Adif talla la circulació d’alta velocitat entre Madrid i València almenys fins diumenge

Deixarà obertes esta nit, si és necessari, les grans estacions de València i Madrid

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

La circulació en la línia d’alta velocitat que unix València i Madrid seguirà suspesa, almenys, durant els pròxims cuatros dies –fins al diumenge 3 de novembre inclusivament–, a conseqüència dels efectes produïts pel temporal de pluges que ha afectat en les últimes hores la Comunitat Valenciana.

Adif ha confirmat així el pronòstic avançat pel ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, qui havia assegurat que no semblava possible reprendre la circulació de trens, atés que els danys en la infraestructura a causa a la DANA són “importants”.

El gestor de la infraestructura ha emés un comunicat en el qual defensa que seguix treballant en la supervisió de la infraestructura ferroviària, però la seua reparació dependrà de l’evolució de la situació d’emergència generada a la província de València “i sempre a les ordres i seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat i els servicis d’emergències”.

A més, la circulació pel Corredor Mediterrani es manté suspesa, de manera que els trens entre València i Barcelona seguixen, de moment, sense operar. Tampoc el nucli de Rodalies de València reprendrà la seua operativa habitual de moment.

Adif, en coordinació amb Renfe, obrirà si fóra necessari esta nit de nou les estacions de València Joaquín Sorolla, València Nord, Madrid Chamartín Clara Campoamor i Madrid Atocha per a atendre les persones que ho pogueren necessitar.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.