Xiquets valencians planten una falla amb 2.000 rajoles contra el coronavirus

 

Alumnes del CEIP Sant Pere Apòstol de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), es convertixen este dimecres en artistes fallers plantant una falla de 2.000 rajoles de cartó amb rerefons d’esperança post-pandèmia, ja que cada rajola simbolitza «un mil·límetre de la distància de seguretat que ens separa en esta era de COVID».

«Cremar este mur de rajoles significarà que no hi ha ja res que ens separe i podrem abraçar-nos. Cremarem una falla i també el que la pandèmia ens ha robat», proclama l’artista faller Miguel Hache, creador del monument.

 

El projecte forma part d’una de les beques Resistències Artístiques, atorgada pel Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC), i consistix en la creació d’un mur de 2.000 rajoles de cartó.

 

En el procés de creació han participat alumnes de diferents cursos com a artistes en estes Falles atípiques. Ha començat a plantar-se cap a les deu del matí d’este dimecres, amb una ‘plantà’ per hores en la que es coordina la participació de diferents cursos, per a que el mur estiga alçat a les 13.30 hores.

 

Falla guardada per a cremar-la més tard

Com la normativa impedix cremar la falla, una volta en peu i disfrutada durant estos dies que coincidirien amb la setmana fallera, es recollirà i guardarà per a cremar-la en el moment que les circumstàncies ho permeten.

 

Es tracta d’una iniciativa molt simbòlica, ja que la idea darrere d’este mur de rajoles és una metàfora del comportament humà. «Articular una reflexió sobre la repercussió que tenen en les nostres vides les barreres físiques i conceptuals que la societat construix a partir de la COVID amb el distanciament social», explica el creador en el seu comunicat.

 

«Algunes d’estes barreres s’hereten i encara es mantenen, mentres unes altres ressorgixen en el present o, per contra, són derrocades. Unes altres, finalment, són creades amb la finalitat de protegir-nos, però, no obstant això, no fan més que allunyar-nos».

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.