17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Ximo Puig creu que hi ha marge abans d’un confinament, que seria l’«últim»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que existix marge per a adoptar altres mesures enfront dels contagis de Covid-19 abans que el confinament domiciliari, que seria, segons ha dit, «l‘últim espai possible», ja que també té «conseqüències negatives sobre la salut».

 

Després que els seus socis de Govern, Compromís i Unides Podem hagen advocat per un confinament domiciliari, Puig ha considerat que la prioritat ara és «el compliment de les mesures estrictes que existixen» i ha assegurat que «no per augmentar mesures augmentarem la capacitat de resposta» al virus.

 

«No hi ha una relació directa entre les restriccions i número de casos», ha afirmat Puig, qui ha recordat que les restriccions del territori valencià «són de les més elevades» d’Espanya i ha assenyalat que esta pandèmia «té moltes cares i situacions», algunes de les de què «no s’acaben d’explicar en termes científics».

 

Ha assenyalat que en els pròxims dies s’avaluaran les últimes mesures implantades i, en funció d’això, es prendran les decisions que corresponga, encara que ha recordat que les mesures actuals suposen en la pràctica un «semiconfinament». Segons Puig, les decisions «no poden ser de manera espasmòdica», i ha advocat per tindre «una concepció la més tranquil·litzadora, segura i serena» possible.

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.