Xàtiva tanca al públic les instal·lacions municipals durant 15 dies

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha comparegut este dilluns per tal de donar a conéixer les noves mesures implantades a la ciutat a partir de demà davant de l’agreujament de la situació sanitària provocada per un increment exponencial de contagis per Covid-19 en els últims dies.

 

El primer edil ha signat un ban en el que s’especifica que queden suspeses totes les activitats municipals culturals, turístiques i deportives en el nucli urbà de Xàtiva, disseminats i pedanies, ordenant-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, a excepció de la Casa de la Ciutat (a on serà necessari cita prèvia per a accedir), el Conservatori, el cementeri i el Castell de Xàtiva.

 

També se suspén la circulació del trenet turístic i s’ordena el tancament temporal de parcs i jardins i de les instal·lacions deportives municipals, a on només es permetrà l’activitat federada a porta tancada i sense possibilitat d’usar les dutxes.

 

Les instal·lacions municipals afectades per este tancament són:

  • Casa de Cultura
  • Casa de la Joventut
  • Casa de les Dones
  • Espai Cultural de Sant Domènec
  • Arxiu
  • Biblioteca
  • Centre Cultural de Xàtiva (CCX)
  • Poliesportiu de Les Pereres
  • Pavellons de Voleibol i Francisco Ballester
  • Camps municipals de la Murta i Paquito Coloma
  • Oficina de Turisme
  • Espai Borja
  • Museus de l’Almodí, Belles Arts, Corpus i Faller
  • Gran Teatre
  • Skate Park
  • Pistes deportives urbanes d’Ausiàs March i plaça de la Constitució (barri del Carme)
  • Dependències municipals del carrer d’Engai.

 

Estaran en vigor 15 dies

A demés, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs sempre i quan no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat. Pel que fa als casals fallers i resta de seus socials d’associacions o clubs, el seu ús queda circumscrit a les limitacions de reunió del RD 926/2020 de 25 d’octubre, amb un màxim de 6 persones.

 

«Les xifres de la setmana passada són lleugerament millors que les de l’anterior, però encara no són bones, pel que hem decidit prendre noves mesures per a protegir la salut dels veïns de Xàtiva», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva, qui ha incidit en que «estes mesures les prenem per tal d’avançar-nos com a ciutat a les mesures que puga prendre pròximament l’autoritat sanitària, que és la qui té potestat a l’hora de prendre mesures en activitats, hostaleria i comerç».

 

Les mesures entren en vigor a partir de demà dimarts i tindran una durada de quinze dies -fins el dimarts 17 de novembre-, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries. Tant la Policia Local com la resta de Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat vetllaran pel compliment d’estes mesures i actuaran en cas d’observar incompliments.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.