València suma 294 denúncies per no portar mascareta durant el cap de setmana

 

Els agents de la Policia de València han posat este cap de setmana un total de 294 denúncies per no portar correctament la mascareta, que des del dissabte és d’ús obligatori en la via pública encara que es mantinguen les distàncies de seguretat.

 

D’eixa manera ho ha explicat el cos policial este dilluns en les seues xarxes socials. Des de l’àrea de Protecció Ciutadana han detallat que les sancions imposades ascendixen a 100 euros.

 

Estes denúncies arriben després de l’enduriment per part de la Conselleria de Sanitat Universal de les mesures de prevenció enfront de la pandèmia. Sanitat va establir este dissabte l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en el territori valencià «en tot moment» en la via pública, espais oberts i espais tancats d’ús públic encara que hi haja distància interpersonal, després de quadruplicar-se en una setmana el nombre de casos de coronavirus en la franja d’edat entre els 20 i 40 anys. La mesura no s’aplicarà en platges, espais naturals i piscines.

 

«Era evident la relaxació de la ciutadania»

Per a vetlar pel seu compliment, vehicles de la Policia Local recorden l’obligatorietat del seu ús en llocs a on poden produir-se aglomeracions. De fet, el cos policial acompanya el missatge en internet amb un vídeo en el que s’observa un dels cotxes de les forces de seguretat fent ús dels seus altaveus i d’un rètol lluminós per a recordar a la població l’obligatorietat de la mascareta i la necessitat de guardar la distància interpersonal.

 

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, ha assenyalat, en declaracions remeses als mitjans, que «la imposició d’unes 300 sancions per no portar mascareta és una demostració de la necessitat de la mesura de l’obligatorietat de portar-la en totes les situacions».

 

Al seu juí, «era evident una relaxació per part de la ciutadania fins a cert punt comprensible pel nivell de pressió que hem patit en els últims mesos», però ha subratllat que cal «reprendre el nivell d’atenció que teníem anteriorment».

Últimes notícies

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.