Xirivella és el municipi valencià més afectat per la petjada acústica de l’aeroport de Manises

 

Xirivella, en l’Horta (València), és el municipi més afectat pel trànsit d’avions que genera l’aeroport de Manises. De les 2.338 cases incloses en el Pla d’Aïllament Acústic, que recull el dret dels seus habitants a sol·licitar gratuïtament la substitució de fusteria metàl·lica, persianes i finestres amb doble vidre en cas de no tindre-les, 1.856 es troben a Xirivella.

 

I segons les últimes dades disponibles un poc més d’un 10% d’eixes cases, concretament 193, encara no ha formalitzat la seua sol·licitud de renovació de tancaments. Per a tramitar esta sol·licitud és necessari que les comunitats de propietaris dels edificis inclosos en la petjada acústica facen una petició formal a l’Oficina de gestió dels Plans d’Aïllament Acústic (OPAA) dependent d’AENA.

 

Per a comunicar amb l’operador aeroportuari cal telefonar al 91 590 31 70 o escriure a oficina.paa@ineco.com. Seguint el protocol establit, l’empresa pública que gestiona els aeroports verifica les sol·licituds i contacta amb els propietaris per a confirmar l’acceptació i fixar el calendari d’obres. Fins ara, 1.389 habitatges a Xirivella estan a l’espera d’aprovació, amb una inversió mitjana que oscil·la entre els 3.000 i els 7.000 euros en funció del número i grandària de tancaments a substituir. 

 

Nova actualització del mapa

A pesar de la magnitud de les xifres, l’Ajuntament Xirivella exigix a AENA que adapte el seu Pla d’Aïllament Acústic a l’últim Mapa Estratègic de Soroll, conclòs en 2018. Sobre la base d’eixe nou mapa altres 2.400 cases, incloent algunes del Barri de la Llum, tindrien dret a la substitució gratuïta de finestres si estes són antigues o no complixen els criteris tècnics d’insonorització.

 

L’exigència municipal la va traslladar la regidora de Medi Ambient, Karin Jansen, en l’última reunió de la Comissió de Seguiment Ambiental de l’Aeroport de València. Jansen, que en nom de Xirivella representa a tots els municipis afectats, va recordar que «els càlculs que maneja AENA en l’actualitat es basen en un mapa de soroll elaborat en 2012» i va instar a a l’empresa pública aeroportuària a «reconéixer el dret dels habitatges inclosos en l’última actualització» del Ministeri de Transports i Mobilitat. Esta actualització, datada fa tres anys, incorpora les noves rutes aèries i, per tant, mesuraments acústics més precisos i realistes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.