València reforçarà el control de les mesures del Covid-19 en Benimaclet, Jesús-Patraix i la Saïdia

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha anunciat que l’Ajuntament de València, a través de la delegació de Protecció Ciutadana, continuarà la línia de treball de reforçar les mesures de control sobre el Covid-19 en diferents zones de la ciutat. En concret, es tracta de Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix  a demés, de la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap.

 

Elisa Valía ha explicat que a través de la ferramenta feta en col·laboració amb Global Omnium i el CSIC, «cada setmana es prenen tres mostres en diferents zones de la ciutat per a analitzar l’evolució dels rastres». D’esta manera, ha indicat que «si bé la setmana passada es va detectar un increment en Benimàmet i Castellar, les últimes mostres indiquen que els dos pobles de València ja han reduït la presència de coronavirus en les aigües residuals».

 

«Gràcies a esta ferramenta l’Ajuntament de València pot anticipar-se a l’aparició de brots i actuar de manera preventiva en les zones a on s’aprecie una tendència a l’alça», ha assenyalat Valía, qui ha assegurat que «permet localitzar un focus ràpidament». Segons ha explicat estes dades s’analitzen en la Comissió del Segiment municipal per a «prendre decisions de manera transversal, amb totes les àrees de govern».

 

Més mesures de control

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha informat que es reforçarà tant la presència d’agents de la Policia Local com de Protecció Civil en Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix i en la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap per tal de «vigilar el compliment de les mesures de seguretat com són la distància social i l’ús de les mascaretes».

 

Cano ha puntualitzat que els agents sancionaran si observen incompliments de les normes però ha posat l’accent en que la intenció de la Delegació de Protecció Ciutadana és «informar a la ciutadania per a que siga responsable i no baixe la guàrdia davant del virus». «No podem relaxar-nos perquè com mostren els resultats la presència del virus és real i hem de mantindre totes les mesures de seguretat», ha conclós Cano.

Últimes notícies

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.