18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Vídeo: El cardenal Cañizares obri la Basílica de València en ple confinament i la gent s’agrupa en massa

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Des de què va començar l’estat d’alarma en l’estat Espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19, han sigut diferents les festes i les celebracions de tota classe les que han quedat suspeses amb la finalitat d’evitar grans concentracions de gent en espais reduïts per a que no es propague el virus.

 

Entre estos actes cancel·lats hi ha la celebració del Dia de la Verge en la ciutat de València, que se celebra el segon diumenge de maig,  ja que totes les celebracions públiques de la Patrona valenciana havien quedat suspeses. Entre ells, un dels més famosos i que més gent reunix: el trasllat de la ‘Geperudeta’ en la Basílica de la plaça de la Verge de València.

 

A pesar de la prohibició i de què la Basílica havia d’estar tancada de cara al públic durant este diumenge, el cardenal i l’arquebisbe de València, Antonio Cañizares, ha obert les portes de l’edifici sobre les 11.30 hores del matí, el que ha comportat que un gran número de gent s’haja agrupat en esta zona, saltant-se d’esta manera el confinament de l’estat d’alarma. 

 

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias, van ser uns agents de la Policia Local de València que hi havia en la plaça fent les faenes de vigilància les que van avisar a la Delegació del Govern i, dos hores més tard, va anar fins allí una patrulla de la Policia Nacional.  Des de l’Ajuntament de València s’han volgut manifestar davant d’este acte i el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha qualificat de total irresponsabilitat l’actuació del cardenal Cañizares i ha assegurat que s’està treballant en un informe per a vore que passarà amb este fet.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.