Murthy contesta a Puig i l’acusa de fer «atacs irresponsables» a Meriton

 

Actualització 03/03/2021 a les 12.50 hores. El president del València CF, Anil Murthy, ha qualificat d’«atacs irresponsables» les crítiques del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, a Meriton després de la reunió que van mantindre este dimarts. A demés, ha criticat la gestió sanitària de la pandèmia del Covid-19.

 

Després que Murthy no presentara en la reunió un pla per a reprendre les obres del nou Mestalla, Puig va afirmar que la credibilitat de l’empresa de Peter Lim en la societat «que està baix mínims» i va criticar que no hagueren presentat cap document a la reunió.

 

Davant d’estes declaracions, Murthy ha contestat en un comunicat emés pel club de futbol valencià que «lamente les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton». «El compromís i la credibilitat del club es mesura a pagar els deutes bancaris -alguna cosa que ningú feia abans-, ajudar a la societat valenciana especialment durant la crisi del Covid-19 o donar material sanitari als hospitals valencians quan no havia degut a una gestió inadequada de la crisi, per exemple», ha afegit.

 

«Tenim una responsabilitat amb el projecte del nou estadi. Endeutar el club sense vendre la parcel·la prèviament és irresponsable, suposaria repetir els mateixos errors del passat i probablement portar al club a la fallida», ha advertit  Murthy.

 

«Arribats a este punt, hem de treballar tots junts per a buscar una solució global. No som polítics. Esperem que les institucions s’impliquen i ens ajuden a solucionar l’assumpte del nou estadi i no a l’inrevés, alimentant la incertesa entorn d’un projecte tan important per al València CF i la ciutadania amb paraules irresponsables», ha conclós.

 

Ximo Puig deixa clar que Peter Lim ja no té cap credibilitat en València

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va destacar, després de la reunió mantinguda este dimecres amb el president del València CF, Anil Murthy, que «el crèdit de Meriton -empresa propietària del club de Mestalla- està baix mínims en la societat valenciana» i va afirmar que li ho ha transmés «amb total claredat».

 

Puig ha assegurat que el president del València CF, Anil Murthy, no ha portat cap proposta per a continuar amb les obres del nou Mestalla a partir de maig, quan caduca l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) concedida i ajornada ja dos voltes per l’Ajuntament de València.

 

En este sentit, el president del govern valencià ha afirmat que «no hi ha avanços» i que «la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims»: «La situació és la que és, és una ATE que es va aprovar en 2012 i expira al maig. És el que hi ha», ha asseverat.

 

Ximo Puig: «No hi ha avanços, la situació ha empitjorat»

Ximo Puig li ha manifestat a Murthy que «no hi ha alternativa a complir la llei». «Nosaltres el que fem és gestionar la legalitat. A nosaltres ens interessa que el València CF tinga futur, però si no hi ha alternativa passarà el que haja de passar», ha dit de manera contundent.

 

Així, sobre la pròrroga de l’ATE, Puig ha explicat que Murthy no ha sol·licitat res. «M’ha dit la possibilitat que en el futur es prorrogue, però en estos temes cal ser clars, amb documentació i assessorament jurídic i la presa de decisions es produïx en funció d’això». «No es tracta de comentar», ha resolt.

 

Així, ha agregat: «Estem com estàvem al setembre, no hi ha avanços, la situació ha empitjorat des del punt de vista del crèdit de vista de Meriton en el territori valencià».

Últimes notícies

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.