El 99,1 % dels xiquets i xiquetes de 3 anys aniran a centres escollits

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat les llistes provisionals d’alumnat admés als centres educatius sostinguts amb fons públics d’Infantil i Primària per al curs 2022-2023. Es poden consultar en el portal ‘telematricula.es’ en l’apartat ‘Llistes provisionals’.

Després d’haver fet la baremació de totes les sol·licituds d’admissió que han dut a terme les famílies als centres sostinguts amb fons públics, s’ha pogut comprovar que el 99,1 % dels xiquets i xiquetes han sigut admesos en Infantil de 3 anys en algun dels centres que havien escollit les seues famílies. Pel que fa al percentatge d’admesos provisionals en primera o segona opció, la xifra és del 97,9 %.

A les comarques d’Alacant, el percentatge d’admesos en alguna de les opcions que han triat les famílies per a Infantil de 3 anys ha sigut del 98,8 %, i en la primera o segona opció, del 97,6 %.

A les comarques de Castelló, el resultat és del 99,4 % en alguna de les opcions triades i del 98,5 % en primera o segona opció.

En el cas de les comarques de València, se situen en un 99,3 % de les opcions escollides i el 97,9 % en primera o segona opció.

El període per a presentar reclamacions és fins a les 23.59 hores del 23 de maig i aquesta gestió es fa de manera fàcil i senzilla en el portal ‘telematricula.es’ clicant en l’apartat ‘Al·legacions’. El 3 de juny es publicaran les llistes definitives.

La novetat d’enguany és que la Conselleria d’Educació ha reforçat encara més el procediment telemàtic d’admissió a través de la plataforma ‘telematricula.es. Així, les famílies, una volta hagen obtingut la plaça escolar, podran per primera vegada fer la matrícula en línia sense que calga acudir al centre educatiu si així ho volen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

Així, el divendres 3 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d’alumnat admés en cada centre, començarà la matriculació efectiva. Des d’aquest mateix dia fins al 21 de juny podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per la nova modalitat en línia, i del 22 de juny al 6 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Últimes notícies

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.