Ximo Puig demana que la quarantena establida pel Regne Unit no afecte al territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha insistit que «no té cap sentit» que s’establisca «cap prevenció» respecte als ciutadans britànics que tornen del territori valencià, ja que este territori té «un índex menor de contagis» de Covid-19 que el mateix Regne Unit.

 

Per això, el cap del Consell reclama que s’exceptue a la Comunitat Valenciana de la recomanació feta pel Govern de Boris Johnson de no viatjar a Espanya i de la imposició d’una quarantena de 14 dies a les persones procedents del nostre país i, «de manera immediata», que s’habilite un corredor segur en el conjunt del territori valencià i «sobretot amb la Costa Blanca».

 

Amb este objectiu, Puig ha mantingut al llarg de la jornada d’este diumenge converses amb autoritats espanyoles i britàniques, especialment amb l’ambaixador de Regne Unit en Espanya, «que sempre s’ha mostrat obert a les nostres posicions», ha assegurat.

 

El president ha recalcat la relació «molt intensa» que manté la Comunitat Valenciana amb Regne Unit, entre altres coses perquè «un terç dels britànics que viuen en Espanya» ho fan en el territori valencià, ha apuntat.

 

«Fins i tot en els pitjors moments del Brexit els hem manifestat la nostra disponibilitat a tindre una hospitalitat en totes les dimensions. Els britànics se’n poden anar de la Unió Europea, però mai deixaran de ser Europa ni de tindre una relació estreta i positiva amb la Comunitat Valenciana», ha afegit.

 

«Recobrar la racionalitat»

En este punt, Puig ha advocat perquè «s’establisca un diàleg per a recobrar una racionalitat que done resposta als problemes reals». «Cal tindre en compte que la Comunitat Valenciana té un índex de contagis menor que el Regne Unit i no té cap sentit que hi haja una prevenció respecte al nostre territori», ha reiterat.

 

«Ací s’ha fet un pla de contingència, s’està actuant en conseqüència i és una enorme desgràcia per a molts britànics que viuen en la Comunitat Valenciana i que ara veuen dificultada la seua mobilitat i també per a molts altres que ja havien contractat les seues vacacions», ha argumentat.

 

Per tot això, ha defés, «esperem que hi haja alguna classe de solució i amb caràcter immediat un corredor sobretot amb la Costa Blanca i Alacant».

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.