19.5 C
València
Diumenge, 4 maig, 2025

Afectats dana reclamen a ajuntaments per traslladar ‘sense consentiment’ cotxes a desballestaments i preveuen denunciar

[the_ad_group id="6669"]

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Afectats per la dana de l’Associació de Damnificats Horta Sud de València han començat a presentar reclamacions als seus respectius ajuntaments per traslladar “sense consentiment i sense informar prèviament” els seus vehicles a diferents desballestaments, motiu pel qual, posteriorment, alguns d’ells preveuen denunciar als consistoris.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així ho ha explicat a Europa Press el president de l’Associació de Damnificats Horta Sud València, Christian Lesaec, qui ha detallat que ell mateix ha sigut el primer a presentar un document de reclamació al consistori –en este cas el d’Alfafar–, previ a un contenciós administratiu contra la corporació per traslladar el seu cotxe a un desballestament sense permís.

Esta situació, ha apuntat, s’ha repetit entre molts afectats integrants de l’associació, que “no tenen resposta” per part dels ajuntaments. Per això, juntament amb una de les advocades de l’Associació, Lesaec va preparar un document de reclamació a l’Ajuntament d’Alfafar per al seu vehicle. Este mateix escrit ha sigut facilitat a la resta d’associats perquè modifiquen les seues dades personals i ho lliuren en els seus consistoris.

Després d’això, ha apuntat que alguns ajuntaments han contestat amb “respostes molt diverses”. “Alguns reconeixen que hi havia caos i no saben qui els ha agafat; uns altres diuen que seguixen un decret i tenen dret, cosa que no és certa”, ha sostingut.

Ara, juntament amb l’advocada, Lesaec està preparant una denúncia contra l’Ajuntament d’Alfafar per traslladar el seu cotxe i ha agregat que diversos associats li han comunicat la seua intenció de denunciar.

En el cas de Lesaec, ha explicat que es va negar al fet que la grua moguera el seu vehicle, que tenia un cartell per a no traslladar-ho, ja que “tenia aparaulat per a vendre-ho i traure un poc de diners per les restes”. No obstant això, ha lamentat que la campa on es trobava va ser buidada i durant dues setmanes no ha sabut on estava el seu cotxe, fins que fa uns dies li van informar que es trobava en un desballestament a Benaguasil, on li exigixen “pagar la grua i 120 euros més IVA” per a la devolució, alguna cosa que ha qualificat de “tècnica típicament mafiosa”.

Les denúncies que pogueren interposar-se contra els ajuntaments, ha detallat, hauran de ser personals, ja que cada afectat haurà de dirigir-la a un consistori concret i, en funció d’on es trobe el vehicle ara, la indemnització a reclamar pot variar.

No obstant això, ha assenyalat que l’associació oferirà advocacia i logística, parell que “tots els denunciants puguen beneficiar-se d’una tarifa plana per part de l’advocada i gestionar tots junts la documentació”.

“DATA ACLAPARADORA”

Lesaec ha ressaltat que intentaran “córrer” per a presentar les màximes reclamacions o documents en les administracions locals abans de la “data aclaparadora” del 28 de febrer, que creu que els ajuntaments aprofitaran per a “declarar tots els vehicles de la dana abandonats”, ja que segons la llei si un vehicle passa quatre mesos abandonat en la via pública, es considera abandonat.

“Sospitem que van a utilitzar esta figura legal per a apropiar-se dels vehicles. Almenys, que quede constància que hem donat senyals de vida, que els estem intentant recuperar”, ha destacat, al mateix temps que ha afegit que l’argument els serviria en cas d’arribar a juí.

Últimes notícies

Qui és qui en la causa judicial sobre la gestió de les inundacions

Una jutgessa, dos investigats, més de 250 testimonis i 40 acusacions en el procés penal per la DANA del 29 d’octubre

Un xiquet de 3 anys, ferit lleu en ser atacat per un gos a Oriola

El menut ha sigut traslladat per una SAMU al centre de salut

Els bombers rescaten tres persones a Benigànim, l’Alcúdia se Crespins i Xulilla

Dos dels tres evacuats són ciclistes i han patit diverses ferides

Mor un motorista de la Vall d’Uixó en col·lidir amb un turisme el conductor del qual ha donat positiu en cocaïna

L’accident ha deixat també una persona ferida greu traslladada en helicòpter a Saragossa

Investigadors valencians creen unes gominoles amb vitamines i minerals per a combatre carències nutricionals

Un equip de la UPV, junt amb universitats d’Itàlia i la Xina, desenvolupa llepolies impreses en 3D

Emergències activa l’alerta groga per tempestes a quasi tota la Comunitat Valenciana

Aemet preveu pluja acumulada de fins a 20 l/m² i possibilitat de granís en diverses comarques

Un jove mort a ganivetades i el seu germà, de 17 anys, ferit greu en una baralla a Natzaret

Més de 100 familiars de les víctimes col·lapsen les urgències de la Fe i clamen venjança

Augmenten les ajudes per a llibreries afectades per la riuada

La Generalitat Valenciana fomenta la reobertura de llibreries amb noves ajudes econòmiques per a superar els efectes de la riuada del 29 d'octubre.