Adif es compromet a soterrar les vies d’Alfafar ‘com més prompte millor’, però no concreta dates

L’alcalde de Sedaví, Josep Francesc Cabanes, d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara i veïns de l’Associació pel soterrament s’han reunit este dimecres 3 de maig amb Adif per tractar el tema de la supressió del pas a nivell a tots dos municipis, després de produir-se un nou atropellament mortal d’una jove de 19 anys, la tercera víctima en menys de huit mesos i gairebé 80 en els últims 40 anys.

Concretament, l’acord principal que s’ha aconseguit en esta reunió és que ara, els municipis han de proporcionar a Adif uns estudis tècnics, previs a començar les obres del projecte de soterrament. Per tant, els consistoris implicats han de fer una anàlisi del trànsit rodat, nombre de vianants, de com afectaria el comerç i una avaluació de diverses mesures. Una vegada s’estudie tot això, seran citats novament per plantejar les alternatives que més convinguen a les poblacions esmentades.

Referent a això, l’alcalde d’Alfafar afirma que la reunió “ha sigut productiva” i que és el “principi de moltes altres que hi ha d’haver”. L’objectiu per tant és “treballar al soterrament de la via completa d’1,9 km”. Tot i això “entenem que s’ha de garantir la seguretat i això és el que es farà en un primer pas” mentre es posa en marxa “l’altre procés del soterrament de les vies”.

Quant a la data en què s’iniciaran les obres, ha avançat que «no hi ha de moment» però que en menys d’un mes espera que «es podrà tornar a donar esta reunió» i en menys de tres mesos “ja hi haurà resultats a sobre de la taula” per prendre decisions i començar a executar coses”.

D’altra banda, l’alcalde de Sedaví ha reiterat que la reunió d’este dimecres suposa el “nou començament” d’un procés “molt important” en què les diverses institucions “es posaran a treballar de manera urgent” i donar una agilitat “molt ràpida” a crear un pas subterrani de persones.

Per això, Cabanes ha avançat que faran i presentar «projectes i informes de tot el trànsit rodat» que passa per este punt negre per poder “trobar la solució a tot i quina és la millor viabilitat del tram”. «Hui s’ha posat sobre la taula i s’han fet molts canvis del que hi havia abans i ara ens toca esperar i cadascuna de les parts ha de presentar els informes més necessaris», ha aclarit.

La delegada del govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que també ha assistit a la trobada, ha posat èmfasi que «hui és un dia molt important», ja que totes les administracions «són veritablement conscients d’esta problemàtica i per això treballarem totes conjuntes».

Recordem que entre altres qüestions, els veïns fa anys que denuncien que les barreres “estan contínuament trencades” el que posa “en perill els veïns i veïnes”. Així mateix, davant d’este fet, la solució que els va donar Adif és que els conductors “xiularen amb més intensitat i freqüència per avisar del seu pas”, uns sons, que tal com van denunciar des de l’associació de veïns, “superen els 100 decibels”, ja que són botzines molt similars a les d’un vaixell. Per això molts veïns s’han vist obligats a “instal·lar finestrals dobles perquè és impossible dormir i viure”.

Els veïns juntament amb l’alcalde d’Alfafar van portar Adif als tribunals el mes d’abril passat, després d’aconseguir recaptar i presentar més de 5.000 firmes al Congrés. Davant d’això, l’entitat ferroviària es va reunir amb Adsuara i li va proposar de crear una passarel·la ciclopeatonal subterrània, fet que l’edil va acceptar amb l’única condició que es portara a terme la signatura definitiva del projecte de la mà de la ministra de Transports, Raquel Sánchez. No obstant això, de moment no hi ha cap avantprojecte.

Protocol de prevenció

Referent a això, tots dos edils han avançat que s’ha creat un protocol de prevenció, el qual signaran els diversos Ajuntaments implicats i que dona peu a començar tots els estudis per “evitar” així que els xiulets i crear el pas a nivell dels vianants. A més, també es començarà una coordinació i taula de treball en què s’asseurà la direcció general del ministeri, Adif i els governs per abordar este tema “amb més profunditat”, han aclarit.

Protesta veïnal a la porta de la seu d’Adif

Tal com han detallat este diari, mentre es produïa esta reunió, algunes veïnes i veïns han protestat a les portes de la seu de la Presidència d’Adif, amb pancartes a la mà han al·legat que volen “que el poble tinga tranquil·litat”.

Un dels moments de la concentració/ AVPS
Un dels moments de la concentració/ AVPS

A més, han demanat “deixar de prendre la medicació”, ja que molts veïns “han hagut d’acudir a psicòlegs i psiquiatres pels forts xiulets”. Així mateix, també exigeixen “barreres adequades i un major nombre de senyals acústics” per garantir “que els nostres fills i filles tornen a casa després de l’escola”.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.