Ximo Puig anuncia la contractació de 260 rastrejadors i s’obriran més consultes de vesprada

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la contractació de 260 rastrejadors més per a frenar la pandèmia de coronavirus en el territori valencià, i ha avançat que este divendres s’aprovarà el programa d’autoconcert per als equips d’atenció primària.

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control en Les Corts este dijous, en la que ha reivindicat que quan la Comunitat de Madrid tenia 200 rastrejadors, els valencians tenien més de mil, i ara s’incrementaran, perquè «és el moment ara de frenar la pandèmia».

 

Els 260 nous rastrejadors són llicenciats que han fet l’examen de Metge Intern Resident (MIR), però no han accedit a una plaça, i que ara ajudaran en les faenes de vigilància, seguiment i detecció de casos. Sobre el programa dels equips d’atenció primària que aprovarà este divendres el ple del Consell, ha destacat que és «una vella reivindicació» de l’atenció primària, i es començarà a posar en marxa la setmana que ve per a millorar l’assistència sanitària amb l’increment de les consultes a la vesprada.

 

Puig ha defensat que el territori valencià té bones dades de la pandèmia de coronavirus gràcies a l’esforç dels professionals, però també a la direcció política, ja que des de la Generalitat s’ha actuat d’acord amb els criteris tècnics i científics.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.