Xirivella acull la Mostra Internacional de Pallassos del 5 al 15 de novembre

 

La Mostra Internacional de Pallassos de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València) resistix i s’adapta al protocol marcat per la pandèmia de coronavirus per a celebrar la seua 27 edició. Així, del 5 al 15 de novembre, el certamen brindarà prop d’una vintena d’espectacles i activitats paral·leles per a tots els públics.

 

Amb l’humor com a motor de la creació escènica i una extensa i consolidada trajectòria, la mostra, declarada Festa d’Interès Turístic Provincial, ha compost un programa en què l’espectacle de pallassos es fusione amb el teatre, el circ, la dansa i la música en directe per a mostrar-nos el poder del riure i els seus beneficis en temps del Covid-19.

 

Enguany, la programació d’este esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Xirivella s’ha vist condicionada per la pandèmia i el festival ha hagut de prescindir de les companyies internacionals i substituir el programa de mà per la informació digital.

 

El festival vol reivindicar l’art de fer riure

A demés, el teatre de carrer ha quedat també confinat, de la mateixa manera que el tradicional esmorzar solidari a favor de l’ONG PayaSOSpital i la xocolata amb la que cada any es posava la guinda final a esta cita.

 

A pesar d’estes circumstàncies, els impulsors del certamen remarquen que, «l’esperit del festival de reivindicar l’art de fer riure continua intacte, de la mateixa manera que el preu popular de les seues entrades, de 4 euros».

 

D’altra banda, cal destacar que les tradicionals activitats d’este espectacle, com el Tren del Riure es manté en esta nova convocatòria baix el marc de #CulturaSegura

 

La Mostra de Pallassos de Xirivella comptarà com sempre amb el Teatre Auditori Municipal com a espai escènic per a acollir la programació de pagament i traslladarà els espectacles de carrer gratuïts als patis dels col·legis de la localitat, a les funcions matutines a on es podrà accedir mitjançant invitacions amb la finalitat de controlar els aforaments.

 

Artistes convidats

Entre les companyies que desembarcaran enguany en esta festa de l’humor, destaquen, entre moltes altres, Filis Teatre, capitanejada per l’actor extremeny Francis J.Quirós, el guanyador del programa televisiu Got Talent; la companyia dirigida per Caragol Magic Clown, alter ego del pallasso i mag Quique Montoya, entre altres.

 

La programació completa i totes les seues novetats i sorpreses es donaran a conèixer en roda de premsa el pròxim 29 d’octubre.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.