Vídeo: El cardenal Cañizares obri la Basílica de València en ple confinament i la gent s’agrupa en massa

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Des de què va començar l’estat d’alarma en l’estat Espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19, han sigut diferents les festes i les celebracions de tota classe les que han quedat suspeses amb la finalitat d’evitar grans concentracions de gent en espais reduïts per a que no es propague el virus.

 

Entre estos actes cancel·lats hi ha la celebració del Dia de la Verge en la ciutat de València, que se celebra el segon diumenge de maig,  ja que totes les celebracions públiques de la Patrona valenciana havien quedat suspeses. Entre ells, un dels més famosos i que més gent reunix: el trasllat de la ‘Geperudeta’ en la Basílica de la plaça de la Verge de València.

 

A pesar de la prohibició i de què la Basílica havia d’estar tancada de cara al públic durant este diumenge, el cardenal i l’arquebisbe de València, Antonio Cañizares, ha obert les portes de l’edifici sobre les 11.30 hores del matí, el que ha comportat que un gran número de gent s’haja agrupat en esta zona, saltant-se d’esta manera el confinament de l’estat d’alarma. 

 

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias, van ser uns agents de la Policia Local de València que hi havia en la plaça fent les faenes de vigilància les que van avisar a la Delegació del Govern i, dos hores més tard, va anar fins allí una patrulla de la Policia Nacional.  Des de l’Ajuntament de València s’han volgut manifestar davant d’este acte i el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha qualificat de total irresponsabilitat l’actuació del cardenal Cañizares i ha assegurat que s’està treballant en un informe per a vore que passarà amb este fet.

Últimes notícies

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.