Vilamarxant prohibix el bany en el riu Túria davant de la desobediència de la gent

 

L’Ajuntament de Vilamarxant, en el Camp de Túria (València), ha prohibit el bany i el pícnic en les platges fluvials del riu Túria en tot el seu terme municipal davant de les reiterades faltes dels visitants i la impossibilitat de respectar les mesures sanitàries.

 

A pesar de la campanya de conscienciació per a evitar conductes incíviques en les zones de bany, «gran part dels banyistes han desobeït totes les recomanacions de les autoritats, posant en perill la salut dels visitants», denúncia el consistori en un comunicat.

 

El dispositiu de seguretat compta amb presència de la Policia Local de Vilamarxant, que ha multat a moltes persones que han infringit les normes durant els últims dies. Durant estos dies, els visitants han fet cas omís de les recomanacions i, fins i tot, han trencat cadenes, envaït llocs protegits i provocat desperfectes greus en les zones de bany de la localitat.

 

Multes de fins a 600 euros

Davant d’esta situació, l’Ajuntament ha decidit prohibir el bany i el pícnic i intensificar el control en accessos i aparcaments, sancionant a tots els cotxes que estacionen en llocs prohibits o no habilitats amb multes de 60 a 600 euros.

 

Paral·lelament, el govern municipal ha demanat ajuda a la Delegació de Govern i a l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) de la Generalitat per a ampliar la vigilància de les zones.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.