Vídeo: El cardenal Cañizares obri la Basílica de València en ple confinament i la gent s’agrupa en massa

Vídeo: El cardenal Cañízares obri la Basílica en ple confinament i la gent s'agrupa en mass

Aglomeracions en la porta de la Basílica de València | Twitter

 

Des de què va començar l’estat d’alarma en l’estat Espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19, han sigut diferents les festes i les celebracions de tota classe les que han quedat suspeses amb la finalitat d’evitar grans concentracions de gent en espais reduïts per a que no es propague el virus.

 

Entre estos actes cancel·lats hi ha la celebració del Dia de la Verge en la ciutat de València, que se celebra el segon diumenge de maig,  ja que totes les celebracions públiques de la Patrona valenciana havien quedat suspeses. Entre ells, un dels més famosos i que més gent reunix: el trasllat de la ‘Geperudeta’ en la Basílica de la plaça de la Verge de València.

 

A pesar de la prohibició i de què la Basílica havia d’estar tancada de cara al públic durant este diumenge, el cardenal i l’arquebisbe de València, Antonio Cañizares, ha obert les portes de l’edifici sobre les 11.30 hores del matí, el que ha comportat que un gran número de gent s’haja agrupat en esta zona, saltant-se d’esta manera el confinament de l’estat d’alarma. 

 

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias, van ser uns agents de la Policia Local de València que hi havia en la plaça fent les faenes de vigilància les que van avisar a la Delegació del Govern i, dos hores més tard, va anar fins allí una patrulla de la Policia Nacional.  Des de l’Ajuntament de València s’han volgut manifestar davant d’este acte i el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha qualificat de total irresponsabilitat l’actuació del cardenal Cañizares i ha assegurat que s’està treballant en un informe per a vore que passarà amb este fet.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.