Ximo Puig defensa que els hospitals de campanya han sigut executats legalment

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat este dilluns, 7 de desembre, que «la Generalitat ha complit tots els requisits legals en la construcció de tres hospitals de campanya, alçats per a donar una resposta ràpida en moments d’extraordinària tensió de la pandèmia».

 

Puig s’ha pronunciat així en declaracions als mitjans de comunicació en ser preguntat si el preocupa que l’Agència Antifrau investigue a la Generalitat per la contractació dels tres hospitals de campanya per a fer front a la pandèmia de coronavirus, al que ha respost que «no, en absolut».

 

En este sentit, Ximo Puig ha assenyalat que la situació derivada de la pandèmia del Covid-19 «ha fet prendre decisions ràpides que han sigut útils per als ciutadans», al mateix temps que ha subratllat que estos tres hospitals que s’han afegit als centres hospitalaris de referència han sigut «un bon instrument», i el continuen sent per a fer costat a estes instal·lacions.

 

Ximo Puig està disposat a oferir tota la informació que li sol·liciten

«Es va donar una resposta ràpida i han sigut útils per al que les autoritats sanitàries els han necessitats o els poden necessitar en el futur», ha afirmat Puig, qui ha afegit que «qualsevol explicació que es demane, com s’ha demanat ara perquè hi ha hagut alguna denúncia interessada o no interessada, em pareix correcta».

 

«Donarem tota la informació, com s’ha donat des del primer moment», ha assegurat el president de la Generalitat, qui ha asseverat que, «si hi ha algun problema, entre altres coses és perquè la Generalitat sempre defensa els interessos generals i no vol pagar més del que correspon», ha manifestat.

 

Tal com pareix, l’empresa ha reclamat que les posteriors modificacions ordenades per la Generalitat que no s’havien contemplat en els contractes inicials podrien duplicar el cost dels hospitals.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.