Els valencians lideren la participació electoral en tota Espanya, amb un 42,51%

Urna de les eleccions 10-N.

Urna de les eleccions 10-N. | Laia Solanellas

 

La participació en el territori valencià en les eleccions generals del 10N se situa a les 14.00 hores –en el primer avanç de participació– en el 42,51%, cosa que suposa una caiguda de tres punts respecte del percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril (45,87%). Amb tot, la valenciana és la taxa de participació més alta de tota Espanya.

 

Segons les dades facilitades pel Ministeri de l’Interior, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 40,91% del cens (44,83% en 28A); en Castelló ha anat a les urnes un 42,37% (46,56% en els anteriors comicis) i en la de València, un 43,58% (46,39% a l’abril).

 

Quant a les tres capitals de província, les dades són: Alacant presenta un 40,60% (43,38% el 28A); Castelló, passa del 46,74% de fa uns mesos al 43,27%; mentres que la Ciutat de València pràcticament manté la xifra, amb 44,40% el 10N i un 44,98% el 28A.

 

En la resta d’Espanya, la participació en les eleccions generals fins a les 14.00 hores se situa en el 37,93%. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 41,49%. Per tant, la participació és 3,5 punts inferior a la de l’anterior convocatòria, segons les primeres dades. En total, han votat fins a les 14.00 hores 13,2 milions d’espanyols, uns 1,2 milions menys que el 28 d’abril de 2019.

 

Una jornada sense incidències

El secretari d’Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, ha destacat la «normalitat» de la jornada, que s’està desenrotllant sense incidències. Únicament, la subsecretària d’Interior, Isabel Goicoechea, ha informat que s’havia produït la defunció de dos persones per causes naturals: una dona, en Granada, i un home, en Guipúscoa.

 

A més, el fet curiós ha sigut protagonitzat en Alacant, a on l’invident César Puente Fuente és el president d’una mesa electoral i, amb l’ajuda d’una amiga, està identificant a cada votant sense problemes. Al capdavall, a pesar de la seua discapacitat, els invidents també «han de participar».

 

Este home, nascut fa 63 anys en Villalibre de Somoza (en Lleó), s’ha incorporat a les 8.00 hores a la Mesa B de la Secció 26 del col·legi situat en el centre cultural de les Cigarreres, a on ha arribat acompanyat per la seua gossa-guia negra Vilca, que està als seus peus, davall d’on es troben les urnes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguda al Campello una fugitiva reclamada per Rússia per suborns en un hospital

Una dona de 34 anys ha sigut arrestada al Campello en estar reclamada per Rússia, que l'acusa de subornar al cap mèdic d'un hospital per a aconseguir avantatge en diversos contractes.

Pérez Llorca elogia el tracte cordial d’Arcadi España però tem que canvie en el Govern de Sánchez

Juanfran Pérez Llorca destaca el tracte cordial i dialogant del nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, però advertix que altres socialistes van canviar en entrar en la cúpula del Govern de Pedro Sánchez i exigix solucions a l'infrafinançament valencià.

Detinguts dos jóvens per robar més de deu milions de dades per a estafes i identitats falses

La Policia Nacional deté a València i Torreblanca a dos jóvens acusats de robar més de deu milions de registres confidencials per a ciberestafas, usurpació d'identitats i venda a altres delinqüents.

La plantilla de CaixaBank secunda una vaga per a denunciar la pressió comercial

La plantilla de CaixaBank protagonitza una jornada de vaga coincidint amb la junta d'accionistes a València per a denunciar la pressió comercial i reclamar canvis en l'organització del treball.

Paiporta llança ajudes per a reparar els ascensors danyats per la dana

L'Ajuntament de Paiporta aprova per unanimitat una línia extraordinària d'ajudes per a reparar els ascensors danyats per la dana, prioritzant als col·lectius més vulnerables.

València desbloqueja 9.000 m² en Patraix per a construir 644 vivendes públiques

L'Ajuntament de València recupera nou parcel·les bloquejades des de 2015 en el barri de Patraix per a alçar 644 vivendes de protecció pública en edificis de fins a nou plantes.

La UPV crea un biomarcador que mesura l’agressivitat del glioblastoma amb ressonància magnètica

Investigadors de la Universitat Politècnica de València desenrotllen un biomarcador d'imatge que quantifica el creixement del glioblastoma i prediu de manera independent la supervivència dels pacients.

Suspesa la primera vaga en Groundforce i les primeres jornades en Menzies però arranca un atur indefinit

Els sindicats suspenen la primera jornada de vaga en Groundforce i els dos primers dies d'aturs en Menzies, però mantenen des del dilluns una vaga indefinida en 12 aeroports espanyols.