Xirivella contra els estereotips LGTBI

Cartell de Xirivella, en l'Horta (València), a favor de l'orgull LGTBI

Xirivella demana trencar els estereotips de les dones del grup LGTBI | Ajuntament de Xirivella

 

El Ple de l’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha aprovat una moció en la que es demana «trencar amb els estereotips que acompanyen a les dones lesbianes, bisexuals i transsexuals».

 

El text, que ha comptat amb el vot favorable de totes les forces representades en el consistori excepte l’abstenció dels dos regidors de Ciutadans, insta al Consell de Ximo Puig a treballar en favor d’una Llei Estatal LGTBI «que reculla les reivindicacions històriques de tot el col·lectiu, de la Llei Integral d’Igualtat de Tracte i No Discriminació, a demés d’una normativa específica de delictes d’odi».

 

El document proposat per la Regidoria d’Igualtat i elevat al Ple pels grups PSPV-PSOE, Podem, Compromís i la regidora no adscrita Puri Botella, cita l’informe ‘La cara oculta de la violència cap al col·lectiu LGTBI’, en el que es posa de manifest la invisibilitat de les dones i la seua menor propensió a aflorar delictes de violència o odi per orientació sexual.

 

«Defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans»

Els hòmens gais, conclou l’informe, «estan més reconeguts i se senten més legitimats per a denunciar». La moció aprovada en Xirivella referix també l’efecte nociu que el confinament ha tingut en el col·lectiu LGTBI, amb un augment de la violència intragènere i del sentiment de soledat i rebuig social.

 

El text recorda que «defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans» i reafirma el compromís del consistori amb la diversitat i la igualtat. Finalment, s’insta al Consell a promoure que el Registre Civil suprimisca l’obligació matrimonial de les parelles de dones per a inscriure als seus xiquets nascuts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.