Els vehicles elèctrics i híbrids no hauran de pagar zona blava en València

Zona blava al centre de Terrassa

Zona blava en un carrer | Lluïsa Tarrida

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat una modificació de l’ordenança fiscal a través de la que es bonificarà durant un període de dos anys als vehicles amb zero emissions, els elèctrics o híbrids amb autonomia mínima de 40 quilòmetres, de manera que no hagen de pagar per estacionar en zona blava en cap punt de la ciutat.

 

Ho han anunciat este dilluns els vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo en la roda de premsa celebrada després de la reunió de la Junta de Govern Local, que ha aprovat esta mesura que tracta de «fomentar el pas del vehicle convencional als zero emissions».

 

«Amb esta mesura volem ajudar a que València siga una ciutat de referència dins de les iniciatives fiscals per a combatre el canvi climàtic i afavorir la transició ecològica», ha afirmat Gómez.

 

  

A més, han informat també de què la Junta de Govern ha conseguit un acord per a instal·lar noves pèrgoles fotovoltaiques en cinc barris de la ciutat: Botànic, Tres Forques, el Cabanyal, la Llum i Malva-rosa.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.