Ximo Puig creu que hi ha marge abans d’un confinament, que seria l’«últim»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que existix marge per a adoptar altres mesures enfront dels contagis de Covid-19 abans que el confinament domiciliari, que seria, segons ha dit, «l‘últim espai possible», ja que també té «conseqüències negatives sobre la salut».

 

Després que els seus socis de Govern, Compromís i Unides Podem hagen advocat per un confinament domiciliari, Puig ha considerat que la prioritat ara és «el compliment de les mesures estrictes que existixen» i ha assegurat que «no per augmentar mesures augmentarem la capacitat de resposta» al virus.

 

«No hi ha una relació directa entre les restriccions i número de casos», ha afirmat Puig, qui ha recordat que les restriccions del territori valencià «són de les més elevades» d’Espanya i ha assenyalat que esta pandèmia «té moltes cares i situacions», algunes de les de què «no s’acaben d’explicar en termes científics».

 

Ha assenyalat que en els pròxims dies s’avaluaran les últimes mesures implantades i, en funció d’això, es prendran les decisions que corresponga, encara que ha recordat que les mesures actuals suposen en la pràctica un «semiconfinament». Segons Puig, les decisions «no poden ser de manera espasmòdica», i ha advocat per tindre «una concepció la més tranquil·litzadora, segura i serena» possible.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.