Aemet es planteja denunciar als responsables de la filtració de l’àudio d’una empleada amb l’112 el dia de la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La direcció de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va a estudiar si la difusió d’un àudio d’una de les seues treballadores i una tècnica del servici d’Emergències de la Generalitat 112 el dia de la dana que va arrasar gran part de la província de Valencia pot ser constitutiva d’algun tipus de delicte. En este cas, es valorarà si la institució emprèn accions legals contra els responsables de la filtració.

Així figura en una comunicació interna de l’organisme, consultada per Europa Press, després que diversos mitjans de comunicació publicaren un àudio amb un extracte d’una conversa entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la riuada.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, es va fer ressò d’este àudio que va reproduir en el seu compte de la xarxa social X amb la frase: «La telefonada d’Aemet a la Generalitat a les 12:08 del 29 d’octubre: «No anem a marejar-vos amb més avisos», mentre que el secretari d’Estat de Medi ambient, Hugo Morán, per la seua banda, llançava un altre missatge en la mateixa xarxa social en el qual afirmava: «Mazón, a la vora del delicte, manipulant els àudios de l’112».

La pròpia Aemet va fer públic un comunicat en el seu compte de X en el qual explicava este àudio en el qual detalla que la meteoròloga «trasllada, com correspon a l’exercici de les seues funcions, que a les 12.01 del migdia s’han confirmat les previsions ‘del matí'» i que «no s’ha fet canvis».

Per tant, «indicava que la predicció es mantenia i que es reafirmaven els avisos de nivell roig per precipitacions torrencials que s’havien activat per a la província de Valencia entre les 7.36 i les 9.41 del matí». A més, va detallar que al llarg d’aquell matí «s’havien mantingut converses entre els dos organismes per a «informar puntualment de la situació».

Ara, en una comunicació al seu personal, l’agència manifesta la seua voluntat de «protegir a tot el personal d’atacs procedents de diferents àmbits, sobretot de les xarxes socials», i expressa la seua solidaritat especialment amb els qui han patit amenaces o intents de descrèdit per realitzar el seu treball de forma adequada.

També mostra tot el seu suport a la predictora afectada –el treball de la qual va ser impecable, defensa– i lamenta l'»ús manipulat i tergiversat» que s’ha fet, al mateix temps que considera que la informació que es va transmetre va ser clara, precisa i de gran valor perquè els servicis d’emergències pogueren prendre decisions posteriorment.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.