9 C
València
Dissabte, 29 novembre, 2025

Ximo Puig defensa que els hospitals de campanya han sigut executats legalment

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat este dilluns, 7 de desembre, que «la Generalitat ha complit tots els requisits legals en la construcció de tres hospitals de campanya, alçats per a donar una resposta ràpida en moments d’extraordinària tensió de la pandèmia».

 

Puig s’ha pronunciat així en declaracions als mitjans de comunicació en ser preguntat si el preocupa que l’Agència Antifrau investigue a la Generalitat per la contractació dels tres hospitals de campanya per a fer front a la pandèmia de coronavirus, al que ha respost que «no, en absolut».

 

En este sentit, Ximo Puig ha assenyalat que la situació derivada de la pandèmia del Covid-19 «ha fet prendre decisions ràpides que han sigut útils per als ciutadans», al mateix temps que ha subratllat que estos tres hospitals que s’han afegit als centres hospitalaris de referència han sigut «un bon instrument», i el continuen sent per a fer costat a estes instal·lacions.

 

Ximo Puig està disposat a oferir tota la informació que li sol·liciten

«Es va donar una resposta ràpida i han sigut útils per al que les autoritats sanitàries els han necessitats o els poden necessitar en el futur», ha afirmat Puig, qui ha afegit que «qualsevol explicació que es demane, com s’ha demanat ara perquè hi ha hagut alguna denúncia interessada o no interessada, em pareix correcta».

 

«Donarem tota la informació, com s’ha donat des del primer moment», ha assegurat el president de la Generalitat, qui ha asseverat que, «si hi ha algun problema, entre altres coses és perquè la Generalitat sempre defensa els interessos generals i no vol pagar més del que correspon», ha manifestat.

 

Tal com pareix, l’empresa ha reclamat que les posteriors modificacions ordenades per la Generalitat que no s’havien contemplat en els contractes inicials podrien duplicar el cost dels hospitals.

Últimes notícies

El PSOE assumix la presó preventiva de Ábalos i recalca ‘no és una condemna en ferma’

El PSOE ha donat per descomptada la presó preventiva de José Luis Ábalos, ha mostrat respecte a la decisió judicial i subratlla que no és una condemna en ferma. El Govern evita valoracions i sosté que la legislatura seguirà el seu curs.

Una ‘santera’ en línia estafa 12.970 euros a una dona que va buscar sanar al seu marit

Una veïna d'Alacant ha entregat 12.970 euros a una 'santera' captada en xarxes amb la promesa de curar al seu marit. Els diners el va rebre un home detingut a Valladolid i lliure amb càrrecs.

Un estudi revela que el consum de cítrics modifica l’expressió del genoma

La segona fase d'un projecte nutrigenòmic confirma en ratolins que una dieta amb taronja o mandarina modula l'activitat de gens per òrgan i ruta molecular. L'equip combina bioinformàtica i machine learning i aporta indicis en cor i cervell.

Un paó del parc Reina Sofia de Guardamar dona positiu en grip aviària

Un paó del parc municipal ha donat positiu en grip aviària i ha mort. L'Ajuntament ha activat el protocol i aplica restriccions i neteja per a contindre el focus.

Vox situa a Pérez Llorca a les portes de la investidura després d’assumir el 100% de les seues peticions

Vox afirma que el candidat del PP ha arreplegat el 'cent per cent' de les seues exigències per a donar suport a la investidura. Abascal veu possible el sí si es confirmen els compromisos.

L’església dels Sants Joans de València recupera la seua esplendor i els frescos de Palomino

L'església dels Sants Joans ha recuperat la seua lluentor després de cinc anys d'obres que han consolidat l'estructura i retornat la pintura mural d'Antonio Palomino. El temple es prepara per a la seua reobertura i torna a integrar-se en el triangle històric al costat de la Llotja i el Mercat Central.

Pastor (PP) ha assegurat que ningú parla mal de Pérez Llorca i que això trenca a l’oposició

El síndic del PP ha defés en Les Corts la figura de Juanfran Pérez Llorca i ha reivindicat un acord tranquil i transparent, mentres arremetia contra l'oposició.

Vox celebra els compromisos de Pérez Llorca en immigració i aigua però exigix anar més enllà

Vox ha valorat les promeses del candidat del PP sobre immigració i obres hídriques, però ha condicionat el seu suport a noves mesures en seguretat, energia i fiscalitat. El partit s'ha desmarcat de la reforma del finançament i ha defés mantindre la retallada a l'AVL.