Fi als vols barats de Ryanair durant els pròxims 5 anys

Michael O’Leary, el CEO de la companyia aèria de baix cost Ryanair, ha predit que l’era dels vols barats s’acosta a la seua fi… i almenys no tornarà en els pròxims cinc anys.

Tal com recull O’Leary, va predir que els preus dels vols augmentaran durant els pròxims cinc anys a mesura que els creixents preus del combustible i els càrrecs ambientals passen factura, recull el Daily Mail.

Això, entre altres aspectes com els “càrrecs ambientals” o el Brexit, ha provocat, segons el CEO de l’aerolínia irlandesa, que s’emprenguen accions per a poder continuar obtenint guanys en un moment en el qual els preus en la indústria no tenen sostre.

Amb aquest anunci, per tant, les tarifes dels vols seran entre un 7% i un 9% superiors a les de l’estiu de 2019, quan encara no existien restriccions de mobilitat provocades per la pandèmia de la Covid-19. La companyia, a més, estima que aqueix increment no aconseguisca els dos dígits percentuals.

Els preus en moltes rutes són més barats que fa una dècada. Però segons un informe recent, les tarifes van augmentar un 18% a l’abril, el major augment des de 1963.

«(Volar) és massa barat per al qual és. Em sembla absurd cada vegada que vol a Stansted, el viatge amb tren al centre de Londres és més car que el bitllet d’avió«, va dir O’Leary.

«Ha sigut la meua obra (els viatges low cost). Vaig guanyar molts diners fent-lo. Però, en última instància, no crec que viatjar amb avió siga sostenible a mitjà termini amb una tarifa mitjana de 40 euros. És massa barat«, va afegir l’empresari irlandés.

Això sí, O’Leary diu que l’augment dels preus no serà excessivament drámatico: «Crec que continuarà sent molt barat i assequible, a 50 i 60 euros«, va afirmar el magnat.

La situació actual del sector és molt problemàtica: al Regne Unit es van eliminar milers de llocs de treball en l’aviació durant la pandèmia de Covid i moltes empreses del sector han tingut problemes per a contractar suficient personal nou a temps per a fer front al pic d’estiu.

I a Espanya, el personal de cabina de l’aerolínia irlandesa ha convocat 12 jornades de vaga durant el mes de juliol, després d’haver realitzat ja quatre aquesta setmana.

A Espanya, els treballadors de Ryanair convoquen aturs

Els dos sindicats de l’aerolínia, ÚS i Sitcpla, han convocat dotze jornades més de vaga (des del dia 12 fins al 28 de juliol) en diferents aeroports d’Espanya: Alacant, Barcelona, Girona, Eivissa, Màlaga, Mallorca, Madrid, Palma, Santiago de Compostel·la i València. Asseguren que porten mesos intentant negociar un “conveni sota la legislació espanyola” respecte a vacances o salaris.

La secretària general d’ÚS, Lidia Arasanz, ha carregat contra l’empresa per la seua “impassibilitat” a l’hora d’escoltar els treballadors, els qui asseguren que es veuen “obligats” a convocar nous aturs després de les sis jornades realitzades fins ara.

S’espera que aquests dotze nous aturs, als quals estan anomenats tots els treballadors de la companyia aèria a Espanya, siguen similars als ja realitzats, on els sindicats van xifrar el seguiment d’un 40%.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.