Aglomeracions de gent sense complir les mesures de seguretat en plena cinquena onada

En plena cinquena onada, amb els contagis augmentant i Sanitat aplicant noves restriccions, sembla que a molta gent se li ha oblidat la realitat que vivim.

Tot i l’alarmant situació en esta nova onada que no cessa, sembla que molta gent anteposa la diversió a la salut. Aglomeracions de gent sense mascareta, discoteques plenes, botellons i quedades per a continuar la festa en cases. Esta és la realitat que s’ha pogut veure este cap de setmana a diversos municipis alacantins.

Entre ells, Benidorm, que cada nit és testimoni en el seu passeig dels centenars de joves, i no tan joves, que se salten les mesures de seguretat.

A este municipi, des de hui, torna la restricció de mobilitat nocturna des de la 01: 00 h fins a les 06: 00 h de la matinada. En esta franja horària els veïns i turistes hauran de romandre a casa seua i hotels.

Però, tot i això, l’hostaleria segueix tancant a les 00: 30 h. Això sí, amb un màxim sis persones per taula a l’interior i deu a l’exterior. Tot i això, la nit alacantina segueix deixant imatges que conviden a la reflexió en estos moments pandèmics.

Xàbia, sense toc de queda

 

Entre els 77 municipis que tindran activat el toc de queda entre el 26 de juliol fins al 16 d’agost, no es troba Xàbia. Una cosa que preocupa l’Ajuntament d’este municipi, que ha sol·licitat a la Generalitat ser inclosa a les restriccions, per seguretat sanitària i ciutadana.

Als carrers de Xàbia sembla no tenir-se en compte l’alta incidència que hi ha a la localitat, superant els 500 casos per cada 100.000 habitants. Tot i el risc extrem, Molts veïns i turistes espremen fins a l’últim minut en els bars i pubs de l’Arenal.

Després del tancament, les imatges són realment impactants. De nou aglomeracions de gent sense les màscares, joves amb bosses plenes de begudes alcohòliques per seguir la festa … I molt poca preocupació, prudència o sensibilitat.

Gent sense mascareta i aglomeracions a l’Arenal de Xàbia

 

Costa de creure, rere any i mig de pandèmia, que se seguisquen passant per alt mesures tan bàsiques com la distància social o l’ús de la mascareta. Per este motiu les autoritats seguisquen fent especial èmfasi en la responsabilitat individual, el compliment de les restriccions i la vacunació per poder frenar esta cinquena onada que ens fa fer un pas enrere en l’anhelada nova normalitat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.