El govern valencià elimina el límit de les dos unitats de convivència per Nadal

 

Actualització 18/12/2020 a les 21.45 hores. El govern valencià ha publicat el decret que regularà les noves restriccions de Nadal per al control de la pandèmia. La nova norma, que entrarà en vigor dilluns que ve, 21 de desembre, inclou una diferència respecte de l’anunciat ahir pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

Tal com estava previst, el límit màxim de persones que podrà reunir-se queda reduït a sis. No obstant això, la Generalitat ha decidit separar entre les reunions en espais públics, a on simplement existirà la limitació numèrica; i els espais privats, com els domicilis, a on es manté el límit de sis persones i s’afegix com a novetat la recomanació de que en esta xifra no formen part més de dos grups de convivents.

 

Este dijous, 17 de desembre, es va anunciar que estaria prohibida la reunió de més de dos grups de convivents els dies 24, 25, 31 i 1 de gener. Finalment, el govern valencià ha decidit ampliar esta limitació a tots els dies que duren les restriccions, però rebaixant-ho d’obligatorietat a recomanació.

Cal recordar que la limitació de sis persones no afecta a grups de convivents. El període de vigència de les noves restriccions anunciades pel president Ximo Puig anit acabarà el pròxim 15 de gener.

 

Puig limita les reunions, avança el toc de queda i endurix el tancament perimetral en el territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, han oferit esta vesprada una roda de premsa per anunciar les noves mesures per a Nadal en el territori valencià després de la comissió interdepartamental d’actuació contra la pandèmia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Generalitat Valenciana ha decidit endurir les seues mesures de cara a Nadal davant el preocupant augment de casos per Covid-19 que esta experimentant la Comunitat Valenciana, ja que en els últims dies han arribat fins i tot a anotar el màxim de contagis de tota la pandèmia, amb 2.841 nous casos en 24 hores.

 

Ximo Puig i Ana Barceló han anunciat que es prohibixen les reunions de més de sis persones en tot el territori valencià en espais públics, ni privats, i que només podran reunir-se dos grups de convivència en els dies festius.

 

A demés, es decreta el toc de queda nocturn a les 23.00 hores excepte en la Nit de Nadal i Nit de cap d’any, quan s’allargarà una hora més, fins a les 00.00 hores.

 

Modificació de les mesures

L’objectiu d’estes mesures és el d’evitar l’expansió del coronavirus després de l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

«Volem protegir millor a la societat valenciana. No ens agrada corregir mesures anunciades fa 12 dies perquè retoca plans, però si la situació de la pandèmia canvia cal adaptar-se a ella. La tendència de millora s’ha frenat i, en alguns casos, ha empitjorat», ha explicat el president de la Generalitat.

 

«La incidència ha augmentat un 27% en l’última setmana. No ens juguem com fer el Nadal, sinó la salut i el futur dels valencians», ha confirmat Ximo Puig, que no oculta que «és dolorós restringir més el Nadal».

 

Tancament perimetral fins al 15 de gener

Finalment, es reforça la impossibilitat de viatjar fora de la Comunitat. El tancament perimetral, previst fins al 15 de gener, s’endurix amb la prohibició de viatjar fora per a visitar a familiars. Només podran entrar en el territori valencià els qui tornen a les seues residències. Totes estes mesures entraran en vigor a partir del pròxim dilluns 21 de desembre.

 

Ximo Puig ha manifestat que també és necessari conseguir que les mesures ja implantades, i prolongades fins al pròxim 15 de gener es complisquen.  

 

«No val dir, per un no passa res, sí que passa», ha assegurat Puig. Això es traduïx en més controls d’aforaments en locals i controls de mobilitat. En este aspecte l’executiu valencià ha establit un tancament perimetral de tota la Comunitat Valenciana fins al 15 de gener.«Ningú pot entrar ni eixir de la Comunitat Valenciana si no és per a tornar al domicili habitual», ha assegurat Ximo Puig.

 

En un altre ordre de coses, Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana «està preparada per a rebre 600.000 dosi de la vacuna de Pfizer», que en tot el territori nacional començarà a administrar-se diumenge que ve 27 de desembre.

 

 

 

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.