Els vehicles ‘zero emissions’ podran aparcar gratis en la zona blava de València

Vehicle elèctric | Miguel Cabrerizo

 

Segons el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP), els vehicles que tinguen l’etiqueta ‘zero emissions’ podran aparcar gratis en les zones blaves de l’ORA en la ciutat de València. Esta etiqueta ambiental de ‘zero emissions’ la reparteix la Direcció General de Trànsit (DGT) i es pot obtenir en Correus.

 

La nova disposició transitòria, que va ser aprovada per la Junta de Govern Local el passat novembre i que està prevista per als 2 pròxims anys, ha entrat en vigor este dijous 6 de febrer. Un «nou pas d’este Ajuntament» que l’alcalde de València ha posat en valor en remarcar que «hi ha un repunt de la matriculació d’esta classe de vehicles que podrà ajudar-nos a fer que esta ciutat baixe el seu nivell de contaminació d’una manera significativa».

 

Amb esta decisió, no només els vehicles elèctrics podran aparcar gratis en la zona blava, sinó també els elèctrics que compten amb un xicotet motor de propulsió per a una autonomia estesa i els denominats ‘híbrids endollables’ capaços de circular de 40 a 60 quilòmetres sol amb bateria.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.

Benidorm es convertix en la grada anglesa per a viure el Mundial 2026

Milers d’anglesos i escocesos han triat Benidorm com a base per seguir els partits del Mundial de futbol 2026, la qual cosa ha disparat els vols des del Regne Unit i ha activat un dispositiu especial de seguretat i horaris per a les terrasses.

Anglesos i escocesos convertixen Benidorm en la seua base per viure el Mundial

Milers d’aficionats anglesos i escocesos han triat Benidorm per seguir el Mundial 2026 amb pantalles gegants, més vols alacantins i un dispositiu policial especial.