Adjudicada per 3,5 milions la il·luminació de Nadal, Reyes i Falles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local (JGL) de l’Ajuntament de València ha aprovat adjudicar a la UTE Il·luminacions Just SL- La Fàbrica d’Il·luminació Ornamental la prestació dels servicis d’il·luminació per a «les festes més destacades de la ciutat», com són Nadal, Reixos Mags i Falles durant el període 2024-2025 i 2026-2027 per un import total màxim de 3.522.458,88 euros.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha declarat que l’objectiu és «generar emoció i il·lusió en els ciutadans i turistes, així com contribuir a la revitalització de la ciutat i el seu comerç local de proximitat creant una atmosfera nocturna agradable per a passejar per la ciutat». Per això, ha dit, este contracte s’emmarca entre les actuacions en matèria de promoció, dinamització, foment i desenvolupament del xicotet i mitjà comerç i del turisme de la ciutat.

A més, Caballero ha explicat que, com la contractació de la il·luminació es realitza per a diversos anys, «l’Ajuntament decidirà, si així ho considera, una marca de ciutat o temàtica, que regirà el disseny de la il·luminació de zones singulars, com pot ser ‘València Nadal Mediterrani'» i ha afegit que els treballs es realitzaran «baix criteris de sostenibilitat i amb implantació de noves tecnologies de menor consum energètic i alt valor estètic».

Així mateix, el portaveu ha assenyalat que este contracte suposa «un gran salt qualitatiu i quantitatiu, ja que a través d’un important increment del pressupost anem a abastar un nombre major de carrers i zones, com les entrades principals de la ciutat, i més barris».

«També volem arribar a totes i cadascuna de les pedanies, així com incorporar elements de major qualitat als quals s’han vingut instal·lant fins ara», ha postil·lat.

En el contracte s’inclouen el disseny, programació, subministrament temporal, instal·lació, legalització, manteniment, desmuntatge dels elements i vigilància de les instal·lacions realitzades. Així mateix, es contempla la coherència de la tipologia de motius que se subministraran amb el Nadal i les Falles; la qualitat, les característiques tècniques, estètiques i prestacions energètiques; la racionalització dels consums mitjançant la utilització de tecnologies d’alta eficiència; i la regulació d’horaris d’encès.

Així, s’arrepleguen com a aspectes clau la implantació de noves tecnologies de menor consum energètic i alt valor estètic, l’economia circular, el disseny sostenible, l’eficiència energètica i la regulació d’horaris, entre altres.

Últimes notícies

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.