Els valencians tornen a la seua mobilitat sense respectar les distàncies

En els últims dies els desplaçaments a l’interior de la Comunitat Valenciana han repuntat i s’acosten a nivells prepandèmia. L’últim informe de mobilitat local que realitza Google a través de la geolocalització dels mòbils confirma un increment de les eixides després de l’enfonsament al febrer en plena tercera ona de la pandèmia del coronavirus. L’estudi confirma un increment dels desplaçaments a centres comercials i bars que de moment no s’ha traduït en un increment exponencial de contagis. Però sí que cal anar amb conter sobretot en les aglomeracions, millor evitar-les. L’informe també revela que la incidència del teletreball és molt major a Madrid i Catalunya que en la Comunitat Valenciana.

Estaria bé que es consultara Google abans d’eixir perquè va posar en marxa a l’abril de l’any passat la iniciativa Covid-19 Community Mobility Reports, un repositori de dades basades en la localització de milions de mòbils que utilitzen serveis de Google —com Google Maps— que ofereix informació sobre com el confinament afecta la mobilitat en diferents països i regions. Segons la companyia, esta informació s’obté utilitzant dades «anònimes i agregats», cosa que significa que no registra dades personals de qui és desplaçada o deixa de fer-ho a un determinat lloc, sinó de quina quantitat de mòbils van a cada lloc i quant temps permaneixen allí. Les dades s’obtenen prenent la mitjana de les eixides per treball, oci (restaurants, bars i botigues) i transport (estacions de tren, metre o autobús). La mobilitat s’expressa en comparació amb la normalitat del lloc: un valor 100 significa que els desplaçaments són iguals que el gener de 2020 i un valor de 50 que els moviments s’han reduït a la meitat. Al desembre la mobilitat en la Comunitat Valenciana es va disparar i les conseqüències es van veure en la tercera ona registrada al gener i febrer.

Alacant, que va patir una tercera ona més dura que València i Castelló, és la província de la Comunitat que registra menys mobilitat. Les estacions de transport alacantines tenen un 23% menys de passatgers que abans de l’esclat de la pandèmia enfront de les de la província de València que són utilitzades per un 12% menys d’usuaris que el gener de 2020. L’estudi (que conté dades actualitzades a 31 de març) apunta que l’afluència als parcs a València és un 23% superior als nivells prepandèmia i que l’afluència a les botigues i els bars només és un 21% inferior malgrat les restriccions horàries que obliguen a tancar l’hostaleria a les 18.00 hores i els comerços a les 20.00 hores.

Un punt feble de la Comunitat Valenciana enfront de Catalunya i Madrid és l’escassa implantació del teletreball. Els desplaçaments als llocs de treball sol han descendit un 15% en la Comunitat Valenciana enfront d’un 44% a Madrid i a un 39% a Catalunya. La caiguda mitjana d’esta mena de mobilitat en l’àmbit nacional és del 32% (més del doble que en la Comunitat Valenciana).

Hui a València segueix sent festa i és per això que les dades revelen una tendència de mobilitat recent en moltes ciutats valencianes.
 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.