Xirivella acull la Mostra Internacional de Pallassos del 5 al 15 de novembre

 

La Mostra Internacional de Pallassos de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València) resistix i s’adapta al protocol marcat per la pandèmia de coronavirus per a celebrar la seua 27 edició. Així, del 5 al 15 de novembre, el certamen brindarà prop d’una vintena d’espectacles i activitats paral·leles per a tots els públics.

 

Amb l’humor com a motor de la creació escènica i una extensa i consolidada trajectòria, la mostra, declarada Festa d’Interès Turístic Provincial, ha compost un programa en què l’espectacle de pallassos es fusione amb el teatre, el circ, la dansa i la música en directe per a mostrar-nos el poder del riure i els seus beneficis en temps del Covid-19.

 

Enguany, la programació d’este esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Xirivella s’ha vist condicionada per la pandèmia i el festival ha hagut de prescindir de les companyies internacionals i substituir el programa de mà per la informació digital.

 

El festival vol reivindicar l’art de fer riure

A demés, el teatre de carrer ha quedat també confinat, de la mateixa manera que el tradicional esmorzar solidari a favor de l’ONG PayaSOSpital i la xocolata amb la que cada any es posava la guinda final a esta cita.

 

A pesar d’estes circumstàncies, els impulsors del certamen remarquen que, «l’esperit del festival de reivindicar l’art de fer riure continua intacte, de la mateixa manera que el preu popular de les seues entrades, de 4 euros».

 

D’altra banda, cal destacar que les tradicionals activitats d’este espectacle, com el Tren del Riure es manté en esta nova convocatòria baix el marc de #CulturaSegura

 

La Mostra de Pallassos de Xirivella comptarà com sempre amb el Teatre Auditori Municipal com a espai escènic per a acollir la programació de pagament i traslladarà els espectacles de carrer gratuïts als patis dels col·legis de la localitat, a les funcions matutines a on es podrà accedir mitjançant invitacions amb la finalitat de controlar els aforaments.

 

Artistes convidats

Entre les companyies que desembarcaran enguany en esta festa de l’humor, destaquen, entre moltes altres, Filis Teatre, capitanejada per l’actor extremeny Francis J.Quirós, el guanyador del programa televisiu Got Talent; la companyia dirigida per Caragol Magic Clown, alter ego del pallasso i mag Quique Montoya, entre altres.

 

La programació completa i totes les seues novetats i sorpreses es donaran a conèixer en roda de premsa el pròxim 29 d’octubre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.