Xàtiva tanca al públic les instal·lacions municipals durant 15 dies

 

L’alcalde de Xàtiva, en la Costera (València), Roger Cerdà ha comparegut este dilluns per tal de donar a conéixer les noves mesures implantades a la ciutat a partir de demà davant de l’agreujament de la situació sanitària provocada per un increment exponencial de contagis per Covid-19 en els últims dies.

 

El primer edil ha signat un ban en el que s’especifica que queden suspeses totes les activitats municipals culturals, turístiques i deportives en el nucli urbà de Xàtiva, disseminats i pedanies, ordenant-se el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, a excepció de la Casa de la Ciutat (a on serà necessari cita prèvia per a accedir), el Conservatori, el cementeri i el Castell de Xàtiva.

 

També se suspén la circulació del trenet turístic i s’ordena el tancament temporal de parcs i jardins i de les instal·lacions deportives municipals, a on només es permetrà l’activitat federada a porta tancada i sense possibilitat d’usar les dutxes.

 

Les instal·lacions municipals afectades per este tancament són:

  • Casa de Cultura
  • Casa de la Joventut
  • Casa de les Dones
  • Espai Cultural de Sant Domènec
  • Arxiu
  • Biblioteca
  • Centre Cultural de Xàtiva (CCX)
  • Poliesportiu de Les Pereres
  • Pavellons de Voleibol i Francisco Ballester
  • Camps municipals de la Murta i Paquito Coloma
  • Oficina de Turisme
  • Espai Borja
  • Museus de l’Almodí, Belles Arts, Corpus i Faller
  • Gran Teatre
  • Skate Park
  • Pistes deportives urbanes d’Ausiàs March i plaça de la Constitució (barri del Carme)
  • Dependències municipals del carrer d’Engai.

 

Estaran en vigor 15 dies

A demés, se suspenen les autoritzacions d’ús d’espais municipals a excepció de terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs sempre i quan no resulten incompatibles amb la finalitat del decret aprovat. Pel que fa als casals fallers i resta de seus socials d’associacions o clubs, el seu ús queda circumscrit a les limitacions de reunió del RD 926/2020 de 25 d’octubre, amb un màxim de 6 persones.

 

«Les xifres de la setmana passada són lleugerament millors que les de l’anterior, però encara no són bones, pel que hem decidit prendre noves mesures per a protegir la salut dels veïns de Xàtiva», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva, qui ha incidit en que «estes mesures les prenem per tal d’avançar-nos com a ciutat a les mesures que puga prendre pròximament l’autoritat sanitària, que és la qui té potestat a l’hora de prendre mesures en activitats, hostaleria i comerç».

 

Les mesures entren en vigor a partir de demà dimarts i tindran una durada de quinze dies -fins el dimarts 17 de novembre-, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries. Tant la Policia Local com la resta de Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat vetllaran pel compliment d’estes mesures i actuaran en cas d’observar incompliments.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.