El 99,1 % dels xiquets i xiquetes de 3 anys aniran a centres escollits

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat les llistes provisionals d’alumnat admés als centres educatius sostinguts amb fons públics d’Infantil i Primària per al curs 2022-2023. Es poden consultar en el portal ‘telematricula.es’ en l’apartat ‘Llistes provisionals’.

Després d’haver fet la baremació de totes les sol·licituds d’admissió que han dut a terme les famílies als centres sostinguts amb fons públics, s’ha pogut comprovar que el 99,1 % dels xiquets i xiquetes han sigut admesos en Infantil de 3 anys en algun dels centres que havien escollit les seues famílies. Pel que fa al percentatge d’admesos provisionals en primera o segona opció, la xifra és del 97,9 %.

A les comarques d’Alacant, el percentatge d’admesos en alguna de les opcions que han triat les famílies per a Infantil de 3 anys ha sigut del 98,8 %, i en la primera o segona opció, del 97,6 %.

A les comarques de Castelló, el resultat és del 99,4 % en alguna de les opcions triades i del 98,5 % en primera o segona opció.

En el cas de les comarques de València, se situen en un 99,3 % de les opcions escollides i el 97,9 % en primera o segona opció.

El període per a presentar reclamacions és fins a les 23.59 hores del 23 de maig i aquesta gestió es fa de manera fàcil i senzilla en el portal ‘telematricula.es’ clicant en l’apartat ‘Al·legacions’. El 3 de juny es publicaran les llistes definitives.

La novetat d’enguany és que la Conselleria d’Educació ha reforçat encara més el procediment telemàtic d’admissió a través de la plataforma ‘telematricula.es. Així, les famílies, una volta hagen obtingut la plaça escolar, podran per primera vegada fer la matrícula en línia sense que calga acudir al centre educatiu si així ho volen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

Així, el divendres 3 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d’alumnat admés en cada centre, començarà la matriculació efectiva. Des d’aquest mateix dia fins al 21 de juny podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per la nova modalitat en línia, i del 22 de juny al 6 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.