Xàtiva tanca al públic les instal·lacions municipals durant 15 dies

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha comparegut este dilluns per tal de donar a conéixer les noves mesures implantades a la ciutat a partir de demà davant de l’agreujament de la situació sanitària provocada per un increment exponencial de contagis per Covid-19 en els últims dies.

 

El primer edil ha signat un ban en el que s’especifica que queden suspeses totes les activitats municipals culturals, turístiques i deportives en el nucli urbà de Xàtiva, disseminats i pedanies, ordenant-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, a excepció de la Casa de la Ciutat (a on serà necessari cita prèvia per a accedir), el Conservatori, el cementeri i el Castell de Xàtiva.

 

També se suspén la circulació del trenet turístic i s’ordena el tancament temporal de parcs i jardins i de les instal·lacions deportives municipals, a on només es permetrà l’activitat federada a porta tancada i sense possibilitat d’usar les dutxes.

 

Les instal·lacions municipals afectades per este tancament són:

  • Casa de Cultura
  • Casa de la Joventut
  • Casa de les Dones
  • Espai Cultural de Sant Domènec
  • Arxiu
  • Biblioteca
  • Centre Cultural de Xàtiva (CCX)
  • Poliesportiu de Les Pereres
  • Pavellons de Voleibol i Francisco Ballester
  • Camps municipals de la Murta i Paquito Coloma
  • Oficina de Turisme
  • Espai Borja
  • Museus de l’Almodí, Belles Arts, Corpus i Faller
  • Gran Teatre
  • Skate Park
  • Pistes deportives urbanes d’Ausiàs March i plaça de la Constitució (barri del Carme)
  • Dependències municipals del carrer d’Engai.

 

Estaran en vigor 15 dies

A demés, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs sempre i quan no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat. Pel que fa als casals fallers i resta de seus socials d’associacions o clubs, el seu ús queda circumscrit a les limitacions de reunió del RD 926/2020 de 25 d’octubre, amb un màxim de 6 persones.

 

«Les xifres de la setmana passada són lleugerament millors que les de l’anterior, però encara no són bones, pel que hem decidit prendre noves mesures per a protegir la salut dels veïns de Xàtiva», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva, qui ha incidit en que «estes mesures les prenem per tal d’avançar-nos com a ciutat a les mesures que puga prendre pròximament l’autoritat sanitària, que és la qui té potestat a l’hora de prendre mesures en activitats, hostaleria i comerç».

 

Les mesures entren en vigor a partir de demà dimarts i tindran una durada de quinze dies -fins el dimarts 17 de novembre-, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries. Tant la Policia Local com la resta de Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat vetllaran pel compliment d’estes mesures i actuaran en cas d’observar incompliments.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.