Aena engega l’ampliació de l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández

Llança la licitació pública per a la redacció dels projectes d’adequació de l’àrea terminal i de l’àrea de moviment

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

Aena ha engegat el projecte d’adequació de l’àrea terminal i de l’àrea de moviment (plataforma i carrers de rodatge) de l’Aeroport d’Alacant – Elx Miguel Hernández, amb l’objectiu d’atendre a la demanda futura de trànsit, millorar la qualitat del servici al passatger i guanyar eficiència en l’operativa.

En concret, Aena ha llançat a licitació pública l’Assistència Tècnica de Redacció de Projecte (ATRP) per a definir totes les obres que seran necessàries en la remodelació del recinte aeroportuari, les principals actuacions del qual se centren en l’edifici terminal, però també inclouen la plataforma d’estacionament d’aeronaus, nous espais comercials, obres en vials, accessos i urbanització, àrea de càrrega i una nova Terminal d’Aviació General.

Només la redacció del projecte implica un import de licitació de quasi 20 milions d’euros (19.875.000 euros) i les actuacions corresponents a este expedient s’inclouran en la proposta de DORA III (2027-2031), segons ha informat el gestor aeroportuari.

Les prioritats d’inversió a la Comunitat Valenciana són les ampliacions de les terminals dels aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i de València, perquè són estes actuacions les que permetran atendre la demanda futura, ha explicat.

Aena també seguix avançant en el disseny del projecte per a l’Aeroport de València. Les inversions associades als edificis terminals es debatran a proposta d’Aena en el procés de consultes preceptiu amb les línies aèries, un procediment reglat per la Llei 18 de l’any 2014 en el qual intervenen, entre altres, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència i la Direcció general d’Aviació Civil.

Una vegada proposades als usuaris, es posaran en comú amb el Comitè de Coordinació Aeroportuària de la regió, en el qual participen representants del govern de la Generalitat Valenciana, així com d’altres administracions d’àmbit nacional i local, i dels sectors econòmic i social de la regió.

Finalitzat el procés, una vegada aprovades, es plasmaran en el pla d’inversions d’Aena, el Document de Regulació Aeroportuària DORA 2027-2031.

PLANTEJAMENTS INICIALS PER A l’AEROPORT D’ALACANT

La peça angular d’esta remodelació serà l’ampliació de l’actual edifici terminal, la solució del qual ja s’ha definit en els estudis previs a la redacció del projecte i suposarà, entre altres coses, la prolongació de l’actual dic d’embarcament sobre l’antiga Terminal 1 i l’actual Terminal d’Aviació General.

Este nou dic permetrà gestionar la futura demanda de trànsit no Schengen, amb un control de fronteres centralitzat que s’adapta als nous requisits de la normativa de la Unió Europea i amb noves portes de contacte per a este tipus de trànsit que permeten «donar una bona qualitat de servici als passatgers i a les aerolínies». Això també implicarà l’adequació de l’actual terminal a la nova configuració, guanyant superfície per al filtre de seguretat.

La instal·lació incorporarà tecnologia d’última generació, tant en l’equipament de les línies d’inspecció, amb la moderna maquinària Automated Tray Return Systems (ATRS), que permet que les safates que transporten l’equipatge de mà per a passar pel control de seguretat siguen retornades automàticament a la zona d’inici, la qual cosa agilita el procés i reduïx el temps d’espera.

També s’incorporen els sistemes de control de l’equipatge de mà Explosive Detection Systems for Cabin Baggage (EDS CB), que permet mantenir els aparells electrònics i líquids autoritzats dins de l’equipatge de mà durant la inspecció.

NOUS ESPAIS COMERCIALS I SALA VIP

Amb la construcció del nou dic també es crearan nous espais comercials i, en esta línia, una nova Sala VIP específica per als passatgers no Schengen. L’aeroport seguirà comptant amb Sala VIP en la zona de vols Schengen, per la qual cosa s’adaptarà millor al perfil de l’usuari de la terminal alacantina.

En relació a l’àrea de moviment, les principals actuacions se centren en la remodelació de la plataforma situada enfront del nou dic (prolongació de l’actual) i en el projecte de reconfiguració de plataforma destinada a la nova àrea d’aviació general.

Dins dels projectes objecte d’esta licitació, també es contemplen actuacions en aparcaments, oficines, equipament i remodelació d’instal·lacions existents (energia, climatització, etc.) per a donar servici als nous edificis i àrees aeroportuàries.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.