Ximo Puig demana que la quarantena establida pel Regne Unit no afecte al territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha insistit que «no té cap sentit» que s’establisca «cap prevenció» respecte als ciutadans britànics que tornen del territori valencià, ja que este territori té «un índex menor de contagis» de Covid-19 que el mateix Regne Unit.

 

Per això, el cap del Consell reclama que s’exceptue a la Comunitat Valenciana de la recomanació feta pel Govern de Boris Johnson de no viatjar a Espanya i de la imposició d’una quarantena de 14 dies a les persones procedents del nostre país i, «de manera immediata», que s’habilite un corredor segur en el conjunt del territori valencià i «sobretot amb la Costa Blanca».

 

Amb este objectiu, Puig ha mantingut al llarg de la jornada d’este diumenge converses amb autoritats espanyoles i britàniques, especialment amb l’ambaixador de Regne Unit en Espanya, «que sempre s’ha mostrat obert a les nostres posicions», ha assegurat.

 

El president ha recalcat la relació «molt intensa» que manté la Comunitat Valenciana amb Regne Unit, entre altres coses perquè «un terç dels britànics que viuen en Espanya» ho fan en el territori valencià, ha apuntat.

 

«Fins i tot en els pitjors moments del Brexit els hem manifestat la nostra disponibilitat a tindre una hospitalitat en totes les dimensions. Els britànics se’n poden anar de la Unió Europea, però mai deixaran de ser Europa ni de tindre una relació estreta i positiva amb la Comunitat Valenciana», ha afegit.

 

«Recobrar la racionalitat»

En este punt, Puig ha advocat perquè «s’establisca un diàleg per a recobrar una racionalitat que done resposta als problemes reals». «Cal tindre en compte que la Comunitat Valenciana té un índex de contagis menor que el Regne Unit i no té cap sentit que hi haja una prevenció respecte al nostre territori», ha reiterat.

 

«Ací s’ha fet un pla de contingència, s’està actuant en conseqüència i és una enorme desgràcia per a molts britànics que viuen en la Comunitat Valenciana i que ara veuen dificultada la seua mobilitat i també per a molts altres que ja havien contractat les seues vacacions», ha argumentat.

 

Per tot això, ha defés, «esperem que hi haja alguna classe de solució i amb caràcter immediat un corredor sobretot amb la Costa Blanca i Alacant».

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.