16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Adjudicada per 3,5 milions la il·luminació de Nadal, Reyes i Falles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local (JGL) de l’Ajuntament de València ha aprovat adjudicar a la UTE Il·luminacions Just SL- La Fàbrica d’Il·luminació Ornamental la prestació dels servicis d’il·luminació per a “les festes més destacades de la ciutat”, com són Nadal, Reixos Mags i Falles durant el període 2024-2025 i 2026-2027 per un import total màxim de 3.522.458,88 euros.

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha declarat que l’objectiu és “generar emoció i il·lusió en els ciutadans i turistes, així com contribuir a la revitalització de la ciutat i el seu comerç local de proximitat creant una atmosfera nocturna agradable per a passejar per la ciutat”. Per això, ha dit, este contracte s’emmarca entre les actuacions en matèria de promoció, dinamització, foment i desenvolupament del xicotet i mitjà comerç i del turisme de la ciutat.

A més, Caballero ha explicat que, com la contractació de la il·luminació es realitza per a diversos anys, “l’Ajuntament decidirà, si així ho considera, una marca de ciutat o temàtica, que regirà el disseny de la il·luminació de zones singulars, com pot ser ‘València Nadal Mediterrani'” i ha afegit que els treballs es realitzaran “baix criteris de sostenibilitat i amb implantació de noves tecnologies de menor consum energètic i alt valor estètic”.

Així mateix, el portaveu ha assenyalat que este contracte suposa “un gran salt qualitatiu i quantitatiu, ja que a través d’un important increment del pressupost anem a abastar un nombre major de carrers i zones, com les entrades principals de la ciutat, i més barris”.

“També volem arribar a totes i cadascuna de les pedanies, així com incorporar elements de major qualitat als quals s’han vingut instal·lant fins ara”, ha postil·lat.

En el contracte s’inclouen el disseny, programació, subministrament temporal, instal·lació, legalització, manteniment, desmuntatge dels elements i vigilància de les instal·lacions realitzades. Així mateix, es contempla la coherència de la tipologia de motius que se subministraran amb el Nadal i les Falles; la qualitat, les característiques tècniques, estètiques i prestacions energètiques; la racionalització dels consums mitjançant la utilització de tecnologies d’alta eficiència; i la regulació d’horaris d’encès.

Així, s’arrepleguen com a aspectes clau la implantació de noves tecnologies de menor consum energètic i alt valor estètic, l’economia circular, el disseny sostenible, l’eficiència energètica i la regulació d’horaris, entre altres.

Últimes notícies

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.