10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Xiquets valencians planten una falla amb 2.000 rajoles contra el coronavirus

 

Alumnes del CEIP Sant Pere Apòstol de Real, en la comarca de la Ribera Alta (València), es convertixen este dimecres en artistes fallers plantant una falla de 2.000 rajoles de cartó amb rerefons d’esperança post-pandèmia, ja que cada rajola simbolitza «un mil·límetre de la distància de seguretat que ens separa en esta era de COVID».

«Cremar este mur de rajoles significarà que no hi ha ja res que ens separe i podrem abraçar-nos. Cremarem una falla i també el que la pandèmia ens ha robat», proclama l’artista faller Miguel Hache, creador del monument.

 

El projecte forma part d’una de les beques Resistències Artístiques, atorgada pel Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC), i consistix en la creació d’un mur de 2.000 rajoles de cartó.

 

En el procés de creació han participat alumnes de diferents cursos com a artistes en estes Falles atípiques. Ha començat a plantar-se cap a les deu del matí d’este dimecres, amb una ‘plantà’ per hores en la que es coordina la participació de diferents cursos, per a que el mur estiga alçat a les 13.30 hores.

 

Falla guardada per a cremar-la més tard

Com la normativa impedix cremar la falla, una volta en peu i disfrutada durant estos dies que coincidirien amb la setmana fallera, es recollirà i guardarà per a cremar-la en el moment que les circumstàncies ho permeten.

 

Es tracta d’una iniciativa molt simbòlica, ja que la idea darrere d’este mur de rajoles és una metàfora del comportament humà. «Articular una reflexió sobre la repercussió que tenen en les nostres vides les barreres físiques i conceptuals que la societat construix a partir de la COVID amb el distanciament social», explica el creador en el seu comunicat.

 

«Algunes d’estes barreres s’hereten i encara es mantenen, mentres unes altres ressorgixen en el present o, per contra, són derrocades. Unes altres, finalment, són creades amb la finalitat de protegir-nos, però, no obstant això, no fan més que allunyar-nos».

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.