Vídeo: La música valenciana arriba al ‘cor d’Europa’

Ejemplo de shortcode con estilo
La Banda durant el concert | Europa Press   La Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ha fet sonar la música valenciana en el «cor d’Europa» amb una interpretació en directe del »Himne d’Europa’ en l’hemicicle de l’Europarlament durant la sessió d’obertura de la nova legislatura del […]
Banda Jove Simfònica de la Comunitat Valenciana va fer un concert en el cor d'Europa

La Banda durant el concert | Europa Press

 

La Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ha fet sonar la música valenciana en el «cor d’Europa» amb una interpretació en directe del »Himne d’Europa’ en l’hemicicle de l’Europarlament durant la sessió d’obertura de la nova legislatura del Comité de les Regions.

 

Davall la direcció de Rafa García, la formació ha fet història en convertir-se en la primera banda valenciana que toca l»Himne d’Europa’ amb el que dona inici al ple constitutiu del Comité de les Regions. Amb esta 138 sessió plenària comença la nova legislatura d’este organisme europeu que representa a les poblacions regionals i locals dels 27 països membres de la Unió Europea.

 

Com a preludi, la Jove Banda Simfònica ha interpretat ‘L»Entrà de la murta’ del mestre Giner, omplint d’eixa manera de música valenciana el Parlament Europeu. Esta actuació suposa «el reconeixement a nivell internacional del moviment de societats musicals de la Comunitat, un fenomen únic que identifica als valencians i que ens posiciona com a terra de la música per excel·lència», ha afirmat Daniela González, representant de l’entitat.

 

 

 

Donar a conéixer la cultura valenciana

L’objectiu era posar en valor el paper que exercixen les societats musicals en la cultura i el patrimoni valencià, per a reconéixer d’esta forma el treball dels milers de músics i voluntaris que sostenen este moviment durant més de cent o dos-cents anys.

 

Després de l’obertura del Comité de les Regions, en col·laboració amb la Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea de Generalitat, la FSMCV portarà a terme altres activitats de difusió de la música valenciana en la capital europea.

 

Este dimecres, 12 de febrer, la Banda Simfònica farà una classe magistral a alumnes de música. I el dijous 13, la presidenta de la FSMCV es reunix amb el director de Turespaña en Brussel·les i conseller de Cultura de l’Ambaixada d’Espanya per a abordar els últims projectes que duu a terme la federació al costat de Turisme Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.