Un barri de València està entre els 10 més ‘guays’ d’Europa segons The Guardian

El barri del Cabanyal, entre els 10 més bonics d'Europa, segons 'The Guardian'

El barri del Cabanyal | Europa Press

 

Un article fet per diferents periodistes del diari britànic ‘The Guardian’ ha situat al barri del Cabanyal de la ciutat de València entre els 10 més ‘guays’ de tota Europa. En l’escrit es destaquen estes deu zones «menys turístiques» per a «clavar-se realment baix la pell de les grans ciutats europees».

 

En concret, la ressenya del barri valencià la firma Nick Imnman, qui afirma que a principis dels 2000 «el govern de dretes del moment li la tenia jurada al Cabanyal» per què «volia construir una nova avinguda moderna sobre les pintoresques cases i derrocar 1.600 cases, moltes d’elles decorades amb originals ceràmiques d’art nouveau».

 

«Va ser classificat com una àrea d’importància cultural, però el districte estava amenaçat amb expropiacions forçoses i destrucció, fins a que les protestes d’activistes locals finalment van bloquejar el pla en els tribunals», relata Inman. A demés, assenyala que «en els últims anys, el Cabanyal ha anat creixent, però este tros de ciutat autèntic es manté desconegut per a molts turistes».

 

La tradició del barri es manté

«A pesar de què hi ha un nou ambient cosmopolita, la personalitat tradicional del barri està sent celebrada pels nous habitants, i les noves tendes i bars que estan apareixent solen respectar i adaptar-se a l’arquitectura més que reemplaçar-la», explica el periodista.

 

D’eixa manera, també remarca que és «molt fàcil» arribar amb metro, i «agradable d’explorar amb bici». Entre els llocs que recomana visitar es troben els museus de la Setmana Santa Marinera i el de l’Arròs, a demés de llocs com La Fàbrica de Gel o el Mercat del Cabanyal.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.