Els usuaris de Rodalies rebran un bitllet gratis si el tren es retarda o es cancel·la

Els usuaris de les línies de Rodalies de la Comunitat Valenciana tindran dret a rebre, a partir de l’1 d’abril, un bitllet gratis per cada tren que es retarde més de 15 minuts o es cancel·le i, a demés, podran utilitzar-lo dins dels 30 dies següents a l’incident.

 

D’esta manera ho contempla el ‘Pla de Xoc’ que pretén revertir la situació de la xarxa de rodalia valenciana, tal i com va anunciar la setmana passada el ministre José Luis Ábalos i que este divendres s’ha perfilat en la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu de conseguir, abans de què acabe 2020, els estàndards de qualitat i puntualitat de la mitjana espanyola.

 

El pla inclou també més maquinistes: 17 reassignats d’altres destinacions, que augmentaran la plantilla un 8,5%, i altres 19 gràcies a un avançament de les taxes de reposició de personal en Renfe. El pla també contempla l’entrada en funcionament d’un torn per a manteniment de combois, quatre efectius d’assistència tècnica en línia, el reforç de personal en estacions, la implantació, de manera ‘pionera’ en el territori valencià, d’una ‘app’ amb la que l’usuari podrà saber a on està el tren a temps real i una canal de Twitter per a cada línia.

 

D’esta manera ho han anunciat este divendres el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Perdro Saura, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, en la que també han participat el president de Renfe, Isaïes Táboas, el comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Boira, i la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.