Ximo Puig està convençut de què el territori valencià passarà a la Fase 1 l’11 de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en roda de premsa telemàtica (03/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics | València Diari

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat tindre «la convicció» de què el territori valencià estarà «en condicions de passar a la fase 1» del pla de desescalada del confinament en la segona setmana de maig, a partir del dia 11.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La situació de la pandèmia en el territori valencià

D’esta manera ho ha dit el cap de l’Executiu valencià en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics amb el president del Govern, Pedro Sánchez. Puig ha assenyalat que el territori valencià ha fet un «avanç molt important» i que en tres setmanes s’han «multiplicat per tres» les altes, que han augmentat un 20% en l’última setmana. La Comunitat Valenciana comptabilitza, a 3 de maig, 7.447 altes dels 12.686 casos positius per coronavirus.

 

«Sis de cada deu diagnosticats ja s’han curat i només tres de cada deu casos continuen actius, quan a principis d’abril eren nou de cada 10», ha manifestat Puig, que també ha destacat que el número de persones ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) està «en el seu nivell més baix des del 22 de març».

 

Puig també ha assegurat que la incidència acumulada en les dos últimes setmanes és de 16 casos per cada 100.000 habitants, «menys de la tercera part de la mitjana espanyola», i que «només cinc de les 17 comunitats autònomes tenen una taxa més baixa». En este sentit, ha destacat que la taxa de mortalitat és també inferior a la mitjana espanyola.

 

El territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1»

El president també ha destacat que s’han fet 119.000 PCR i més de 42.000 test ràpids. Per tot això, Puig ha assegurat que tot el territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1».

 

Puig s’ha dirigit a la ciutadania valenciana, davant el que considera un «punt d’inflexió», ja que «anem deixant arrere el confinament i la quarantena» per a «iniciar la transició cap a la normalitat i la recuperació».

 

Per això, ha agraït l’«enorme esforç» d’estos 51 dies de confinament i ha expressat: «La Generalitat ha tingut el millor equip que ha pogut somiar: més de cinc milions de persones que s’han sacrificat en hospitals, residències, condonacions altruistes i fent el que s’havia de fer per a frenar el contagi».

 

«Mai més Llevant Feliç, ni ‘meninfotisme’, que mai ningú ens diga com és el poble valencià, que és solidari, responsable i treballador», ha asseverat, al mateix temps que ha esmentat a les més de 1.000 persones.

 

«La recuperació serà difícil, lenta i injusta»

Puig ha assegurat que la recuperació serà «difícil, lenta i injusta» per a moltes persones i ha mostrat la seua «preocupació». Per això, ha demanat fer un «esforç col·lectiu per a substituir angoixa per esperança»: «Hem de perdre-li la por a la por».

 

En este sentit, ha manifestat que l’acció de la Generalitat anirà encaminada a dos vectors: «La protecció social, que ningú es quede al marge, i l’impuls econòmic». «Cal reactivar el treball», ha manifestat, una cosa que es farà des de l’«acció i la concertació». Puig ha defensat «dialogar, acordar, sumar i cooperar» i ha instat a «ajudar-nos els uns als altres per a que tot siga un poc més fàcil».

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.