Xàtiva tanca al públic les instal·lacions municipals durant 15 dies

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha comparegut este dilluns per tal de donar a conéixer les noves mesures implantades a la ciutat a partir de demà davant de l’agreujament de la situació sanitària provocada per un increment exponencial de contagis per Covid-19 en els últims dies.

 

El primer edil ha signat un ban en el que s’especifica que queden suspeses totes les activitats municipals culturals, turístiques i deportives en el nucli urbà de Xàtiva, disseminats i pedanies, ordenant-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, a excepció de la Casa de la Ciutat (a on serà necessari cita prèvia per a accedir), el Conservatori, el cementeri i el Castell de Xàtiva.

 

També se suspén la circulació del trenet turístic i s’ordena el tancament temporal de parcs i jardins i de les instal·lacions deportives municipals, a on només es permetrà l’activitat federada a porta tancada i sense possibilitat d’usar les dutxes.

 

Les instal·lacions municipals afectades per este tancament són:

  • Casa de Cultura
  • Casa de la Joventut
  • Casa de les Dones
  • Espai Cultural de Sant Domènec
  • Arxiu
  • Biblioteca
  • Centre Cultural de Xàtiva (CCX)
  • Poliesportiu de Les Pereres
  • Pavellons de Voleibol i Francisco Ballester
  • Camps municipals de la Murta i Paquito Coloma
  • Oficina de Turisme
  • Espai Borja
  • Museus de l’Almodí, Belles Arts, Corpus i Faller
  • Gran Teatre
  • Skate Park
  • Pistes deportives urbanes d’Ausiàs March i plaça de la Constitució (barri del Carme)
  • Dependències municipals del carrer d’Engai.

 

Estaran en vigor 15 dies

A demés, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs sempre i quan no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat. Pel que fa als casals fallers i resta de seus socials d’associacions o clubs, el seu ús queda circumscrit a les limitacions de reunió del RD 926/2020 de 25 d’octubre, amb un màxim de 6 persones.

 

«Les xifres de la setmana passada són lleugerament millors que les de l’anterior, però encara no són bones, pel que hem decidit prendre noves mesures per a protegir la salut dels veïns de Xàtiva», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva, qui ha incidit en que «estes mesures les prenem per tal d’avançar-nos com a ciutat a les mesures que puga prendre pròximament l’autoritat sanitària, que és la qui té potestat a l’hora de prendre mesures en activitats, hostaleria i comerç».

 

Les mesures entren en vigor a partir de demà dimarts i tindran una durada de quinze dies -fins el dimarts 17 de novembre-, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries. Tant la Policia Local com la resta de Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat vetllaran pel compliment d’estes mesures i actuaran en cas d’observar incompliments.

Últimes notícies

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.