Wikipaella vol «fer les paus» amb Jamie Oliver, el xef britànic que cuinà una paella amb xoriço

Jamie Oliver

Wikipaella proposa enviar-li cartes al xef britànic | Getty Images / Tetra Images RF / Tetra Images

 

Wikipaella, «l’associació sense ànim de lucre per al coneixement i reconeixement de les autèntiques paelles», amb motiu del llançament del segell de la paella, ha posat en marxa una campanya de mobilització. L’objectiu d’esta és que els espanyols i amants de la gastronomia utilitzen el seu nou segell per a enviar-li una carta al britànic Jamie Oliver, el xef que va fer una paella amb xoriço, amb la que «fer les paus» i convidar-li a cuinar una paella valenciana clàssica en lloc de la seua controvertida paella.

 

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre traurà al mercat el divendres que ve, 11 d’octubre, un segell de correus dedicat a la paella. L’emissió forma part de la sèrie ‘Amèrica Unió Postal de les Amèriques, Espanya i Portugal’ dedicat als menjars tradicionals. Es tracta d’un segell d’1,5 euros del que s’emetrà una tirada de 180.000 exemplars i estarà a la venda fins al 31 de desembre de 2021.

 

En este context, l’associació per al coneixement i reconeixement de les «autèntiques paelles» ha posat a la disposició del públic una carta redactada en anglés amb to conciliador dirigida a Jamie Oliver, ha explicat Wikipaella en un comunicat.

 

Els usuaris només hauran d’emplenar-la amb els ingredients que utilitzen en sa casa per a elaborar la paella i enviar-li-la al xef britànic. D’esta manera, volen ajudar a Oliver a «entendre que, quan parlem de Paella en València, entenem que no hi ha una única recepta, però sí uns ingredients únics». Al mateix temps, Wikipaella busca reconciliar-se amb ell. «No se’ns ocorre un millor ús que donar-li al nou segell de la Paella».

 

El desacord es remunta al 4 d’octubre de 2016, quan Jamie Oliver va publicar un tuit amb una recepta de la seua versió de paella amb xoriço. «El comentari, en el seu moment, va desfermar una tempesta de crítiques, mems i insults, per part de la comunitat tuitera espanyola. Des d’eixe moment, el xef britànic, que va reconéixer haver rebut, fins i tot, amenaces de mort, i els usuaris de la xarxa espanyols, no han arribat a un enteniment», ha lamentat Wikipaella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.