13.2 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Vídeo: La música valenciana arriba al ‘cor d’Europa’

Banda Jove Simfònica de la Comunitat Valenciana va fer un concert en el cor d'Europa

La Banda durant el concert | Europa Press

 

La Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ha fet sonar la música valenciana en el “cor d’Europa” amb una interpretació en directe del ”Himne d’Europa’ en l’hemicicle de l’Europarlament durant la sessió d’obertura de la nova legislatura del Comité de les Regions.

 

Davall la direcció de Rafa García, la formació ha fet història en convertir-se en la primera banda valenciana que toca l”Himne d’Europa’ amb el que dona inici al ple constitutiu del Comité de les Regions. Amb esta 138 sessió plenària comença la nova legislatura d’este organisme europeu que representa a les poblacions regionals i locals dels 27 països membres de la Unió Europea.

 

Com a preludi, la Jove Banda Simfònica ha interpretat ‘L”Entrà de la murta’ del mestre Giner, omplint d’eixa manera de música valenciana el Parlament Europeu. Esta actuació suposa «el reconeixement a nivell internacional del moviment de societats musicals de la Comunitat, un fenomen únic que identifica als valencians i que ens posiciona com a terra de la música per excel·lència», ha afirmat Daniela González, representant de l’entitat.

 

 

 

Donar a conéixer la cultura valenciana

L’objectiu era posar en valor el paper que exercixen les societats musicals en la cultura i el patrimoni valencià, per a reconéixer d’esta forma el treball dels milers de músics i voluntaris que sostenen este moviment durant més de cent o dos-cents anys.

 

Després de l’obertura del Comité de les Regions, en col·laboració amb la Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea de Generalitat, la FSMCV portarà a terme altres activitats de difusió de la música valenciana en la capital europea.

 

Este dimecres, 12 de febrer, la Banda Simfònica farà una classe magistral a alumnes de música. I el dijous 13, la presidenta de la FSMCV es reunix amb el director de Turespaña en Brussel·les i conseller de Cultura de l’Ambaixada d’Espanya per a abordar els últims projectes que duu a terme la federació al costat de Turisme Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.

El PSPV ha anunciat que blindarà per llei la gestió pública de la sanitat per a evitar privatitzacions

Diana Morant ha anunciat un blindatge legal per a assegurar la gestió pública de la sanitat i ha promés revertir l'hospital del Vinalopó. També ha criticat la paràlisi de reversions del PP i ha avançat un pla de xoc a Torrevieja.

FGV obri 68 places per a conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM

FGV ha obert una convocatòria per concurs oposició amb 68 places per a servicis de conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM d'Alacant. La inscripció és telemàtica i tanca el 22 de desembre a les 11.59 h.

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.