València reforçarà el control de les mesures del Covid-19 en Benimaclet, Jesús-Patraix i la Saïdia

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha anunciat que l’Ajuntament de València, a través de la delegació de Protecció Ciutadana, continuarà la línia de treball de reforçar les mesures de control sobre el Covid-19 en diferents zones de la ciutat. En concret, es tracta de Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix  a demés, de la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap.

 

Elisa Valía ha explicat que a través de la ferramenta feta en col·laboració amb Global Omnium i el CSIC, «cada setmana es prenen tres mostres en diferents zones de la ciutat per a analitzar l’evolució dels rastres». D’esta manera, ha indicat que «si bé la setmana passada es va detectar un increment en Benimàmet i Castellar, les últimes mostres indiquen que els dos pobles de València ja han reduït la presència de coronavirus en les aigües residuals».

 

«Gràcies a esta ferramenta l’Ajuntament de València pot anticipar-se a l’aparició de brots i actuar de manera preventiva en les zones a on s’aprecie una tendència a l’alça», ha assenyalat Valía, qui ha assegurat que «permet localitzar un focus ràpidament». Segons ha explicat estes dades s’analitzen en la Comissió del Segiment municipal per a «prendre decisions de manera transversal, amb totes les àrees de govern».

 

Més mesures de control

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha informat que es reforçarà tant la presència d’agents de la Policia Local com de Protecció Civil en Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix i en la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap per tal de «vigilar el compliment de les mesures de seguretat com són la distància social i l’ús de les mascaretes».

 

Cano ha puntualitzat que els agents sancionaran si observen incompliments de les normes però ha posat l’accent en que la intenció de la Delegació de Protecció Ciutadana és «informar a la ciutadania per a que siga responsable i no baixe la guàrdia davant del virus». «No podem relaxar-nos perquè com mostren els resultats la presència del virus és real i hem de mantindre totes les mesures de seguretat», ha conclós Cano.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.