10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Els usuaris de Rodalies rebran un bitllet gratis si el tren es retarda o es cancel·la

Els usuaris de les línies de Rodalies de la Comunitat Valenciana tindran dret a rebre, a partir de l’1 d’abril, un bitllet gratis per cada tren que es retarde més de 15 minuts o es cancel·le i, a demés, podran utilitzar-lo dins dels 30 dies següents a l’incident.

 

D’esta manera ho contempla el ‘Pla de Xoc’ que pretén revertir la situació de la xarxa de rodalia valenciana, tal i com va anunciar la setmana passada el ministre José Luis Ábalos i que este divendres s’ha perfilat en la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu de conseguir, abans de què acabe 2020, els estàndards de qualitat i puntualitat de la mitjana espanyola.

 

El pla inclou també més maquinistes: 17 reassignats d’altres destinacions, que augmentaran la plantilla un 8,5%, i altres 19 gràcies a un avançament de les taxes de reposició de personal en Renfe. El pla també contempla l’entrada en funcionament d’un torn per a manteniment de combois, quatre efectius d’assistència tècnica en línia, el reforç de personal en estacions, la implantació, de manera ‘pionera’ en el territori valencià, d’una ‘app’ amb la que l’usuari podrà saber a on està el tren a temps real i una canal de Twitter per a cada línia.

 

D’esta manera ho han anunciat este divendres el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Perdro Saura, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, en la que també han participat el president de Renfe, Isaïes Táboas, el comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Boira, i la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.