Ximo Puig es mostra «sorprés» pels anuncis d’Iglesias i Cantó

 

El president de la Generalitat i líder del PSPV, Ximo Puig, s’ha mostrat «sorprés» pels anuncis del vicepresident segon del Govern, Pablo Iglesias, de presentar-se per Unides Podem a la presidència de la Comunitat de Madrid i del síndic de Ciutadans, Toni Cantó, de deixar la política.

 

En una entrevista en L’informatiu de la Comunitat Valenciana de Radio Televisió Espanyola (RTVE), Puig ha mostrat el seu «respecte» a les decisions que prenen les formacions i ha reivindicat l’«estabilitat» que signifiquen estos fets per a tot el territori valencià.

 

De fet, en una altra entrevista en Radio Nacional d’Espanya (RNE), ha defensat que «cada partit ha de presentar el que considere millor» per a superar la situació actual, després de coincidir amb la sorpresa generalitzada per l’anunci de Pablo Iglesias de deixar la vicepresidència del Govern per a ser candidat de Podem en Madrid.

 

Eleccions anticipades per al 4 de maig

«Cada partit ha de prendre les seues decisions en una convocatòria electoral sobrevinguda que no sé si s’ha sabut argumentar adequadament», ha sostingut sobre les eleccions anticipades convocades per Ayuso per al pròxim 4 de maig.

 

Puig, en esta entrevista que ha concedit a la ràdio, ha posat l’accent que una decisió com un avançament electoral s’ha de «argumentar», encara que creu que el fonamental és centrar els esforços en l’eixida de la crisi sanitària i econòmica a la que s’enfronta el país.

 

Una situació, ha recordat, en la que tant la Comunitat de Madrid com la Comunitat Valenciana i la resta d’Espanya tenen «grans desafiaments» per davant.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.