València suma 294 denúncies per no portar mascareta durant el cap de setmana

 

Els agents de la Policia de València han posat este cap de setmana un total de 294 denúncies per no portar correctament la mascareta, que des del dissabte és d’ús obligatori en la via pública encara que es mantinguen les distàncies de seguretat.

 

D’eixa manera ho ha explicat el cos policial este dilluns en les seues xarxes socials. Des de l’àrea de Protecció Ciutadana han detallat que les sancions imposades ascendixen a 100 euros.

 

Estes denúncies arriben després de l’enduriment per part de la Conselleria de Sanitat Universal de les mesures de prevenció enfront de la pandèmia. Sanitat va establir este dissabte l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en el territori valencià «en tot moment» en la via pública, espais oberts i espais tancats d’ús públic encara que hi haja distància interpersonal, després de quadruplicar-se en una setmana el nombre de casos de coronavirus en la franja d’edat entre els 20 i 40 anys. La mesura no s’aplicarà en platges, espais naturals i piscines.

 

«Era evident la relaxació de la ciutadania»

Per a vetlar pel seu compliment, vehicles de la Policia Local recorden l’obligatorietat del seu ús en llocs a on poden produir-se aglomeracions. De fet, el cos policial acompanya el missatge en internet amb un vídeo en el que s’observa un dels cotxes de les forces de seguretat fent ús dels seus altaveus i d’un rètol lluminós per a recordar a la població l’obligatorietat de la mascareta i la necessitat de guardar la distància interpersonal.

 

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aaron Cano, ha assenyalat, en declaracions remeses als mitjans, que «la imposició d’unes 300 sancions per no portar mascareta és una demostració de la necessitat de la mesura de l’obligatorietat de portar-la en totes les situacions».

 

Al seu juí, «era evident una relaxació per part de la ciutadania fins a cert punt comprensible pel nivell de pressió que hem patit en els últims mesos», però ha subratllat que cal «reprendre el nivell d’atenció que teníem anteriorment».

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.

Sergio García afronta Valderrama com un desafiament marcat pel vent

Sergio García ressalta l'exigència del Real Club de Valderrama i advertix que el vent reduïx al mínim el marge d'error en el torneig LIV, on el seu equip arriba molt motivat.

Les màximes freguen els 40 graus a l’interior sud d’Alacant en una jornada de calor intensa

L'interior sud d'Alacant registra màximes pròximes als 40 graus, amb Orihuela i Crevillent al capdavant i valors entre els més alts de tota Espanya.

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.