Vistabella passa de 0 a 12 contagis per una festa sense mascaretes ni distància en una penya

 

Preocupació en la xicoteta localitat de Vistabella, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), per un brot de coronavirus entre jóvens, que ja s’ha estés als seus familiars. El passat 1 d’agost, el municipi de poc més de 340 habitants no tenia cap cas registrat i ara ja en són, com a mínim, una dotzena.

 

Segons informa ‘El Mundo’, un grup de jóvens d’entre 15 i 16 anys, molts d’ells amb segona residència en el municipi i que, per tant, han anat a passar l’estiu, es va reunir en la penya Els Enroscats, un antic corral en el que els jóvens es reunixen i fan festes.

 

Els jóvens van fer una festa, amb música i alcohol, sense mascaretes i sense respectar la distància de seguretat. Al dia següent, una de les xiques que estaven allà presentà símptomes lleus i anà a Urgències. El 6 d’agost es confirmava el primer positiu en la localitat.

 

A pesar d’això, no es pot confirmar que esta xica siga la ‘pacient zero‘ del municipi, sinó que s’ha contagiat en haver estat en contacte amb este grup de jóvens, pel que tots ells s’han sotmés a les proves. Alguns també han donat positiu i, fins i tot, han contagiat als seus familiars.

 

Ara com ara, només es coneixen els resultats de 12 proves, però la xifra pot augmentar quan es coneguen tots els resultats de la cinquantena de PCR que s’han fet a diversos veïns del municipi.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU