12.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Un barri de València està entre els 10 més ‘guays’ d’Europa segons The Guardian

El barri del Cabanyal, entre els 10 més bonics d'Europa, segons 'The Guardian'

El barri del Cabanyal | Europa Press

 

Un article fet per diferents periodistes del diari britànic ‘The Guardian’ ha situat al barri del Cabanyal de la ciutat de València entre els 10 més ‘guays’ de tota Europa. En l’escrit es destaquen estes deu zones «menys turístiques» per a «clavar-se realment baix la pell de les grans ciutats europees».

 

En concret, la ressenya del barri valencià la firma Nick Imnman, qui afirma que a principis dels 2000 «el govern de dretes del moment li la tenia jurada al Cabanyal» per què «volia construir una nova avinguda moderna sobre les pintoresques cases i derrocar 1.600 cases, moltes d’elles decorades amb originals ceràmiques d’art nouveau».

 

«Va ser classificat com una àrea d’importància cultural, però el districte estava amenaçat amb expropiacions forçoses i destrucció, fins a que les protestes d’activistes locals finalment van bloquejar el pla en els tribunals», relata Inman. A demés, assenyala que «en els últims anys, el Cabanyal ha anat creixent, però este tros de ciutat autèntic es manté desconegut per a molts turistes».

 

La tradició del barri es manté

«A pesar de què hi ha un nou ambient cosmopolita, la personalitat tradicional del barri està sent celebrada pels nous habitants, i les noves tendes i bars que estan apareixent solen respectar i adaptar-se a l’arquitectura més que reemplaçar-la», explica el periodista.

 

D’eixa manera, també remarca que és «molt fàcil» arribar amb metro, i «agradable d’explorar amb bici». Entre els llocs que recomana visitar es troben els museus de la Setmana Santa Marinera i el de l’Arròs, a demés de llocs com La Fàbrica de Gel o el Mercat del Cabanyal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.