15.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Adif talla la circulació d’alta velocitat entre Madrid i València almenys fins diumenge

Deixarà obertes esta nit, si és necessari, les grans estacions de València i Madrid

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

La circulació en la línia d’alta velocitat que unix València i Madrid seguirà suspesa, almenys, durant els pròxims cuatros dies –fins al diumenge 3 de novembre inclusivament–, a conseqüència dels efectes produïts pel temporal de pluges que ha afectat en les últimes hores la Comunitat Valenciana.

Adif ha confirmat així el pronòstic avançat pel ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, qui havia assegurat que no semblava possible reprendre la circulació de trens, atés que els danys en la infraestructura a causa a la DANA són “importants”.

El gestor de la infraestructura ha emés un comunicat en el qual defensa que seguix treballant en la supervisió de la infraestructura ferroviària, però la seua reparació dependrà de l’evolució de la situació d’emergència generada a la província de València “i sempre a les ordres i seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat i els servicis d’emergències”.

A més, la circulació pel Corredor Mediterrani es manté suspesa, de manera que els trens entre València i Barcelona seguixen, de moment, sense operar. Tampoc el nucli de Rodalies de València reprendrà la seua operativa habitual de moment.

Adif, en coordinació amb Renfe, obrirà si fóra necessari esta nit de nou les estacions de València Joaquín Sorolla, València Nord, Madrid Chamartín Clara Campoamor i Madrid Atocha per a atendre les persones que ho pogueren necessitar.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.