Xirivella acull la Mostra Internacional de Pallassos del 5 al 15 de novembre

 

La Mostra Internacional de Pallassos de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València) resistix i s’adapta al protocol marcat per la pandèmia de coronavirus per a celebrar la seua 27 edició. Així, del 5 al 15 de novembre, el certamen brindarà prop d’una vintena d’espectacles i activitats paral·leles per a tots els públics.

 

Amb l’humor com a motor de la creació escènica i una extensa i consolidada trajectòria, la mostra, declarada Festa d’Interès Turístic Provincial, ha compost un programa en què l’espectacle de pallassos es fusione amb el teatre, el circ, la dansa i la música en directe per a mostrar-nos el poder del riure i els seus beneficis en temps del Covid-19.

 

Enguany, la programació d’este esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Xirivella s’ha vist condicionada per la pandèmia i el festival ha hagut de prescindir de les companyies internacionals i substituir el programa de mà per la informació digital.

 

El festival vol reivindicar l’art de fer riure

A demés, el teatre de carrer ha quedat també confinat, de la mateixa manera que el tradicional esmorzar solidari a favor de l’ONG PayaSOSpital i la xocolata amb la que cada any es posava la guinda final a esta cita.

 

A pesar d’estes circumstàncies, els impulsors del certamen remarquen que, «l’esperit del festival de reivindicar l’art de fer riure continua intacte, de la mateixa manera que el preu popular de les seues entrades, de 4 euros».

 

D’altra banda, cal destacar que les tradicionals activitats d’este espectacle, com el Tren del Riure es manté en esta nova convocatòria baix el marc de #CulturaSegura

 

La Mostra de Pallassos de Xirivella comptarà com sempre amb el Teatre Auditori Municipal com a espai escènic per a acollir la programació de pagament i traslladarà els espectacles de carrer gratuïts als patis dels col·legis de la localitat, a les funcions matutines a on es podrà accedir mitjançant invitacions amb la finalitat de controlar els aforaments.

 

Artistes convidats

Entre les companyies que desembarcaran enguany en esta festa de l’humor, destaquen, entre moltes altres, Filis Teatre, capitanejada per l’actor extremeny Francis J.Quirós, el guanyador del programa televisiu Got Talent; la companyia dirigida per Caragol Magic Clown, alter ego del pallasso i mag Quique Montoya, entre altres.

 

La programació completa i totes les seues novetats i sorpreses es donaran a conèixer en roda de premsa el pròxim 29 d’octubre.

Últimes notícies

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.