Els valencians tornen a la seua mobilitat sense respectar les distàncies

En els últims dies els desplaçaments a l’interior de la Comunitat Valenciana han repuntat i s’acosten a nivells prepandèmia. L’últim informe de mobilitat local que realitza Google a través de la geolocalització dels mòbils confirma un increment de les eixides després de l’enfonsament al febrer en plena tercera ona de la pandèmia del coronavirus. L’estudi confirma un increment dels desplaçaments a centres comercials i bars que de moment no s’ha traduït en un increment exponencial de contagis. Però sí que cal anar amb conter sobretot en les aglomeracions, millor evitar-les. L’informe també revela que la incidència del teletreball és molt major a Madrid i Catalunya que en la Comunitat Valenciana.

Estaria bé que es consultara Google abans d’eixir perquè va posar en marxa a l’abril de l’any passat la iniciativa Covid-19 Community Mobility Reports, un repositori de dades basades en la localització de milions de mòbils que utilitzen serveis de Google —com Google Maps— que ofereix informació sobre com el confinament afecta la mobilitat en diferents països i regions. Segons la companyia, esta informació s’obté utilitzant dades «anònimes i agregats», cosa que significa que no registra dades personals de qui és desplaçada o deixa de fer-ho a un determinat lloc, sinó de quina quantitat de mòbils van a cada lloc i quant temps permaneixen allí. Les dades s’obtenen prenent la mitjana de les eixides per treball, oci (restaurants, bars i botigues) i transport (estacions de tren, metre o autobús). La mobilitat s’expressa en comparació amb la normalitat del lloc: un valor 100 significa que els desplaçaments són iguals que el gener de 2020 i un valor de 50 que els moviments s’han reduït a la meitat. Al desembre la mobilitat en la Comunitat Valenciana es va disparar i les conseqüències es van veure en la tercera ona registrada al gener i febrer.

Alacant, que va patir una tercera ona més dura que València i Castelló, és la província de la Comunitat que registra menys mobilitat. Les estacions de transport alacantines tenen un 23% menys de passatgers que abans de l’esclat de la pandèmia enfront de les de la província de València que són utilitzades per un 12% menys d’usuaris que el gener de 2020. L’estudi (que conté dades actualitzades a 31 de març) apunta que l’afluència als parcs a València és un 23% superior als nivells prepandèmia i que l’afluència a les botigues i els bars només és un 21% inferior malgrat les restriccions horàries que obliguen a tancar l’hostaleria a les 18.00 hores i els comerços a les 20.00 hores.

Un punt feble de la Comunitat Valenciana enfront de Catalunya i Madrid és l’escassa implantació del teletreball. Els desplaçaments als llocs de treball sol han descendit un 15% en la Comunitat Valenciana enfront d’un 44% a Madrid i a un 39% a Catalunya. La caiguda mitjana d’esta mena de mobilitat en l’àmbit nacional és del 32% (més del doble que en la Comunitat Valenciana).

Hui a València segueix sent festa i és per això que les dades revelen una tendència de mobilitat recent en moltes ciutats valencianes.
 

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.