Anuncios

Ximo Puig està convençut de què el territori valencià passarà a la Fase 1 l’11 de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en roda de premsa telemàtica (03/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics | València Diari

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat tindre «la convicció» de què el territori valencià estarà «en condicions de passar a la fase 1» del pla de desescalada del confinament en la segona setmana de maig, a partir del dia 11.

 

Anuncios

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La situació de la pandèmia en el territori valencià

D’esta manera ho ha dit el cap de l’Executiu valencià en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics amb el president del Govern, Pedro Sánchez. Puig ha assenyalat que el territori valencià ha fet un «avanç molt important» i que en tres setmanes s’han «multiplicat per tres» les altes, que han augmentat un 20% en l’última setmana. La Comunitat Valenciana comptabilitza, a 3 de maig, 7.447 altes dels 12.686 casos positius per coronavirus.

 

«Sis de cada deu diagnosticats ja s’han curat i només tres de cada deu casos continuen actius, quan a principis d’abril eren nou de cada 10», ha manifestat Puig, que també ha destacat que el número de persones ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) està «en el seu nivell més baix des del 22 de març».

 

Puig també ha assegurat que la incidència acumulada en les dos últimes setmanes és de 16 casos per cada 100.000 habitants, «menys de la tercera part de la mitjana espanyola», i que «només cinc de les 17 comunitats autònomes tenen una taxa més baixa». En este sentit, ha destacat que la taxa de mortalitat és també inferior a la mitjana espanyola.

 

El territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1»

El president també ha destacat que s’han fet 119.000 PCR i més de 42.000 test ràpids. Per tot això, Puig ha assegurat que tot el territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1».

 

Puig s’ha dirigit a la ciutadania valenciana, davant el que considera un «punt d’inflexió», ja que «anem deixant arrere el confinament i la quarantena» per a «iniciar la transició cap a la normalitat i la recuperació».

 

Per això, ha agraït l’«enorme esforç» d’estos 51 dies de confinament i ha expressat: «La Generalitat ha tingut el millor equip que ha pogut somiar: més de cinc milions de persones que s’han sacrificat en hospitals, residències, condonacions altruistes i fent el que s’havia de fer per a frenar el contagi».

 

«Mai més Llevant Feliç, ni ‘meninfotisme’, que mai ningú ens diga com és el poble valencià, que és solidari, responsable i treballador», ha asseverat, al mateix temps que ha esmentat a les més de 1.000 persones.

 

«La recuperació serà difícil, lenta i injusta»

Puig ha assegurat que la recuperació serà «difícil, lenta i injusta» per a moltes persones i ha mostrat la seua «preocupació». Per això, ha demanat fer un «esforç col·lectiu per a substituir angoixa per esperança»: «Hem de perdre-li la por a la por».

 

En este sentit, ha manifestat que l’acció de la Generalitat anirà encaminada a dos vectors: «La protecció social, que ningú es quede al marge, i l’impuls econòmic». «Cal reactivar el treball», ha manifestat, una cosa que es farà des de l’«acció i la concertació». Puig ha defensat «dialogar, acordar, sumar i cooperar» i ha instat a «ajudar-nos els uns als altres per a que tot siga un poc més fàcil».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios