Ximo Puig es mostra «sorprés» pels anuncis d’Iglesias i Cantó

 

El president de la Generalitat i líder del PSPV, Ximo Puig, s’ha mostrat «sorprés» pels anuncis del vicepresident segon del Govern, Pablo Iglesias, de presentar-se per Unides Podem a la presidència de la Comunitat de Madrid i del síndic de Ciutadans, Toni Cantó, de deixar la política.

 

En una entrevista en L’informatiu de la Comunitat Valenciana de Radio Televisió Espanyola (RTVE), Puig ha mostrat el seu «respecte» a les decisions que prenen les formacions i ha reivindicat l’«estabilitat» que signifiquen estos fets per a tot el territori valencià.

 

De fet, en una altra entrevista en Radio Nacional d’Espanya (RNE), ha defensat que «cada partit ha de presentar el que considere millor» per a superar la situació actual, després de coincidir amb la sorpresa generalitzada per l’anunci de Pablo Iglesias de deixar la vicepresidència del Govern per a ser candidat de Podem en Madrid.

 

Eleccions anticipades per al 4 de maig

«Cada partit ha de prendre les seues decisions en una convocatòria electoral sobrevinguda que no sé si s’ha sabut argumentar adequadament», ha sostingut sobre les eleccions anticipades convocades per Ayuso per al pròxim 4 de maig.

 

Puig, en esta entrevista que ha concedit a la ràdio, ha posat l’accent que una decisió com un avançament electoral s’ha de «argumentar», encara que creu que el fonamental és centrar els esforços en l’eixida de la crisi sanitària i econòmica a la que s’enfronta el país.

 

Una situació, ha recordat, en la que tant la Comunitat de Madrid com la Comunitat Valenciana i la resta d’Espanya tenen «grans desafiaments» per davant.

Últimes notícies

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.