València obri el dijous el termini de presentació de sol·licituds per al xec escolar

Dijous 28 d’abril s’obri el termini per sol·licitar les ajudes del xec escolar que atorga l’Ajuntament de València i que enguany arriben als 3’7 milions d’euros. Les ajudes financen les despeses derivades de l’escolarització dels menors durant el període escolar 2022-2023 i les activitats desenvolupades durant el mes de juliol de 2023.

Podran concórrer a les ajudes els menors escolaritzats en educació infantil que hagen nascut amb posterioritat a l’1 de gener de 2017, d’edats compreses entre 0 i 6 anys, o que estiga previst que nasquen amb anterioritat al 31 de desembre de 2022.

Tant el xiquet o la xiqueta com els pares i mares o, si escau, els seus representants legals han d’estar empadronats al terme municipal de València. A causa de la gratuïtat de l’ensenyament, s’exceptuen els menors escolaritzats en centres públics, amb concert educatiu ple o que ocupen una plaça sostinguda íntegrament amb fons públics.

La dotació pressupostària destinada a esta convocatòria és de 3.707.000 euros. L’import màxim mensual del xec serà de 120 euros amb un límit d’onze mensualitats. En cap cas, l’import mensual de l’ajuda podrà superar les despeses ocasionades. Les ajudes del xec escolar no cobreixen les despeses originades fora del període i horari escolar i, per tant, no es cobreixen activitats extraescolars, el menjador, els llibres, el material escolar o la matrícula, entre d’altres.

Les sol·licituds es poden presentar en els registres físics municipals, en el registre electrònic o mitjançant els sistemes previstos en la llei, entre els quals les oficines postals o els registres oficials de l’Administració General de l’Estat i la Generalitat.

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals a partir de dijous 28 d’abril. Podeu consultar les bases i descarregar els formularis en la seu electrònica municipal https://bit.ly/3vtoSX7.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.