Ximo Puig defensa que els hospitals de campanya han sigut executats legalment

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat este dilluns, 7 de desembre, que «la Generalitat ha complit tots els requisits legals en la construcció de tres hospitals de campanya, alçats per a donar una resposta ràpida en moments d’extraordinària tensió de la pandèmia».

 

Puig s’ha pronunciat així en declaracions als mitjans de comunicació en ser preguntat si el preocupa que l’Agència Antifrau investigue a la Generalitat per la contractació dels tres hospitals de campanya per a fer front a la pandèmia de coronavirus, al que ha respost que «no, en absolut».

 

En este sentit, Ximo Puig ha assenyalat que la situació derivada de la pandèmia del Covid-19 «ha fet prendre decisions ràpides que han sigut útils per als ciutadans», al mateix temps que ha subratllat que estos tres hospitals que s’han afegit als centres hospitalaris de referència han sigut «un bon instrument», i el continuen sent per a fer costat a estes instal·lacions.

 

Ximo Puig està disposat a oferir tota la informació que li sol·liciten

«Es va donar una resposta ràpida i han sigut útils per al que les autoritats sanitàries els han necessitats o els poden necessitar en el futur», ha afirmat Puig, qui ha afegit que «qualsevol explicació que es demane, com s’ha demanat ara perquè hi ha hagut alguna denúncia interessada o no interessada, em pareix correcta».

 

«Donarem tota la informació, com s’ha donat des del primer moment», ha assegurat el president de la Generalitat, qui ha asseverat que, «si hi ha algun problema, entre altres coses és perquè la Generalitat sempre defensa els interessos generals i no vol pagar més del que correspon», ha manifestat.

 

Tal com pareix, l’empresa ha reclamat que les posteriors modificacions ordenades per la Generalitat que no s’havien contemplat en els contractes inicials podrien duplicar el cost dels hospitals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.

La falla municipal de València coronarà els seus 27 metres amb un piromusical el dijous

Dijous que ve, la instal·lació de la rematada de la falla municipal aconseguirà els 27 metres i se sincronitzarà amb un piromusical exclusiu a les 21 hores.

El València Basket busca despenjar al Reial Madrid i assegurar el play in

L'equip taronja visita este dijous al Reial Madrid amb l'opció d'obrir bretxa, amarrar el play in i certificar el basket average particular. Un triomf reforçaria una ratxa de quatre victòries en l'Eurolliga i consolidaria la seua posició abans del tram final.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.