17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Xirivella demana revisar el disseny de la línia Metrobus Exprés

 

L’Ajuntament de Xirivella, localitat de la comarca de l’Horta (València), ha demanat a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat que replantege el funcionament de la línia Metrobus Exprés, activada el passat 8 de febrer per a descongestionar en hora punta la connexió amb València

 

Esta línia, que compta amb 18 expedicions diàries addicionals, enllaça la a localitat amb la capital fins a l‘estació de metro Nou d’Octubre. Així, la moció demana que el servici es prolongue fins a l’estació Avinguda del Cid, dotada amb un major trànsit ferroviari. A demés, també sol·licita que es recupere la parada a la porta principal de l’Hospital General, suprimida per la companyia Fernanbus després de comprovar les dificultats dels conductors per a fer el canvi de sentit en el nus de la Ciutat Administrativa Nou d’Octubre.

 

Les xifres d’ocupació de vehicles de les que disposa la Regidoria de Mobilitat de Xirivella acrediten que el públic usuari no està aprofitant al nivell que s’esperava el servici Metrobus Exprés. Segons el text de la moció, suposa un trastorn per a la gent gran o amb mobilitat reduïda creuar quatre passos de zebra fins a arribar a la porta principal de l’Hospital General. 

 

D’altra banda, prolongar la línia fins a avinguda del Cid facilitaria els transbords i permetria l’accés directe a una estació de metro amb una trentena de combois més d’anada i de tornada. La moció aprovada exigix també que s’accelere la nova adjudicació de les concessions de les línies d’autobús urbà 160, 161 i 170.

 

Reaccions

Segons l’alcalde Michel Montaner, «el servici Metrobus Exprés es va crear per a descongestionar els autobusos durant les hores punta en plena pandèmia i cal adaptar-lo a les necessitats reals del públic usuari, tot això sense menyscapte de la resta de millores urgents que necessita Xirivella». Montaner ha remés este dilluns una carta a les autoritats competents sol·licitant la revisió del servici. 

 

La regidora de Mobilitat i portaveu de Podem, Karin Jansen, ha declarat que s’acaba d’aconseguir «una rebaixa del 40% en el preu del bitllet, més freqüència en hores punta i una nova línia de bus exclusiva per a Xirivella, però continuarem treballant perquè arriben com més prompte millor més millores». El portaveu popular, Enrique Ortí, per part seua, demana una connexió amb la parada de metro Faitanar com a alternativa més ràpida i directa.

Últimes notícies

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.