Adif es compromet a soterrar les vies d’Alfafar ‘com més prompte millor’, però no concreta dates

L’alcalde de Sedaví, Josep Francesc Cabanes, d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara i veïns de l’Associació pel soterrament s’han reunit este dimecres 3 de maig amb Adif per tractar el tema de la supressió del pas a nivell a tots dos municipis, després de produir-se un nou atropellament mortal d’una jove de 19 anys, la tercera víctima en menys de huit mesos i gairebé 80 en els últims 40 anys.

Concretament, l’acord principal que s’ha aconseguit en esta reunió és que ara, els municipis han de proporcionar a Adif uns estudis tècnics, previs a començar les obres del projecte de soterrament. Per tant, els consistoris implicats han de fer una anàlisi del trànsit rodat, nombre de vianants, de com afectaria el comerç i una avaluació de diverses mesures. Una vegada s’estudie tot això, seran citats novament per plantejar les alternatives que més convinguen a les poblacions esmentades.

Referent a això, l’alcalde d’Alfafar afirma que la reunió “ha sigut productiva” i que és el “principi de moltes altres que hi ha d’haver”. L’objectiu per tant és “treballar al soterrament de la via completa d’1,9 km”. Tot i això “entenem que s’ha de garantir la seguretat i això és el que es farà en un primer pas” mentre es posa en marxa “l’altre procés del soterrament de les vies”.

Quant a la data en què s’iniciaran les obres, ha avançat que «no hi ha de moment» però que en menys d’un mes espera que «es podrà tornar a donar esta reunió» i en menys de tres mesos “ja hi haurà resultats a sobre de la taula” per prendre decisions i començar a executar coses”.

D’altra banda, l’alcalde de Sedaví ha reiterat que la reunió d’este dimecres suposa el “nou començament” d’un procés “molt important” en què les diverses institucions “es posaran a treballar de manera urgent” i donar una agilitat “molt ràpida” a crear un pas subterrani de persones.

Per això, Cabanes ha avançat que faran i presentar «projectes i informes de tot el trànsit rodat» que passa per este punt negre per poder “trobar la solució a tot i quina és la millor viabilitat del tram”. «Hui s’ha posat sobre la taula i s’han fet molts canvis del que hi havia abans i ara ens toca esperar i cadascuna de les parts ha de presentar els informes més necessaris», ha aclarit.

La delegada del govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que també ha assistit a la trobada, ha posat èmfasi que «hui és un dia molt important», ja que totes les administracions «són veritablement conscients d’esta problemàtica i per això treballarem totes conjuntes».

Recordem que entre altres qüestions, els veïns fa anys que denuncien que les barreres “estan contínuament trencades” el que posa “en perill els veïns i veïnes”. Així mateix, davant d’este fet, la solució que els va donar Adif és que els conductors “xiularen amb més intensitat i freqüència per avisar del seu pas”, uns sons, que tal com van denunciar des de l’associació de veïns, “superen els 100 decibels”, ja que són botzines molt similars a les d’un vaixell. Per això molts veïns s’han vist obligats a “instal·lar finestrals dobles perquè és impossible dormir i viure”.

Els veïns juntament amb l’alcalde d’Alfafar van portar Adif als tribunals el mes d’abril passat, després d’aconseguir recaptar i presentar més de 5.000 firmes al Congrés. Davant d’això, l’entitat ferroviària es va reunir amb Adsuara i li va proposar de crear una passarel·la ciclopeatonal subterrània, fet que l’edil va acceptar amb l’única condició que es portara a terme la signatura definitiva del projecte de la mà de la ministra de Transports, Raquel Sánchez. No obstant això, de moment no hi ha cap avantprojecte.

Protocol de prevenció

Referent a això, tots dos edils han avançat que s’ha creat un protocol de prevenció, el qual signaran els diversos Ajuntaments implicats i que dona peu a començar tots els estudis per “evitar” així que els xiulets i crear el pas a nivell dels vianants. A més, també es començarà una coordinació i taula de treball en què s’asseurà la direcció general del ministeri, Adif i els governs per abordar este tema “amb més profunditat”, han aclarit.

Protesta veïnal a la porta de la seu d’Adif

Tal com han detallat este diari, mentre es produïa esta reunió, algunes veïnes i veïns han protestat a les portes de la seu de la Presidència d’Adif, amb pancartes a la mà han al·legat que volen “que el poble tinga tranquil·litat”.

Un dels moments de la concentració/ AVPS
Un dels moments de la concentració/ AVPS

A més, han demanat “deixar de prendre la medicació”, ja que molts veïns “han hagut d’acudir a psicòlegs i psiquiatres pels forts xiulets”. Així mateix, també exigeixen “barreres adequades i un major nombre de senyals acústics” per garantir “que els nostres fills i filles tornen a casa després de l’escola”.

Últimes notícies

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.
FILMOTECA D'ESTIU