17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

València es queda sense nòria gegant en la ciutat

Circular View

Una simulació de la nòria en la Marina de València | Cedida

Els promotors del projecte ‘l’Ull de València’, la nòria gegant projectada en la capital, desistixen d’instal·lar-la en la ciutat davant la «falta de compromís» i «indeterminació» mostrada per les autoritats.

 

D’eixa manera ho ha traslladat la direcció de Circular View, Ana María Villamediana, qui ha assegurat que, «després de cinc anys intentant conseguir el suport de les administracions, ens és impossible seguir amb el projecte en les dos ubicacions que s’havia proposat La Marina i l’entorn del Oceanogràfic».

 

Este portaveu ha assenyalat que es tracta d’una decisió presa al costat de l’inversor internacional, Machiel Smits, davant l’actitud tant de la Generalitat com de l’Ajuntament de València, que, en el cas d’este últim, ha dit, «sempre ha sigut més be de bloqueig».

 

«Ens anem amb molta pena perquè els qui perden són els valencians», ha recalcat Villamediana, que ha remarcat que ja hi ha interés d’altres ciutats per albergar la instal·lació. ‘l’Ull de València’ s’havia concebut com una nòria d’una altura de 120 metres i uns 125 milions de pressupost per a convertir-se en «el futur Mirador del Mediterrani».

Una decisió irrevocable

La mercantil promotora estimava que podia generar uns 35 milions de benefici d’explotació anuals i «estava disposada a donar-la a la ciutat després de 25 anys de gestió», ha recordat Villamediana, per a insistir que «els que perden són els ciutadans».

 

Des de l’empresa insistixen que «no és una qüestió dels terrenys ni de requalificacions perquè podríem trobar terciaris molt bons però el que falta és que l’alcalde ens diga després de tant de temps si sí o si no».

 

A més, creuen que la decisió d’abandonar la capital valenciana és irrevocable, encara que subratllen que lamenten deixar esta ubicació en la que «hem treballat durant anys», incidixen.

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.