Vistabella passa de 0 a 12 contagis per una festa sense mascaretes ni distància en una penya

 

Preocupació en la xicoteta localitat de Vistabella, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), per un brot de coronavirus entre jóvens, que ja s’ha estés als seus familiars. El passat 1 d’agost, el municipi de poc més de 340 habitants no tenia cap cas registrat i ara ja en són, com a mínim, una dotzena.

 

Segons informa ‘El Mundo’, un grup de jóvens d’entre 15 i 16 anys, molts d’ells amb segona residència en el municipi i que, per tant, han anat a passar l’estiu, es va reunir en la penya Els Enroscats, un antic corral en el que els jóvens es reunixen i fan festes.

 

Els jóvens van fer una festa, amb música i alcohol, sense mascaretes i sense respectar la distància de seguretat. Al dia següent, una de les xiques que estaven allà presentà símptomes lleus i anà a Urgències. El 6 d’agost es confirmava el primer positiu en la localitat.

 

A pesar d’això, no es pot confirmar que esta xica siga la ‘pacient zero‘ del municipi, sinó que s’ha contagiat en haver estat en contacte amb este grup de jóvens, pel que tots ells s’han sotmés a les proves. Alguns també han donat positiu i, fins i tot, han contagiat als seus familiars.

 

Ara com ara, només es coneixen els resultats de 12 proves, però la xifra pot augmentar quan es coneguen tots els resultats de la cinquantena de PCR que s’han fet a diversos veïns del municipi.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.