Els usuaris de Rodalies rebran un bitllet gratis si el tren es retarda o es cancel·la

Els usuaris de les línies de Rodalies de la Comunitat Valenciana tindran dret a rebre, a partir de l’1 d’abril, un bitllet gratis per cada tren que es retarde més de 15 minuts o es cancel·le i, a demés, podran utilitzar-lo dins dels 30 dies següents a l’incident.

 

D’esta manera ho contempla el ‘Pla de Xoc’ que pretén revertir la situació de la xarxa de rodalia valenciana, tal i com va anunciar la setmana passada el ministre José Luis Ábalos i que este divendres s’ha perfilat en la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu de conseguir, abans de què acabe 2020, els estàndards de qualitat i puntualitat de la mitjana espanyola.

 

El pla inclou també més maquinistes: 17 reassignats d’altres destinacions, que augmentaran la plantilla un 8,5%, i altres 19 gràcies a un avançament de les taxes de reposició de personal en Renfe. El pla també contempla l’entrada en funcionament d’un torn per a manteniment de combois, quatre efectius d’assistència tècnica en línia, el reforç de personal en estacions, la implantació, de manera ‘pionera’ en el territori valencià, d’una ‘app’ amb la que l’usuari podrà saber a on està el tren a temps real i una canal de Twitter per a cada línia.

 

D’esta manera ho han anunciat este divendres el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Perdro Saura, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, després de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, en la que també han participat el president de Renfe, Isaïes Táboas, el comissionat del Corredor Mediterrani, Josep Boira, i la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.