11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

València reforçarà el control de les mesures del Covid-19 en Benimaclet, Jesús-Patraix i la Saïdia

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha anunciat que l’Ajuntament de València, a través de la delegació de Protecció Ciutadana, continuarà la línia de treball de reforçar les mesures de control sobre el Covid-19 en diferents zones de la ciutat. En concret, es tracta de Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix  a demés, de la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap.

 

Elisa Valía ha explicat que a través de la ferramenta feta en col·laboració amb Global Omnium i el CSIC, «cada setmana es prenen tres mostres en diferents zones de la ciutat per a analitzar l’evolució dels rastres». D’esta manera, ha indicat que «si bé la setmana passada es va detectar un increment en Benimàmet i Castellar, les últimes mostres indiquen que els dos pobles de València ja han reduït la presència de coronavirus en les aigües residuals».

 

«Gràcies a esta ferramenta l’Ajuntament de València pot anticipar-se a l’aparició de brots i actuar de manera preventiva en les zones a on s’aprecie una tendència a l’alça», ha assenyalat Valía, qui ha assegurat que «permet localitzar un focus ràpidament». Segons ha explicat estes dades s’analitzen en la Comissió del Segiment municipal per a «prendre decisions de manera transversal, amb totes les àrees de govern».

 

Més mesures de control

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha informat que es reforçarà tant la presència d’agents de la Policia Local com de Protecció Civil en Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix i en la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap per tal de «vigilar el compliment de les mesures de seguretat com són la distància social i l’ús de les mascaretes».

 

Cano ha puntualitzat que els agents sancionaran si observen incompliments de les normes però ha posat l’accent en que la intenció de la Delegació de Protecció Ciutadana és «informar a la ciutadania per a que siga responsable i no baixe la guàrdia davant del virus». «No podem relaxar-nos perquè com mostren els resultats la presència del virus és real i hem de mantindre totes les mesures de seguretat», ha conclós Cano.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.