València suma 294 denúncies per no portar mascareta durant el cap de setmana

 

Els agents de la Policia de València han posat este cap de setmana un total de 294 denúncies per no portar correctament la mascareta, que des del dissabte és d’ús obligatori en la via pública encara que es mantinguen les distàncies de seguretat.

 

D’eixa manera ho ha explicat el cos policial este dilluns en les seues xarxes socials. Des de l’àrea de Protecció Ciutadana han detallat que les sancions imposades ascendixen a 100 euros.

 

Estes denúncies arriben després de l’enduriment per part de la Conselleria de Sanitat Universal de les mesures de prevenció enfront de la pandèmia. Sanitat va establir este dissabte l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en el territori valencià «en tot moment» en la via pública, espais oberts i espais tancats d’ús públic encara que hi haja distància interpersonal, després de quadruplicar-se en una setmana el nombre de casos de coronavirus en la franja d’edat entre els 20 i 40 anys. La mesura no s’aplicarà en platges, espais naturals i piscines.

 

«Era evident la relaxació de la ciutadania»

Per a vetlar pel seu compliment, vehicles de la Policia Local recorden l’obligatorietat del seu ús en llocs a on poden produir-se aglomeracions. De fet, el cos policial acompanya el missatge en internet amb un vídeo en el que s’observa un dels cotxes de les forces de seguretat fent ús dels seus altaveus i d’un rètol lluminós per a recordar a la població l’obligatorietat de la mascareta i la necessitat de guardar la distància interpersonal.

 

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, ha assenyalat, en declaracions remeses als mitjans, que «la imposició d’unes 300 sancions per no portar mascareta és una demostració de la necessitat de la mesura de l’obligatorietat de portar-la en totes les situacions».

 

Al seu juí, «era evident una relaxació per part de la ciutadania fins a cert punt comprensible pel nivell de pressió que hem patit en els últims mesos», però ha subratllat que cal «reprendre el nivell d’atenció que teníem anteriorment».

Últimes notícies

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.

València afronta fins a 39 graus en l’inici de la quarta ona de calor

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor extrema a la província de València, amb màximes previstes de fins a 39 graus en l’interior sud.

Eray Cömert s’acomiada del València amb una emotiva carta als aficionats

El central suís Eray Cömert s’ha acomiadat del València CF amb una carta emotiva en què admet que sempre va voler triomfar en Mestalla i agraïx el suport de l’afició en una etapa que definix com a meravellosa.

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.
FILMOTECA D'ESTIU