Wikipaella vol «fer les paus» amb Jamie Oliver, el xef britànic que cuinà una paella amb xoriço

Jamie Oliver

Wikipaella proposa enviar-li cartes al xef britànic | Getty Images / Tetra Images RF / Tetra Images

 

Wikipaella, «l’associació sense ànim de lucre per al coneixement i reconeixement de les autèntiques paelles», amb motiu del llançament del segell de la paella, ha posat en marxa una campanya de mobilització. L’objectiu d’esta és que els espanyols i amants de la gastronomia utilitzen el seu nou segell per a enviar-li una carta al britànic Jamie Oliver, el xef que va fer una paella amb xoriço, amb la que «fer les paus» i convidar-li a cuinar una paella valenciana clàssica en lloc de la seua controvertida paella.

 

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre traurà al mercat el divendres que ve, 11 d’octubre, un segell de correus dedicat a la paella. L’emissió forma part de la sèrie ‘Amèrica Unió Postal de les Amèriques, Espanya i Portugal’ dedicat als menjars tradicionals. Es tracta d’un segell d’1,5 euros del que s’emetrà una tirada de 180.000 exemplars i estarà a la venda fins al 31 de desembre de 2021.

 

En este context, l’associació per al coneixement i reconeixement de les «autèntiques paelles» ha posat a la disposició del públic una carta redactada en anglés amb to conciliador dirigida a Jamie Oliver, ha explicat Wikipaella en un comunicat.

 

Els usuaris només hauran d’emplenar-la amb els ingredients que utilitzen en sa casa per a elaborar la paella i enviar-li-la al xef britànic. D’esta manera, volen ajudar a Oliver a «entendre que, quan parlem de Paella en València, entenem que no hi ha una única recepta, però sí uns ingredients únics». Al mateix temps, Wikipaella busca reconciliar-se amb ell. «No se’ns ocorre un millor ús que donar-li al nou segell de la Paella».

 

El desacord es remunta al 4 d’octubre de 2016, quan Jamie Oliver va publicar un tuit amb una recepta de la seua versió de paella amb xoriço. «El comentari, en el seu moment, va desfermar una tempesta de crítiques, mems i insults, per part de la comunitat tuitera espanyola. Des d’eixe moment, el xef britànic, que va reconéixer haver rebut, fins i tot, amenaces de mort, i els usuaris de la xarxa espanyols, no han arribat a un enteniment», ha lamentat Wikipaella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Affengruber amplia la nòmina de mundialistes de l’Elx amb la seua crida amb Àustria

El central de l'Elx David Affengruber és convocat per Àustria per al pròxim Mundial i s'unix a la tala però il·lustre llista de jugadors franjiverdes que han disputat esta cita.

Jaume Guardeño continua la seua recuperació en una clínica de neurorrehabilitación a Barcelona

El ciclista Jaume Guardeño ha sigut traslladat a la Clínica Guttmann de Barcelona, centre de referència en neurorrehabilitación, on continuarà recuperant-se del greu accident patit mentres entrenava el 31 de març.

Montero i Sako es reincorporen al València Basket abans de la Final Four de l’Eurolliga

Jean Montero i Neal Sako se sumen de nou als entrenaments del València Basket després de superar els seus problemes físics, a pocs dies de la semifinal d'Eurolliga davant el Reial Madrid.

Eray Cömert, central del València, convocat per Suïssa per al Mundial 2026

Eray Cömert, central del València, ha sigut inclòs en la llista definitiva de Suïssa per al Mundial 2026, que es disputarà al Canadà, els Estats Units i Mèxic.

Vega Gimeno fixa com a meta portar al 3×3 espanyol als Jocs de Los Angeles 2028

Vega Gimeno inicia la seua etapa com a coordinadora del bàsquet 3x3 en la FEB amb l'objectiu de classificar als equips absoluts per a Los Angeles 2028 i reforçar el treball de base.

Les autòpsies confirmen el crim masclista en la caserna de Dolores

Les autòpsies dels tres cossos trobats en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores confirmen la principal línia d'investigació per crim masclista.

El València Basket repta el domini del Reial Madrid en les semifinals ACB de l’Eurolliga

El València Basket debutarà en una Final a Quatre mesurant-se al Reial Madrid, que ha guanyat totes les semifinals ACB disputades en l'Eurolliga i aspira a mantindre la seua hegemonia.

Alacant serà seu en 2027 del gran congrés internacional de turisme de golf

Alacant acogera en 2027 la Convencion Europea Anual de la IAGTO, una cita clau del turisme de golf que reunira a uns 1.000 delegats i reforçara el lideratge de la Comunitat Valenciana.