Wikipaella vol «fer les paus» amb Jamie Oliver, el xef britànic que cuinà una paella amb xoriço

Jamie Oliver

Wikipaella proposa enviar-li cartes al xef britànic | Getty Images / Tetra Images RF / Tetra Images

 

Wikipaella, «l’associació sense ànim de lucre per al coneixement i reconeixement de les autèntiques paelles», amb motiu del llançament del segell de la paella, ha posat en marxa una campanya de mobilització. L’objectiu d’esta és que els espanyols i amants de la gastronomia utilitzen el seu nou segell per a enviar-li una carta al britànic Jamie Oliver, el xef que va fer una paella amb xoriço, amb la que «fer les paus» i convidar-li a cuinar una paella valenciana clàssica en lloc de la seua controvertida paella.

 

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre traurà al mercat el divendres que ve, 11 d’octubre, un segell de correus dedicat a la paella. L’emissió forma part de la sèrie ‘Amèrica Unió Postal de les Amèriques, Espanya i Portugal’ dedicat als menjars tradicionals. Es tracta d’un segell d’1,5 euros del que s’emetrà una tirada de 180.000 exemplars i estarà a la venda fins al 31 de desembre de 2021.

 

En este context, l’associació per al coneixement i reconeixement de les «autèntiques paelles» ha posat a la disposició del públic una carta redactada en anglés amb to conciliador dirigida a Jamie Oliver, ha explicat Wikipaella en un comunicat.

 

Els usuaris només hauran d’emplenar-la amb els ingredients que utilitzen en sa casa per a elaborar la paella i enviar-li-la al xef britànic. D’esta manera, volen ajudar a Oliver a «entendre que, quan parlem de Paella en València, entenem que no hi ha una única recepta, però sí uns ingredients únics». Al mateix temps, Wikipaella busca reconciliar-se amb ell. «No se’ns ocorre un millor ús que donar-li al nou segell de la Paella».

 

El desacord es remunta al 4 d’octubre de 2016, quan Jamie Oliver va publicar un tuit amb una recepta de la seua versió de paella amb xoriço. «El comentari, en el seu moment, va desfermar una tempesta de crítiques, mems i insults, per part de la comunitat tuitera espanyola. Des d’eixe moment, el xef britànic, que va reconéixer haver rebut, fins i tot, amenaces de mort, i els usuaris de la xarxa espanyols, no han arribat a un enteniment», ha lamentat Wikipaella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.