El 99,1 % dels xiquets i xiquetes de 3 anys aniran a centres escollits

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat les llistes provisionals d’alumnat admés als centres educatius sostinguts amb fons públics d’Infantil i Primària per al curs 2022-2023. Es poden consultar en el portal ‘telematricula.es’ en l’apartat ‘Llistes provisionals’.

Després d’haver fet la baremació de totes les sol·licituds d’admissió que han dut a terme les famílies als centres sostinguts amb fons públics, s’ha pogut comprovar que el 99,1 % dels xiquets i xiquetes han sigut admesos en Infantil de 3 anys en algun dels centres que havien escollit les seues famílies. Pel que fa al percentatge d’admesos provisionals en primera o segona opció, la xifra és del 97,9 %.

A les comarques d’Alacant, el percentatge d’admesos en alguna de les opcions que han triat les famílies per a Infantil de 3 anys ha sigut del 98,8 %, i en la primera o segona opció, del 97,6 %.

A les comarques de Castelló, el resultat és del 99,4 % en alguna de les opcions triades i del 98,5 % en primera o segona opció.

En el cas de les comarques de València, se situen en un 99,3 % de les opcions escollides i el 97,9 % en primera o segona opció.

El període per a presentar reclamacions és fins a les 23.59 hores del 23 de maig i aquesta gestió es fa de manera fàcil i senzilla en el portal ‘telematricula.es’ clicant en l’apartat ‘Al·legacions’. El 3 de juny es publicaran les llistes definitives.

La novetat d’enguany és que la Conselleria d’Educació ha reforçat encara més el procediment telemàtic d’admissió a través de la plataforma ‘telematricula.es. Així, les famílies, una volta hagen obtingut la plaça escolar, podran per primera vegada fer la matrícula en línia sense que calga acudir al centre educatiu si així ho volen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

Així, el divendres 3 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d’alumnat admés en cada centre, començarà la matriculació efectiva. Des d’aquest mateix dia fins al 21 de juny podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per la nova modalitat en línia, i del 22 de juny al 6 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU