Ximo Puig demana que la quarantena establida pel Regne Unit no afecte al territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha insistit que «no té cap sentit» que s’establisca «cap prevenció» respecte als ciutadans britànics que tornen del territori valencià, ja que este territori té «un índex menor de contagis» de Covid-19 que el mateix Regne Unit.

 

Per això, el cap del Consell reclama que s’exceptue a la Comunitat Valenciana de la recomanació feta pel Govern de Boris Johnson de no viatjar a Espanya i de la imposició d’una quarantena de 14 dies a les persones procedents del nostre país i, «de manera immediata», que s’habilite un corredor segur en el conjunt del territori valencià i «sobretot amb la Costa Blanca».

 

Amb este objectiu, Puig ha mantingut al llarg de la jornada d’este diumenge converses amb autoritats espanyoles i britàniques, especialment amb l’ambaixador de Regne Unit en Espanya, «que sempre s’ha mostrat obert a les nostres posicions», ha assegurat.

 

El president ha recalcat la relació «molt intensa» que manté la Comunitat Valenciana amb Regne Unit, entre altres coses perquè «un terç dels britànics que viuen en Espanya» ho fan en el territori valencià, ha apuntat.

 

«Fins i tot en els pitjors moments del Brexit els hem manifestat la nostra disponibilitat a tindre una hospitalitat en totes les dimensions. Els britànics se’n poden anar de la Unió Europea, però mai deixaran de ser Europa ni de tindre una relació estreta i positiva amb la Comunitat Valenciana», ha afegit.

 

«Recobrar la racionalitat»

En este punt, Puig ha advocat perquè «s’establisca un diàleg per a recobrar una racionalitat que done resposta als problemes reals». «Cal tindre en compte que la Comunitat Valenciana té un índex de contagis menor que el Regne Unit i no té cap sentit que hi haja una prevenció respecte al nostre territori», ha reiterat.

 

«Ací s’ha fet un pla de contingència, s’està actuant en conseqüència i és una enorme desgràcia per a molts britànics que viuen en la Comunitat Valenciana i que ara veuen dificultada la seua mobilitat i també per a molts altres que ja havien contractat les seues vacacions», ha argumentat.

 

Per tot això, ha defés, «esperem que hi haja alguna classe de solució i amb caràcter immediat un corredor sobretot amb la Costa Blanca i Alacant».

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.