12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

València es queda sense nòria gegant en la ciutat

Circular View

Una simulació de la nòria en la Marina de València | Cedida

Els promotors del projecte ‘l’Ull de València’, la nòria gegant projectada en la capital, desistixen d’instal·lar-la en la ciutat davant la «falta de compromís» i «indeterminació» mostrada per les autoritats.

 

D’eixa manera ho ha traslladat la direcció de Circular View, Ana María Villamediana, qui ha assegurat que, «després de cinc anys intentant conseguir el suport de les administracions, ens és impossible seguir amb el projecte en les dos ubicacions que s’havia proposat La Marina i l’entorn del Oceanogràfic».

 

Este portaveu ha assenyalat que es tracta d’una decisió presa al costat de l’inversor internacional, Machiel Smits, davant l’actitud tant de la Generalitat com de l’Ajuntament de València, que, en el cas d’este últim, ha dit, «sempre ha sigut més be de bloqueig».

 

«Ens anem amb molta pena perquè els qui perden són els valencians», ha recalcat Villamediana, que ha remarcat que ja hi ha interés d’altres ciutats per albergar la instal·lació. ‘l’Ull de València’ s’havia concebut com una nòria d’una altura de 120 metres i uns 125 milions de pressupost per a convertir-se en «el futur Mirador del Mediterrani».

Una decisió irrevocable

La mercantil promotora estimava que podia generar uns 35 milions de benefici d’explotació anuals i «estava disposada a donar-la a la ciutat després de 25 anys de gestió», ha recordat Villamediana, per a insistir que «els que perden són els ciutadans».

 

Des de l’empresa insistixen que «no és una qüestió dels terrenys ni de requalificacions perquè podríem trobar terciaris molt bons però el que falta és que l’alcalde ens diga després de tant de temps si sí o si no».

 

A més, creuen que la decisió d’abandonar la capital valenciana és irrevocable, encara que subratllen que lamenten deixar esta ubicació en la que «hem treballat durant anys», incidixen.

També pots llegir…

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.