Xàtiva tanca al públic les instal·lacions municipals durant 15 dies

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha comparegut este dilluns per tal de donar a conéixer les noves mesures implantades a la ciutat a partir de demà davant de l’agreujament de la situació sanitària provocada per un increment exponencial de contagis per Covid-19 en els últims dies.

 

El primer edil ha signat un ban en el que s’especifica que queden suspeses totes les activitats municipals culturals, turístiques i deportives en el nucli urbà de Xàtiva, disseminats i pedanies, ordenant-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, a excepció de la Casa de la Ciutat (a on serà necessari cita prèvia per a accedir), el Conservatori, el cementeri i el Castell de Xàtiva.

 

També se suspén la circulació del trenet turístic i s’ordena el tancament temporal de parcs i jardins i de les instal·lacions deportives municipals, a on només es permetrà l’activitat federada a porta tancada i sense possibilitat d’usar les dutxes.

 

Les instal·lacions municipals afectades per este tancament són:

  • Casa de Cultura
  • Casa de la Joventut
  • Casa de les Dones
  • Espai Cultural de Sant Domènec
  • Arxiu
  • Biblioteca
  • Centre Cultural de Xàtiva (CCX)
  • Poliesportiu de Les Pereres
  • Pavellons de Voleibol i Francisco Ballester
  • Camps municipals de la Murta i Paquito Coloma
  • Oficina de Turisme
  • Espai Borja
  • Museus de l’Almodí, Belles Arts, Corpus i Faller
  • Gran Teatre
  • Skate Park
  • Pistes deportives urbanes d’Ausiàs March i plaça de la Constitució (barri del Carme)
  • Dependències municipals del carrer d’Engai.

 

Estaran en vigor 15 dies

A demés, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs sempre i quan no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat. Pel que fa als casals fallers i resta de seus socials d’associacions o clubs, el seu ús queda circumscrit a les limitacions de reunió del RD 926/2020 de 25 d’octubre, amb un màxim de 6 persones.

 

«Les xifres de la setmana passada són lleugerament millors que les de l’anterior, però encara no són bones, pel que hem decidit prendre noves mesures per a protegir la salut dels veïns de Xàtiva», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva, qui ha incidit en que «estes mesures les prenem per tal d’avançar-nos com a ciutat a les mesures que puga prendre pròximament l’autoritat sanitària, que és la qui té potestat a l’hora de prendre mesures en activitats, hostaleria i comerç».

 

Les mesures entren en vigor a partir de demà dimarts i tindran una durada de quinze dies -fins el dimarts 17 de novembre-, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries. Tant la Policia Local com la resta de Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat vetllaran pel compliment d’estes mesures i actuaran en cas d’observar incompliments.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.