Ximo Puig defensa la via valenciana ‘de la cohesió i el respecte entre territoris’

El quart Congrés Provincial de València ha proclamat oficialment a Carlos Fernández Bielsa com a nou secretari general provincial per als pròxims quatre anys.

El president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha defensat hui que la via valenciana «és la que passa per la cohesió entre valencians, pel respecte a tots els territoris d’Espanya i la que treballa perquè ningú es quede arrere en l’eixida d’aquesta crisi» i ha apuntat que per a «els socialistes valencians la gran ambició és consolidar un projecte en el qual la immensa majoria de la societat es veja representada».

En aquest sentit, el president ha recordat que l’agenda valenciana passa per «la superació de la pandèmia, la recuperació econòmica i social, l’execució dels pressupostos de la Generalitat per a 2022 i la captació dels fons europeus», i ha defensat que per a això «necessitem unitat, cohesió i mirar cap avant tots junts»: «Perquè ningú quede arrere en l’eixida d’aquesta terrible pandèmia hem d’impulsar un Partit Socialista fort i unit que mire sempre pels interessos generals, superant les friccions i la confrontació social que vol promoure el Partit Popular», ha subratllat.

Així mateix, Ximo Puig ha lamentat que «el primer partit de l’oposició vulga trencar a la societat i continuar en la via de la confrontació inútil» i ha qualificat d'»actes esperpèntics» l’ocorregut en els últims dies en el Congrés dels Diputats: «Si el PP fora de veritat un partit de govern no actuarien com el fan, sense tindre en compte l’interés general de la població». «Aquest mateix modus operandi, el dels paranys, és el mateix que els valencians patim durant més de 20 anys de govern del Partit Popular», ha advertit.

Finalment, Ximo Puig ha traslladat la seua felicitació a Carlos Fernández Bielsa pel seu nomenament com a nou secretari general provincial i ha agraït a Mercedes Caballero la labor realitzada en els últims anys: «Hui fem un pas més perquè el PSPV-PSOE siga el partit que representa a la immensa majoria dels valencians i valencianes».

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.