Vistabella passa de 0 a 12 contagis per una festa sense mascaretes ni distància en una penya

 

Preocupació en la xicoteta localitat de Vistabella, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), per un brot de coronavirus entre jóvens, que ja s’ha estés als seus familiars. El passat 1 d’agost, el municipi de poc més de 340 habitants no tenia cap cas registrat i ara ja en són, com a mínim, una dotzena.

 

Segons informa ‘El Mundo’, un grup de jóvens d’entre 15 i 16 anys, molts d’ells amb segona residència en el municipi i que, per tant, han anat a passar l’estiu, es va reunir en la penya Els Enroscats, un antic corral en el que els jóvens es reunixen i fan festes.

 

Els jóvens van fer una festa, amb música i alcohol, sense mascaretes i sense respectar la distància de seguretat. Al dia següent, una de les xiques que estaven allà presentà símptomes lleus i anà a Urgències. El 6 d’agost es confirmava el primer positiu en la localitat.

 

A pesar d’això, no es pot confirmar que esta xica siga la ‘pacient zero‘ del municipi, sinó que s’ha contagiat en haver estat en contacte amb este grup de jóvens, pel que tots ells s’han sotmés a les proves. Alguns també han donat positiu i, fins i tot, han contagiat als seus familiars.

 

Ara com ara, només es coneixen els resultats de 12 proves, però la xifra pot augmentar quan es coneguen tots els resultats de la cinquantena de PCR que s’han fet a diversos veïns del municipi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.