15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Vídeo: València activa un sistema per a detectar el coronavirus en aigües residuals

Vídeo: València activa un sistema per a detectar el coronavirus en aigües residuals

Es podrà detectar coronavirus en aigües residuals | Wikipedia

 

La ciutat de València compta ja amb una ferramenta per a detectar de manera primerenca rastres genètics de coronavirus en aigües residuals, tant en els desaigües com en l’entrada de depuradores. L’objectiu d’esta activitat és conéixer l’evolució de la pandèmia diàriament i, a demés, ajudarà a adoptar decisions en l’àmbit de la salut pública.

 

 

El sistema s’ha desenrotllat durant tres anys entre els laboratoris de l’empresa Global Omnium i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) amb la finalitat de detectar virus en aigües residuals, i ara s’adapta a la lluita contra la COVID-19 gràcies a un conveni de col·laboració signat entre la Generalitat, el Ministeri de Ciència, Global Omnium i el CSIC.

Últimes notícies

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.