Els valencians lideren la participació electoral en tota Espanya, amb un 42,51%

Urna de les eleccions 10-N.

Urna de les eleccions 10-N. | Laia Solanellas

 

La participació en el territori valencià en les eleccions generals del 10N se situa a les 14.00 hores –en el primer avanç de participació– en el 42,51%, cosa que suposa una caiguda de tres punts respecte del percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril (45,87%). Amb tot, la valenciana és la taxa de participació més alta de tota Espanya.

 

Segons les dades facilitades pel Ministeri de l’Interior, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 40,91% del cens (44,83% en 28A); en Castelló ha anat a les urnes un 42,37% (46,56% en els anteriors comicis) i en la de València, un 43,58% (46,39% a l’abril).

 

Quant a les tres capitals de província, les dades són: Alacant presenta un 40,60% (43,38% el 28A); Castelló, passa del 46,74% de fa uns mesos al 43,27%; mentres que la Ciutat de València pràcticament manté la xifra, amb 44,40% el 10N i un 44,98% el 28A.

 

En la resta d’Espanya, la participació en les eleccions generals fins a les 14.00 hores se situa en el 37,93%. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 41,49%. Per tant, la participació és 3,5 punts inferior a la de l’anterior convocatòria, segons les primeres dades. En total, han votat fins a les 14.00 hores 13,2 milions d’espanyols, uns 1,2 milions menys que el 28 d’abril de 2019.

 

Una jornada sense incidències

El secretari d’Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, ha destacat la «normalitat» de la jornada, que s’està desenrotllant sense incidències. Únicament, la subsecretària d’Interior, Isabel Goicoechea, ha informat que s’havia produït la defunció de dos persones per causes naturals: una dona, en Granada, i un home, en Guipúscoa.

 

A més, el fet curiós ha sigut protagonitzat en Alacant, a on l’invident César Puente Fuente és el president d’una mesa electoral i, amb l’ajuda d’una amiga, està identificant a cada votant sense problemes. Al capdavall, a pesar de la seua discapacitat, els invidents també «han de participar».

 

Este home, nascut fa 63 anys en Villalibre de Somoza (en Lleó), s’ha incorporat a les 8.00 hores a la Mesa B de la Secció 26 del col·legi situat en el centre cultural de les Cigarreres, a on ha arribat acompanyat per la seua gossa-guia negra Vilca, que està als seus peus, davall d’on es troben les urnes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.