16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Fi als vols barats de Ryanair durant els pròxims 5 anys

Michael O’Leary, el CEO de la companyia aèria de baix cost Ryanair, ha predit que l’era dels vols barats s’acosta a la seua fi… i almenys no tornarà en els pròxims cinc anys.

Tal com recull O’Leary, va predir que els preus dels vols augmentaran durant els pròxims cinc anys a mesura que els creixents preus del combustible i els càrrecs ambientals passen factura, recull el Daily Mail.

Això, entre altres aspectes com els “càrrecs ambientals” o el Brexit, ha provocat, segons el CEO de l’aerolínia irlandesa, que s’emprenguen accions per a poder continuar obtenint guanys en un moment en el qual els preus en la indústria no tenen sostre.

Amb aquest anunci, per tant, les tarifes dels vols seran entre un 7% i un 9% superiors a les de l’estiu de 2019, quan encara no existien restriccions de mobilitat provocades per la pandèmia de la Covid-19. La companyia, a més, estima que aqueix increment no aconseguisca els dos dígits percentuals.

Els preus en moltes rutes són més barats que fa una dècada. Però segons un informe recent, les tarifes van augmentar un 18% a l’abril, el major augment des de 1963.

(Volar) és massa barat per al qual és. Em sembla absurd cada vegada que vol a Stansted, el viatge amb tren al centre de Londres és més car que el bitllet d’avió“, va dir O’Leary.

Ha sigut la meua obra (els viatges low cost). Vaig guanyar molts diners fent-lo. Però, en última instància, no crec que viatjar amb avió siga sostenible a mitjà termini amb una tarifa mitjana de 40 euros. És massa barat“, va afegir l’empresari irlandés.

Això sí, O’Leary diu que l’augment dels preus no serà excessivament drámatico: “Crec que continuarà sent molt barat i assequible, a 50 i 60 euros“, va afirmar el magnat.

La situació actual del sector és molt problemàtica: al Regne Unit es van eliminar milers de llocs de treball en l’aviació durant la pandèmia de Covid i moltes empreses del sector han tingut problemes per a contractar suficient personal nou a temps per a fer front al pic d’estiu.

I a Espanya, el personal de cabina de l’aerolínia irlandesa ha convocat 12 jornades de vaga durant el mes de juliol, després d’haver realitzat ja quatre aquesta setmana.

A Espanya, els treballadors de Ryanair convoquen aturs

Els dos sindicats de l’aerolínia, ÚS i Sitcpla, han convocat dotze jornades més de vaga (des del dia 12 fins al 28 de juliol) en diferents aeroports d’Espanya: Alacant, Barcelona, Girona, Eivissa, Màlaga, Mallorca, Madrid, Palma, Santiago de Compostel·la i València. Asseguren que porten mesos intentant negociar un “conveni sota la legislació espanyola” respecte a vacances o salaris.

La secretària general d’ÚS, Lidia Arasanz, ha carregat contra l’empresa per la seua “impassibilitat” a l’hora d’escoltar els treballadors, els qui asseguren que es veuen “obligats” a convocar nous aturs després de les sis jornades realitzades fins ara.

S’espera que aquests dotze nous aturs, als quals estan anomenats tots els treballadors de la companyia aèria a Espanya, siguen similars als ja realitzats, on els sindicats van xifrar el seguiment d’un 40%.

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.