València es queda sense nòria gegant en la ciutat

Circular View

Una simulació de la nòria en la Marina de València | Cedida

Els promotors del projecte ‘l’Ull de València’, la nòria gegant projectada en la capital, desistixen d’instal·lar-la en la ciutat davant la «falta de compromís» i «indeterminació» mostrada per les autoritats.

 

D’eixa manera ho ha traslladat la direcció de Circular View, Ana María Villamediana, qui ha assegurat que, «després de cinc anys intentant conseguir el suport de les administracions, ens és impossible seguir amb el projecte en les dos ubicacions que s’havia proposat La Marina i l’entorn del Oceanogràfic».

 

Este portaveu ha assenyalat que es tracta d’una decisió presa al costat de l’inversor internacional, Machiel Smits, davant l’actitud tant de la Generalitat com de l’Ajuntament de València, que, en el cas d’este últim, ha dit, «sempre ha sigut més be de bloqueig».

 

«Ens anem amb molta pena perquè els qui perden són els valencians», ha recalcat Villamediana, que ha remarcat que ja hi ha interés d’altres ciutats per albergar la instal·lació. ‘l’Ull de València’ s’havia concebut com una nòria d’una altura de 120 metres i uns 125 milions de pressupost per a convertir-se en «el futur Mirador del Mediterrani».

Una decisió irrevocable

La mercantil promotora estimava que podia generar uns 35 milions de benefici d’explotació anuals i «estava disposada a donar-la a la ciutat després de 25 anys de gestió», ha recordat Villamediana, per a insistir que «els que perden són els ciutadans».

 

Des de l’empresa insistixen que «no és una qüestió dels terrenys ni de requalificacions perquè podríem trobar terciaris molt bons però el que falta és que l’alcalde ens diga després de tant de temps si sí o si no».

 

A més, creuen que la decisió d’abandonar la capital valenciana és irrevocable, encara que subratllen que lamenten deixar esta ubicació en la que «hem treballat durant anys», incidixen.

També pots llegir…

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.