Xàtiva prorroga les mesures extraordinàries per la situació sanitària durant 15 dies més

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha explicat este matí de dilluns que les mesures extraordinàries instaurades a principis d’este mes de novembre continuaran en vigor per tal de frenar la incidència de la pandèmia a la localitat, ja que les xifres no sols no han disminuït sinó que han augmentat en estes dos setmanes.

 

«La setmana passada ens vam reunir amb Salut Pública i la direcció del Departament de Salut per a analitzar les xifres del virus, i este matí ens hem reunit a la comissió Covid-19 per tal d’allargar les mesures que es van instaurar fa quinze dies a través d’un ban municipal», ha manifestat l’alcalde.

 

Segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat corresponents al passat dissabte, Xàtiva té actualment una incidència de 400,26 positius per cada 100.000 habitants, que corresponen a les PCR fetes en els últims 14 dies (117), mentres que en l’acumulat des de l’inici de la pandèmia al mes de març es desprenen 472 positius i 12 defuncions.

 

Les mesures que continuen en vigència

Les mesures que es mantenen per als pròxims quinze dies són:

  • Suspensió de les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa turística, cultural, formativa, deportiva i lúdic-festiva.
  • Tancament al públic de totes les instal·lacions municipals (amb excepció del cementiri, Castell, instal·lacions deportives per a ús federat en competicions i entrenaments i el Conservatori).
  • Suspensió d’autoritzacions i cessions d’espais municipals
  • Tancament de parcs i jardins de la localitat.
  • Regulació dels espais municipals oberts i restricció de l’aforament permès i restriccions en els casals fallers i en les seus d’associacions i clubs (màxim de 6 persones).

 

«Esta és una situació dolorosa perquè la nostra ciutat té un número d’instal·lacions molt important a on es fan activitats de tota classe, però busquem evitar en la mesura de les possibilitats els contactes que es puguen produir en eixos espais», ha exposat Cerdà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.