València obri el dijous el termini de presentació de sol·licituds per al xec escolar

Dijous 28 d’abril s’obri el termini per sol·licitar les ajudes del xec escolar que atorga l’Ajuntament de València i que enguany arriben als 3’7 milions d’euros. Les ajudes financen les despeses derivades de l’escolarització dels menors durant el període escolar 2022-2023 i les activitats desenvolupades durant el mes de juliol de 2023.

Podran concórrer a les ajudes els menors escolaritzats en educació infantil que hagen nascut amb posterioritat a l’1 de gener de 2017, d’edats compreses entre 0 i 6 anys, o que estiga previst que nasquen amb anterioritat al 31 de desembre de 2022.

Tant el xiquet o la xiqueta com els pares i mares o, si escau, els seus representants legals han d’estar empadronats al terme municipal de València. A causa de la gratuïtat de l’ensenyament, s’exceptuen els menors escolaritzats en centres públics, amb concert educatiu ple o que ocupen una plaça sostinguda íntegrament amb fons públics.

La dotació pressupostària destinada a esta convocatòria és de 3.707.000 euros. L’import màxim mensual del xec serà de 120 euros amb un límit d’onze mensualitats. En cap cas, l’import mensual de l’ajuda podrà superar les despeses ocasionades. Les ajudes del xec escolar no cobreixen les despeses originades fora del període i horari escolar i, per tant, no es cobreixen activitats extraescolars, el menjador, els llibres, el material escolar o la matrícula, entre d’altres.

Les sol·licituds es poden presentar en els registres físics municipals, en el registre electrònic o mitjançant els sistemes previstos en la llei, entre els quals les oficines postals o els registres oficials de l’Administració General de l’Estat i la Generalitat.

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals a partir de dijous 28 d’abril. Podeu consultar les bases i descarregar els formularis en la seu electrònica municipal https://bit.ly/3vtoSX7.

Últimes notícies

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.