17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Els valencians tornen a la seua mobilitat sense respectar les distàncies

En els últims dies els desplaçaments a l’interior de la Comunitat Valenciana han repuntat i s’acosten a nivells prepandèmia. L’últim informe de mobilitat local que realitza Google a través de la geolocalització dels mòbils confirma un increment de les eixides després de l’enfonsament al febrer en plena tercera ona de la pandèmia del coronavirus. L’estudi confirma un increment dels desplaçaments a centres comercials i bars que de moment no s’ha traduït en un increment exponencial de contagis. Però sí que cal anar amb conter sobretot en les aglomeracions, millor evitar-les. L’informe també revela que la incidència del teletreball és molt major a Madrid i Catalunya que en la Comunitat Valenciana.

Estaria bé que es consultara Google abans d’eixir perquè va posar en marxa a l’abril de l’any passat la iniciativa Covid-19 Community Mobility Reports, un repositori de dades basades en la localització de milions de mòbils que utilitzen serveis de Google —com Google Maps— que ofereix informació sobre com el confinament afecta la mobilitat en diferents països i regions. Segons la companyia, esta informació s’obté utilitzant dades «anònimes i agregats», cosa que significa que no registra dades personals de qui és desplaçada o deixa de fer-ho a un determinat lloc, sinó de quina quantitat de mòbils van a cada lloc i quant temps permaneixen allí. Les dades s’obtenen prenent la mitjana de les eixides per treball, oci (restaurants, bars i botigues) i transport (estacions de tren, metre o autobús). La mobilitat s’expressa en comparació amb la normalitat del lloc: un valor 100 significa que els desplaçaments són iguals que el gener de 2020 i un valor de 50 que els moviments s’han reduït a la meitat. Al desembre la mobilitat en la Comunitat Valenciana es va disparar i les conseqüències es van veure en la tercera ona registrada al gener i febrer.

Alacant, que va patir una tercera ona més dura que València i Castelló, és la província de la Comunitat que registra menys mobilitat. Les estacions de transport alacantines tenen un 23% menys de passatgers que abans de l’esclat de la pandèmia enfront de les de la província de València que són utilitzades per un 12% menys d’usuaris que el gener de 2020. L’estudi (que conté dades actualitzades a 31 de març) apunta que l’afluència als parcs a València és un 23% superior als nivells prepandèmia i que l’afluència a les botigues i els bars només és un 21% inferior malgrat les restriccions horàries que obliguen a tancar l’hostaleria a les 18.00 hores i els comerços a les 20.00 hores.

Un punt feble de la Comunitat Valenciana enfront de Catalunya i Madrid és l’escassa implantació del teletreball. Els desplaçaments als llocs de treball sol han descendit un 15% en la Comunitat Valenciana enfront d’un 44% a Madrid i a un 39% a Catalunya. La caiguda mitjana d’esta mena de mobilitat en l’àmbit nacional és del 32% (més del doble que en la Comunitat Valenciana).

Hui a València segueix sent festa i és per això que les dades revelen una tendència de mobilitat recent en moltes ciutats valencianes.
 

Últimes notícies

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.

Pérez Llorca espera que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha demanat que la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA marque una nova etapa de cooperació. Ha admés que arriba tard i que possiblement hi ha qüestions sense solució.

La delegada del Govern acusa a Pérez Llorca d’indignitat per mesclar indemnitzacions

Pilar Bernabé ha retret al president valencià que compare les ajudes per la DANA amb les indemnitzacions de l'accident de Adamuz i ha recordat que la Generalitat no ha compensat a les 230 víctimes.

Pérez Llorca exigix explicacions i rectificació per les indemnitzacions de la DANA

Pérez Llorca ha reclamat al Govern explicacions i una rectificació per la diferència d'indemnitzacions entre les víctimes de la DANA i l'accident de Adamuz. També ha rebutjat la proposta de finançament en considerar que perjudica la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que els aspirants a les VPO d’Alacant complien els requisits

El president de la Generalitat ha assegurat que els qui van optar a les VPO de La Condomina complien els requisits, recolzat en un certificat tècnic. Ha qualificat de molt greu la polèmica i ha recordat que l'Ajuntament revisa expedients abans de decidir mesures.

El València busca en el Villamarín encadenar dos victòries a domicili quasi dos anys després

L'equip de Carlos Corberán visita el Villamarín amb l'opció d'encadenar dos triomfs fora després del 0-1 a Getafe, alguna cosa que no aconseguix des d'abril de 2024.

Parc Sagunt firma la venda de 381.804 m² a Inditex per 64,9 milions

EEE ha venut a Alveston ITG, del Grup Inditex, 381.804 m² en Parc Sagunt II per 64,9 milions per a un projecte logístic al costat de la gigafactoria de Powerco. Queden 618.398 m² disponibles en quatre lots, després d'un procés iniciat en 2025 i adjudicat al novembre.

Barcala defén que la regidor d’Urbanisme va obtindre la vivenda social abans d’entrar en política

L'alcalde ha assegurat que Rocío Gómez va ser adjudicatària en 2018, anys abans de ser regidora, i ha ordenat un expedient per a aclarir el procés i depurar responsabilitats.