12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Aemet es planteja denunciar als responsables de la filtració de l’àudio d’una empleada amb l’112 el dia de la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La direcció de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va a estudiar si la difusió d’un àudio d’una de les seues treballadores i una tècnica del servici d’Emergències de la Generalitat 112 el dia de la dana que va arrasar gran part de la província de Valencia pot ser constitutiva d’algun tipus de delicte. En este cas, es valorarà si la institució emprèn accions legals contra els responsables de la filtració.

Així figura en una comunicació interna de l’organisme, consultada per Europa Press, després que diversos mitjans de comunicació publicaren un àudio amb un extracte d’una conversa entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la riuada.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, es va fer ressò d’este àudio que va reproduir en el seu compte de la xarxa social X amb la frase: “La telefonada d’Aemet a la Generalitat a les 12:08 del 29 d’octubre: “No anem a marejar-vos amb més avisos”, mentre que el secretari d’Estat de Medi ambient, Hugo Morán, per la seua banda, llançava un altre missatge en la mateixa xarxa social en el qual afirmava: “Mazón, a la vora del delicte, manipulant els àudios de l’112”.

La pròpia Aemet va fer públic un comunicat en el seu compte de X en el qual explicava este àudio en el qual detalla que la meteoròloga “trasllada, com correspon a l’exercici de les seues funcions, que a les 12.01 del migdia s’han confirmat les previsions ‘del matí'” i que “no s’ha fet canvis”.

Per tant, “indicava que la predicció es mantenia i que es reafirmaven els avisos de nivell roig per precipitacions torrencials que s’havien activat per a la província de Valencia entre les 7.36 i les 9.41 del matí”. A més, va detallar que al llarg d’aquell matí “s’havien mantingut converses entre els dos organismes per a “informar puntualment de la situació”.

Ara, en una comunicació al seu personal, l’agència manifesta la seua voluntat de “protegir a tot el personal d’atacs procedents de diferents àmbits, sobretot de les xarxes socials”, i expressa la seua solidaritat especialment amb els qui han patit amenaces o intents de descrèdit per realitzar el seu treball de forma adequada.

També mostra tot el seu suport a la predictora afectada –el treball de la qual va ser impecable, defensa– i lamenta l'”ús manipulat i tergiversat” que s’ha fet, al mateix temps que considera que la informació que es va transmetre va ser clara, precisa i de gran valor perquè els servicis d’emergències pogueren prendre decisions posteriorment.

Últimes notícies

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.

PSPV acudirà a la reunió amb Pérez Llorca i Compromís la supedita a l’eixida de Mazón

Pérez Llorca ha citat als síndics el 27 de gener per a una ronda de treball amb voluntat de 'arribar a acords'. El PSPV acudirà; Compromís condiciona la trobada al fet que Mazón deixe la seua acta i a reactivar l'activitat en Les Corts.

Ángeles Solanes formalitza la seua candidatura i es convertix en la tercera aspirant al Rectorat de la UV

La catedràtica ha registrat davant la Junta Electoral la seua candidatura a rectora de la Universitat de València, tercera a fer-ho. El procés fixa proclamacions el 23 i 30 de gener i la votació el 3 de març.

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.