Els valencians lideren la participació electoral en tota Espanya, amb un 42,51%

Urna de les eleccions 10-N.

Urna de les eleccions 10-N. | Laia Solanellas

 

La participació en el territori valencià en les eleccions generals del 10N se situa a les 14.00 hores –en el primer avanç de participació– en el 42,51%, cosa que suposa una caiguda de tres punts respecte del percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril (45,87%). Amb tot, la valenciana és la taxa de participació més alta de tota Espanya.

 

Segons les dades facilitades pel Ministeri de l’Interior, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 40,91% del cens (44,83% en 28A); en Castelló ha anat a les urnes un 42,37% (46,56% en els anteriors comicis) i en la de València, un 43,58% (46,39% a l’abril).

 

Quant a les tres capitals de província, les dades són: Alacant presenta un 40,60% (43,38% el 28A); Castelló, passa del 46,74% de fa uns mesos al 43,27%; mentres que la Ciutat de València pràcticament manté la xifra, amb 44,40% el 10N i un 44,98% el 28A.

 

En la resta d’Espanya, la participació en les eleccions generals fins a les 14.00 hores se situa en el 37,93%. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 41,49%. Per tant, la participació és 3,5 punts inferior a la de l’anterior convocatòria, segons les primeres dades. En total, han votat fins a les 14.00 hores 13,2 milions d’espanyols, uns 1,2 milions menys que el 28 d’abril de 2019.

 

Una jornada sense incidències

El secretari d’Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, ha destacat la «normalitat» de la jornada, que s’està desenrotllant sense incidències. Únicament, la subsecretària d’Interior, Isabel Goicoechea, ha informat que s’havia produït la defunció de dos persones per causes naturals: una dona, en Granada, i un home, en Guipúscoa.

 

A més, el fet curiós ha sigut protagonitzat en Alacant, a on l’invident César Puente Fuente és el president d’una mesa electoral i, amb l’ajuda d’una amiga, està identificant a cada votant sense problemes. Al capdavall, a pesar de la seua discapacitat, els invidents també «han de participar».

 

Este home, nascut fa 63 anys en Villalibre de Somoza (en Lleó), s’ha incorporat a les 8.00 hores a la Mesa B de la Secció 26 del col·legi situat en el centre cultural de les Cigarreres, a on ha arribat acompanyat per la seua gossa-guia negra Vilca, que està als seus peus, davall d’on es troben les urnes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.