Vídeo: La música valenciana arriba al ‘cor d’Europa’

Banda Jove Simfònica de la Comunitat Valenciana va fer un concert en el cor d'Europa

La Banda durant el concert | Europa Press

 

La Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ha fet sonar la música valenciana en el “cor d’Europa” amb una interpretació en directe del ”Himne d’Europa’ en l’hemicicle de l’Europarlament durant la sessió d’obertura de la nova legislatura del Comité de les Regions.

 

Davall la direcció de Rafa García, la formació ha fet història en convertir-se en la primera banda valenciana que toca l”Himne d’Europa’ amb el que dona inici al ple constitutiu del Comité de les Regions. Amb esta 138 sessió plenària comença la nova legislatura d’este organisme europeu que representa a les poblacions regionals i locals dels 27 països membres de la Unió Europea.

 

Com a preludi, la Jove Banda Simfònica ha interpretat ‘L”Entrà de la murta’ del mestre Giner, omplint d’eixa manera de música valenciana el Parlament Europeu. Esta actuació suposa «el reconeixement a nivell internacional del moviment de societats musicals de la Comunitat, un fenomen únic que identifica als valencians i que ens posiciona com a terra de la música per excel·lència», ha afirmat Daniela González, representant de l’entitat.

 

 

 

Donar a conéixer la cultura valenciana

L’objectiu era posar en valor el paper que exercixen les societats musicals en la cultura i el patrimoni valencià, per a reconéixer d’esta forma el treball dels milers de músics i voluntaris que sostenen este moviment durant més de cent o dos-cents anys.

 

Després de l’obertura del Comité de les Regions, en col·laboració amb la Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea de Generalitat, la FSMCV portarà a terme altres activitats de difusió de la música valenciana en la capital europea.

 

Este dimecres, 12 de febrer, la Banda Simfònica farà una classe magistral a alumnes de música. I el dijous 13, la presidenta de la FSMCV es reunix amb el director de Turespaña en Brussel·les i conseller de Cultura de l’Ambaixada d’Espanya per a abordar els últims projectes que duu a terme la federació al costat de Turisme Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.