17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Ximo Puig demana que la quarantena establida pel Regne Unit no afecte al territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha insistit que «no té cap sentit» que s’establisca «cap prevenció» respecte als ciutadans britànics que tornen del territori valencià, ja que este territori té «un índex menor de contagis» de Covid-19 que el mateix Regne Unit.

 

Per això, el cap del Consell reclama que s’exceptue a la Comunitat Valenciana de la recomanació feta pel Govern de Boris Johnson de no viatjar a Espanya i de la imposició d’una quarantena de 14 dies a les persones procedents del nostre país i, «de manera immediata», que s’habilite un corredor segur en el conjunt del territori valencià i «sobretot amb la Costa Blanca».

 

Amb este objectiu, Puig ha mantingut al llarg de la jornada d’este diumenge converses amb autoritats espanyoles i britàniques, especialment amb l’ambaixador de Regne Unit en Espanya, «que sempre s’ha mostrat obert a les nostres posicions», ha assegurat.

 

El president ha recalcat la relació «molt intensa» que manté la Comunitat Valenciana amb Regne Unit, entre altres coses perquè «un terç dels britànics que viuen en Espanya» ho fan en el territori valencià, ha apuntat.

 

«Fins i tot en els pitjors moments del Brexit els hem manifestat la nostra disponibilitat a tindre una hospitalitat en totes les dimensions. Els britànics se’n poden anar de la Unió Europea, però mai deixaran de ser Europa ni de tindre una relació estreta i positiva amb la Comunitat Valenciana», ha afegit.

 

«Recobrar la racionalitat»

En este punt, Puig ha advocat perquè «s’establisca un diàleg per a recobrar una racionalitat que done resposta als problemes reals». «Cal tindre en compte que la Comunitat Valenciana té un índex de contagis menor que el Regne Unit i no té cap sentit que hi haja una prevenció respecte al nostre territori», ha reiterat.

 

«Ací s’ha fet un pla de contingència, s’està actuant en conseqüència i és una enorme desgràcia per a molts britànics que viuen en la Comunitat Valenciana i que ara veuen dificultada la seua mobilitat i també per a molts altres que ja havien contractat les seues vacacions», ha argumentat.

 

Per tot això, ha defés, «esperem que hi haja alguna classe de solució i amb caràcter immediat un corredor sobretot amb la Costa Blanca i Alacant».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.