Anuncios

El govern valencià elimina el límit de les dos unitats de convivència per Nadal

 

Actualització 18/12/2020 a les 21.45 hores. El govern valencià ha publicat el decret que regularà les noves restriccions de Nadal per al control de la pandèmia. La nova norma, que entrarà en vigor dilluns que ve, 21 de desembre, inclou una diferència respecte de l’anunciat ahir pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

Tal com estava previst, el límit màxim de persones que podrà reunir-se queda reduït a sis. No obstant això, la Generalitat ha decidit separar entre les reunions en espais públics, a on simplement existirà la limitació numèrica; i els espais privats, com els domicilis, a on es manté el límit de sis persones i s’afegix com a novetat la recomanació de que en esta xifra no formen part més de dos grups de convivents.

Anuncios

 

Este dijous, 17 de desembre, es va anunciar que estaria prohibida la reunió de més de dos grups de convivents els dies 24, 25, 31 i 1 de gener. Finalment, el govern valencià ha decidit ampliar esta limitació a tots els dies que duren les restriccions, però rebaixant-ho d’obligatorietat a recomanació.

Cal recordar que la limitació de sis persones no afecta a grups de convivents. El període de vigència de les noves restriccions anunciades pel president Ximo Puig anit acabarà el pròxim 15 de gener.

 

Puig limita les reunions, avança el toc de queda i endurix el tancament perimetral en el territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, han oferit esta vesprada una roda de premsa per anunciar les noves mesures per a Nadal en el territori valencià després de la comissió interdepartamental d’actuació contra la pandèmia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Generalitat Valenciana ha decidit endurir les seues mesures de cara a Nadal davant el preocupant augment de casos per Covid-19 que esta experimentant la Comunitat Valenciana, ja que en els últims dies han arribat fins i tot a anotar el màxim de contagis de tota la pandèmia, amb 2.841 nous casos en 24 hores.

 

Ximo Puig i Ana Barceló han anunciat que es prohibixen les reunions de més de sis persones en tot el territori valencià en espais públics, ni privats, i que només podran reunir-se dos grups de convivència en els dies festius.

 

A demés, es decreta el toc de queda nocturn a les 23.00 hores excepte en la Nit de Nadal i Nit de cap d’any, quan s’allargarà una hora més, fins a les 00.00 hores.

 

Modificació de les mesures

L’objectiu d’estes mesures és el d’evitar l’expansió del coronavirus després de l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

«Volem protegir millor a la societat valenciana. No ens agrada corregir mesures anunciades fa 12 dies perquè retoca plans, però si la situació de la pandèmia canvia cal adaptar-se a ella. La tendència de millora s’ha frenat i, en alguns casos, ha empitjorat», ha explicat el president de la Generalitat.

 

«La incidència ha augmentat un 27% en l’última setmana. No ens juguem com fer el Nadal, sinó la salut i el futur dels valencians», ha confirmat Ximo Puig, que no oculta que «és dolorós restringir més el Nadal».

 

Tancament perimetral fins al 15 de gener

Finalment, es reforça la impossibilitat de viatjar fora de la Comunitat. El tancament perimetral, previst fins al 15 de gener, s’endurix amb la prohibició de viatjar fora per a visitar a familiars. Només podran entrar en el territori valencià els qui tornen a les seues residències. Totes estes mesures entraran en vigor a partir del pròxim dilluns 21 de desembre.

 

Ximo Puig ha manifestat que també és necessari conseguir que les mesures ja implantades, i prolongades fins al pròxim 15 de gener es complisquen.  

 

«No val dir, per un no passa res, sí que passa», ha assegurat Puig. Això es traduïx en més controls d’aforaments en locals i controls de mobilitat. En este aspecte l’executiu valencià ha establit un tancament perimetral de tota la Comunitat Valenciana fins al 15 de gener.«Ningú pot entrar ni eixir de la Comunitat Valenciana si no és per a tornar al domicili habitual», ha assegurat Ximo Puig.

 

En un altre ordre de coses, Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana «està preparada per a rebre 600.000 dosi de la vacuna de Pfizer», que en tot el territori nacional començarà a administrar-se diumenge que ve 27 de desembre.

 

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios