Xirivella contra els estereotips LGTBI

Cartell de Xirivella, en l'Horta (València), a favor de l'orgull LGTBI

Xirivella demana trencar els estereotips de les dones del grup LGTBI | Ajuntament de Xirivella

 

El Ple de l’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha aprovat una moció en la que es demana «trencar amb els estereotips que acompanyen a les dones lesbianes, bisexuals i transsexuals».

 

El text, que ha comptat amb el vot favorable de totes les forces representades en el consistori excepte l’abstenció dels dos regidors de Ciutadans, insta al Consell de Ximo Puig a treballar en favor d’una Llei Estatal LGTBI «que reculla les reivindicacions històriques de tot el col·lectiu, de la Llei Integral d’Igualtat de Tracte i No Discriminació, a demés d’una normativa específica de delictes d’odi».

 

El document proposat per la Regidoria d’Igualtat i elevat al Ple pels grups PSPV-PSOE, Podem, Compromís i la regidora no adscrita Puri Botella, cita l’informe ‘La cara oculta de la violència cap al col·lectiu LGTBI’, en el que es posa de manifest la invisibilitat de les dones i la seua menor propensió a aflorar delictes de violència o odi per orientació sexual.

 

«Defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans»

Els hòmens gais, conclou l’informe, «estan més reconeguts i se senten més legitimats per a denunciar». La moció aprovada en Xirivella referix també l’efecte nociu que el confinament ha tingut en el col·lectiu LGTBI, amb un augment de la violència intragènere i del sentiment de soledat i rebuig social.

 

El text recorda que «defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans» i reafirma el compromís del consistori amb la diversitat i la igualtat. Finalment, s’insta al Consell a promoure que el Registre Civil suprimisca l’obligació matrimonial de les parelles de dones per a inscriure als seus xiquets nascuts.

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.