València reforçarà el control de les mesures del Covid-19 en Benimaclet, Jesús-Patraix i la Saïdia

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, ha anunciat que l’Ajuntament de València, a través de la delegació de Protecció Ciutadana, continuarà la línia de treball de reforçar les mesures de control sobre el Covid-19 en diferents zones de la ciutat. En concret, es tracta de Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix  a demés, de la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap.

 

Elisa Valía ha explicat que a través de la ferramenta feta en col·laboració amb Global Omnium i el CSIC, «cada setmana es prenen tres mostres en diferents zones de la ciutat per a analitzar l’evolució dels rastres». D’esta manera, ha indicat que «si bé la setmana passada es va detectar un increment en Benimàmet i Castellar, les últimes mostres indiquen que els dos pobles de València ja han reduït la presència de coronavirus en les aigües residuals».

 

«Gràcies a esta ferramenta l’Ajuntament de València pot anticipar-se a l’aparició de brots i actuar de manera preventiva en les zones a on s’aprecie una tendència a l’alça», ha assenyalat Valía, qui ha assegurat que «permet localitzar un focus ràpidament». Segons ha explicat estes dades s’analitzen en la Comissió del Segiment municipal per a «prendre decisions de manera transversal, amb totes les àrees de govern».

 

Més mesures de control

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha informat que es reforçarà tant la presència d’agents de la Policia Local com de Protecció Civil en Benimaclet-Mestalla, Jesús-Patraix i en la Saïdia i la zona confrontant de Campanar i Benicalap per tal de «vigilar el compliment de les mesures de seguretat com són la distància social i l’ús de les mascaretes».

 

Cano ha puntualitzat que els agents sancionaran si observen incompliments de les normes però ha posat l’accent en que la intenció de la Delegació de Protecció Ciutadana és «informar a la ciutadania per a que siga responsable i no baixe la guàrdia davant del virus». «No podem relaxar-nos perquè com mostren els resultats la presència del virus és real i hem de mantindre totes les mesures de seguretat», ha conclós Cano.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.