Vídeo: La música valenciana arriba al ‘cor d’Europa’

Banda Jove Simfònica de la Comunitat Valenciana va fer un concert en el cor d'Europa

La Banda durant el concert | Europa Press

 

La Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ha fet sonar la música valenciana en el “cor d’Europa” amb una interpretació en directe del ”Himne d’Europa’ en l’hemicicle de l’Europarlament durant la sessió d’obertura de la nova legislatura del Comité de les Regions.

 

Davall la direcció de Rafa García, la formació ha fet història en convertir-se en la primera banda valenciana que toca l”Himne d’Europa’ amb el que dona inici al ple constitutiu del Comité de les Regions. Amb esta 138 sessió plenària comença la nova legislatura d’este organisme europeu que representa a les poblacions regionals i locals dels 27 països membres de la Unió Europea.

 

Com a preludi, la Jove Banda Simfònica ha interpretat ‘L”Entrà de la murta’ del mestre Giner, omplint d’eixa manera de música valenciana el Parlament Europeu. Esta actuació suposa «el reconeixement a nivell internacional del moviment de societats musicals de la Comunitat, un fenomen únic que identifica als valencians i que ens posiciona com a terra de la música per excel·lència», ha afirmat Daniela González, representant de l’entitat.

 

 

 

Donar a conéixer la cultura valenciana

L’objectiu era posar en valor el paper que exercixen les societats musicals en la cultura i el patrimoni valencià, per a reconéixer d’esta forma el treball dels milers de músics i voluntaris que sostenen este moviment durant més de cent o dos-cents anys.

 

Després de l’obertura del Comité de les Regions, en col·laboració amb la Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea de Generalitat, la FSMCV portarà a terme altres activitats de difusió de la música valenciana en la capital europea.

 

Este dimecres, 12 de febrer, la Banda Simfònica farà una classe magistral a alumnes de música. I el dijous 13, la presidenta de la FSMCV es reunix amb el director de Turespaña en Brussel·les i conseller de Cultura de l’Ambaixada d’Espanya per a abordar els últims projectes que duu a terme la federació al costat de Turisme Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Integrar la salut mental en l’atenció a la inflamació crònica millora l’evolució dels pacients

La inclusió sistemàtica de la salut mental en l'atenció a persones amb malaltia inflamatòria intestinal millora la seua qualitat de vida, reforça l'adherència al tractament i augmenta l'eficàcia de les teràpies.

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana tanca 2025 en 210 euros per metre quadrat

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana va aconseguir els 210 euros per metre quadrat al tancament de 2025, per damunt de la mitjana estatal i en un context de repunt de preus i operacions després de la pandèmia.

Detinguts quatre membres d’un grup especialitzat en robatoris en vivendes a València

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre hòmens que marcaven portes de vivendes per a planejar robatoris amb força. El grup, d'origen georgià i amb antecedents, ha quedat desarticulat després de la intervenció d'agents anara de servici.

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.