17.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

El 99,1 % dels xiquets i xiquetes de 3 anys aniran a centres escollits

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat les llistes provisionals d’alumnat admés als centres educatius sostinguts amb fons públics d’Infantil i Primària per al curs 2022-2023. Es poden consultar en el portal ‘telematricula.es’ en l’apartat ‘Llistes provisionals’.

Després d’haver fet la baremació de totes les sol·licituds d’admissió que han dut a terme les famílies als centres sostinguts amb fons públics, s’ha pogut comprovar que el 99,1 % dels xiquets i xiquetes han sigut admesos en Infantil de 3 anys en algun dels centres que havien escollit les seues famílies. Pel que fa al percentatge d’admesos provisionals en primera o segona opció, la xifra és del 97,9 %.

A les comarques d’Alacant, el percentatge d’admesos en alguna de les opcions que han triat les famílies per a Infantil de 3 anys ha sigut del 98,8 %, i en la primera o segona opció, del 97,6 %.

A les comarques de Castelló, el resultat és del 99,4 % en alguna de les opcions triades i del 98,5 % en primera o segona opció.

En el cas de les comarques de València, se situen en un 99,3 % de les opcions escollides i el 97,9 % en primera o segona opció.

El període per a presentar reclamacions és fins a les 23.59 hores del 23 de maig i aquesta gestió es fa de manera fàcil i senzilla en el portal ‘telematricula.es’ clicant en l’apartat ‘Al·legacions’. El 3 de juny es publicaran les llistes definitives.

La novetat d’enguany és que la Conselleria d’Educació ha reforçat encara més el procediment telemàtic d’admissió a través de la plataforma ‘telematricula.es. Així, les famílies, una volta hagen obtingut la plaça escolar, podran per primera vegada fer la matrícula en línia sense que calga acudir al centre educatiu si així ho volen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

Així, el divendres 3 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d’alumnat admés en cada centre, començarà la matriculació efectiva. Des d’aquest mateix dia fins al 21 de juny podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per la nova modalitat en línia, i del 22 de juny al 6 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Últimes notícies

Una jove mor atropellada a València per un camioner que dona positiu en drogues

Una jove de 20 anys ha mort en ser atropellada en un pas de vianants a València. El conductor del camió de repartiment va donar positiu en cànnabis i cocaïna i està investigat.

Mazón compareixerà en la comissió de la dana en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa de la comissió d'investigació de Les Corts ha fixat per al dimarts a les 16 hores la compareixença de Carlos Mazón, després de la seua sol·licitud per a intervindre. L'orde del dia es modifica i els alts càrrecs del Govern citats ja van confirmar que no acudiran.

El PSPV demana a Mazón que acudisca a la comissió de la dana amb la factura del seu menjar en El Ventorro

El PSPV-PSOE ha demanat a Carlos Mazón que comparega en la comissió d'investigació de la dana amb la factura del seu menjar en El Ventorro i el registre de crides.

Una jove mor atropellada a València i el camioner dona positiu en drogues

Una jove de 20 anys ha mort en ser atropellada en un pas de vianants a València. El conductor del camió de repartiment ha donat positiu en cànnabis i cocaïna.

Mor una jove atropellada a València i el camioner dona positiu en drogues

Una jove de 20 anys ha mort després de ser atropellada quan creuava amb el semàfor en verd a València. El camioner ha donat positiu en cànnabis i cocaïna, encara que no es pot afirmar que conduïra sota els seus efectes.

Una mare i el seu fill, detinguts a Moncada per tràfic de cocaïna

La Guàrdia Civil ha detingut a Moncada a una dona de 57 anys i al seu fill, de 33, per un presumpte punt de venda de cocaïna. Es van trobar 21 grams, més de 1.000 euros i diversos telèfons.

Detingut un veí d’Elda pel robatori de 2.000 metres de cable en municipis d’Albacete

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d'Elda com a presumpte autor del robatori de 2.000 metres de cable de coure de l'enllumenat en quatre municipis d'Albacete. També se li atribuïx el furt de 40 litres de gasoil en Bonete.

Detingut un veí d’Elda per robar 2.000 metres de cable d’enllumenat en quatre pobles d’Albacete

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d'Elda acusat de sostraure 2.000 metres de cable de coure de l'enllumenat públic en quatre municipis d'Albacete i de furtar 40 litres de gasoil.