Fi als vols barats de Ryanair durant els pròxims 5 anys

Michael O’Leary, el CEO de la companyia aèria de baix cost Ryanair, ha predit que l’era dels vols barats s’acosta a la seua fi… i almenys no tornarà en els pròxims cinc anys.

Tal com recull O’Leary, va predir que els preus dels vols augmentaran durant els pròxims cinc anys a mesura que els creixents preus del combustible i els càrrecs ambientals passen factura, recull el Daily Mail.

Això, entre altres aspectes com els “càrrecs ambientals” o el Brexit, ha provocat, segons el CEO de l’aerolínia irlandesa, que s’emprenguen accions per a poder continuar obtenint guanys en un moment en el qual els preus en la indústria no tenen sostre.

Amb aquest anunci, per tant, les tarifes dels vols seran entre un 7% i un 9% superiors a les de l’estiu de 2019, quan encara no existien restriccions de mobilitat provocades per la pandèmia de la Covid-19. La companyia, a més, estima que aqueix increment no aconseguisca els dos dígits percentuals.

Els preus en moltes rutes són més barats que fa una dècada. Però segons un informe recent, les tarifes van augmentar un 18% a l’abril, el major augment des de 1963.

«(Volar) és massa barat per al qual és. Em sembla absurd cada vegada que vol a Stansted, el viatge amb tren al centre de Londres és més car que el bitllet d’avió«, va dir O’Leary.

«Ha sigut la meua obra (els viatges low cost). Vaig guanyar molts diners fent-lo. Però, en última instància, no crec que viatjar amb avió siga sostenible a mitjà termini amb una tarifa mitjana de 40 euros. És massa barat«, va afegir l’empresari irlandés.

Això sí, O’Leary diu que l’augment dels preus no serà excessivament drámatico: «Crec que continuarà sent molt barat i assequible, a 50 i 60 euros«, va afirmar el magnat.

La situació actual del sector és molt problemàtica: al Regne Unit es van eliminar milers de llocs de treball en l’aviació durant la pandèmia de Covid i moltes empreses del sector han tingut problemes per a contractar suficient personal nou a temps per a fer front al pic d’estiu.

I a Espanya, el personal de cabina de l’aerolínia irlandesa ha convocat 12 jornades de vaga durant el mes de juliol, després d’haver realitzat ja quatre aquesta setmana.

A Espanya, els treballadors de Ryanair convoquen aturs

Els dos sindicats de l’aerolínia, ÚS i Sitcpla, han convocat dotze jornades més de vaga (des del dia 12 fins al 28 de juliol) en diferents aeroports d’Espanya: Alacant, Barcelona, Girona, Eivissa, Màlaga, Mallorca, Madrid, Palma, Santiago de Compostel·la i València. Asseguren que porten mesos intentant negociar un “conveni sota la legislació espanyola” respecte a vacances o salaris.

La secretària general d’ÚS, Lidia Arasanz, ha carregat contra l’empresa per la seua “impassibilitat” a l’hora d’escoltar els treballadors, els qui asseguren que es veuen “obligats” a convocar nous aturs després de les sis jornades realitzades fins ara.

S’espera que aquests dotze nous aturs, als quals estan anomenats tots els treballadors de la companyia aèria a Espanya, siguen similars als ja realitzats, on els sindicats van xifrar el seguiment d’un 40%.

Últimes notícies

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.