Ximo Puig està convençut de què el territori valencià passarà a la Fase 1 l’11 de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en roda de premsa telemàtica (03/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics | València Diari

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat tindre «la convicció» de què el territori valencià estarà «en condicions de passar a la fase 1» del pla de desescalada del confinament en la segona setmana de maig, a partir del dia 11.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La situació de la pandèmia en el territori valencià

D’esta manera ho ha dit el cap de l’Executiu valencià en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics amb el president del Govern, Pedro Sánchez. Puig ha assenyalat que el territori valencià ha fet un «avanç molt important» i que en tres setmanes s’han «multiplicat per tres» les altes, que han augmentat un 20% en l’última setmana. La Comunitat Valenciana comptabilitza, a 3 de maig, 7.447 altes dels 12.686 casos positius per coronavirus.

 

«Sis de cada deu diagnosticats ja s’han curat i només tres de cada deu casos continuen actius, quan a principis d’abril eren nou de cada 10», ha manifestat Puig, que també ha destacat que el número de persones ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) està «en el seu nivell més baix des del 22 de març».

 

Puig també ha assegurat que la incidència acumulada en les dos últimes setmanes és de 16 casos per cada 100.000 habitants, «menys de la tercera part de la mitjana espanyola», i que «només cinc de les 17 comunitats autònomes tenen una taxa més baixa». En este sentit, ha destacat que la taxa de mortalitat és també inferior a la mitjana espanyola.

 

El territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1»

El president també ha destacat que s’han fet 119.000 PCR i més de 42.000 test ràpids. Per tot això, Puig ha assegurat que tot el territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1».

 

Puig s’ha dirigit a la ciutadania valenciana, davant el que considera un «punt d’inflexió», ja que «anem deixant arrere el confinament i la quarantena» per a «iniciar la transició cap a la normalitat i la recuperació».

 

Per això, ha agraït l’«enorme esforç» d’estos 51 dies de confinament i ha expressat: «La Generalitat ha tingut el millor equip que ha pogut somiar: més de cinc milions de persones que s’han sacrificat en hospitals, residències, condonacions altruistes i fent el que s’havia de fer per a frenar el contagi».

 

«Mai més Llevant Feliç, ni ‘meninfotisme’, que mai ningú ens diga com és el poble valencià, que és solidari, responsable i treballador», ha asseverat, al mateix temps que ha esmentat a les més de 1.000 persones.

 

«La recuperació serà difícil, lenta i injusta»

Puig ha assegurat que la recuperació serà «difícil, lenta i injusta» per a moltes persones i ha mostrat la seua «preocupació». Per això, ha demanat fer un «esforç col·lectiu per a substituir angoixa per esperança»: «Hem de perdre-li la por a la por».

 

En este sentit, ha manifestat que l’acció de la Generalitat anirà encaminada a dos vectors: «La protecció social, que ningú es quede al marge, i l’impuls econòmic». «Cal reactivar el treball», ha manifestat, una cosa que es farà des de l’«acció i la concertació». Puig ha defensat «dialogar, acordar, sumar i cooperar» i ha instat a «ajudar-nos els uns als altres per a que tot siga un poc més fàcil».

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.