Xirivella acull la Mostra Internacional de Pallassos del 5 al 15 de novembre

 

La Mostra Internacional de Pallassos de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València) resistix i s’adapta al protocol marcat per la pandèmia de coronavirus per a celebrar la seua 27 edició. Així, del 5 al 15 de novembre, el certamen brindarà prop d’una vintena d’espectacles i activitats paral·leles per a tots els públics.

 

Amb l’humor com a motor de la creació escènica i una extensa i consolidada trajectòria, la mostra, declarada Festa d’Interès Turístic Provincial, ha compost un programa en què l’espectacle de pallassos es fusione amb el teatre, el circ, la dansa i la música en directe per a mostrar-nos el poder del riure i els seus beneficis en temps del Covid-19.

 

Enguany, la programació d’este esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Xirivella s’ha vist condicionada per la pandèmia i el festival ha hagut de prescindir de les companyies internacionals i substituir el programa de mà per la informació digital.

 

El festival vol reivindicar l’art de fer riure

A demés, el teatre de carrer ha quedat també confinat, de la mateixa manera que el tradicional esmorzar solidari a favor de l’ONG PayaSOSpital i la xocolata amb la que cada any es posava la guinda final a esta cita.

 

A pesar d’estes circumstàncies, els impulsors del certamen remarquen que, «l’esperit del festival de reivindicar l’art de fer riure continua intacte, de la mateixa manera que el preu popular de les seues entrades, de 4 euros».

 

D’altra banda, cal destacar que les tradicionals activitats d’este espectacle, com el Tren del Riure es manté en esta nova convocatòria baix el marc de #CulturaSegura

 

La Mostra de Pallassos de Xirivella comptarà com sempre amb el Teatre Auditori Municipal com a espai escènic per a acollir la programació de pagament i traslladarà els espectacles de carrer gratuïts als patis dels col·legis de la localitat, a les funcions matutines a on es podrà accedir mitjançant invitacions amb la finalitat de controlar els aforaments.

 

Artistes convidats

Entre les companyies que desembarcaran enguany en esta festa de l’humor, destaquen, entre moltes altres, Filis Teatre, capitanejada per l’actor extremeny Francis J.Quirós, el guanyador del programa televisiu Got Talent; la companyia dirigida per Caragol Magic Clown, alter ego del pallasso i mag Quique Montoya, entre altres.

 

La programació completa i totes les seues novetats i sorpreses es donaran a conèixer en roda de premsa el pròxim 29 d’octubre.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.