Ximo Puig anuncia la contractació de 260 rastrejadors i s’obriran més consultes de vesprada

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la contractació de 260 rastrejadors més per a frenar la pandèmia de coronavirus en el territori valencià, i ha avançat que este divendres s’aprovarà el programa d’autoconcert per als equips d’atenció primària.

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control en Les Corts este dijous, en la que ha reivindicat que quan la Comunitat de Madrid tenia 200 rastrejadors, els valencians tenien més de mil, i ara s’incrementaran, perquè «és el moment ara de frenar la pandèmia».

 

Els 260 nous rastrejadors són llicenciats que han fet l’examen de Metge Intern Resident (MIR), però no han accedit a una plaça, i que ara ajudaran en les faenes de vigilància, seguiment i detecció de casos. Sobre el programa dels equips d’atenció primària que aprovarà este divendres el ple del Consell, ha destacat que és «una vella reivindicació» de l’atenció primària, i es començarà a posar en marxa la setmana que ve per a millorar l’assistència sanitària amb l’increment de les consultes a la vesprada.

 

Puig ha defensat que el territori valencià té bones dades de la pandèmia de coronavirus gràcies a l’esforç dels professionals, però també a la direcció política, ja que des de la Generalitat s’ha actuat d’acord amb els criteris tècnics i científics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.