7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Aemet es planteja denunciar als responsables de la filtració de l’àudio d’una empleada amb l’112 el dia de la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La direcció de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va a estudiar si la difusió d’un àudio d’una de les seues treballadores i una tècnica del servici d’Emergències de la Generalitat 112 el dia de la dana que va arrasar gran part de la província de Valencia pot ser constitutiva d’algun tipus de delicte. En este cas, es valorarà si la institució emprèn accions legals contra els responsables de la filtració.

Així figura en una comunicació interna de l’organisme, consultada per Europa Press, després que diversos mitjans de comunicació publicaren un àudio amb un extracte d’una conversa entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la riuada.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, es va fer ressò d’este àudio que va reproduir en el seu compte de la xarxa social X amb la frase: “La telefonada d’Aemet a la Generalitat a les 12:08 del 29 d’octubre: “No anem a marejar-vos amb més avisos”, mentre que el secretari d’Estat de Medi ambient, Hugo Morán, per la seua banda, llançava un altre missatge en la mateixa xarxa social en el qual afirmava: “Mazón, a la vora del delicte, manipulant els àudios de l’112”.

La pròpia Aemet va fer públic un comunicat en el seu compte de X en el qual explicava este àudio en el qual detalla que la meteoròloga “trasllada, com correspon a l’exercici de les seues funcions, que a les 12.01 del migdia s’han confirmat les previsions ‘del matí'” i que “no s’ha fet canvis”.

Per tant, “indicava que la predicció es mantenia i que es reafirmaven els avisos de nivell roig per precipitacions torrencials que s’havien activat per a la província de Valencia entre les 7.36 i les 9.41 del matí”. A més, va detallar que al llarg d’aquell matí “s’havien mantingut converses entre els dos organismes per a “informar puntualment de la situació”.

Ara, en una comunicació al seu personal, l’agència manifesta la seua voluntat de “protegir a tot el personal d’atacs procedents de diferents àmbits, sobretot de les xarxes socials”, i expressa la seua solidaritat especialment amb els qui han patit amenaces o intents de descrèdit per realitzar el seu treball de forma adequada.

També mostra tot el seu suport a la predictora afectada –el treball de la qual va ser impecable, defensa– i lamenta l'”ús manipulat i tergiversat” que s’ha fet, al mateix temps que considera que la informació que es va transmetre va ser clara, precisa i de gran valor perquè els servicis d’emergències pogueren prendre decisions posteriorment.

Últimes notícies

El PSPV alerta d’una escalada històrica de queixes per brutícia i soroll a València al tancament de 2025

El PSPV ha advertit d'un augment rècord de queixes veïnals per falta de neteja i contaminació acústica a València durant 2025 i acusa el govern municipal d'inacció.

Incertesa per a les empreses valencianes per la situació a Veneçuela

Cambra València considera que la intervenció dels EUA i la captura de Nicolás Maduro obri un període d'incertesa. Veneçuela és sèptim mercat client en la zona i dotzé proveïdor de la Comunitat.

Trobats més restes del vaixell afonat en Komodo, sense rastre dels dos xiquets valencians

Els equips de rescat van trobar nous fragments del KM Putri Sakinah, però seguixen sense localitzar als dos menors de 9 i 10 anys desapareguts. L'operatiu, amb 153 persones i 17 embarcacions, es va ampliar fins al dimecres en una zona de forts corrents.

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi amb víctimes espanyoles en Komodo

El naufragi d'un vaixell turístic al Parc Nacional de Komodo ha deixat dos valencians morts i dos menors desapareguts. El cas ha impulsat a Indonèsia a revisar la seguretat marítima, obrir una investigació i suspendre temporalment la navegació turística.

PSPV acusa el PP de prioritzar la sanitat privada sobre la salut dels valencians

El PSPV ha acusat el PP d'anteposar la sanitat privada i de falta de transparència en les derivacions. Rafa Simó ha denunciat 56 milions i promeses incomplides.

València eleva a 400 euros per fill l’ajuda a la natalitat i obri sol·licituds

València augmenta a 400 euros l'ajuda per naixement, adopció o acolliment en 2026. La convocatòria, dotada amb 1,5 milions, pot demanar-se ja.

Una dona dona a llum a una bebé en el portal d’un edifici d’Alcoi

El Samu ha assistit a una dona de 31 anys que havia donat a llum a una xiqueta en un portal del centre d'Alcoi. Mare i filla han sigut traslladades en bon estat a l'Hospital Verge dels Lliris.

Luís Castro, quart tècnic del Llevant que venç en el seu debut en Primera

El Llevant es va imposar 0-3 al Sevilla en l'estrena de Luís Castro en LaLiga EA Sports. El tècnic portugués va tallar la sequera de lliga que es prolongava des d'octubre de 2025.