Els usuaris de Rodalies rebran un bitllet gratis si el tren es retarda o es cancel·la

Els usuaris de les línies de Rodalies de la Comunitat Valenciana tindran dret a rebre, a partir de l’1 d’abril, un bitllet gratis per cada tren que es retarde més de 15 minuts o es cancel·le i, a demés, podran utilitzar-lo dins dels 30 dies següents a l’incident.

 

D’esta manera ho contempla el ‘Pla de Xoc’ que pretén revertir la situació de la xarxa de rodalia valenciana, tal i com va anunciar la setmana passada el ministre José Luis Ábalos i que este divendres s’ha perfilat en la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu de conseguir, abans de què acabe 2020, els estàndards de qualitat i puntualitat de la mitjana espanyola.

 

El pla inclou també més maquinistes: 17 reassignats d’altres destinacions, que augmentaran la plantilla un 8,5%, i altres 19 gràcies a un avançament de les taxes de reposició de personal en Renfe. El pla també contempla l’entrada en funcionament d’un torn per a manteniment de combois, quatre efectius d’assistència tècnica en línia, el reforç de personal en estacions, la implantació, de manera ‘pionera’ en el territori valencià, d’una ‘app’ amb la que l’usuari podrà saber a on està el tren a temps real i una canal de Twitter per a cada línia.

 

D’esta manera ho han anunciat este divendres el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Perdro Saura, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, en la que també han participat el president de Renfe, Isaïes Táboas, el comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Boira, i la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real