Adif neteja estacions i retira prop de 300 vehicles de vies per a avançar en la recuperació de Rodalies

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Els equips d’Adif avancen hui en l’avaluació operativa de danys en les línies C1, C2 i C3 de les Rodalies de la província de València danyades per la DANA, després de netejar algunes vies i estacions

Segons ha informat el Ministeri de Transports en un comunicat, ja hi ha trams i estacions «completament netes» i s’han retirat uns 300 vehicles de les estacions i la via. Les primeres inspeccions mostren trams «molt danyats i estructures, com les estacions, en millor estat d’allò esperat».

En concret, el tram comú València-Silla de la C1 i C2 està «net de vehicles i obstacles al 100%» i «les estacions estan en millor estat que els trams entre elles». Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Silla no tenen danys estructurals. No obstant açò, tots els passos inferiors estan inundats i la via està en una «situació complicada».

Preocupa en este tram el mal estat del viaducte disposat sobra la Rambla del Poio. Equips d’Adif i de la Direcció General de Carreteres realitzaran una avaluació estructural d’urgència per a planificar l’actuació.

Últimes notícies

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.