València es queda sense nòria gegant en la ciutat

Circular View

Una simulació de la nòria en la Marina de València | Cedida

Els promotors del projecte ‘l’Ull de València’, la nòria gegant projectada en la capital, desistixen d’instal·lar-la en la ciutat davant la «falta de compromís» i «indeterminació» mostrada per les autoritats.

 

D’eixa manera ho ha traslladat la direcció de Circular View, Ana María Villamediana, qui ha assegurat que, «després de cinc anys intentant conseguir el suport de les administracions, ens és impossible seguir amb el projecte en les dos ubicacions que s’havia proposat La Marina i l’entorn del Oceanogràfic».

 

Este portaveu ha assenyalat que es tracta d’una decisió presa al costat de l’inversor internacional, Machiel Smits, davant l’actitud tant de la Generalitat com de l’Ajuntament de València, que, en el cas d’este últim, ha dit, «sempre ha sigut més be de bloqueig».

 

«Ens anem amb molta pena perquè els qui perden són els valencians», ha recalcat Villamediana, que ha remarcat que ja hi ha interés d’altres ciutats per albergar la instal·lació. ‘l’Ull de València’ s’havia concebut com una nòria d’una altura de 120 metres i uns 125 milions de pressupost per a convertir-se en «el futur Mirador del Mediterrani».

Una decisió irrevocable

La mercantil promotora estimava que podia generar uns 35 milions de benefici d’explotació anuals i «estava disposada a donar-la a la ciutat després de 25 anys de gestió», ha recordat Villamediana, per a insistir que «els que perden són els ciutadans».

 

Des de l’empresa insistixen que «no és una qüestió dels terrenys ni de requalificacions perquè podríem trobar terciaris molt bons però el que falta és que l’alcalde ens diga després de tant de temps si sí o si no».

 

A més, creuen que la decisió d’abandonar la capital valenciana és irrevocable, encara que subratllen que lamenten deixar esta ubicació en la que «hem treballat durant anys», incidixen.

També pots llegir…

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.