16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Els vehicles elèctrics i híbrids no hauran de pagar zona blava en València

Zona blava al centre de Terrassa

Zona blava en un carrer | Lluïsa Tarrida

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat una modificació de l’ordenança fiscal a través de la que es bonificarà durant un període de dos anys als vehicles amb zero emissions, els elèctrics o híbrids amb autonomia mínima de 40 quilòmetres, de manera que no hagen de pagar per estacionar en zona blava en cap punt de la ciutat.

 

Ho han anunciat este dilluns els vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo en la roda de premsa celebrada després de la reunió de la Junta de Govern Local, que ha aprovat esta mesura que tracta de «fomentar el pas del vehicle convencional als zero emissions».

 

«Amb esta mesura volem ajudar a que València siga una ciutat de referència dins de les iniciatives fiscals per a combatre el canvi climàtic i afavorir la transició ecològica», ha afirmat Gómez.

 

  

A més, han informat també de què la Junta de Govern ha conseguit un acord per a instal·lar noves pèrgoles fotovoltaiques en cinc barris de la ciutat: Botànic, Tres Forques, el Cabanyal, la Llum i Malva-rosa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.