Vídeo: El cardenal Cañizares obri la Basílica de València en ple confinament i la gent s’agrupa en massa

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Des de què va començar l’estat d’alarma en l’estat Espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19, han sigut diferents les festes i les celebracions de tota classe les que han quedat suspeses amb la finalitat d’evitar grans concentracions de gent en espais reduïts per a que no es propague el virus.

 

Entre estos actes cancel·lats hi ha la celebració del Dia de la Verge en la ciutat de València, que se celebra el segon diumenge de maig,  ja que totes les celebracions públiques de la Patrona valenciana havien quedat suspeses. Entre ells, un dels més famosos i que més gent reunix: el trasllat de la ‘Geperudeta’ en la Basílica de la plaça de la Verge de València.

 

A pesar de la prohibició i de què la Basílica havia d’estar tancada de cara al públic durant este diumenge, el cardenal i l’arquebisbe de València, Antonio Cañizares, ha obert les portes de l’edifici sobre les 11.30 hores del matí, el que ha comportat que un gran número de gent s’haja agrupat en esta zona, saltant-se d’esta manera el confinament de l’estat d’alarma. 

 

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias, van ser uns agents de la Policia Local de València que hi havia en la plaça fent les faenes de vigilància les que van avisar a la Delegació del Govern i, dos hores més tard, va anar fins allí una patrulla de la Policia Nacional.  Des de l’Ajuntament de València s’han volgut manifestar davant d’este acte i el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha qualificat de total irresponsabilitat l’actuació del cardenal Cañizares i ha assegurat que s’està treballant en un informe per a vore que passarà amb este fet.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.