16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Ximo Puig està convençut de què el territori valencià passarà a la Fase 1 l’11 de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en roda de premsa telemàtica (03/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics | València Diari

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat tindre «la convicció» de què el territori valencià estarà «en condicions de passar a la fase 1» del pla de desescalada del confinament en la segona setmana de maig, a partir del dia 11.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La situació de la pandèmia en el territori valencià

D’esta manera ho ha dit el cap de l’Executiu valencià en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics amb el president del Govern, Pedro Sánchez. Puig ha assenyalat que el territori valencià ha fet un «avanç molt important» i que en tres setmanes s’han «multiplicat per tres» les altes, que han augmentat un 20% en l’última setmana. La Comunitat Valenciana comptabilitza, a 3 de maig, 7.447 altes dels 12.686 casos positius per coronavirus.

 

«Sis de cada deu diagnosticats ja s’han curat i només tres de cada deu casos continuen actius, quan a principis d’abril eren nou de cada 10», ha manifestat Puig, que també ha destacat que el número de persones ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) està «en el seu nivell més baix des del 22 de març».

 

Puig també ha assegurat que la incidència acumulada en les dos últimes setmanes és de 16 casos per cada 100.000 habitants, «menys de la tercera part de la mitjana espanyola», i que «només cinc de les 17 comunitats autònomes tenen una taxa més baixa». En este sentit, ha destacat que la taxa de mortalitat és també inferior a la mitjana espanyola.

 

El territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1»

El president també ha destacat que s’han fet 119.000 PCR i més de 42.000 test ràpids. Per tot això, Puig ha assegurat que tot el territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1».

 

Puig s’ha dirigit a la ciutadania valenciana, davant el que considera un «punt d’inflexió», ja que «anem deixant arrere el confinament i la quarantena» per a «iniciar la transició cap a la normalitat i la recuperació».

 

Per això, ha agraït l’«enorme esforç» d’estos 51 dies de confinament i ha expressat: «La Generalitat ha tingut el millor equip que ha pogut somiar: més de cinc milions de persones que s’han sacrificat en hospitals, residències, condonacions altruistes i fent el que s’havia de fer per a frenar el contagi».

 

«Mai més Llevant Feliç, ni ‘meninfotisme’, que mai ningú ens diga com és el poble valencià, que és solidari, responsable i treballador», ha asseverat, al mateix temps que ha esmentat a les més de 1.000 persones.

 

«La recuperació serà difícil, lenta i injusta»

Puig ha assegurat que la recuperació serà «difícil, lenta i injusta» per a moltes persones i ha mostrat la seua «preocupació». Per això, ha demanat fer un «esforç col·lectiu per a substituir angoixa per esperança»: «Hem de perdre-li la por a la por».

 

En este sentit, ha manifestat que l’acció de la Generalitat anirà encaminada a dos vectors: «La protecció social, que ningú es quede al marge, i l’impuls econòmic». «Cal reactivar el treball», ha manifestat, una cosa que es farà des de l’«acció i la concertació». Puig ha defensat «dialogar, acordar, sumar i cooperar» i ha instat a «ajudar-nos els uns als altres per a que tot siga un poc més fàcil».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.