Wikipaella vol «fer les paus» amb Jamie Oliver, el xef britànic que cuinà una paella amb xoriço

Jamie Oliver

Wikipaella proposa enviar-li cartes al xef britànic | Getty Images / Tetra Images RF / Tetra Images

 

Wikipaella, «l’associació sense ànim de lucre per al coneixement i reconeixement de les autèntiques paelles», amb motiu del llançament del segell de la paella, ha posat en marxa una campanya de mobilització. L’objectiu d’esta és que els espanyols i amants de la gastronomia utilitzen el seu nou segell per a enviar-li una carta al britànic Jamie Oliver, el xef que va fer una paella amb xoriço, amb la que «fer les paus» i convidar-li a cuinar una paella valenciana clàssica en lloc de la seua controvertida paella.

 

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre traurà al mercat el divendres que ve, 11 d’octubre, un segell de correus dedicat a la paella. L’emissió forma part de la sèrie ‘Amèrica Unió Postal de les Amèriques, Espanya i Portugal’ dedicat als menjars tradicionals. Es tracta d’un segell d’1,5 euros del que s’emetrà una tirada de 180.000 exemplars i estarà a la venda fins al 31 de desembre de 2021.

 

En este context, l’associació per al coneixement i reconeixement de les «autèntiques paelles» ha posat a la disposició del públic una carta redactada en anglés amb to conciliador dirigida a Jamie Oliver, ha explicat Wikipaella en un comunicat.

 

Els usuaris només hauran d’emplenar-la amb els ingredients que utilitzen en sa casa per a elaborar la paella i enviar-li-la al xef britànic. D’esta manera, volen ajudar a Oliver a «entendre que, quan parlem de Paella en València, entenem que no hi ha una única recepta, però sí uns ingredients únics». Al mateix temps, Wikipaella busca reconciliar-se amb ell. «No se’ns ocorre un millor ús que donar-li al nou segell de la Paella».

 

El desacord es remunta al 4 d’octubre de 2016, quan Jamie Oliver va publicar un tuit amb una recepta de la seua versió de paella amb xoriço. «El comentari, en el seu moment, va desfermar una tempesta de crítiques, mems i insults, per part de la comunitat tuitera espanyola. Des d’eixe moment, el xef britànic, que va reconéixer haver rebut, fins i tot, amenaces de mort, i els usuaris de la xarxa espanyols, no han arribat a un enteniment», ha lamentat Wikipaella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.