Xirivella acull la Mostra Internacional de Pallassos del 5 al 15 de novembre

 

La Mostra Internacional de Pallassos de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València) resistix i s’adapta al protocol marcat per la pandèmia de coronavirus per a celebrar la seua 27 edició. Així, del 5 al 15 de novembre, el certamen brindarà prop d’una vintena d’espectacles i activitats paral·leles per a tots els públics.

 

Amb l’humor com a motor de la creació escènica i una extensa i consolidada trajectòria, la mostra, declarada Festa d’Interès Turístic Provincial, ha compost un programa en què l’espectacle de pallassos es fusione amb el teatre, el circ, la dansa i la música en directe per a mostrar-nos el poder del riure i els seus beneficis en temps del Covid-19.

 

Enguany, la programació d’este esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Xirivella s’ha vist condicionada per la pandèmia i el festival ha hagut de prescindir de les companyies internacionals i substituir el programa de mà per la informació digital.

 

El festival vol reivindicar l’art de fer riure

A demés, el teatre de carrer ha quedat també confinat, de la mateixa manera que el tradicional esmorzar solidari a favor de l’ONG PayaSOSpital i la xocolata amb la que cada any es posava la guinda final a esta cita.

 

A pesar d’estes circumstàncies, els impulsors del certamen remarquen que, «l’esperit del festival de reivindicar l’art de fer riure continua intacte, de la mateixa manera que el preu popular de les seues entrades, de 4 euros».

 

D’altra banda, cal destacar que les tradicionals activitats d’este espectacle, com el Tren del Riure es manté en esta nova convocatòria baix el marc de #CulturaSegura

 

La Mostra de Pallassos de Xirivella comptarà com sempre amb el Teatre Auditori Municipal com a espai escènic per a acollir la programació de pagament i traslladarà els espectacles de carrer gratuïts als patis dels col·legis de la localitat, a les funcions matutines a on es podrà accedir mitjançant invitacions amb la finalitat de controlar els aforaments.

 

Artistes convidats

Entre les companyies que desembarcaran enguany en esta festa de l’humor, destaquen, entre moltes altres, Filis Teatre, capitanejada per l’actor extremeny Francis J.Quirós, el guanyador del programa televisiu Got Talent; la companyia dirigida per Caragol Magic Clown, alter ego del pallasso i mag Quique Montoya, entre altres.

 

La programació completa i totes les seues novetats i sorpreses es donaran a conèixer en roda de premsa el pròxim 29 d’octubre.

Últimes notícies

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.