14.6 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Ximo Puig demana que la quarantena establida pel Regne Unit no afecte al territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha insistit que «no té cap sentit» que s’establisca «cap prevenció» respecte als ciutadans britànics que tornen del territori valencià, ja que este territori té «un índex menor de contagis» de Covid-19 que el mateix Regne Unit.

 

Per això, el cap del Consell reclama que s’exceptue a la Comunitat Valenciana de la recomanació feta pel Govern de Boris Johnson de no viatjar a Espanya i de la imposició d’una quarantena de 14 dies a les persones procedents del nostre país i, «de manera immediata», que s’habilite un corredor segur en el conjunt del territori valencià i «sobretot amb la Costa Blanca».

 

Amb este objectiu, Puig ha mantingut al llarg de la jornada d’este diumenge converses amb autoritats espanyoles i britàniques, especialment amb l’ambaixador de Regne Unit en Espanya, «que sempre s’ha mostrat obert a les nostres posicions», ha assegurat.

 

El president ha recalcat la relació «molt intensa» que manté la Comunitat Valenciana amb Regne Unit, entre altres coses perquè «un terç dels britànics que viuen en Espanya» ho fan en el territori valencià, ha apuntat.

 

«Fins i tot en els pitjors moments del Brexit els hem manifestat la nostra disponibilitat a tindre una hospitalitat en totes les dimensions. Els britànics se’n poden anar de la Unió Europea, però mai deixaran de ser Europa ni de tindre una relació estreta i positiva amb la Comunitat Valenciana», ha afegit.

 

«Recobrar la racionalitat»

En este punt, Puig ha advocat perquè «s’establisca un diàleg per a recobrar una racionalitat que done resposta als problemes reals». «Cal tindre en compte que la Comunitat Valenciana té un índex de contagis menor que el Regne Unit i no té cap sentit que hi haja una prevenció respecte al nostre territori», ha reiterat.

 

«Ací s’ha fet un pla de contingència, s’està actuant en conseqüència i és una enorme desgràcia per a molts britànics que viuen en la Comunitat Valenciana i que ara veuen dificultada la seua mobilitat i també per a molts altres que ja havien contractat les seues vacacions», ha argumentat.

 

Per tot això, ha defés, «esperem que hi haja alguna classe de solució i amb caràcter immediat un corredor sobretot amb la Costa Blanca i Alacant».

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.