Els vehicles elèctrics i híbrids no hauran de pagar zona blava en València

Zona blava al centre de Terrassa

Zona blava en un carrer | Lluïsa Tarrida

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat una modificació de l’ordenança fiscal a través de la que es bonificarà durant un període de dos anys als vehicles amb zero emissions, els elèctrics o híbrids amb autonomia mínima de 40 quilòmetres, de manera que no hagen de pagar per estacionar en zona blava en cap punt de la ciutat.

 

Ho han anunciat este dilluns els vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo en la roda de premsa celebrada després de la reunió de la Junta de Govern Local, que ha aprovat esta mesura que tracta de «fomentar el pas del vehicle convencional als zero emissions».

 

«Amb esta mesura volem ajudar a que València siga una ciutat de referència dins de les iniciatives fiscals per a combatre el canvi climàtic i afavorir la transició ecològica», ha afirmat Gómez.

 

  

A més, han informat també de què la Junta de Govern ha conseguit un acord per a instal·lar noves pèrgoles fotovoltaiques en cinc barris de la ciutat: Botànic, Tres Forques, el Cabanyal, la Llum i Malva-rosa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU