14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Xàtiva prorroga les mesures extraordinàries per la situació sanitària durant 15 dies més

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha explicat este matí de dilluns que les mesures extraordinàries instaurades a principis d’este mes de novembre continuaran en vigor per tal de frenar la incidència de la pandèmia a la localitat, ja que les xifres no sols no han disminuït sinó que han augmentat en estes dos setmanes.

 

«La setmana passada ens vam reunir amb Salut Pública i la direcció del Departament de Salut per a analitzar les xifres del virus, i este matí ens hem reunit a la comissió Covid-19 per tal d’allargar les mesures que es van instaurar fa quinze dies a través d’un ban municipal», ha manifestat l’alcalde.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat corresponents al passat dissabte, Xàtiva té actualment una incidència de 400,26 positius per cada 100.000 habitants, que corresponen a les PCR fetes en els últims 14 dies (117), mentres que en l’acumulat des de l’inici de la pandèmia al mes de març es desprenen 472 positius i 12 defuncions.

 

Les mesures que continuen en vigència

Les mesures que es mantenen per als pròxims quinze dies són:

  • Suspensió de les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa turística, cultural, formativa, deportiva i lúdic-festiva.
  • Tancament al públic de totes les instal·lacions municipals (amb excepció del cementiri, Castell, instal·lacions deportives per a ús federat en competicions i entrenaments i el Conservatori).
  • Suspensió d’autoritzacions i cessions d’espais municipals
  • Tancament de parcs i jardins de la localitat.
  • Regulació dels espais municipals oberts i restricció de l’aforament permès i restriccions en els casals fallers i en les seus d’associacions i clubs (màxim de 6 persones).

 

«Esta és una situació dolorosa perquè la nostra ciutat té un número d’instal·lacions molt important a on es fan activitats de tota classe, però busquem evitar en la mesura de les possibilitats els contactes que es puguen produir en eixos espais», ha exposat Cerdà.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.