Fi als vols barats de Ryanair durant els pròxims 5 anys

Michael O’Leary, el CEO de la companyia aèria de baix cost Ryanair, ha predit que l’era dels vols barats s’acosta a la seua fi… i almenys no tornarà en els pròxims cinc anys.

Tal com recull O’Leary, va predir que els preus dels vols augmentaran durant els pròxims cinc anys a mesura que els creixents preus del combustible i els càrrecs ambientals passen factura, recull el Daily Mail.

Això, entre altres aspectes com els “càrrecs ambientals” o el Brexit, ha provocat, segons el CEO de l’aerolínia irlandesa, que s’emprenguen accions per a poder continuar obtenint guanys en un moment en el qual els preus en la indústria no tenen sostre.

Amb aquest anunci, per tant, les tarifes dels vols seran entre un 7% i un 9% superiors a les de l’estiu de 2019, quan encara no existien restriccions de mobilitat provocades per la pandèmia de la Covid-19. La companyia, a més, estima que aqueix increment no aconseguisca els dos dígits percentuals.

Els preus en moltes rutes són més barats que fa una dècada. Però segons un informe recent, les tarifes van augmentar un 18% a l’abril, el major augment des de 1963.

«(Volar) és massa barat per al qual és. Em sembla absurd cada vegada que vol a Stansted, el viatge amb tren al centre de Londres és més car que el bitllet d’avió«, va dir O’Leary.

«Ha sigut la meua obra (els viatges low cost). Vaig guanyar molts diners fent-lo. Però, en última instància, no crec que viatjar amb avió siga sostenible a mitjà termini amb una tarifa mitjana de 40 euros. És massa barat«, va afegir l’empresari irlandés.

Això sí, O’Leary diu que l’augment dels preus no serà excessivament drámatico: «Crec que continuarà sent molt barat i assequible, a 50 i 60 euros«, va afirmar el magnat.

La situació actual del sector és molt problemàtica: al Regne Unit es van eliminar milers de llocs de treball en l’aviació durant la pandèmia de Covid i moltes empreses del sector han tingut problemes per a contractar suficient personal nou a temps per a fer front al pic d’estiu.

I a Espanya, el personal de cabina de l’aerolínia irlandesa ha convocat 12 jornades de vaga durant el mes de juliol, després d’haver realitzat ja quatre aquesta setmana.

A Espanya, els treballadors de Ryanair convoquen aturs

Els dos sindicats de l’aerolínia, ÚS i Sitcpla, han convocat dotze jornades més de vaga (des del dia 12 fins al 28 de juliol) en diferents aeroports d’Espanya: Alacant, Barcelona, Girona, Eivissa, Màlaga, Mallorca, Madrid, Palma, Santiago de Compostel·la i València. Asseguren que porten mesos intentant negociar un “conveni sota la legislació espanyola” respecte a vacances o salaris.

La secretària general d’ÚS, Lidia Arasanz, ha carregat contra l’empresa per la seua “impassibilitat” a l’hora d’escoltar els treballadors, els qui asseguren que es veuen “obligats” a convocar nous aturs després de les sis jornades realitzades fins ara.

S’espera que aquests dotze nous aturs, als quals estan anomenats tots els treballadors de la companyia aèria a Espanya, siguen similars als ja realitzats, on els sindicats van xifrar el seguiment d’un 40%.

Últimes notícies

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.