Aemet es planteja denunciar als responsables de la filtració de l’àudio d’una empleada amb l’112 el dia de la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La direcció de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va a estudiar si la difusió d’un àudio d’una de les seues treballadores i una tècnica del servici d’Emergències de la Generalitat 112 el dia de la dana que va arrasar gran part de la província de Valencia pot ser constitutiva d’algun tipus de delicte. En este cas, es valorarà si la institució emprèn accions legals contra els responsables de la filtració.

Així figura en una comunicació interna de l’organisme, consultada per Europa Press, després que diversos mitjans de comunicació publicaren un àudio amb un extracte d’una conversa entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la riuada.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, es va fer ressò d’este àudio que va reproduir en el seu compte de la xarxa social X amb la frase: «La telefonada d’Aemet a la Generalitat a les 12:08 del 29 d’octubre: «No anem a marejar-vos amb més avisos», mentre que el secretari d’Estat de Medi ambient, Hugo Morán, per la seua banda, llançava un altre missatge en la mateixa xarxa social en el qual afirmava: «Mazón, a la vora del delicte, manipulant els àudios de l’112».

La pròpia Aemet va fer públic un comunicat en el seu compte de X en el qual explicava este àudio en el qual detalla que la meteoròloga «trasllada, com correspon a l’exercici de les seues funcions, que a les 12.01 del migdia s’han confirmat les previsions ‘del matí'» i que «no s’ha fet canvis».

Per tant, «indicava que la predicció es mantenia i que es reafirmaven els avisos de nivell roig per precipitacions torrencials que s’havien activat per a la província de Valencia entre les 7.36 i les 9.41 del matí». A més, va detallar que al llarg d’aquell matí «s’havien mantingut converses entre els dos organismes per a «informar puntualment de la situació».

Ara, en una comunicació al seu personal, l’agència manifesta la seua voluntat de «protegir a tot el personal d’atacs procedents de diferents àmbits, sobretot de les xarxes socials», i expressa la seua solidaritat especialment amb els qui han patit amenaces o intents de descrèdit per realitzar el seu treball de forma adequada.

També mostra tot el seu suport a la predictora afectada –el treball de la qual va ser impecable, defensa– i lamenta l'»ús manipulat i tergiversat» que s’ha fet, al mateix temps que considera que la informació que es va transmetre va ser clara, precisa i de gran valor perquè els servicis d’emergències pogueren prendre decisions posteriorment.

Últimes notícies

Anselmi alça el llistó a l’Elche: ‘En allò de l’any passat no ens podem conformar’

El nou entrenador de l’Elche, l’argentí Matías Anselmi, aposta per un equip protagonista i ambiciós i assegura que la permanència no serà l’únic objectiu.

Preso provisional l’home acusat de matar el logopeda del seu fill en una clínica de València

Una jutgessa de València ha ordenat presó provisional sense fiança per a l’home de 24 anys investigat per matar dilluns el logopeda del seu fill menor en una clínica de la ciutat, després que ell mateix es va entregar a la Policia.

Morant dona per fet que Mazón no apareixerà amb Feijóo en Sueca i reclama suspendre’l de militància

La líder del PSPV, Diana Morant, ha assegurat que no espera vore Carlos Mazón ni altres expresidents del PP en l’acte que Alberto Núñez Feijóo presidirà dissabte en Sueca i ha reclamat al líder popular que el suspenga de militància i el faça deixar l’escó autonòmic pel seu paper en la gestió de la dana que va causar 230 morts.

Els metges mantenen la pressió: pols per les xifres de seguiment en la penúltima jornada de vaga

La quarta i penúltima jornada de vaga mèdica en juny ha tingut quasi un 90 % de seguiment segons el sindicat convocant, front al 6,66 % que calcula la Conselleria de Sanitat, en un conflicte obert per l’estatut marc i les condicions laborals.

El sector del calcer perd més d’un terç d’empreses i AEC reclama un pla industrial urgent

La patronal AEC alerta que el sector del calcer ha perdut un 35 % d’empreses des de 2020 i milers de llocs de treball, i reclama a les administracions un pla d’acció industrial urgent per a frenar el deteriorament.

34 autobusos substituiran els trens entre Tavernes i Gandia este cap de setmana per obres

Renfe ha organitzat 34 circulacions d'autobús este dissabte i diumenge entre Tavernes de la Valldigna i Gandia, amb parada a Xeraco, per un tall total de la línia C1 de Rodalia per obres d'Adif.

Diana Morant reafirma el suport a Zapatero: continua en la mateixa línia

La ministra Diana Morant ha reafirmat a València el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero en plena investigació del cas Plus Ultra i ha assegurat que manté les seues sospites sobre el paper dels Estats Units.

La parella de Pérez Llorca renuncia a la plaça en la Diputació enmig de dubtes ètics

La ministra Diana Morant interpreta la renúncia de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la comissió de servicis en la Diputació de València com un reconeixement que la plaça no era ètica ni estètica i possiblement tampoc legal, i exigeix explicacions a la corporació provincial.