Xiquets valencians planten una falla amb 2.000 rajoles contra el coronavirus

 

Alumnes del CEIP Sant Pere Apòstol de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), es convertixen este dimecres en artistes fallers plantant una falla de 2.000 rajoles de cartó amb rerefons d’esperança post-pandèmia, ja que cada rajola simbolitza «un mil·límetre de la distància de seguretat que ens separa en esta era de COVID».

«Cremar este mur de rajoles significarà que no hi ha ja res que ens separe i podrem abraçar-nos. Cremarem una falla i també el que la pandèmia ens ha robat», proclama l’artista faller Miguel Hache, creador del monument.

 

El projecte forma part d’una de les beques Resistències Artístiques, atorgada pel Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC), i consistix en la creació d’un mur de 2.000 rajoles de cartó.

 

En el procés de creació han participat alumnes de diferents cursos com a artistes en estes Falles atípiques. Ha començat a plantar-se cap a les deu del matí d’este dimecres, amb una ‘plantà’ per hores en la que es coordina la participació de diferents cursos, per a que el mur estiga alçat a les 13.30 hores.

 

Falla guardada per a cremar-la més tard

Com la normativa impedix cremar la falla, una volta en peu i disfrutada durant estos dies que coincidirien amb la setmana fallera, es recollirà i guardarà per a cremar-la en el moment que les circumstàncies ho permeten.

 

Es tracta d’una iniciativa molt simbòlica, ja que la idea darrere d’este mur de rajoles és una metàfora del comportament humà. «Articular una reflexió sobre la repercussió que tenen en les nostres vides les barreres físiques i conceptuals que la societat construix a partir de la COVID amb el distanciament social», explica el creador en el seu comunicat.

 

«Algunes d’estes barreres s’hereten i encara es mantenen, mentres unes altres ressorgixen en el present o, per contra, són derrocades. Unes altres, finalment, són creades amb la finalitat de protegir-nos, però, no obstant això, no fan més que allunyar-nos».

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.