Adjudicada per 3,5 milions la il·luminació de Nadal, Reyes i Falles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local (JGL) de l’Ajuntament de València ha aprovat adjudicar a la UTE Il·luminacions Just SL- La Fàbrica d’Il·luminació Ornamental la prestació dels servicis d’il·luminació per a «les festes més destacades de la ciutat», com són Nadal, Reixos Mags i Falles durant el període 2024-2025 i 2026-2027 per un import total màxim de 3.522.458,88 euros.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha declarat que l’objectiu és «generar emoció i il·lusió en els ciutadans i turistes, així com contribuir a la revitalització de la ciutat i el seu comerç local de proximitat creant una atmosfera nocturna agradable per a passejar per la ciutat». Per això, ha dit, este contracte s’emmarca entre les actuacions en matèria de promoció, dinamització, foment i desenvolupament del xicotet i mitjà comerç i del turisme de la ciutat.

A més, Caballero ha explicat que, com la contractació de la il·luminació es realitza per a diversos anys, «l’Ajuntament decidirà, si així ho considera, una marca de ciutat o temàtica, que regirà el disseny de la il·luminació de zones singulars, com pot ser ‘València Nadal Mediterrani'» i ha afegit que els treballs es realitzaran «baix criteris de sostenibilitat i amb implantació de noves tecnologies de menor consum energètic i alt valor estètic».

Així mateix, el portaveu ha assenyalat que este contracte suposa «un gran salt qualitatiu i quantitatiu, ja que a través d’un important increment del pressupost anem a abastar un nombre major de carrers i zones, com les entrades principals de la ciutat, i més barris».

«També volem arribar a totes i cadascuna de les pedanies, així com incorporar elements de major qualitat als quals s’han vingut instal·lant fins ara», ha postil·lat.

En el contracte s’inclouen el disseny, programació, subministrament temporal, instal·lació, legalització, manteniment, desmuntatge dels elements i vigilància de les instal·lacions realitzades. Així mateix, es contempla la coherència de la tipologia de motius que se subministraran amb el Nadal i les Falles; la qualitat, les característiques tècniques, estètiques i prestacions energètiques; la racionalització dels consums mitjançant la utilització de tecnologies d’alta eficiència; i la regulació d’horaris d’encès.

Així, s’arrepleguen com a aspectes clau la implantació de noves tecnologies de menor consum energètic i alt valor estètic, l’economia circular, el disseny sostenible, l’eficiència energètica i la regulació d’horaris, entre altres.

Últimes notícies

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en un dispositiu contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes.

Un any després de la DANA: 68 mesures del Pla Endavant ja estan acabades i 251 continuen en marxa

Un any després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Pla Endavant ha activat les 343 iniciatives previstes, amb 68 actuacions ja finalitzades i 4.412 milions d’euros mobilitzats.

Nou València de Corberán amb nou joves del planter en la pretemporada a Girona

Carlos Corberán ha convocat nou jugadors del planter per a la concentració de pretemporada del València CF a Girona, mentre el central Cenk Özkacar continua a València pendent del seu futur.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,5 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2,59 milions d’euros del Govern central dins d’un fons de 35 milions per a reforçar l’acollida de menors migrants no acompanyats. Els diners es destinaran a informació, suport psicosocial, escolarització, inserció sociolaboral i ampliació de places d’acollida.

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.