El govern valencià elimina el límit de les dos unitats de convivència per Nadal

 

Actualització 18/12/2020 a les 21.45 hores. El govern valencià ha publicat el decret que regularà les noves restriccions de Nadal per al control de la pandèmia. La nova norma, que entrarà en vigor dilluns que ve, 21 de desembre, inclou una diferència respecte de l’anunciat ahir pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

Tal com estava previst, el límit màxim de persones que podrà reunir-se queda reduït a sis. No obstant això, la Generalitat ha decidit separar entre les reunions en espais públics, a on simplement existirà la limitació numèrica; i els espais privats, com els domicilis, a on es manté el límit de sis persones i s’afegix com a novetat la recomanació de que en esta xifra no formen part més de dos grups de convivents.

 

Este dijous, 17 de desembre, es va anunciar que estaria prohibida la reunió de més de dos grups de convivents els dies 24, 25, 31 i 1 de gener. Finalment, el govern valencià ha decidit ampliar esta limitació a tots els dies que duren les restriccions, però rebaixant-ho d’obligatorietat a recomanació.

Cal recordar que la limitació de sis persones no afecta a grups de convivents. El període de vigència de les noves restriccions anunciades pel president Ximo Puig anit acabarà el pròxim 15 de gener.

 

Puig limita les reunions, avança el toc de queda i endurix el tancament perimetral en el territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, han oferit esta vesprada una roda de premsa per anunciar les noves mesures per a Nadal en el territori valencià després de la comissió interdepartamental d’actuació contra la pandèmia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Generalitat Valenciana ha decidit endurir les seues mesures de cara a Nadal davant el preocupant augment de casos per Covid-19 que esta experimentant la Comunitat Valenciana, ja que en els últims dies han arribat fins i tot a anotar el màxim de contagis de tota la pandèmia, amb 2.841 nous casos en 24 hores.

 

Ximo Puig i Ana Barceló han anunciat que es prohibixen les reunions de més de sis persones en tot el territori valencià en espais públics, ni privats, i que només podran reunir-se dos grups de convivència en els dies festius.

 

A demés, es decreta el toc de queda nocturn a les 23.00 hores excepte en la Nit de Nadal i Nit de cap d’any, quan s’allargarà una hora més, fins a les 00.00 hores.

 

Modificació de les mesures

L’objectiu d’estes mesures és el d’evitar l’expansió del coronavirus després de l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

«Volem protegir millor a la societat valenciana. No ens agrada corregir mesures anunciades fa 12 dies perquè retoca plans, però si la situació de la pandèmia canvia cal adaptar-se a ella. La tendència de millora s’ha frenat i, en alguns casos, ha empitjorat», ha explicat el president de la Generalitat.

 

«La incidència ha augmentat un 27% en l’última setmana. No ens juguem com fer el Nadal, sinó la salut i el futur dels valencians», ha confirmat Ximo Puig, que no oculta que «és dolorós restringir més el Nadal».

 

Tancament perimetral fins al 15 de gener

Finalment, es reforça la impossibilitat de viatjar fora de la Comunitat. El tancament perimetral, previst fins al 15 de gener, s’endurix amb la prohibició de viatjar fora per a visitar a familiars. Només podran entrar en el territori valencià els qui tornen a les seues residències. Totes estes mesures entraran en vigor a partir del pròxim dilluns 21 de desembre.

 

Ximo Puig ha manifestat que també és necessari conseguir que les mesures ja implantades, i prolongades fins al pròxim 15 de gener es complisquen.  

 

«No val dir, per un no passa res, sí que passa», ha assegurat Puig. Això es traduïx en més controls d’aforaments en locals i controls de mobilitat. En este aspecte l’executiu valencià ha establit un tancament perimetral de tota la Comunitat Valenciana fins al 15 de gener.«Ningú pot entrar ni eixir de la Comunitat Valenciana si no és per a tornar al domicili habitual», ha assegurat Ximo Puig.

 

En un altre ordre de coses, Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana «està preparada per a rebre 600.000 dosi de la vacuna de Pfizer», que en tot el territori nacional començarà a administrar-se diumenge que ve 27 de desembre.

 

 

 

Últimes notícies

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.