15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Els vehicles ‘zero emissions’ podran aparcar gratis en la zona blava de València

Vehicle elèctric | Miguel Cabrerizo

 

Segons el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP), els vehicles que tinguen l’etiqueta ‘zero emissions’ podran aparcar gratis en les zones blaves de l’ORA en la ciutat de València. Esta etiqueta ambiental de ‘zero emissions’ la reparteix la Direcció General de Trànsit (DGT) i es pot obtenir en Correus.

 

La nova disposició transitòria, que va ser aprovada per la Junta de Govern Local el passat novembre i que està prevista per als 2 pròxims anys, ha entrat en vigor este dijous 6 de febrer. Un «nou pas d’este Ajuntament» que l’alcalde de València ha posat en valor en remarcar que «hi ha un repunt de la matriculació d’esta classe de vehicles que podrà ajudar-nos a fer que esta ciutat baixe el seu nivell de contaminació d’una manera significativa».

 

Amb esta decisió, no només els vehicles elèctrics podran aparcar gratis en la zona blava, sinó també els elèctrics que compten amb un xicotet motor de propulsió per a una autonomia estesa i els denominats ‘híbrids endollables’ capaços de circular de 40 a 60 quilòmetres sol amb bateria.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.

Pérez Llorca rebutja el pla de finançament per excloure la condonació de deute i el fons d’anivellament

El president ha avançat que no donarà suport a la proposta del Govern per mancar d'un fons d'anivellament transitori i de la condonació de 40.000 milions. Advertix que el model dividix i no té l'aire d'aprovar-se.

Pérez Llorca no donarà suport al finançament autonòmic sense condonació de deute ni fons d’anivellament

Pérez Llorca ha rebutjat donar suport al pla de finançament autonòmic del Govern en considerar que no és bo per a la Comunitat Valenciana. Critica que no incloga un fons d'anivellament transitori ni la condonació d'un deute de 40.000 milions per infrafinançament.

Pérez Llorca defén centrar-se en l’oferta de vivenda i no a regular la demanda

Pérez Llorca ha plantejat que la solució a la crisi de vivenda passa per augmentar l'oferta i ha advertit que sense un pla específic serà difícil avançar. També ha qüestionat la bonificació fiscal anunciada per Sánchez.