Ximo Puig anuncia la contractació de 260 rastrejadors i s’obriran més consultes de vesprada

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la contractació de 260 rastrejadors més per a frenar la pandèmia de coronavirus en el territori valencià, i ha avançat que este divendres s’aprovarà el programa d’autoconcert per als equips d’atenció primària.

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control en Les Corts este dijous, en la que ha reivindicat que quan la Comunitat de Madrid tenia 200 rastrejadors, els valencians tenien més de mil, i ara s’incrementaran, perquè «és el moment ara de frenar la pandèmia».

 

Els 260 nous rastrejadors són llicenciats que han fet l’examen de Metge Intern Resident (MIR), però no han accedit a una plaça, i que ara ajudaran en les faenes de vigilància, seguiment i detecció de casos. Sobre el programa dels equips d’atenció primària que aprovarà este divendres el ple del Consell, ha destacat que és «una vella reivindicació» de l’atenció primària, i es començarà a posar en marxa la setmana que ve per a millorar l’assistència sanitària amb l’increment de les consultes a la vesprada.

 

Puig ha defensat que el territori valencià té bones dades de la pandèmia de coronavirus gràcies a l’esforç dels professionals, però també a la direcció política, ja que des de la Generalitat s’ha actuat d’acord amb els criteris tècnics i científics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.