17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Xiquets valencians planten una falla amb 2.000 rajoles contra el coronavirus

 

Alumnes del CEIP Sant Pere Apòstol de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), es convertixen este dimecres en artistes fallers plantant una falla de 2.000 rajoles de cartó amb rerefons d’esperança post-pandèmia, ja que cada rajola simbolitza «un mil·límetre de la distància de seguretat que ens separa en esta era de COVID».

«Cremar este mur de rajoles significarà que no hi ha ja res que ens separe i podrem abraçar-nos. Cremarem una falla i també el que la pandèmia ens ha robat», proclama l’artista faller Miguel Hache, creador del monument.

 

El projecte forma part d’una de les beques Resistències Artístiques, atorgada pel Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC), i consistix en la creació d’un mur de 2.000 rajoles de cartó.

 

En el procés de creació han participat alumnes de diferents cursos com a artistes en estes Falles atípiques. Ha començat a plantar-se cap a les deu del matí d’este dimecres, amb una ‘plantà’ per hores en la que es coordina la participació de diferents cursos, per a que el mur estiga alçat a les 13.30 hores.

 

Falla guardada per a cremar-la més tard

Com la normativa impedix cremar la falla, una volta en peu i disfrutada durant estos dies que coincidirien amb la setmana fallera, es recollirà i guardarà per a cremar-la en el moment que les circumstàncies ho permeten.

 

Es tracta d’una iniciativa molt simbòlica, ja que la idea darrere d’este mur de rajoles és una metàfora del comportament humà. «Articular una reflexió sobre la repercussió que tenen en les nostres vides les barreres físiques i conceptuals que la societat construix a partir de la COVID amb el distanciament social», explica el creador en el seu comunicat.

 

«Algunes d’estes barreres s’hereten i encara es mantenen, mentres unes altres ressorgixen en el present o, per contra, són derrocades. Unes altres, finalment, són creades amb la finalitat de protegir-nos, però, no obstant això, no fan més que allunyar-nos».

Últimes notícies

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.