Afectats dana reclamen a ajuntaments per traslladar ‘sense consentiment’ cotxes a desballestaments i preveuen denunciar

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Afectats per la dana de l’Associació de Damnificats Horta Sud de València han començat a presentar reclamacions als seus respectius ajuntaments per traslladar «sense consentiment i sense informar prèviament» els seus vehicles a diferents desballestaments, motiu pel qual, posteriorment, alguns d’ells preveuen denunciar als consistoris.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de l’Associació de Damnificats Horta Sud València, Christian Lesaec, qui ha detallat que ell mateix ha sigut el primer a presentar un document de reclamació al consistori –en este cas el d’Alfafar–, previ a un contenciós administratiu contra la corporació per traslladar el seu cotxe a un desballestament sense permís.

Esta situació, ha apuntat, s’ha repetit entre molts afectats integrants de l’associació, que «no tenen resposta» per part dels ajuntaments. Per això, juntament amb una de les advocades de l’Associació, Lesaec va preparar un document de reclamació a l’Ajuntament d’Alfafar per al seu vehicle. Este mateix escrit ha sigut facilitat a la resta d’associats perquè modifiquen les seues dades personals i ho lliuren en els seus consistoris.

Després d’això, ha apuntat que alguns ajuntaments han contestat amb «respostes molt diverses». «Alguns reconeixen que hi havia caos i no saben qui els ha agafat; uns altres diuen que seguixen un decret i tenen dret, cosa que no és certa», ha sostingut.

Ara, juntament amb l’advocada, Lesaec està preparant una denúncia contra l’Ajuntament d’Alfafar per traslladar el seu cotxe i ha agregat que diversos associats li han comunicat la seua intenció de denunciar.

En el cas de Lesaec, ha explicat que es va negar al fet que la grua moguera el seu vehicle, que tenia un cartell per a no traslladar-ho, ja que «tenia aparaulat per a vendre-ho i traure un poc de diners per les restes». No obstant això, ha lamentat que la campa on es trobava va ser buidada i durant dues setmanes no ha sabut on estava el seu cotxe, fins que fa uns dies li van informar que es trobava en un desballestament a Benaguasil, on li exigixen «pagar la grua i 120 euros més IVA» per a la devolució, alguna cosa que ha qualificat de «tècnica típicament mafiosa».

Les denúncies que pogueren interposar-se contra els ajuntaments, ha detallat, hauran de ser personals, ja que cada afectat haurà de dirigir-la a un consistori concret i, en funció d’on es trobe el vehicle ara, la indemnització a reclamar pot variar.

No obstant això, ha assenyalat que l’associació oferirà advocacia i logística, parell que «tots els denunciants puguen beneficiar-se d’una tarifa plana per part de l’advocada i gestionar tots junts la documentació».

«DATA ACLAPARADORA»

Lesaec ha ressaltat que intentaran «córrer» per a presentar les màximes reclamacions o documents en les administracions locals abans de la «data aclaparadora» del 28 de febrer, que creu que els ajuntaments aprofitaran per a «declarar tots els vehicles de la dana abandonats», ja que segons la llei si un vehicle passa quatre mesos abandonat en la via pública, es considera abandonat.

«Sospitem que van a utilitzar esta figura legal per a apropiar-se dels vehicles. Almenys, que quede constància que hem donat senyals de vida, que els estem intentant recuperar», ha destacat, al mateix temps que ha afegit que l’argument els serviria en cas d’arribar a juí.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU