14.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Xàtiva prorroga les mesures extraordinàries per la situació sanitària durant 15 dies més

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha explicat este matí de dilluns que les mesures extraordinàries instaurades a principis d’este mes de novembre continuaran en vigor per tal de frenar la incidència de la pandèmia a la localitat, ja que les xifres no sols no han disminuït sinó que han augmentat en estes dos setmanes.

 

«La setmana passada ens vam reunir amb Salut Pública i la direcció del Departament de Salut per a analitzar les xifres del virus, i este matí ens hem reunit a la comissió Covid-19 per tal d’allargar les mesures que es van instaurar fa quinze dies a través d’un ban municipal», ha manifestat l’alcalde.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat corresponents al passat dissabte, Xàtiva té actualment una incidència de 400,26 positius per cada 100.000 habitants, que corresponen a les PCR fetes en els últims 14 dies (117), mentres que en l’acumulat des de l’inici de la pandèmia al mes de març es desprenen 472 positius i 12 defuncions.

 

Les mesures que continuen en vigència

Les mesures que es mantenen per als pròxims quinze dies són:

  • Suspensió de les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa turística, cultural, formativa, deportiva i lúdic-festiva.
  • Tancament al públic de totes les instal·lacions municipals (amb excepció del cementiri, Castell, instal·lacions deportives per a ús federat en competicions i entrenaments i el Conservatori).
  • Suspensió d’autoritzacions i cessions d’espais municipals
  • Tancament de parcs i jardins de la localitat.
  • Regulació dels espais municipals oberts i restricció de l’aforament permès i restriccions en els casals fallers i en les seus d’associacions i clubs (màxim de 6 persones).

 

«Esta és una situació dolorosa perquè la nostra ciutat té un número d’instal·lacions molt important a on es fan activitats de tota classe, però busquem evitar en la mesura de les possibilitats els contactes que es puguen produir en eixos espais», ha exposat Cerdà.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.