El 99,1 % dels xiquets i xiquetes de 3 anys aniran a centres escollits

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat les llistes provisionals d’alumnat admés als centres educatius sostinguts amb fons públics d’Infantil i Primària per al curs 2022-2023. Es poden consultar en el portal ‘telematricula.es’ en l’apartat ‘Llistes provisionals’.

Després d’haver fet la baremació de totes les sol·licituds d’admissió que han dut a terme les famílies als centres sostinguts amb fons públics, s’ha pogut comprovar que el 99,1 % dels xiquets i xiquetes han sigut admesos en Infantil de 3 anys en algun dels centres que havien escollit les seues famílies. Pel que fa al percentatge d’admesos provisionals en primera o segona opció, la xifra és del 97,9 %.

A les comarques d’Alacant, el percentatge d’admesos en alguna de les opcions que han triat les famílies per a Infantil de 3 anys ha sigut del 98,8 %, i en la primera o segona opció, del 97,6 %.

A les comarques de Castelló, el resultat és del 99,4 % en alguna de les opcions triades i del 98,5 % en primera o segona opció.

En el cas de les comarques de València, se situen en un 99,3 % de les opcions escollides i el 97,9 % en primera o segona opció.

El període per a presentar reclamacions és fins a les 23.59 hores del 23 de maig i aquesta gestió es fa de manera fàcil i senzilla en el portal ‘telematricula.es’ clicant en l’apartat ‘Al·legacions’. El 3 de juny es publicaran les llistes definitives.

La novetat d’enguany és que la Conselleria d’Educació ha reforçat encara més el procediment telemàtic d’admissió a través de la plataforma ‘telematricula.es. Així, les famílies, una volta hagen obtingut la plaça escolar, podran per primera vegada fer la matrícula en línia sense que calga acudir al centre educatiu si així ho volen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

Així, el divendres 3 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d’alumnat admés en cada centre, començarà la matriculació efectiva. Des d’aquest mateix dia fins al 21 de juny podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per la nova modalitat en línia, i del 22 de juny al 6 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Últimes notícies

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.