Ximo Puig està convençut de què el territori valencià passarà a la Fase 1 l’11 de maig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en roda de premsa telemàtica (03/05/2020)

Ximo Puig en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics | València Diari

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat tindre «la convicció» de què el territori valencià estarà «en condicions de passar a la fase 1» del pla de desescalada del confinament en la segona setmana de maig, a partir del dia 11.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La situació de la pandèmia en el territori valencià

D’esta manera ho ha dit el cap de l’Executiu valencià en la roda de premsa posterior a la videoconferència de presidents autonòmics amb el president del Govern, Pedro Sánchez. Puig ha assenyalat que el territori valencià ha fet un «avanç molt important» i que en tres setmanes s’han «multiplicat per tres» les altes, que han augmentat un 20% en l’última setmana. La Comunitat Valenciana comptabilitza, a 3 de maig, 7.447 altes dels 12.686 casos positius per coronavirus.

 

«Sis de cada deu diagnosticats ja s’han curat i només tres de cada deu casos continuen actius, quan a principis d’abril eren nou de cada 10», ha manifestat Puig, que també ha destacat que el número de persones ingressades en les Unitats de Cures Intensives (UCI) està «en el seu nivell més baix des del 22 de març».

 

Puig també ha assegurat que la incidència acumulada en les dos últimes setmanes és de 16 casos per cada 100.000 habitants, «menys de la tercera part de la mitjana espanyola», i que «només cinc de les 17 comunitats autònomes tenen una taxa més baixa». En este sentit, ha destacat que la taxa de mortalitat és també inferior a la mitjana espanyola.

 

El territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1»

El president també ha destacat que s’han fet 119.000 PCR i més de 42.000 test ràpids. Per tot això, Puig ha assegurat que tot el territori valencià «està en condicions de passar a la fase 1».

 

Puig s’ha dirigit a la ciutadania valenciana, davant el que considera un «punt d’inflexió», ja que «anem deixant arrere el confinament i la quarantena» per a «iniciar la transició cap a la normalitat i la recuperació».

 

Per això, ha agraït l’«enorme esforç» d’estos 51 dies de confinament i ha expressat: «La Generalitat ha tingut el millor equip que ha pogut somiar: més de cinc milions de persones que s’han sacrificat en hospitals, residències, condonacions altruistes i fent el que s’havia de fer per a frenar el contagi».

 

«Mai més Llevant Feliç, ni ‘meninfotisme’, que mai ningú ens diga com és el poble valencià, que és solidari, responsable i treballador», ha asseverat, al mateix temps que ha esmentat a les més de 1.000 persones.

 

«La recuperació serà difícil, lenta i injusta»

Puig ha assegurat que la recuperació serà «difícil, lenta i injusta» per a moltes persones i ha mostrat la seua «preocupació». Per això, ha demanat fer un «esforç col·lectiu per a substituir angoixa per esperança»: «Hem de perdre-li la por a la por».

 

En este sentit, ha manifestat que l’acció de la Generalitat anirà encaminada a dos vectors: «La protecció social, que ningú es quede al marge, i l’impuls econòmic». «Cal reactivar el treball», ha manifestat, una cosa que es farà des de l’«acció i la concertació». Puig ha defensat «dialogar, acordar, sumar i cooperar» i ha instat a «ajudar-nos els uns als altres per a que tot siga un poc més fàcil».

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.