Murthy contesta a Puig i l’acusa de fer «atacs irresponsables» a Meriton

 

Actualització 03/03/2021 a les 12.50 hores. El president del València CF, Anil Murthy, ha qualificat d’«atacs irresponsables» les crítiques del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, a Meriton després de la reunió que van mantindre este dimarts. A demés, ha criticat la gestió sanitària de la pandèmia del Covid-19.

 

Després que Murthy no presentara en la reunió un pla per a reprendre les obres del nou Mestalla, Puig va afirmar que la credibilitat de l’empresa de Peter Lim en la societat «que està baix mínims» i va criticar que no hagueren presentat cap document a la reunió.

 

Davant d’estes declaracions, Murthy ha contestat en un comunicat emés pel club de futbol valencià que «lamente les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton». «El compromís i la credibilitat del club es mesura a pagar els deutes bancaris -alguna cosa que ningú feia abans-, ajudar a la societat valenciana especialment durant la crisi del Covid-19 o donar material sanitari als hospitals valencians quan no havia degut a una gestió inadequada de la crisi, per exemple», ha afegit.

 

«Tenim una responsabilitat amb el projecte del nou estadi. Endeutar el club sense vendre la parcel·la prèviament és irresponsable, suposaria repetir els mateixos errors del passat i probablement portar al club a la fallida», ha advertit  Murthy.

 

«Arribats a este punt, hem de treballar tots junts per a buscar una solució global. No som polítics. Esperem que les institucions s’impliquen i ens ajuden a solucionar l’assumpte del nou estadi i no a l’inrevés, alimentant la incertesa entorn d’un projecte tan important per al València CF i la ciutadania amb paraules irresponsables», ha conclós.

 

Ximo Puig deixa clar que Peter Lim ja no té cap credibilitat en València

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar, després de la reunió mantinguda este dimecres amb el president del València CF, Anil Murthy, que «el crèdit de Meriton -empresa propietària del club de Mestalla- està baix mínims en la societat valenciana» i va afirmar que li ho ha transmés «amb total claredat».

 

Puig ha assegurat que el president del València CF, Anil Murthy, no ha portat cap proposta per a continuar amb les obres del nou Mestalla a partir de maig, quan caduca l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) concedida i ajornada ja dos voltes per l’Ajuntament de València.

 

En este sentit, el president del govern valencià ha afirmat que «no hi ha avanços» i que «la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims»: «La situació és la que és, és una ATE que es va aprovar en 2012 i expira al maig. És el que hi ha», ha asseverat.

 

Ximo Puig: «No hi ha avanços, la situació ha empitjorat»

Ximo Puig li ha manifestat a Murthy que «no hi ha alternativa a complir la llei». «Nosaltres el que fem és gestionar la legalitat. A nosaltres ens interessa que el València CF tinga futur, però si no hi ha alternativa passarà el que haja de passar», ha dit de manera contundent.

 

Així, sobre la pròrroga de l’ATE, Puig ha explicat que Murthy no ha sol·licitat res. «M’ha dit la possibilitat que en el futur es prorrogue, però en estos temes cal ser clars, amb documentació i assessorament jurídic i la presa de decisions es produïx en funció d’això». «No es tracta de comentar», ha resolt.

 

Així, ha agregat: «Estem com estàvem al setembre, no hi ha avanços, la situació ha empitjorat des del punt de vista del crèdit de vista de Meriton en el territori valencià».

Últimes notícies

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.