17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

València es queda sense nòria gegant en la ciutat

Circular View

Una simulació de la nòria en la Marina de València | Cedida

Els promotors del projecte ‘l’Ull de València’, la nòria gegant projectada en la capital, desistixen d’instal·lar-la en la ciutat davant la «falta de compromís» i «indeterminació» mostrada per les autoritats.

 

D’eixa manera ho ha traslladat la direcció de Circular View, Ana María Villamediana, qui ha assegurat que, «després de cinc anys intentant conseguir el suport de les administracions, ens és impossible seguir amb el projecte en les dos ubicacions que s’havia proposat La Marina i l’entorn del Oceanogràfic».

 

Este portaveu ha assenyalat que es tracta d’una decisió presa al costat de l’inversor internacional, Machiel Smits, davant l’actitud tant de la Generalitat com de l’Ajuntament de València, que, en el cas d’este últim, ha dit, «sempre ha sigut més be de bloqueig».

 

«Ens anem amb molta pena perquè els qui perden són els valencians», ha recalcat Villamediana, que ha remarcat que ja hi ha interés d’altres ciutats per albergar la instal·lació. ‘l’Ull de València’ s’havia concebut com una nòria d’una altura de 120 metres i uns 125 milions de pressupost per a convertir-se en «el futur Mirador del Mediterrani».

Una decisió irrevocable

La mercantil promotora estimava que podia generar uns 35 milions de benefici d’explotació anuals i «estava disposada a donar-la a la ciutat després de 25 anys de gestió», ha recordat Villamediana, per a insistir que «els que perden són els ciutadans».

 

Des de l’empresa insistixen que «no és una qüestió dels terrenys ni de requalificacions perquè podríem trobar terciaris molt bons però el que falta és que l’alcalde ens diga després de tant de temps si sí o si no».

 

A més, creuen que la decisió d’abandonar la capital valenciana és irrevocable, encara que subratllen que lamenten deixar esta ubicació en la que «hem treballat durant anys», incidixen.

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen als pares de l’acusat de matar al seu veí a Benimàmet

La Policia Nacional ha arrestat als progenitors del presumpte agressor de Benimàmet per a prendre'ls declaració i aclarir si van tindre implicació en el crim. L'homicidi s'ha produït després de l'avís d'una veïna per sorolls en una vivenda del carrer Gavarda.

Felip VI visita el Roig Arena abans d’assistir a la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. Va arribar amb antelació i va ser rebut per autoritats.

El Barcelona va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant

L'equip de Hansi Flic va aprofitar la punxada blanca a Pamplona i va firmar un 3-0 amb gols de Bernal, De Jong i Fermín per a tornar al cim de LaLiga.

Felip VI recorre el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

El rei va visitar el Roig Arena, seu de la Copa del Rei des del dijous, i va arribar 40 minuts abans del duel entre el Reial Madrid i el Kosner Baskonia. La presència institucional va subratllar la rellevància de l'esdeveniment i del nou recinte valencià.

Felip VI visita el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena de València abans d'assistir a la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. La presència del monarca va reforçar el tancament d'un torneig que el recinte va acollir des del dijous.

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant. Van marcar Bernal, De Jong i Fermín López.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.