Vistabella passa de 0 a 12 contagis per una festa sense mascaretes ni distància en una penya

 

Preocupació en la xicoteta localitat de Vistabella, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), per un brot de coronavirus entre jóvens, que ja s’ha estés als seus familiars. El passat 1 d’agost, el municipi de poc més de 340 habitants no tenia cap cas registrat i ara ja en són, com a mínim, una dotzena.

 

Segons informa ‘El Mundo’, un grup de jóvens d’entre 15 i 16 anys, molts d’ells amb segona residència en el municipi i que, per tant, han anat a passar l’estiu, es va reunir en la penya Els Enroscats, un antic corral en el que els jóvens es reunixen i fan festes.

 

Els jóvens van fer una festa, amb música i alcohol, sense mascaretes i sense respectar la distància de seguretat. Al dia següent, una de les xiques que estaven allà presentà símptomes lleus i anà a Urgències. El 6 d’agost es confirmava el primer positiu en la localitat.

 

A pesar d’això, no es pot confirmar que esta xica siga la ‘pacient zero‘ del municipi, sinó que s’ha contagiat en haver estat en contacte amb este grup de jóvens, pel que tots ells s’han sotmés a les proves. Alguns també han donat positiu i, fins i tot, han contagiat als seus familiars.

 

Ara com ara, només es coneixen els resultats de 12 proves, però la xifra pot augmentar quan es coneguen tots els resultats de la cinquantena de PCR que s’han fet a diversos veïns del municipi.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.