Un barri de València està entre els 10 més ‘guays’ d’Europa segons The Guardian

El barri del Cabanyal, entre els 10 més bonics d'Europa, segons 'The Guardian'

El barri del Cabanyal | Europa Press

 

Un article fet per diferents periodistes del diari britànic ‘The Guardian’ ha situat al barri del Cabanyal de la ciutat de València entre els 10 més ‘guays’ de tota Europa. En l’escrit es destaquen estes deu zones «menys turístiques» per a «clavar-se realment baix la pell de les grans ciutats europees».

 

En concret, la ressenya del barri valencià la firma Nick Imnman, qui afirma que a principis dels 2000 «el govern de dretes del moment li la tenia jurada al Cabanyal» per què «volia construir una nova avinguda moderna sobre les pintoresques cases i derrocar 1.600 cases, moltes d’elles decorades amb originals ceràmiques d’art nouveau».

 

«Va ser classificat com una àrea d’importància cultural, però el districte estava amenaçat amb expropiacions forçoses i destrucció, fins a que les protestes d’activistes locals finalment van bloquejar el pla en els tribunals», relata Inman. A demés, assenyala que «en els últims anys, el Cabanyal ha anat creixent, però este tros de ciutat autèntic es manté desconegut per a molts turistes».

 

La tradició del barri es manté

«A pesar de què hi ha un nou ambient cosmopolita, la personalitat tradicional del barri està sent celebrada pels nous habitants, i les noves tendes i bars que estan apareixent solen respectar i adaptar-se a l’arquitectura més que reemplaçar-la», explica el periodista.

 

D’eixa manera, també remarca que és «molt fàcil» arribar amb metro, i «agradable d’explorar amb bici». Entre els llocs que recomana visitar es troben els museus de la Setmana Santa Marinera i el de l’Arròs, a demés de llocs com La Fàbrica de Gel o el Mercat del Cabanyal.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.