics, com per exemple un lloc no ventilat com és l’ascensor.

 

Roig és gerent d’una companyia capdavantera en el disseny, fabricació i instal·lació de màquines per al processament de fruita seca que, davant el desconcert i la parada de l’activitat amb l’arribada de la crisi sanitària en març, es va plantejar què podria haver de diferent entre Espanya i altres països a on s’havien contagiat menys persones amb el virus.

 

El país amb més ascensors

I en la busca de respostes va descobrir la curiosa dada que Espanya és el país amb més ascensors per habitant del món: «Tenim més d’un milió d’ascensors», ha destacat Roig, a partir de les dades de Federació Espanyola de Fabricants d’Ascensors (FEEDA), una taxa per damunt de països com Alemanya o els Estats Units.

 

A partir d’esta idea, l’inventor de 45 anys ha desenvolupat un prototip d’elevador ‘anti-covid’ amb la tecnologia que ja usaven en la seua empresa del sector agroalimentari, basada en la pasteurització que elimina patògens amb raigs ultraviolats.

 

Ascensor desinfectat en 1 minut

Al llarg de quatre generacions, la família Borrell de Dénia ha sumat 40 patents relacionades amb la tecnologia que usen per a tota classe de fruita seca, i el seu hereu, José Roig, té 14 patents al seu nom, més altres quatre en tramitació.

 

Atés que ja no es discutix la prevalença de contagis en espais amb poca ventilació, com els ascensors, la patent de Roig usa aproximadament 200 o 220 nanòmetres de llum ultraviolada per a desinfectar l’ascensor de manera segura i en menys d’1 minut.

 

El prototip inclou també un mecanisme de bloqueig que tanca les portes i llança un missatge d’alarma si detecta que hi ha més usuaris dels aconsellats per a pujar o baixar, amb la finalitat de garantir una certa distància social.

 

Recomanat per a hospitals i col·legis

Este ascensor intel·ligent podria estar especialment indicat per a hospitals i col·legis, a demés de les cases particulars i fins i tot zones d’ús comú, com corredors o transport públic.

 

Per a la tramitació d’esta patent Roig s’ha acollit al pla de suport per a inventors ‘Palesos contra la pandèmia’, impulsat pel despatx d’advocats Ibidem d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Per a l’inventor alacantí, hi ha molta gent creativa en el nostre país, com s’ha pogut vore en estos temps de pandèmia, que no obstant això patixen moltes dificultats des dels punts de vista fiscal i de gestió, a demés de problemes de finançament i falta d’inversió.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.