Vídeo: El cardenal Cañizares obri la Basílica de València en ple confinament i la gent s’agrupa en massa

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Des de què va començar l’estat d’alarma en l’estat Espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19, han sigut diferents les festes i les celebracions de tota classe les que han quedat suspeses amb la finalitat d’evitar grans concentracions de gent en espais reduïts per a que no es propague el virus.

 

Entre estos actes cancel·lats hi ha la celebració del Dia de la Verge en la ciutat de València, que se celebra el segon diumenge de maig,  ja que totes les celebracions públiques de la Patrona valenciana havien quedat suspeses. Entre ells, un dels més famosos i que més gent reunix: el trasllat de la ‘Geperudeta’ en la Basílica de la plaça de la Verge de València.

 

A pesar de la prohibició i de què la Basílica havia d’estar tancada de cara al públic durant este diumenge, el cardenal i l’arquebisbe de València, Antonio Cañizares, ha obert les portes de l’edifici sobre les 11.30 hores del matí, el que ha comportat que un gran número de gent s’haja agrupat en esta zona, saltant-se d’esta manera el confinament de l’estat d’alarma. 

 

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias, van ser uns agents de la Policia Local de València que hi havia en la plaça fent les faenes de vigilància les que van avisar a la Delegació del Govern i, dos hores més tard, va anar fins allí una patrulla de la Policia Nacional.  Des de l’Ajuntament de València s’han volgut manifestar davant d’este acte i el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha qualificat de total irresponsabilitat l’actuació del cardenal Cañizares i ha assegurat que s’està treballant en un informe per a vore que passarà amb este fet.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.