Els valencians lideren la participació electoral en tota Espanya, amb un 42,51%

Urna de les eleccions 10-N.

Urna de les eleccions 10-N. | Laia Solanellas

 

La participació en el territori valencià en les eleccions generals del 10N se situa a les 14.00 hores –en el primer avanç de participació– en el 42,51%, cosa que suposa una caiguda de tres punts respecte del percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril (45,87%). Amb tot, la valenciana és la taxa de participació més alta de tota Espanya.

 

Segons les dades facilitades pel Ministeri de l’Interior, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 40,91% del cens (44,83% en 28A); en Castelló ha anat a les urnes un 42,37% (46,56% en els anteriors comicis) i en la de València, un 43,58% (46,39% a l’abril).

 

Quant a les tres capitals de província, les dades són: Alacant presenta un 40,60% (43,38% el 28A); Castelló, passa del 46,74% de fa uns mesos al 43,27%; mentres que la Ciutat de València pràcticament manté la xifra, amb 44,40% el 10N i un 44,98% el 28A.

 

En la resta d’Espanya, la participació en les eleccions generals fins a les 14.00 hores se situa en el 37,93%. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 41,49%. Per tant, la participació és 3,5 punts inferior a la de l’anterior convocatòria, segons les primeres dades. En total, han votat fins a les 14.00 hores 13,2 milions d’espanyols, uns 1,2 milions menys que el 28 d’abril de 2019.

 

Una jornada sense incidències

El secretari d’Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, ha destacat la «normalitat» de la jornada, que s’està desenrotllant sense incidències. Únicament, la subsecretària d’Interior, Isabel Goicoechea, ha informat que s’havia produït la defunció de dos persones per causes naturals: una dona, en Granada, i un home, en Guipúscoa.

 

A més, el fet curiós ha sigut protagonitzat en Alacant, a on l’invident César Puente Fuente és el president d’una mesa electoral i, amb l’ajuda d’una amiga, està identificant a cada votant sense problemes. Al capdavall, a pesar de la seua discapacitat, els invidents també «han de participar».

 

Este home, nascut fa 63 anys en Villalibre de Somoza (en Lleó), s’ha incorporat a les 8.00 hores a la Mesa B de la Secció 26 del col·legi situat en el centre cultural de les Cigarreres, a on ha arribat acompanyat per la seua gossa-guia negra Vilca, que està als seus peus, davall d’on es troben les urnes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.