Wikipaella vol «fer les paus» amb Jamie Oliver, el xef britànic que cuinà una paella amb xoriço

Jamie Oliver

Wikipaella proposa enviar-li cartes al xef britànic | Getty Images / Tetra Images RF / Tetra Images

 

Wikipaella, «l’associació sense ànim de lucre per al coneixement i reconeixement de les autèntiques paelles», amb motiu del llançament del segell de la paella, ha posat en marxa una campanya de mobilització. L’objectiu d’esta és que els espanyols i amants de la gastronomia utilitzen el seu nou segell per a enviar-li una carta al britànic Jamie Oliver, el xef que va fer una paella amb xoriço, amb la que «fer les paus» i convidar-li a cuinar una paella valenciana clàssica en lloc de la seua controvertida paella.

 

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre traurà al mercat el divendres que ve, 11 d’octubre, un segell de correus dedicat a la paella. L’emissió forma part de la sèrie ‘Amèrica Unió Postal de les Amèriques, Espanya i Portugal’ dedicat als menjars tradicionals. Es tracta d’un segell d’1,5 euros del que s’emetrà una tirada de 180.000 exemplars i estarà a la venda fins al 31 de desembre de 2021.

 

En este context, l’associació per al coneixement i reconeixement de les «autèntiques paelles» ha posat a la disposició del públic una carta redactada en anglés amb to conciliador dirigida a Jamie Oliver, ha explicat Wikipaella en un comunicat.

 

Els usuaris només hauran d’emplenar-la amb els ingredients que utilitzen en sa casa per a elaborar la paella i enviar-li-la al xef britànic. D’esta manera, volen ajudar a Oliver a «entendre que, quan parlem de Paella en València, entenem que no hi ha una única recepta, però sí uns ingredients únics». Al mateix temps, Wikipaella busca reconciliar-se amb ell. «No se’ns ocorre un millor ús que donar-li al nou segell de la Paella».

 

El desacord es remunta al 4 d’octubre de 2016, quan Jamie Oliver va publicar un tuit amb una recepta de la seua versió de paella amb xoriço. «El comentari, en el seu moment, va desfermar una tempesta de crítiques, mems i insults, per part de la comunitat tuitera espanyola. Des d’eixe moment, el xef britànic, que va reconéixer haver rebut, fins i tot, amenaces de mort, i els usuaris de la xarxa espanyols, no han arribat a un enteniment», ha lamentat Wikipaella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.