Vídeo: La música valenciana arriba al ‘cor d’Europa’

Banda Jove Simfònica de la Comunitat Valenciana va fer un concert en el cor d'Europa

La Banda durant el concert | Europa Press

 

La Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) ha fet sonar la música valenciana en el “cor d’Europa” amb una interpretació en directe del ”Himne d’Europa’ en l’hemicicle de l’Europarlament durant la sessió d’obertura de la nova legislatura del Comité de les Regions.

 

Davall la direcció de Rafa García, la formació ha fet història en convertir-se en la primera banda valenciana que toca l”Himne d’Europa’ amb el que dona inici al ple constitutiu del Comité de les Regions. Amb esta 138 sessió plenària comença la nova legislatura d’este organisme europeu que representa a les poblacions regionals i locals dels 27 països membres de la Unió Europea.

 

Com a preludi, la Jove Banda Simfònica ha interpretat ‘L”Entrà de la murta’ del mestre Giner, omplint d’eixa manera de música valenciana el Parlament Europeu. Esta actuació suposa «el reconeixement a nivell internacional del moviment de societats musicals de la Comunitat, un fenomen únic que identifica als valencians i que ens posiciona com a terra de la música per excel·lència», ha afirmat Daniela González, representant de l’entitat.

 

 

 

Donar a conéixer la cultura valenciana

L’objectiu era posar en valor el paper que exercixen les societats musicals en la cultura i el patrimoni valencià, per a reconéixer d’esta forma el treball dels milers de músics i voluntaris que sostenen este moviment durant més de cent o dos-cents anys.

 

Després de l’obertura del Comité de les Regions, en col·laboració amb la Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea de Generalitat, la FSMCV portarà a terme altres activitats de difusió de la música valenciana en la capital europea.

 

Este dimecres, 12 de febrer, la Banda Simfònica farà una classe magistral a alumnes de música. I el dijous 13, la presidenta de la FSMCV es reunix amb el director de Turespaña en Brussel·les i conseller de Cultura de l’Ambaixada d’Espanya per a abordar els últims projectes que duu a terme la federació al costat de Turisme Comunitat Valenciana.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.