Els valencians lideren la participació electoral en tota Espanya, amb un 42,51%

Urna de les eleccions 10-N.

Urna de les eleccions 10-N. | Laia Solanellas

 

La participació en el territori valencià en les eleccions generals del 10N se situa a les 14.00 hores –en el primer avanç de participació– en el 42,51%, cosa que suposa una caiguda de tres punts respecte del percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril (45,87%). Amb tot, la valenciana és la taxa de participació més alta de tota Espanya.

 

Segons les dades facilitades pel Ministeri de l’Interior, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 40,91% del cens (44,83% en 28A); en Castelló ha anat a les urnes un 42,37% (46,56% en els anteriors comicis) i en la de València, un 43,58% (46,39% a l’abril).

 

Quant a les tres capitals de província, les dades són: Alacant presenta un 40,60% (43,38% el 28A); Castelló, passa del 46,74% de fa uns mesos al 43,27%; mentres que la Ciutat de València pràcticament manté la xifra, amb 44,40% el 10N i un 44,98% el 28A.

 

En la resta d’Espanya, la participació en les eleccions generals fins a les 14.00 hores se situa en el 37,93%. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 41,49%. Per tant, la participació és 3,5 punts inferior a la de l’anterior convocatòria, segons les primeres dades. En total, han votat fins a les 14.00 hores 13,2 milions d’espanyols, uns 1,2 milions menys que el 28 d’abril de 2019.

 

Una jornada sense incidències

El secretari d’Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, ha destacat la «normalitat» de la jornada, que s’està desenrotllant sense incidències. Únicament, la subsecretària d’Interior, Isabel Goicoechea, ha informat que s’havia produït la defunció de dos persones per causes naturals: una dona, en Granada, i un home, en Guipúscoa.

 

A més, el fet curiós ha sigut protagonitzat en Alacant, a on l’invident César Puente Fuente és el president d’una mesa electoral i, amb l’ajuda d’una amiga, està identificant a cada votant sense problemes. Al capdavall, a pesar de la seua discapacitat, els invidents també «han de participar».

 

Este home, nascut fa 63 anys en Villalibre de Somoza (en Lleó), s’ha incorporat a les 8.00 hores a la Mesa B de la Secció 26 del col·legi situat en el centre cultural de les Cigarreres, a on ha arribat acompanyat per la seua gossa-guia negra Vilca, que està als seus peus, davall d’on es troben les urnes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.