Vistabella passa de 0 a 12 contagis per una festa sense mascaretes ni distància en una penya

 

Preocupació en la xicoteta localitat de Vistabella, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), per un brot de coronavirus entre jóvens, que ja s’ha estés als seus familiars. El passat 1 d’agost, el municipi de poc més de 340 habitants no tenia cap cas registrat i ara ja en són, com a mínim, una dotzena.

 

Segons informa ‘El Mundo’, un grup de jóvens d’entre 15 i 16 anys, molts d’ells amb segona residència en el municipi i que, per tant, han anat a passar l’estiu, es va reunir en la penya Els Enroscats, un antic corral en el que els jóvens es reunixen i fan festes.

 

Els jóvens van fer una festa, amb música i alcohol, sense mascaretes i sense respectar la distància de seguretat. Al dia següent, una de les xiques que estaven allà presentà símptomes lleus i anà a Urgències. El 6 d’agost es confirmava el primer positiu en la localitat.

 

A pesar d’això, no es pot confirmar que esta xica siga la ‘pacient zero‘ del municipi, sinó que s’ha contagiat en haver estat en contacte amb este grup de jóvens, pel que tots ells s’han sotmés a les proves. Alguns també han donat positiu i, fins i tot, han contagiat als seus familiars.

 

Ara com ara, només es coneixen els resultats de 12 proves, però la xifra pot augmentar quan es coneguen tots els resultats de la cinquantena de PCR que s’han fet a diversos veïns del municipi.

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.