Xirivella contra els estereotips LGTBI

Cartell de Xirivella, en l'Horta (València), a favor de l'orgull LGTBI

Xirivella demana trencar els estereotips de les dones del grup LGTBI | Ajuntament de Xirivella

 

El Ple de l’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha aprovat una moció en la que es demana «trencar amb els estereotips que acompanyen a les dones lesbianes, bisexuals i transsexuals».

 

El text, que ha comptat amb el vot favorable de totes les forces representades en el consistori excepte l’abstenció dels dos regidors de Ciutadans, insta al Consell de Ximo Puig a treballar en favor d’una Llei Estatal LGTBI «que reculla les reivindicacions històriques de tot el col·lectiu, de la Llei Integral d’Igualtat de Tracte i No Discriminació, a demés d’una normativa específica de delictes d’odi».

 

El document proposat per la Regidoria d’Igualtat i elevat al Ple pels grups PSPV-PSOE, Podem, Compromís i la regidora no adscrita Puri Botella, cita l’informe ‘La cara oculta de la violència cap al col·lectiu LGTBI’, en el que es posa de manifest la invisibilitat de les dones i la seua menor propensió a aflorar delictes de violència o odi per orientació sexual.

 

«Defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans»

Els hòmens gais, conclou l’informe, «estan més reconeguts i se senten més legitimats per a denunciar». La moció aprovada en Xirivella referix també l’efecte nociu que el confinament ha tingut en el col·lectiu LGTBI, amb un augment de la violència intragènere i del sentiment de soledat i rebuig social.

 

El text recorda que «defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans» i reafirma el compromís del consistori amb la diversitat i la igualtat. Finalment, s’insta al Consell a promoure que el Registre Civil suprimisca l’obligació matrimonial de les parelles de dones per a inscriure als seus xiquets nascuts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.