Un barri de València està entre els 10 més ‘guays’ d’Europa segons The Guardian

El barri del Cabanyal, entre els 10 més bonics d'Europa, segons 'The Guardian'

El barri del Cabanyal | Europa Press

 

Un article fet per diferents periodistes del diari britànic ‘The Guardian’ ha situat al barri del Cabanyal de la ciutat de València entre els 10 més ‘guays’ de tota Europa. En l’escrit es destaquen estes deu zones «menys turístiques» per a «clavar-se realment baix la pell de les grans ciutats europees».

 

En concret, la ressenya del barri valencià la firma Nick Imnman, qui afirma que a principis dels 2000 «el govern de dretes del moment li la tenia jurada al Cabanyal» per què «volia construir una nova avinguda moderna sobre les pintoresques cases i derrocar 1.600 cases, moltes d’elles decorades amb originals ceràmiques d’art nouveau».

 

«Va ser classificat com una àrea d’importància cultural, però el districte estava amenaçat amb expropiacions forçoses i destrucció, fins a que les protestes d’activistes locals finalment van bloquejar el pla en els tribunals», relata Inman. A demés, assenyala que «en els últims anys, el Cabanyal ha anat creixent, però este tros de ciutat autèntic es manté desconegut per a molts turistes».

 

La tradició del barri es manté

«A pesar de què hi ha un nou ambient cosmopolita, la personalitat tradicional del barri està sent celebrada pels nous habitants, i les noves tendes i bars que estan apareixent solen respectar i adaptar-se a l’arquitectura més que reemplaçar-la», explica el periodista.

 

D’eixa manera, també remarca que és «molt fàcil» arribar amb metro, i «agradable d’explorar amb bici». Entre els llocs que recomana visitar es troben els museus de la Setmana Santa Marinera i el de l’Arròs, a demés de llocs com La Fàbrica de Gel o el Mercat del Cabanyal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.