Un barri de València està entre els 10 més ‘guays’ d’Europa segons The Guardian

El barri del Cabanyal, entre els 10 més bonics d'Europa, segons 'The Guardian'

El barri del Cabanyal | Europa Press

 

Un article fet per diferents periodistes del diari britànic ‘The Guardian’ ha situat al barri del Cabanyal de la ciutat de València entre els 10 més ‘guays’ de tota Europa. En l’escrit es destaquen estes deu zones «menys turístiques» per a «clavar-se realment baix la pell de les grans ciutats europees».

 

En concret, la ressenya del barri valencià la firma Nick Imnman, qui afirma que a principis dels 2000 «el govern de dretes del moment li la tenia jurada al Cabanyal» per què «volia construir una nova avinguda moderna sobre les pintoresques cases i derrocar 1.600 cases, moltes d’elles decorades amb originals ceràmiques d’art nouveau».

 

«Va ser classificat com una àrea d’importància cultural, però el districte estava amenaçat amb expropiacions forçoses i destrucció, fins a que les protestes d’activistes locals finalment van bloquejar el pla en els tribunals», relata Inman. A demés, assenyala que «en els últims anys, el Cabanyal ha anat creixent, però este tros de ciutat autèntic es manté desconegut per a molts turistes».

 

La tradició del barri es manté

«A pesar de què hi ha un nou ambient cosmopolita, la personalitat tradicional del barri està sent celebrada pels nous habitants, i les noves tendes i bars que estan apareixent solen respectar i adaptar-se a l’arquitectura més que reemplaçar-la», explica el periodista.

 

D’eixa manera, també remarca que és «molt fàcil» arribar amb metro, i «agradable d’explorar amb bici». Entre els llocs que recomana visitar es troben els museus de la Setmana Santa Marinera i el de l’Arròs, a demés de llocs com La Fàbrica de Gel o el Mercat del Cabanyal.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal en la serra d’Orihuela després d’una nit de treball

L'incendi declarat anit en la zona de la Creu del Queixal, en la serra d'Orihuela, queda controlat a mitjan matí després d'una intervenció continuada de bombers i brigades forestals.

Carlos Espí impulsa la fe del Llevant en la permanència amb una ratxa històrica

Carlos Espí, màxim golejador del Llevant amb huit punts en LaLiga, encadena set gols en sis partits i es mostra convençut d'aconseguir la permanència malgrat estar a quatre punts de la salvació.

Pepelu o un canterano, les solucions d’urgència per a la defensa del València davant el Mallorca

El València arriba al dol davant el Mallorca amb només un central disponible i valora recol·locar a Pepelu o tirar de canteranos per a completar l'eix de la saga.

Desarticulat a Castelló un entramat que va defraudar més de 160.000 euros en prestacions socials

La Policia Nacional ha desarticulat a la província de Castelló un entramat empresarial que hauria defraudat més de 160.000 euros en prestacions de la Seguretat Social i ha determinat la implicació penal de 36 persones, de les quals 12 han sigut detingudes.

El Vila-real busca davant l’Oviedo la seua vintena victòria i acostar-se als seus rècords en Primera

El Vila-real pot aconseguir davant l'Oviedo el seu vinté triomf de lliga, igualar el registre de l'última temporada i acostar-se a les seues millors marques històriques en Primera Divisió.

Anticorrupció obri diligències contra l’alcaldessa de València i la presidenta del Port

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres responsables públiques per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en processos de contractació de personal.

Awa Fam, la número 3 del draft WNBA que desafia a la seua generació

Awa Fam, de 19 anys, ha sigut triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm, convertint-se en l'espanyola seleccionada en la posició més alta i consolidant una carrera marcada per la precocitat i la maduresa.

Carlos Espí confia en la permanència del Llevant després del seu gol decisiu davant el Getafe

Carlos Espí es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera després del 1-0 al Getafe, amb un gol seu i malgrat seguir a quatre punts de la salvació.