14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Afectats dana reclamen a ajuntaments per traslladar ‘sense consentiment’ cotxes a desballestaments i preveuen denunciar

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Afectats per la dana de l’Associació de Damnificats Horta Sud de València han començat a presentar reclamacions als seus respectius ajuntaments per traslladar “sense consentiment i sense informar prèviament” els seus vehicles a diferents desballestaments, motiu pel qual, posteriorment, alguns d’ells preveuen denunciar als consistoris.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de l’Associació de Damnificats Horta Sud València, Christian Lesaec, qui ha detallat que ell mateix ha sigut el primer a presentar un document de reclamació al consistori –en este cas el d’Alfafar–, previ a un contenciós administratiu contra la corporació per traslladar el seu cotxe a un desballestament sense permís.

Esta situació, ha apuntat, s’ha repetit entre molts afectats integrants de l’associació, que “no tenen resposta” per part dels ajuntaments. Per això, juntament amb una de les advocades de l’Associació, Lesaec va preparar un document de reclamació a l’Ajuntament d’Alfafar per al seu vehicle. Este mateix escrit ha sigut facilitat a la resta d’associats perquè modifiquen les seues dades personals i ho lliuren en els seus consistoris.

Després d’això, ha apuntat que alguns ajuntaments han contestat amb “respostes molt diverses”. “Alguns reconeixen que hi havia caos i no saben qui els ha agafat; uns altres diuen que seguixen un decret i tenen dret, cosa que no és certa”, ha sostingut.

Ara, juntament amb l’advocada, Lesaec està preparant una denúncia contra l’Ajuntament d’Alfafar per traslladar el seu cotxe i ha agregat que diversos associats li han comunicat la seua intenció de denunciar.

En el cas de Lesaec, ha explicat que es va negar al fet que la grua moguera el seu vehicle, que tenia un cartell per a no traslladar-ho, ja que “tenia aparaulat per a vendre-ho i traure un poc de diners per les restes”. No obstant això, ha lamentat que la campa on es trobava va ser buidada i durant dues setmanes no ha sabut on estava el seu cotxe, fins que fa uns dies li van informar que es trobava en un desballestament a Benaguasil, on li exigixen “pagar la grua i 120 euros més IVA” per a la devolució, alguna cosa que ha qualificat de “tècnica típicament mafiosa”.

Les denúncies que pogueren interposar-se contra els ajuntaments, ha detallat, hauran de ser personals, ja que cada afectat haurà de dirigir-la a un consistori concret i, en funció d’on es trobe el vehicle ara, la indemnització a reclamar pot variar.

No obstant això, ha assenyalat que l’associació oferirà advocacia i logística, parell que “tots els denunciants puguen beneficiar-se d’una tarifa plana per part de l’advocada i gestionar tots junts la documentació”.

“DATA ACLAPARADORA”

Lesaec ha ressaltat que intentaran “córrer” per a presentar les màximes reclamacions o documents en les administracions locals abans de la “data aclaparadora” del 28 de febrer, que creu que els ajuntaments aprofitaran per a “declarar tots els vehicles de la dana abandonats”, ja que segons la llei si un vehicle passa quatre mesos abandonat en la via pública, es considera abandonat.

“Sospitem que van a utilitzar esta figura legal per a apropiar-se dels vehicles. Almenys, que quede constància que hem donat senyals de vida, que els estem intentant recuperar”, ha destacat, al mateix temps que ha afegit que l’argument els serviria en cas d’arribar a juí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs