9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Adif neteja estacions i retira prop de 300 vehicles de vies per a avançar en la recuperació de Rodalies

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Els equips d’Adif avancen hui en l’avaluació operativa de danys en les línies C1, C2 i C3 de les Rodalies de la província de València danyades per la DANA, després de netejar algunes vies i estacions

Segons ha informat el Ministeri de Transports en un comunicat, ja hi ha trams i estacions “completament netes” i s’han retirat uns 300 vehicles de les estacions i la via. Les primeres inspeccions mostren trams “molt danyats i estructures, com les estacions, en millor estat d’allò esperat”.

En concret, el tram comú València-Silla de la C1 i C2 està “net de vehicles i obstacles al 100%” i “les estacions estan en millor estat que els trams entre elles”. Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Silla no tenen danys estructurals. No obstant açò, tots els passos inferiors estan inundats i la via està en una “situació complicada”.

Preocupa en este tram el mal estat del viaducte disposat sobra la Rambla del Poio. Equips d’Adif i de la Direcció General de Carreteres realitzaran una avaluació estructural d’urgència per a planificar l’actuació.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.