10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Xàtiva prorroga les mesures extraordinàries per la situació sanitària durant 15 dies més

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha explicat este matí de dilluns que les mesures extraordinàries instaurades a principis d’este mes de novembre continuaran en vigor per tal de frenar la incidència de la pandèmia a la localitat, ja que les xifres no sols no han disminuït sinó que han augmentat en estes dos setmanes.

 

«La setmana passada ens vam reunir amb Salut Pública i la direcció del Departament de Salut per a analitzar les xifres del virus, i este matí ens hem reunit a la comissió Covid-19 per tal d’allargar les mesures que es van instaurar fa quinze dies a través d’un ban municipal», ha manifestat l’alcalde.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat corresponents al passat dissabte, Xàtiva té actualment una incidència de 400,26 positius per cada 100.000 habitants, que corresponen a les PCR fetes en els últims 14 dies (117), mentres que en l’acumulat des de l’inici de la pandèmia al mes de març es desprenen 472 positius i 12 defuncions.

 

Les mesures que continuen en vigència

Les mesures que es mantenen per als pròxims quinze dies són:

  • Suspensió de les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa turística, cultural, formativa, deportiva i lúdic-festiva.
  • Tancament al públic de totes les instal·lacions municipals (amb excepció del cementiri, Castell, instal·lacions deportives per a ús federat en competicions i entrenaments i el Conservatori).
  • Suspensió d’autoritzacions i cessions d’espais municipals
  • Tancament de parcs i jardins de la localitat.
  • Regulació dels espais municipals oberts i restricció de l’aforament permès i restriccions en els casals fallers i en les seus d’associacions i clubs (màxim de 6 persones).

 

«Esta és una situació dolorosa perquè la nostra ciutat té un número d’instal·lacions molt important a on es fan activitats de tota classe, però busquem evitar en la mesura de les possibilitats els contactes que es puguen produir en eixos espais», ha exposat Cerdà.

Últimes notícies

Exteriors assistix a Jakarta després del naufragi a Indonèsia i les famílies demanen privacitat

L'Ambaixada a Jakarta està parant atenció consular després del naufragi del divendres. S'ha trobat el cos d'una menor i continua la busca de tres espanyols.

Presó per a un home per robar en 31 vehicles i una vivenda a Oropesa

Un jutjat ha ordenat presó per a un detingut vinculat amb robatoris en 31 cotxes i un domicili a Oropesa. Va ser identificat després d'un dispositiu conjunt.

Mor Luana, la lleona més anciana del Bioparc als 20 anys per una malaltia pancreàtica

Luana, la lleona més anciana del Bioparc de València, ha mort als 20 anys per una malaltia pancreàtica. El parc va aplicar una eutanàsia per a evitar el seu sofriment.

Pluges fortes i persistents este dilluns a València, sud de Castelló i nord d’Alacant

Este dilluns es preveuen ruixats localment forts i persistents amb tempesta en la Comunitat Valenciana, especialment a València, sud de Castelló i nord d'Alacant. El vent rolará a la vesprada i la cota de neu quedarà entre 1.400 i 1.600 metres.

Les famílies dels valencians desapareguts a Indonèsia demanen preservar la seua identitat

Les famílies confirmen la mort d'una menor després del naufragi a Indonèsia i demanen preservar la identitat. Tres espanyols seguixen desapareguts, entre ells dos menors.

La Comunitat comença el dia en alerta groga després d’un diumenge d’intenses pluges

La Comunitat Valenciana ha iniciat el dilluns amb avís groc per pluges i tempestes després d'un diumenge amb alerta roja en el litoral sud de València. Persistixen corts en una desena de carreteres i en la línia 2 de Metrovalencia, sense danys personals.

El cadàver recuperat a Indonèsia és el de la filla de la supervivent espanyola

Les autoritats van confirmar que el cos trobat correspon a la filla d'Andrea Ortuño, rescatada després del naufragi del divendres. Continua la busca de tres espanyols, entre ells dos menors i Fernando Martín.

Badio i Pradilla impulsen la remuntada del València Basket davant un Andorra exigent (84-79)

El València Basket va voltejar un -17 després del descans i va véncer 84-79 al Morabanc Andorra en el Roig Arena. Badio (22) i Pradilla (12) van canviar la inèrcia amb defensa i energia.