Els valencians tornen a la seua mobilitat sense respectar les distàncies

En els últims dies els desplaçaments a l’interior de la Comunitat Valenciana han repuntat i s’acosten a nivells prepandèmia. L’últim informe de mobilitat local que realitza Google a través de la geolocalització dels mòbils confirma un increment de les eixides després de l’enfonsament al febrer en plena tercera ona de la pandèmia del coronavirus. L’estudi confirma un increment dels desplaçaments a centres comercials i bars que de moment no s’ha traduït en un increment exponencial de contagis. Però sí que cal anar amb conter sobretot en les aglomeracions, millor evitar-les. L’informe també revela que la incidència del teletreball és molt major a Madrid i Catalunya que en la Comunitat Valenciana.

Estaria bé que es consultara Google abans d’eixir perquè va posar en marxa a l’abril de l’any passat la iniciativa Covid-19 Community Mobility Reports, un repositori de dades basades en la localització de milions de mòbils que utilitzen serveis de Google —com Google Maps— que ofereix informació sobre com el confinament afecta la mobilitat en diferents països i regions. Segons la companyia, esta informació s’obté utilitzant dades «anònimes i agregats», cosa que significa que no registra dades personals de qui és desplaçada o deixa de fer-ho a un determinat lloc, sinó de quina quantitat de mòbils van a cada lloc i quant temps permaneixen allí. Les dades s’obtenen prenent la mitjana de les eixides per treball, oci (restaurants, bars i botigues) i transport (estacions de tren, metre o autobús). La mobilitat s’expressa en comparació amb la normalitat del lloc: un valor 100 significa que els desplaçaments són iguals que el gener de 2020 i un valor de 50 que els moviments s’han reduït a la meitat. Al desembre la mobilitat en la Comunitat Valenciana es va disparar i les conseqüències es van veure en la tercera ona registrada al gener i febrer.

Alacant, que va patir una tercera ona més dura que València i Castelló, és la província de la Comunitat que registra menys mobilitat. Les estacions de transport alacantines tenen un 23% menys de passatgers que abans de l’esclat de la pandèmia enfront de les de la província de València que són utilitzades per un 12% menys d’usuaris que el gener de 2020. L’estudi (que conté dades actualitzades a 31 de març) apunta que l’afluència als parcs a València és un 23% superior als nivells prepandèmia i que l’afluència a les botigues i els bars només és un 21% inferior malgrat les restriccions horàries que obliguen a tancar l’hostaleria a les 18.00 hores i els comerços a les 20.00 hores.

Un punt feble de la Comunitat Valenciana enfront de Catalunya i Madrid és l’escassa implantació del teletreball. Els desplaçaments als llocs de treball sol han descendit un 15% en la Comunitat Valenciana enfront d’un 44% a Madrid i a un 39% a Catalunya. La caiguda mitjana d’esta mena de mobilitat en l’àmbit nacional és del 32% (més del doble que en la Comunitat Valenciana).

Hui a València segueix sent festa i és per això que les dades revelen una tendència de mobilitat recent en moltes ciutats valencianes.
 

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.