9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

València reforçarà el control de les mesures del Covid-19 en Benimaclet, Jesús-Patraix i la Saïdia

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha anunciat que l’Ajuntament de València, a través de la delegació de Protecció Ciutadana, continuarà la línia de treball de reforçar les mesures de control sobre el Covid-19 en diferents zones de la ciutat. En concret, es tracta de Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix  a demés, de la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap.

 

Elisa Valía ha explicat que a través de la ferramenta feta en col·laboració amb Global Omnium i el CSIC, «cada setmana es prenen tres mostres en diferents zones de la ciutat per a analitzar l’evolució dels rastres». D’esta manera, ha indicat que «si bé la setmana passada es va detectar un increment en Benimàmet i Castellar, les últimes mostres indiquen que els dos pobles de València ja han reduït la presència de coronavirus en les aigües residuals».

 

«Gràcies a esta ferramenta l’Ajuntament de València pot anticipar-se a l’aparició de brots i actuar de manera preventiva en les zones a on s’aprecie una tendència a l’alça», ha assenyalat Valía, qui ha assegurat que «permet localitzar un focus ràpidament». Segons ha explicat estes dades s’analitzen en la Comissió del Segiment municipal per a «prendre decisions de manera transversal, amb totes les àrees de govern».

 

Més mesures de control

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha informat que es reforçarà tant la presència d’agents de la Policia Local com de Protecció Civil en Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix i en la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap per tal de «vigilar el compliment de les mesures de seguretat com són la distància social i l’ús de les mascaretes».

 

Cano ha puntualitzat que els agents sancionaran si observen incompliments de les normes però ha posat l’accent en que la intenció de la Delegació de Protecció Ciutadana és «informar a la ciutadania per a que siga responsable i no baixe la guàrdia davant del virus». «No podem relaxar-nos perquè com mostren els resultats la presència del virus és real i hem de mantindre totes les mesures de seguretat», ha conclós Cano.

Últimes notícies

Sarabia elogia a Bordalás i perfila un Elx-Getafe de dols i segones jugades

El tècnic de l'Elx va destacar el mèrit de Bordalás i va anticipar un xoc dur davant el Getafe, amb focus en segones jugades i màxima atenció al tram final.

Baldoví titlla a Pérez Llorca de regent provisional i diu que ha aprovat l’examen de Vox

El síndic de Compromís ha acusat el candidat del PP d'alinear-se amb Vox i de sostindre's només per a conservar el poder. Ha reclamat eleccions i ha detallat propostes pròpies.

Morant qüestiona el perdó de Pérez Llorca a les víctimes de la dana i acusa encobriment a Mazón

Morant s'ha preguntat per què Pérez Llorca demana perdó a les víctimes de la dana i ha titllat la investidura de 'fake', alineada amb Vox i amb Mazón.

Baldoví exigix a Pérez Llorca demanar l’acta a Mazón si vol disculpar-se per la dana

Baldoví ha retret a Pérez Llorca un discurs gris i ha lligat qualsevol perdó a les víctimes de la dana al fet que demane l'acta de Mazón. També ha denunciat un pacte ocult amb Vox i ha demanat eleccions.

Gomar dona per fet que el Nou Mestalla serà seu i ho situa entre els millors del Mundial 2030

Gomar va donar per fet la seu del Nou Mestalla per a 2030, va elogiar l'avanç de les obres i va restar importància a la reunió tècnica amb RFEF i FIFA, encara sense designació oficial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per arrabassar la bossa a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la persecució va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser aconseguit.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'una estirada a una dona que portava quasi 6.000 euros. Els agents han recuperat més de 5.800 euros i la bossa.