Anuncios

Xirivella contra els estereotips LGTBI

Cartell de Xirivella, en l'Horta (València), a favor de l'orgull LGTBI

Xirivella demana trencar els estereotips de les dones del grup LGTBI | Ajuntament de Xirivella

 

El Ple de l’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha aprovat una moció en la que es demana «trencar amb els estereotips que acompanyen a les dones lesbianes, bisexuals i transsexuals».

 

Anuncios

El text, que ha comptat amb el vot favorable de totes les forces representades en el consistori excepte l’abstenció dels dos regidors de Ciutadans, insta al Consell de Ximo Puig a treballar en favor d’una Llei Estatal LGTBI «que reculla les reivindicacions històriques de tot el col·lectiu, de la Llei Integral d’Igualtat de Tracte i No Discriminació, a demés d’una normativa específica de delictes d’odi».

 

El document proposat per la Regidoria d’Igualtat i elevat al Ple pels grups PSPV-PSOE, Podem, Compromís i la regidora no adscrita Puri Botella, cita l’informe ‘La cara oculta de la violència cap al col·lectiu LGTBI’, en el que es posa de manifest la invisibilitat de les dones i la seua menor propensió a aflorar delictes de violència o odi per orientació sexual.

 

«Defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans»

Els hòmens gais, conclou l’informe, «estan més reconeguts i se senten més legitimats per a denunciar». La moció aprovada en Xirivella referix també l’efecte nociu que el confinament ha tingut en el col·lectiu LGTBI, amb un augment de la violència intragènere i del sentiment de soledat i rebuig social.

 

El text recorda que «defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans» i reafirma el compromís del consistori amb la diversitat i la igualtat. Finalment, s’insta al Consell a promoure que el Registre Civil suprimisca l’obligació matrimonial de les parelles de dones per a inscriure als seus xiquets nascuts.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios