Xàtiva tindrà una nova furgoneta per als malats d’Alzheimer del centre Pérez Bruschetti

 

La Mesa de contractació de l’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha aprovat l’adquisició d’una furgoneta destinada al Centre de Dia per a Malalts d’Alzheimer Pérez Bruschetti, amb una inversió de 36.000 euros.

 

Este nou vehicle prestarà el servici de transport diari dels usuaris i usuàries i també d’aquells que tenen mobilitat reduïda, d’acord amb la normativa vigent. La furgoneta disposarà de 9 places i es podrà transformar per tal d’adaptar-la a sis places i dos cadires de rodes.

 

La regidora de Benestar Social i tinent d’alcalde Xelo Angulo, ha manifestat que «millorem cada dia l’atenció a les persones més vulnerables de la nostra ciutat. Actualment, des del centre, es fan dos rutes per tal de prestar el servici i garantir que en esta època en què el virus està present, els usuaris i les seues famílies estiguen tranquil·les, amb totes les mesures sanitàries i de seguretat necessàries per a desplaçar-se al centre i ser atesos en les millors condicions».

 

Forma part de la Xarxa de Dependència de la Generalitat

El Centre de Dia per a Malalts d’Alzheimer Pérez Bruschetti de Xàtiva forma part des de 2019 de la Xarxa de Dependència de la Generalitat Valenciana, aprofitant d’esta manera els recursos que oferix la Llei d’Atenció a la Dependència.

 

A demés, s’oferix servici de menjador, transport i acompanyament als usuaris, junt a un altre mèdic i d’infermeria amb recursos propis. Esta ajuda atén diàriament a 35 usuaris, a demés de prestar servici a les seues famílies.

Últimes notícies

The Ocean Race deixa Alicante després de generar més de 500 milions

The Ocean Race eixirà per última vegada d’Alicante el 17 de gener de 2027, després de sis edicions i més de 500 milions d’euros d’impacte econòmic. Oporto assumirà les eixides de la volta al món a vela de 2030, 2034 i 2038.

El problema de les llengües minoritzades també demana solució

Segons Gimenez les llengües i els problemes socials dominaran els programes polítics per a les eleccions generals

Metrovalencia arriba als 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15 % més que fa un any

Metrovalencia ha transportat 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15,10 % més que un any abans, i FGV ha sumat 10 milions d’usuaris entre València i Alacant. Les línies 3 i 5 de metro i la 4 de tramvia han sigut les més utilitzades.

Noves ajudes per a dones emprenedores rurals en el sector agrari valencià

Agricultura ha convocat una nova línia d’ajudes per a dones que impulsen projectes empresarials agraris o aqüícoles en zones rurals de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de facilitar la seua posada en marxa i consolidació.

València reforça la protecció dels majors davant estafes i abusos econòmics

La Policia Local de València ha intensificat les accions preventives contra estafes i abusos econòmics a persones majors mitjançant el programa 'Ayudar a Prevenir'. El dispositiu inclou xarrades en centres municipals i recomanacions per a detectar signes d'abús en l'entorn més pròxim.

Les pluges torrencials es tornen més freqüents i els experts reclamen adaptar-hi ciutats i infraestructures

Les últimes pluges torrencials han deixat quatre morts, grans inundacions a l’est peninsular i més de 400.000 alumnes sense classe a la Comunitat Valenciana. Experts adverteixen que estos episodis seran cada vegada més freqüents i reclamen planificar el territori pensant en este risc.

Un nou sistema de la UPV detecta desinformació amb alt risc de fer-se viral

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’alerta primerenca, el DDVRI, que detecta quins continguts enganyosos tenen més risc de viralitzar-se i ajuda a prioritzar la faena dels equips de verificació.

Cau un grup criminal que havia robat en quasi 50 vivendes a la província de València

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en vivendes unifamiliars de diverses localitats valencianes i ha detingut quatre persones. El líder de l’organització ha ingressat de manera immediata en presó provisional.