Afectats dana reclamen a ajuntaments per traslladar ‘sense consentiment’ cotxes a desballestaments i preveuen denunciar

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Afectats per la dana de l’Associació de Damnificats Horta Sud de València han començat a presentar reclamacions als seus respectius ajuntaments per traslladar “sense consentiment i sense informar prèviament” els seus vehicles a diferents desballestaments, motiu pel qual, posteriorment, alguns d’ells preveuen denunciar als consistoris.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de l’Associació de Damnificats Horta Sud València, Christian Lesaec, qui ha detallat que ell mateix ha sigut el primer a presentar un document de reclamació al consistori –en este cas el d’Alfafar–, previ a un contenciós administratiu contra la corporació per traslladar el seu cotxe a un desballestament sense permís.

Esta situació, ha apuntat, s’ha repetit entre molts afectats integrants de l’associació, que “no tenen resposta” per part dels ajuntaments. Per això, juntament amb una de les advocades de l’Associació, Lesaec va preparar un document de reclamació a l’Ajuntament d’Alfafar per al seu vehicle. Este mateix escrit ha sigut facilitat a la resta d’associats perquè modifiquen les seues dades personals i ho lliuren en els seus consistoris.

Després d’això, ha apuntat que alguns ajuntaments han contestat amb “respostes molt diverses”. “Alguns reconeixen que hi havia caos i no saben qui els ha agafat; uns altres diuen que seguixen un decret i tenen dret, cosa que no és certa”, ha sostingut.

Ara, juntament amb l’advocada, Lesaec està preparant una denúncia contra l’Ajuntament d’Alfafar per traslladar el seu cotxe i ha agregat que diversos associats li han comunicat la seua intenció de denunciar.

En el cas de Lesaec, ha explicat que es va negar al fet que la grua moguera el seu vehicle, que tenia un cartell per a no traslladar-ho, ja que “tenia aparaulat per a vendre-ho i traure un poc de diners per les restes”. No obstant això, ha lamentat que la campa on es trobava va ser buidada i durant dues setmanes no ha sabut on estava el seu cotxe, fins que fa uns dies li van informar que es trobava en un desballestament a Benaguasil, on li exigixen “pagar la grua i 120 euros més IVA” per a la devolució, alguna cosa que ha qualificat de “tècnica típicament mafiosa”.

Les denúncies que pogueren interposar-se contra els ajuntaments, ha detallat, hauran de ser personals, ja que cada afectat haurà de dirigir-la a un consistori concret i, en funció d’on es trobe el vehicle ara, la indemnització a reclamar pot variar.

No obstant això, ha assenyalat que l’associació oferirà advocacia i logística, parell que “tots els denunciants puguen beneficiar-se d’una tarifa plana per part de l’advocada i gestionar tots junts la documentació”.

“DATA ACLAPARADORA”

Lesaec ha ressaltat que intentaran “córrer” per a presentar les màximes reclamacions o documents en les administracions locals abans de la “data aclaparadora” del 28 de febrer, que creu que els ajuntaments aprofitaran per a “declarar tots els vehicles de la dana abandonats”, ja que segons la llei si un vehicle passa quatre mesos abandonat en la via pública, es considera abandonat.

“Sospitem que van a utilitzar esta figura legal per a apropiar-se dels vehicles. Almenys, que quede constància que hem donat senyals de vida, que els estem intentant recuperar”, ha destacat, al mateix temps que ha afegit que l’argument els serviria en cas d’arribar a juí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.