Xàtiva prorroga les mesures extraordinàries per la situació sanitària durant 15 dies més

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha explicat este matí de dilluns que les mesures extraordinàries instaurades a principis d’este mes de novembre continuaran en vigor per tal de frenar la incidència de la pandèmia a la localitat, ja que les xifres no sols no han disminuït sinó que han augmentat en estes dos setmanes.

 

«La setmana passada ens vam reunir amb Salut Pública i la direcció del Departament de Salut per a analitzar les xifres del virus, i este matí ens hem reunit a la comissió Covid-19 per tal d’allargar les mesures que es van instaurar fa quinze dies a través d’un ban municipal», ha manifestat l’alcalde.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat corresponents al passat dissabte, Xàtiva té actualment una incidència de 400,26 positius per cada 100.000 habitants, que corresponen a les PCR fetes en els últims 14 dies (117), mentres que en l’acumulat des de l’inici de la pandèmia al mes de març es desprenen 472 positius i 12 defuncions.

 

Les mesures que continuen en vigència

Les mesures que es mantenen per als pròxims quinze dies són:

  • Suspensió de les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa turística, cultural, formativa, deportiva i lúdic-festiva.
  • Tancament al públic de totes les instal·lacions municipals (amb excepció del cementiri, Castell, instal·lacions deportives per a ús federat en competicions i entrenaments i el Conservatori).
  • Suspensió d’autoritzacions i cessions d’espais municipals
  • Tancament de parcs i jardins de la localitat.
  • Regulació dels espais municipals oberts i restricció de l’aforament permès i restriccions en els casals fallers i en les seus d’associacions i clubs (màxim de 6 persones).

 

«Esta és una situació dolorosa perquè la nostra ciutat té un número d’instal·lacions molt important a on es fan activitats de tota classe, però busquem evitar en la mesura de les possibilitats els contactes que es puguen produir en eixos espais», ha exposat Cerdà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els preus van pujar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

L'IPC va augmentar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, una dècima més que la mitjana. La taxa anual va aconseguir el 2,6% i l'acumulat de l'any va quedar en el 0,2%.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; la víctima està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per, presumptament, calar foc a la seua parella. L'home, de 49, roman molt greu en la Unitat de Cremats de La Fe.

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.