Afectats dana reclamen a ajuntaments per traslladar ‘sense consentiment’ cotxes a desballestaments i preveuen denunciar

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Afectats per la dana de l’Associació de Damnificats Horta Sud de València han començat a presentar reclamacions als seus respectius ajuntaments per traslladar «sense consentiment i sense informar prèviament» els seus vehicles a diferents desballestaments, motiu pel qual, posteriorment, alguns d’ells preveuen denunciar als consistoris.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de l’Associació de Damnificats Horta Sud València, Christian Lesaec, qui ha detallat que ell mateix ha sigut el primer a presentar un document de reclamació al consistori –en este cas el d’Alfafar–, previ a un contenciós administratiu contra la corporació per traslladar el seu cotxe a un desballestament sense permís.

Esta situació, ha apuntat, s’ha repetit entre molts afectats integrants de l’associació, que «no tenen resposta» per part dels ajuntaments. Per això, juntament amb una de les advocades de l’Associació, Lesaec va preparar un document de reclamació a l’Ajuntament d’Alfafar per al seu vehicle. Este mateix escrit ha sigut facilitat a la resta d’associats perquè modifiquen les seues dades personals i ho lliuren en els seus consistoris.

Després d’això, ha apuntat que alguns ajuntaments han contestat amb «respostes molt diverses». «Alguns reconeixen que hi havia caos i no saben qui els ha agafat; uns altres diuen que seguixen un decret i tenen dret, cosa que no és certa», ha sostingut.

Ara, juntament amb l’advocada, Lesaec està preparant una denúncia contra l’Ajuntament d’Alfafar per traslladar el seu cotxe i ha agregat que diversos associats li han comunicat la seua intenció de denunciar.

En el cas de Lesaec, ha explicat que es va negar al fet que la grua moguera el seu vehicle, que tenia un cartell per a no traslladar-ho, ja que «tenia aparaulat per a vendre-ho i traure un poc de diners per les restes». No obstant això, ha lamentat que la campa on es trobava va ser buidada i durant dues setmanes no ha sabut on estava el seu cotxe, fins que fa uns dies li van informar que es trobava en un desballestament a Benaguasil, on li exigixen «pagar la grua i 120 euros més IVA» per a la devolució, alguna cosa que ha qualificat de «tècnica típicament mafiosa».

Les denúncies que pogueren interposar-se contra els ajuntaments, ha detallat, hauran de ser personals, ja que cada afectat haurà de dirigir-la a un consistori concret i, en funció d’on es trobe el vehicle ara, la indemnització a reclamar pot variar.

No obstant això, ha assenyalat que l’associació oferirà advocacia i logística, parell que «tots els denunciants puguen beneficiar-se d’una tarifa plana per part de l’advocada i gestionar tots junts la documentació».

«DATA ACLAPARADORA»

Lesaec ha ressaltat que intentaran «córrer» per a presentar les màximes reclamacions o documents en les administracions locals abans de la «data aclaparadora» del 28 de febrer, que creu que els ajuntaments aprofitaran per a «declarar tots els vehicles de la dana abandonats», ja que segons la llei si un vehicle passa quatre mesos abandonat en la via pública, es considera abandonat.

«Sospitem que van a utilitzar esta figura legal per a apropiar-se dels vehicles. Almenys, que quede constància que hem donat senyals de vida, que els estem intentant recuperar», ha destacat, al mateix temps que ha afegit que l’argument els serviria en cas d’arribar a juí.

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.