Xiquets valencians planten una falla amb 2.000 rajoles contra el coronavirus

 

Alumnes del CEIP Sant Pere Apòstol de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), es convertixen este dimecres en artistes fallers plantant una falla de 2.000 rajoles de cartó amb rerefons d’esperança post-pandèmia, ja que cada rajola simbolitza «un mil·límetre de la distància de seguretat que ens separa en esta era de COVID».

«Cremar este mur de rajoles significarà que no hi ha ja res que ens separe i podrem abraçar-nos. Cremarem una falla i també el que la pandèmia ens ha robat», proclama l’artista faller Miguel Hache, creador del monument.

 

El projecte forma part d’una de les beques Resistències Artístiques, atorgada pel Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC), i consistix en la creació d’un mur de 2.000 rajoles de cartó.

 

En el procés de creació han participat alumnes de diferents cursos com a artistes en estes Falles atípiques. Ha començat a plantar-se cap a les deu del matí d’este dimecres, amb una ‘plantà’ per hores en la que es coordina la participació de diferents cursos, per a que el mur estiga alçat a les 13.30 hores.

 

Falla guardada per a cremar-la més tard

Com la normativa impedix cremar la falla, una volta en peu i disfrutada durant estos dies que coincidirien amb la setmana fallera, es recollirà i guardarà per a cremar-la en el moment que les circumstàncies ho permeten.

 

Es tracta d’una iniciativa molt simbòlica, ja que la idea darrere d’este mur de rajoles és una metàfora del comportament humà. «Articular una reflexió sobre la repercussió que tenen en les nostres vides les barreres físiques i conceptuals que la societat construix a partir de la COVID amb el distanciament social», explica el creador en el seu comunicat.

 

«Algunes d’estes barreres s’hereten i encara es mantenen, mentres unes altres ressorgixen en el present o, per contra, són derrocades. Unes altres, finalment, són creades amb la finalitat de protegir-nos, però, no obstant això, no fan més que allunyar-nos».

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.