Ximo Puig creu que hi ha marge abans d’un confinament, que seria l’«últim»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que existix marge per a adoptar altres mesures enfront dels contagis de Covid-19 abans que el confinament domiciliari, que seria, segons ha dit, «l‘últim espai possible», ja que també té «conseqüències negatives sobre la salut».

 

Després que els seus socis de Govern, Compromís i Unides Podem hagen advocat per un confinament domiciliari, Puig ha considerat que la prioritat ara és «el compliment de les mesures estrictes que existixen» i ha assegurat que «no per augmentar mesures augmentarem la capacitat de resposta» al virus.

 

«No hi ha una relació directa entre les restriccions i número de casos», ha afirmat Puig, qui ha recordat que les restriccions del territori valencià «són de les més elevades» d’Espanya i ha assenyalat que esta pandèmia «té moltes cares i situacions», algunes de les de què «no s’acaben d’explicar en termes científics».

 

Ha assenyalat que en els pròxims dies s’avaluaran les últimes mesures implantades i, en funció d’això, es prendran les decisions que corresponga, encara que ha recordat que les mesures actuals suposen en la pràctica un «semiconfinament». Segons Puig, les decisions «no poden ser de manera espasmòdica», i ha advocat per tindre «una concepció la més tranquil·litzadora, segura i serena» possible.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.