València obri el dijous el termini de presentació de sol·licituds per al xec escolar

Dijous 28 d’abril s’obri el termini per sol·licitar les ajudes del xec escolar que atorga l’Ajuntament de València i que enguany arriben als 3’7 milions d’euros. Les ajudes financen les despeses derivades de l’escolarització dels menors durant el període escolar 2022-2023 i les activitats desenvolupades durant el mes de juliol de 2023.

Podran concórrer a les ajudes els menors escolaritzats en educació infantil que hagen nascut amb posterioritat a l’1 de gener de 2017, d’edats compreses entre 0 i 6 anys, o que estiga previst que nasquen amb anterioritat al 31 de desembre de 2022.

Tant el xiquet o la xiqueta com els pares i mares o, si escau, els seus representants legals han d’estar empadronats al terme municipal de València. A causa de la gratuïtat de l’ensenyament, s’exceptuen els menors escolaritzats en centres públics, amb concert educatiu ple o que ocupen una plaça sostinguda íntegrament amb fons públics.

La dotació pressupostària destinada a esta convocatòria és de 3.707.000 euros. L’import màxim mensual del xec serà de 120 euros amb un límit d’onze mensualitats. En cap cas, l’import mensual de l’ajuda podrà superar les despeses ocasionades. Les ajudes del xec escolar no cobreixen les despeses originades fora del període i horari escolar i, per tant, no es cobreixen activitats extraescolars, el menjador, els llibres, el material escolar o la matrícula, entre d’altres.

Les sol·licituds es poden presentar en els registres físics municipals, en el registre electrònic o mitjançant els sistemes previstos en la llei, entre els quals les oficines postals o els registres oficials de l’Administració General de l’Estat i la Generalitat.

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals a partir de dijous 28 d’abril. Podeu consultar les bases i descarregar els formularis en la seu electrònica municipal https://bit.ly/3vtoSX7.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU