Ximo Puig creu que hi ha marge abans d’un confinament, que seria l’«últim»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que existix marge per a adoptar altres mesures enfront dels contagis de Covid-19 abans que el confinament domiciliari, que seria, segons ha dit, «l‘últim espai possible», ja que també té «conseqüències negatives sobre la salut».

 

Després que els seus socis de Govern, Compromís i Unides Podem hagen advocat per un confinament domiciliari, Puig ha considerat que la prioritat ara és «el compliment de les mesures estrictes que existixen» i ha assegurat que «no per augmentar mesures augmentarem la capacitat de resposta» al virus.

 

«No hi ha una relació directa entre les restriccions i número de casos», ha afirmat Puig, qui ha recordat que les restriccions del territori valencià «són de les més elevades» d’Espanya i ha assenyalat que esta pandèmia «té moltes cares i situacions», algunes de les de què «no s’acaben d’explicar en termes científics».

 

Ha assenyalat que en els pròxims dies s’avaluaran les últimes mesures implantades i, en funció d’això, es prendran les decisions que corresponga, encara que ha recordat que les mesures actuals suposen en la pràctica un «semiconfinament». Segons Puig, les decisions «no poden ser de manera espasmòdica», i ha advocat per tindre «una concepció la més tranquil·litzadora, segura i serena» possible.

Últimes notícies

Enganya una hostelera dAlacant amb un fals avís de tall de llum i li furta 2.480 euros

Un home de 52 anys ha sigut detingut a Alacant per fer-se passar per comercial elèctric i estafar 2.480 euros a una treballadora de lhostaleria amb un fals avís urgent de tall de subministrament elèctric.

Onze treballadors de Beniparrell, investigats per furtar més de 7.000 quilos de coure

La Guàrdia Civil ha investigat onze empleats d una empresa de manteniment elèctric de Beniparrell per sostraure i vendre més de 7.000 quilos de coure, valorats en 19.308 euros, en diversos municipis de la província de València.

L’onada de calor deixa avisos per temperatures extremes en huit autonomies

L’Aemet ha activat avisos per altes temperatures en huit comunitats autònomes, inclosa la Comunitat Valenciana, on també es preveuen tempestes fortes.

Rototom obri el reggae a la generació Z amb nous ritmes i més compromís social

El Rototom Sunsplash celebrarà del 16 al 22 d’agost la seua 31a edició a Benicàssim amb un cartell pensat per connectar amb la generació Z, més fusió de ritmes urbans i una potent agenda d’activisme social.

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.
FILMOTECA D'ESTIU